اخبار داغ

یادداشت انتقادی حجت‌الاسلام سید حسین آقامیری:

مسئولین دولتی از سنگ اندازی در مسیر کاروان زائران اربعین دست بردارند/ ایکاش دیگر نمایندگان ما نیز مانند نماینده غیور اهل سنت، به این اقدامات اعتراض کنند

مسئولین دولتی از سنگ اندازی در مسیر کاروان زائران اربعین دست بردارند/ ایکاش دیگر نمایندگان ما نیز مانند نماینده غیور اهل سنت، به این اقدامات اعتراض کنند
بررسی تاریخی نشان می دهد مقابله کنندگان با حماسه کربلاء و پیاده روی اربعین به چه سرنوشت شومی دچار شدند، بنی امیه، بنی العباس و صدام و در زمان حاضر گروه تروریستی داعش.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصادنیوز، حجت‌الاسلام سید حسین آقامیری نوشت: پس از اظهارات عجیب معاون وزیر راه مبنی بر تصمیم این وزارت‌خانه برای گران کردن 100% بلیط اتوبوس های زائران اربعین حسینی، این اظهارات با واکنش های مختلفی از سوی جامعه خطیبان و مردم روبه‌رو شد.کشاورزیان،معاون آخوندی گفته بود که هنوز جلسه ی تصمیم‌گیری درباره تعیین قیمت حمل و نقل زائران به پایانه های مرزی صورت نگرفته است اما اراده دولت مبنی بر افزایش 100% قیمت اتوبوس است. این در حالی است که در طی چند سال گذشته،سازمان های دولتی در اقدامی عجیب با افزایش هزینه های جاری برای زائرین با انتقادات متعددی مواجه شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

 

,

حجت‌الاسلام سید حسین آقامیری از اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین از خطبای انقلابی و راویان سرزمین های نور یادداشتی را در این خصوص در اختیار ما قرارداده است که ضمن ارائه یک مقدمه مهم  به چرایی اهمیت جریان زیارت اربعین امام حسین(ع) نیز  پرداخته شده؛  متن زیر یادداشت ایشان است:

,

 

,

تاریخ زیارت اربعین

,

مقدمتا خدمت شما عرض کنم "حماسه پیاده روی میلیونی اربعین امام حسین علیه السلام" امری نیست که در زمان ما و بدست ما شروع شده باشد و رشد تکاملی و نقش آفرینی خود را با سرعت طی نماید بلکه امری است که از زیارت اولین "اربعین شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام" توسط "جابر ابن عبدالله انصاری" علیرغم فضای بسیار خفقان و پلیسی نظام سلطه اموی که سرمست غرور پیروزی بودند، شروع شد و امامان معصوم علیهم السلام آن را مدیریت و تدبیر کردند و امروز هم بدست امام زمان علیه السلام در حال نضج و شکوفایی حیرت انگیز به سمت اهداف عالیه نهضت کربلاء است.

,

 

,

جالب است بدانیم که از بعد شهادت شهدای کربلاء بیشترین مخالفت با قیام کربلاء و برپایی اربعین از سوی امویان و دشمنان خون خوار کربلاء شکل گرفت و اراده کردند تا این حرکت عظیم را محو کنند، ولی اصرار و برنامه ریزی و تقویت اربعین امام حسین علیه السلام توسط ائمه علیهم السلام و تداوم آن ثابت کرد حرکت عظیم امام حسین علیه السلام نه تنها عقیم نیست، بلکه به مرور زمان و با برپایی اربعین های پیوسته نویدی است به موحدان و مستضعفان جهان که کربلاء یک تذکر بود به همه تاریخ که چگونه خود را از ظلمت اسارت بار نظام سلطه اموی و غربی و مدرنیته خلاصی دهند.

,

 

,

پیاده روی اربعین،سرآغاز یک حرکت جهانی است

,

درحماسه پیاده روی اربعین امام حسین علیه السلام در سال های اخیر همه مذاهب و ادیان توحیدی با درک نور رهایی بخش کربلاء فهمیده اند ،با این نور است که می شود فرهنگ اموی نظام سلطه را شکست و بشریت را نجات داد.

,

 

,

اسلام حیاتش با قیام کربلاء قوام یافت، لذا با زیارت ، اقامه و برپایی عزاداری و حماسی کردن هر بیشتر پیاده روی اربعین خداوند بیشتر و بهتر عبادت می شود و با این عبادت توحید بسط پیدا می کند وآثار اولیه بسط توحید هدایتگری برای زمینه سازی ظهورامام زمان است و هم شکسته شدن هیمنه فرهنگ اموی در نظام سلطه.

,

 

,

 امام حسین علیه السلام شد ثارالله نامیده شده است. خون ماده حیات بخش بدن است یا به عبارتی خدواند ضامن و حامی این خون مقدس است که تمام ذرات عالم بر مصیبت حضرت اباعبدالله گریه کردند که از درک آدمهای معمولی و دنیا و فرصت طلب بسیار بدور است "لقد عظمت المصیبه بک علینا وعلی جمیع اهل الاسلام و جلت و عظمت مصیبتک فی السموات علی جمیع اهل السموات..".

,

 

,

امام سجاد علیه السلام فرمود :همه پیامبران کربلاءرا زیارت و برای قرب به خداوند تاسی به آن نموده اند و بر زمین کربلاء از افتخارش یعنی در آغوش گرفتن بدن خونین  امام حسین علیه السلام سخن‌ها گفته اند.

,

 

,

 وجود نورانی امام زمان علیه السلام در زمان ظهور خودش را با وجود منور امام حسین علیه السلام معرفی می فرماید:"الا یا اهل العالم انا بقیه الله ان جدی الحسین علیه السلام...."

,

 

,

 حماسه پیاده روی اربعین علیرغم میل بدخواهان و دشمنان و خناسان معرِف را که امام حسین علیه السلام است بر جهانیان تعریف می کند. حماسه پیاده روی اربعین درگیری بسیار عظیمی در قالب جنگ نرم علیه نظام ظالم وسلطه گر را شروع و با مدیریت در صدد نهادینه نمودن بین الملل جهانی است.

,

 

,

مسئولین دولتی  از سنگ اندازی در مسیر کاروان اربعین حسینی دست  بردارند

,

بنابراین اربعین بزرگترین حرکت توحیدی برای زمینه سازی عصر ظهور است.حرکتی فراتر از ملیت و مذهب خاص بعنوان نمونه، دبیر فراکسیون اهل سنت مجلس شهاب نادری نماینده مردم پاوه و جوانرود می گوید: «دولت به‌جای ارائه تسهیلات بهتر به زائران اربعین به‌فکر درآمدزایی است!در سال تنها در یک بازه زمانی کوتاه مراسم راهپیمایی اربعین برگزار می‌شود، اما متاسفانه مسئولان به جای ارایه تسهیلات به فکر درآمدزایی هستند.معتقدم حتی خدمات به زوار باید به صورت رایگان انجام گیرد.از آقای رئیس‌جمهور می‌خواهیم شخصاً برای حل مشکل دوبرابر شدن نرخ بلیت اتوبوس ورود کنند.معتقدم مراسم باشکوه اربعین حسینی که حضور میلیون‌ها عاشق حسینی در این مراسم به چشم می‌خورد یک مراسم ملی است که می‌تواند به ثبت جهانی برسد بنابراین باید سازمان‌های مربوطه از جمله میراث فرهنگی زمینه لازم در این باره فراهم کنند.»

,

 

,

این اظهار نظر نماینده محترم مردم شریف پاوه با مذهب اهل سنت است که هم بیانگر درک عظمت کربلاء و تاثیر اربعین بر بیداری جهان اسلام وی است و هم اعتراضی به برخورد غیر حرفه ای و غیر انسانی وزیراست.
 

,
,

حرکتی که هیچ قدرت و توانی توان تقابل با آن را نداشته و نخواهد داشت چون پشتیبان آن خداوند متعال بعنوان خون خواه و تدبیر و مدیریت امام زمان علیه السلام بعنوان خلیفه و انسان کامل ومجری اراده خداوند که همانا هدایت و نجات جان انسان است ودلدادگی و عشق وافر توده های گوناگون مردم مستضعف جهان اسلام و ملل و ادیان جهان می باشد.

,

 

,

بررسی تاریخی نشان می دهد مقابله کنندگان با حماسه کربلاء و پیاده روی اربعین به چه سرنوشت شومی دچار شدند، بنی امیه، بنی العباس وصدام  و در زمان حاضر گروه تروریستی داعش و..؛ شهداء دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و مدافعین حرم درعظمت این حرکت توحیدی چقدر موثر بودند، جای بحث جداگانه ای است.

,

 

,

با توجه به اراده تکوینی خداوند درحمایت و حاکمیت فرهنگ کربلاء با حماسه پیاده روی اربعین و همت و پشتیبانی عظیم معنوی و مادی آن،براساس توقعات دینی ،غیرت توحیدی و وجدان انسانی از دولت محترم جمهوری اسلامی توقع این است، که تسهیلات بیشتری برای ترویج و تقویت این حرکت الهی که عموما از مردم دلسوخته مستضعف وعاشق اباعبدالله الحسین علیه السلام اند خلق و تدبیر شود.

,

 

,

تدبیر برای سرعت،دقت و اعزام به کشور عراق با پایین آوردن هزینه های جانبی آن همانگونه که دولت در ایام مسافرت‌های نوروزی سال گذشته از افزایش قیمت کرایه اتوبوس جهت رفاه حال مسافران جلوگیری کرد بجا و زیبنده است.    

,

 

,

اما متاسفانه خبر دار شدیم که معاون آقای آخوندی،آقای کشاورزیان علیرغم وظیفه دینی، وجدانی و انسانی بجای تسهیلات بیشتر دنبال کسب درآمد بیشتر و سو استفاده یا خدای ناکرده نقش صد عن سبیل الله، با کمال ناباوری قیمت اتوبوس را ناگهانی دوبرابر اعلام کرده است! ای کاش مثل جناب آقاب شهاب نادری آن برادر غیور و عزیزمان، دیگر معاونان وزیر و دولتیان و نمایندگان مجلس احساس و درد دینداری خویش را با اعتراضی به وزیر بیان می کردند!

,

 

,

این یا حماقت محض است یا ضدیت جاهلانه و مغرورانه است یا یک ماموریت ذلیلانه برای دلسرد کردن مردم و به خیال خام خود تضعیف حرکت تهاجمی اربعین علیه نظام سلطه خواهد بود.بنده بر اساس درخواست به حق مردم به جناب معاون وزریر توصیه می کنم در فرصت باقیمانده هزینه مسافرت به عراق را افزایش ندهند و   خود را در معرض دشمنی و تقابل با جریان پیاده روی اربعین قرار ندهد و خود را از قهر و غضب تقابل یا سوء تدبیر  نجات دهد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه