اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه مازندران مطرح شد

آمریکا به‌دنبال تجزیه‌طلبی در منطقه خاورمیانه است/ داعش نفس‌های آخر را می‌کشد

آمریکا به‌دنبال تجزیه‌طلبی در منطقه خاورمیانه است/ داعش نفس‌های آخر را می‌کشد
امام جمعه ساری با اشاره به اینکه دشمن نمی‌تواند خدشه‌ای به انقلاب ما وارد کند، گفت: آمریکا به‌دنبال تجزیه‌طلبی در منطقه خاورمیانه است اما باید بداند در این زمینه هم موفق نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ؛ آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز مازندران درباره راز ماندگاری و بقا انقلاب عاشورا اظهار کرد: انقلاب عاشورا یک انقلاب آسمانی و مانا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

 

,

وی درباره اینکه چرا عاشورا ماندگار شد، افزود: قرآن کریم هیچ پیوند و رابطه‌ای را به عنوان پیوند مکتبی و اعتقادی محکم‌تر نمی‌داند چراکه یک پیوند ماندنی و عمیق است.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه در عاشورا روح، جان، قلب و اندیشه به آن وابسته است گفت: انسان از هر چیز بگذرد از اعتقاد خود نمی‌تواند بگذرد.

,

 

,

این مسؤول ادامه داد: ما بر عقیده و اعتقادی که داریم برای عاشورا عزاداری می‌کنیم و بر این اساس دشمن نتوانست مردم را از عاشورا جدا کند.

,

 

,

طبرسی افزود: انقلاب ما اقتصادی نیست بلکه انقلاب ما دینی و عقیدتی است و به‌دلیل همین عقیده است که دشمن نمی‌تواند خدشه‌ای به انقلاب ما وارد کند.

,

 

,

وی اظهار کرد: این همه شهدا تقدیم انقلاب کردیم و جوانانی که در میدان رزم و جنگ حضور پیدا کردند تا از اسلام و کشور دفاع کنند و این راز و رمز بقای عاشورا است چون با عقیده و فکر سر و کار دارد نه با مسائل مادی.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در مازندران با قدردانی از عزاداری پرشکوه مردم در عاشورای حسینی گفت: امیدواریم این عزاداری‌ها مقبول درگاه خدا باشد.

,

 

,

این مسؤول با قدردانی از نیروی انتظامی ادامه داد: نیروی انتظامی در تمام عرصه‌ها حضور داشتند و این امنیت آفرینان استراحت نکردند و در مرزها و داخل کشور امنیت پایدار را برای ما به ارمغان آوردند.

,

 

,

طبرسی با بیان اینکه مردم قدردان نیروی انتظامی هستند افزود: نیروی انتظامی آنقدر مردمی است که صمیمیت بین آنها و مردم وجود دارد و امنیت بخاطر هماهنگی و همدلی است.

,

 

,

وی اضافه کرد: هیچ کدام از همسایه‌های ما در کشورها در امنیت نیست در حالی که کشور ما سراسر در امنیت است و به برکت اقتدار نیروی انتظامی است و اگر مملکت ناامن باشد هیچ کس نمی‌تواند کاری کند و تنها در حال نجات خود هستند اما کشور ما در آسایش قرار دارند و شکرگزار این نعمت هستیم.

,

 

,

امام جمعه ساری افزود: سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و سربازان گمنام امنیت را در جامعه دارند.

,

 

,

این مسؤول با بیان اینکه یکی از نقشه‌های دشمن تضعیف کردن مردم نسبت به خراب کردن مسؤولان ارشد کشور است، گفت: اکنون سپاه را می‌خواهند تروریست معرفی کنند اما کور خواندند و سپاه از مردم برای مردم و در میان مردم است.

,

 

,

طبرسی گفت: پشتیبان سپاه امام راحل بود و اکنون مقام معظم رهبری و مردم و ائمه جمعه پشتیبان سپاه هستند و سپاهیان هشت سال دفاع مقدس سینه سپر کردند و مگر می‌شود مردم سپاه را فراموش کنند.

,

 

,

وی بیان کرد: دشمن خواست داعش را ۲۰ سال نگه دارد اما سپاه به مدت چند سال داعش را جمع کرد و داعش نفس‌های آخر را می‌کشد.

,

 

,

امام جمعه ساری با بیان اینکه سپاه محبوب مردم است، ادامه داد: دشمنان بدانند نمی‌توانند کاری کنند و تمام نقشه‌های آنان نقش بر آب شد چرا که رهبر انقلاب گفتند؛ اگر شما بخواهید برجام را پاره کنید ما می‌سوزانیم.

,

 

,

طبرسی با اشاره به اینکه در شرایط حساس باید بدانیم رهبر انقلاب چه می‌گویند، ادامه داد: آب ما با آمریکا در یک جوی نمی‌رود و با آنها باید مقابله کنیم و آمریکا وقتی دید شکست خورد الان تجزیه کشورها را دارد و اکنون دنبال تجزیه ایران است و باید بداند موفق نمی‌شود.

,

 

,

وی گفت: ایران قدرت منطقه‌ای و جهانی دارد و با قدرت با قوای انتظامی سپاهی و ارتشی ایستاده است.

,

 

,

هزینه مذاکره در برجام، باید برای رونق اقتصادی استفاده می‌شد

, هزینه مذاکره در برجام، باید برای رونق اقتصادی استفاده می‌شد,

 

,

آیت الله علی معلمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان قائم‎شهر با بیان اینکه این روزها شیون استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران است و یا به تعبیر دیگر علیه برجام بلند شده و چند روز دیگر اعلام رسمی می‌شود، اظهار کرد: آمریکایی‌ها پیشاپیش زوزه سر داده بودند که باید مذاکره شود تا امتیاز دریافت کنند و عنوان کردند که سپاه ایران را در لیست تروریست‌ها قرار می‌دهند در حالیکه آنان به دنبال جنگ روانی در درون جمهوری اسلامی ایران هستند و با هدف قرار دادن سپاه به دنبال به دست آوردن داخل ایران هستند.

وی افزود: آمریکا به دنبال این واقعیت است که ملت‌ها تحت سلطه آنان باشند و با هرگونه دستور آنان فرمان‌شان اطاعت شود.

معلمی بیان کرد: آمریکا به دلیل آنکه برجام به نفع ما تمام شده ناراحت نیست بلکه از آنجایی که اندکی ایران خود را عقب کشید توقعات خود را افزایش داد، مذاکره اشکالی نداشت اما کوتاه آمدن در مذاکره و ذوق‌زدگی در مذاکره دشمن را شجاع می‌کند که با طلبکاری برخورد کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: ایران از غنی سازی 20 درصد به سه و نیم درصد قانع شد اما آمریکا در عمل یک قدم نیز کوتاه نیامد و هم اکنون آمریکا در حال تصویب تحریم‌های اضافه است.

معلمی خاطرنشان کرد: به جای آنکه این همه هزینه برای مذاکره در برجام انجام می‌دادیم، باید این هزینه‌ها برای پیشبرد اقتصاد داخلی استفاده می‌شد و برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی درست و راهبردی را اجرا می‌کردیم.

وی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی هدف برای ایستادگی کار و کارگر بر زانوهای خود استوار بود اما در حال حاضر کارخانجات مختلف یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند و به مذاکره دلخوش شدیم.

امام جمعه شهرستان قائم‌شهر یادآور شد: معاون رئیس جمهور آقای جهانگیری عنوان کرد که فساد در کشور زیاد شده و به جاهای حساس رسیده و من بیش از دیگران میدانم که تا کجا رخنه کرده و اگر این جمله را هر کسی بخواند می‌گوید چشم دولتمردان روشن شود و حال اگر آقای معاون شما می‌دانستید، از افراد و نزدیکان خود مراقبت می‌کردید.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در جمهوری اسلامی باید مدیران سالم و دلسوز و خالص وجود داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر با این وضعیت در ایران ما با دو خطر روبرو هستیم و آن هم خطر زوزه گرگ و نیز موریانه فساد در درون و نفوذی‌ها است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

وابسته به برجام نیستیم

, وابسته به برجام نیستیم,

 

,

حجت‎الاسلام سیدابراهیم میراحمدی در نماز جمعه گلوگاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به همه جهان صادر شده است اظهار کرد: در آمریکا و اروپا و همه جای جهان هر روز به شمار کسانی که از آمریکا و رژیم صهیونیستی نفرت پیدا می‌کنند افزوده می‌شود.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه آنچه در این مملکت داریم به برکت شهداست و ادامه دادن راه شهدا خوشحال کردن آنهاست، تصریح کرد: عشق به اهل بیت(ع) دنیا و آخرت ما را بس است.

,

 

,

امام جمعه گلوگاه با اعلام اینکه هدف دشمنان اهل بیت این است تا ریشه همه مسلمانان را حذف کنند، افزود: امروز به برکت ولایت فقیه که ثمره انقلاب اسلامی است، در راستای ولایت نبوی و علوی حرکت می‌کنیم و حدود و احکام اسلامی به واسطه ولایت فقیه در کشور اجرا می‌شود و این یک نعمت بزرگ است.

,

 

,

این مسؤول با تاکید بر حفظ حجاب و عفاف توسط بانوان جامعه، بیان کرد: حجاب و عفاف از تاکیدات دین اسلام و مایه آرامش در زندگی است که بانوان جامعه ما باید با الگوبرداری از فاطمه زهرا(س)، در این راستا الگوی جهانیان باشند.

,

 

,

میراحمدی با بیان اینکه دشمنان دین و قرآن و نظام جمهوری اسلامی می‌خواهند با ظواهر فریبنده این ارزش و هویت دینی را کم رنگ و پایه‌های محکم آن را سست نشان دهند، یادآور شد: حجاب و عفاف نماد ارزشمند دین مبین اسلام و آیین نبوی و علوی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه دشمن بدون کمترین هزینه وارد خانه‌های ما می‌شود، ادامه داد: در این سال‌های اخیر،‌ پدیده‌ای به نام تک‌فرزندی ظهور کرده که همین امر موجب کاهش جمعیت جوان در کشور شده است، برخلاف گذشته که خانواده‌ها داشتن فرزند بیشتر را سرمایه می‌دانستند امروزه بیشتر زوج‌ها تک فرزندی و یا حتی بی‌فرزندی را انتخاب می‌کنند.

,

 

,

امام جمعه گلوگاه تصریح کرد: زوج‌‌هایی که به تک فرزندی معتقدند، ممکن است خودشان را قانع کنند که اداره خانواده‌ای سه عضوی برای آنها از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است و در ضمن تک فرزندی به آنها این امکان را می‌‌دهد که همه وقتشان را صرف تربیت، پرورش و نظارت بر تنها کودک خانواده کنند.

,

 

,

این مسؤول با اشاره به اینکه دشمن از طریق ماهواره به جنگ با اعتقادات و فرهنگ اسلامی ـ ایرانی ما آمده است، تاکید کرد: باید برای مقابله با جنگ نرم فرهنگی که از این طریق علیه ما اعمال می‌شود، آماده بوده و با ترویج بیش از پیش فرهنگ تربیتی غنی خود اجازه ندهیم دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به اهداف خود دست یابند.

,

 

,

میراحمدی در بخش دیگری با اعلام اینکه ما وابسته به برجام نیستیم چرا که مکتب اهل بیت و مقاومت امام حسین(ع) را داریم، اظهار کرد: ترامپ دیوانه به فکر کشور خودش باشد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه ملت ایران سیلی سختی به استکبار زدند، گفت: وحدت مردم حول محور اهل بیت سبب اقتدار نظام شد.

,

 

,

هر اقدام علیه سپاه با پاسخ قاطع همراه خواهد بود

, هر اقدام علیه سپاه با پاسخ قاطع همراه خواهد بود,

 

,

حجت‌الاسلام محمود مشایخ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نوشهر در واکنش به تلاش ترامپ برای خروج از برجام ‏و قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی اظهار کرد: دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران برای همه دنیا آشکار شده است ‏زیرا این کشور هر روز به دنبال بهانه‌ای برای مخالفت با ایران است.‏

وی گفت: اکنون که خواسته‌های آمریکا در منطقه محقق نشده بحث خروج از برجام را به میان آوردند تا اروپا را نیز برای تحریم سپاه و قرار ‏گرفتن در لیست گروه‌های تروریستی با خود هماهنگ کنند. ‏


امام جمعه نوشهر با تاکید بر اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند که هر اقدامی علیه سپاه انجام دهند پاسخش را خواهند ‏دید، افزود: از وظایف مهم سپاه حفظ انقلاب است و در طول چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی هر زمانی که انقلاب مورد تهدید واقع شد ‏سپاه در آن‌جا برای حفظ انقلاب حضور یافت. ‏

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران نقطه مقابل استکبار است، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران یک مجموعه نظامی صِرف نیست بلکه مجموعه ‏مردم و ملت است که موجب عزت اسلام و ضامن امنیت کشور است و برای حفظ میهن اسلامی جان‌برکف در مقابل دشمنان هستند.‏

مشایخ یادآور شد: در کشور یک حاکمیت واحد حاکم است و آن حاکمیت ولی فقیه است که همه‌ مردم، تمامی قوا و نیروهای نظامی و ‏انتظامی در کشور سرباز ولی امر مسلمین هستند.‏

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز جهانی استاندارد، گفت: اگر تولیداتی که در کشور انجام می‌شود استانداردهای لازم ‏صورت گیرد، هم مردم با افتخار آن تولیدات را مصرف می‌کنند و هم تولیدکنندگان سود خوبی از آن محصول می‌برند.‏

خطیب نماز جمعه نوشهر ویژگی‌های یک کالای دارای استاندارد را امنیت بالا و مصرف کم، بیان کرد و ادامه داد: رعایت استاندارد باید به ‏صورت یک فرهنگ و گفتمان در جامعه تبدیل شود که در این صورت می‌توان گفت عدالت اجتماعی و حق و حقوق شهروندی رعایت شده ‏است.‏


وی همچنین به روز جهانی غذا اشاره کرد و با بیان اینکه گرسنگی مردم دنیا به سبب سیاست غلط کشورهای استعمارگر است، افزود: طبق ‏آمارهای جهانی اکنون بیش از 800 میلیون نفر در دنیا گرسنه وجود دارد و مردم بسیاری از کشورها از جمله یمن و غزه که تحریم هستند و ‏مردم میانمار و کشورهای آفریقایی از گرسنگی رنج می‌برند، اما کشورهای قدرتمند دنیا که ادعای رعایت حقوق بشر را دارند، برای اینکه ‏قیمت کالاها شکسته نشود، مواد غذایی را در دریا می‌ریزند و به مردم گرسنه نمی‌دهند.‏


مشایخ از تغییر ذائقه ایرانی‌ها و استفاده‌ی زیاد از فست‌فودها انتقاد کرد و با بیان اینکه تغییر ذائقه‌ غذا یک فاجعه است، تصریح کرد: ‏مردم در استفاده از غذای‌های آماده که در آن‌ها محصولات فرآوری‌شده و هورمون به کار رفته است دقت کنند و تنها در زمانی که ناچار ‏شدند از این غذاها استفاده کنند زیرا ضررهای فراوانی برای انسان دارد.‏

وی در پایان با اشاره به 24 مهرماه روز انجمن اولیاء و مربیان، برخی از وظایف این انجمن را مشارکت فکری، عاطفی و فرهنگی، هماهنگی ‏آموزشی بین مدرسه و خانه، تقویت فعالیت‌های پژوهشی در مدارس و... بیان کرد و گفت: امروز اکثر وظایف انجمن اولیاء و مربیان مورد ‏غفلت واقع شده و تنها از اولیاء دانش‌آموزان برای مسائل مالی کمک گرفته می‌شود در صورتیکه رسالت و هدف اصلی این انجمن ارتقاء و ‏کیفیت‌بخشی آموزش و تربیت دانش آموزان است که باید مسئولین امر به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.‏

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
نگرانی سیاستمداران آمریکا و اروپا از عملکرد ترامپ
, نگرانی سیاستمداران آمریکا و اروپا از عملکرد ترامپ,
 
,
 
,

حجت‌الاسلام سید مهدی امیری‌ارجمند در خطبه‌های نماز جمعه امروز در جمع نمازگزاران در مصلی الغدیر شهرستان نور با توصیه به تقوی الهی، انجام واجبات و دوری از محرمات، اظهار کرد: تقوی نور الهی است که باعث می‌شود انسان به بن بست نرسد زیرا تقوی راه نجات انسان است.

 

وی افزود: ارمغان سعادت انسان مرهون تقوی است، تقوی یعنی برخورداری از فضایل، دوری از رذایل، و هر کس بخواهد مقام‌های دنیایی و اخروی را کسب کند باید تقوی پیشه کند، انشاالله خداوند به همه ما توفیق درک تقوی و کسب آن را عنایت فرماید.

 

امام جمعه شهرستان نور در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی با محوریت الگوی مصرف، تصریح کرد: مصارف ما در پوشش، خوراک، انرژی و ... فی نفسه مورد مذمت نیست زیرا خدای متعال نعمات را برای استفاده ما انسان‌ها عطا فرمود اما دستور داد تا اسراف نداشته باشیم.

 

امیری‌ارجمند با اشاره به آیه 20 سوره حدید، خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که غفلت‌زا است و سبب فاصله با سبک زندگی اسلامی می‌شود، فخر فروشی است که امروز جامعه اسلامی ما با چشم و هم‌چشمی دچار آن شد و حتی در مجالس دینی فخر فروشی می‌شود، در زمان عزاداری، در اطعام‌دهی، در حمل علم و کتل و ... این اتفاق می‌افتد، امام حسین(ع) از ما دین و دستورات دین را می‌خواهد و صفت رذیله فخر فروشی مذموم بوده و است.

 

خطیب جمعه شهرستان نور به مناسبت‌های در پیش‌رو اشاره و با معرفی هفته ورزش به افتخارات و ظرفیت‌های ورزش شهرستان هم پرداخت و افزود: در حوزه‌های مختلف نفرات برتر ورزشی از این شهرستان حضور دارند و جا دارد با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت به مقامات بالاتر دست پیدا کنیم و در عین قدرت و توان در مقابل خداوند خاضع و خاشع باشیم و هستیم.

 

امام جمعه شهرستان نور تصریح کرد: روز پیوند اولیا و مربیان از جمله عوامل نقش دهی در فرزندان است و آموزش و پرورش باید این مسئله را با جدیت بیشتری پیگیری و فعال کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: حرکاتی که امروز در جهان و منطقه شاهد آن هستیم، یک آدم گیج و سرگردان و هالیوودی ادعای کدخدایی جهان را دارد ولی امروز بسیاری از سیاستمداران آمریکا، اروپا و ... از عملکرد وی نگران هستند و ما منتظر هستیم تا این فردی که احمق خوانده می‌شود با نظر سیاستمداران دنیا و پایبندی ایران به تعهداتش، چه اقدامی خواهد کرد، او مدعی ضرر و زیان از برجام است و باید جبران شود و در پی لغو برجام است، در حالی‌که این میدان هفت نفره است این کشور اگر بخواهد بیرون برود، ایران اسلامی هم دیگر کاری با برجام ندارد.

 

خطیب جمعه شهرستان نور اضافه کرد: قانون کاستا و در لیست سیاه پاسداران انقلاب اسلامی قراردادن سپاه از جمله آن است که سپاه هم اعلام کرد که اگر چنین شود ارتش آمریکا در لیست داعش قرار می‌گیرد و بغض دشمن هم از مبارزه و انهدام داعش است و برگ برنده در دست ایران اسلامی است، و مردم و دولت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نیروی انقلابی و ولایی است اعتماد دارند و از این نیروی ارزشی حمایت می‌کنند.

 

امیری‌ارجمند افزود: با اقدام آمریکا این کشور در دنیا، عامل بی‌ثباتی معرفی و حتی اروپا هم وی را مقصر دانسته و قطعا همکاری نخواهد کرد و البته ایران به سرعت قابل توجه به قبل از برجام برمی‌گردد و فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای را تا حد نیاز ادامه می‌دهد.

 

وی در پایان به اقدامات گروه‌های شیطان‌پرست در برخی از شهرهای بزرگ اشاره کرد و گفت: نیروهای امنیتی و انتظامی ما هوشیار هستند و مردم ما هم باید اطلاعات خود را در این زمینه به این نیروها گزارش کنند.

 

آمریکا با دشنام به ایران نمی‌تواند مشکلات پیش‌روی خود و رژیم‌صهیونیستی را حل کند
 
 

حجت الاسلام محمد‌زمان رضایی در خطبه‌های نماز جمعه شهر زیراب سوادکوه با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر سفارش و توصیه انبیا و اولیای الهی است، اظهار‌کرد: امر به معروف و نهی از منکر از پایه‌های جهاد محسوب می‌شود و پیامبر اکرم(ص) نیز بدتر‌ین مردم را کسانی ذکر کردند که امر به معروف و نهی از منکر انجام نمی‌دهند.

 

وی با بیان اینکه امر به معروف، سفارش به خوبی‌ها و نهی از منکر به معنای بازداشتن از بدی‌ها است، افزود: رستگار ان در قرآن کسانی هستند که در برابر مفاسد جامعه به اصلاح‌گری روی می‌آورند، امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، علاوه بر ایمان از رسول‌خدا حمایت می‌کنند و از بخل دور هستند.

 

امام‌جمعه زیراب پاسخ محکم فرمانده کل سپاه پاسداران به «ترامپ» را مایه افتخار هر ایرانی ذکر کرد و افزود: آمریکا با دشنام به ایران نمی‌تواند مشکلات پیش‌روی خود و رژیم‌صهیونیستی را حل کند و آمریکا با حمایت از پادشاه عربستان به عنوان پادشاه تروریست‌های جهان، نمی‌تواند مانع اقتدار بیش از پیش جمهوری اسلامی ایران شود.

 

این مسؤول با اشاره به اینکه سلاح‌ها و بمب‌های مختلفی که بر سر‌مردم بی‌گناه ریخته می‌شود توسط کشور‌های توسعه‌یافته ساخته می‌شود، اظهار‌کرد: سلاح‌های پیشرفته توسط کشور‌هایی ساخته می‌شود که ادعای حقوق‌بشری و آزادی دارند ولی بمب‌های آنها بر سر مردم بی‌گناه ریخته می‌شود.

 

رضایی با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه امام‌خمینی(ره) درباره حدود فعالیت‌رسانه‌ها و تفاوت فعالیت آنان با کشورهای غربی، گفت: امام‌خمینی(ره)  فرمودند؛ فعالیت رسانه‌ای، بر‌خلاف اسلام، عفت عمومی و مصالح کشور را حرام ذکر کردند.

,

حجت‌الاسلام سید مهدی امیری‌ارجمند در خطبه‌های نماز جمعه امروز در جمع نمازگزاران در مصلی الغدیر شهرستان نور با توصیه به تقوی الهی، انجام واجبات و دوری از محرمات، اظهار کرد: تقوی نور الهی است که باعث می‌شود انسان به بن بست نرسد زیرا تقوی راه نجات انسان است.

,

 

,

وی افزود: ارمغان سعادت انسان مرهون تقوی است، تقوی یعنی برخورداری از فضایل، دوری از رذایل، و هر کس بخواهد مقام‌های دنیایی و اخروی را کسب کند باید تقوی پیشه کند، انشاالله خداوند به همه ما توفیق درک تقوی و کسب آن را عنایت فرماید.

,

 

,

امام جمعه شهرستان نور در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی با محوریت الگوی مصرف، تصریح کرد: مصارف ما در پوشش، خوراک، انرژی و ... فی نفسه مورد مذمت نیست زیرا خدای متعال نعمات را برای استفاده ما انسان‌ها عطا فرمود اما دستور داد تا اسراف نداشته باشیم.

,

 

,

امیری‌ارجمند با اشاره به آیه 20 سوره حدید، خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که غفلت‌زا است و سبب فاصله با سبک زندگی اسلامی می‌شود، فخر فروشی است که امروز جامعه اسلامی ما با چشم و هم‌چشمی دچار آن شد و حتی در مجالس دینی فخر فروشی می‌شود، در زمان عزاداری، در اطعام‌دهی، در حمل علم و کتل و ... این اتفاق می‌افتد، امام حسین(ع) از ما دین و دستورات دین را می‌خواهد و صفت رذیله فخر فروشی مذموم بوده و است.

,

 

,

خطیب جمعه شهرستان نور به مناسبت‌های در پیش‌رو اشاره و با معرفی هفته ورزش به افتخارات و ظرفیت‌های ورزش شهرستان هم پرداخت و افزود: در حوزه‌های مختلف نفرات برتر ورزشی از این شهرستان حضور دارند و جا دارد با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت به مقامات بالاتر دست پیدا کنیم و در عین قدرت و توان در مقابل خداوند خاضع و خاشع باشیم و هستیم.

,

 

,

امام جمعه شهرستان نور تصریح کرد: روز پیوند اولیا و مربیان از جمله عوامل نقش دهی در فرزندان است و آموزش و پرورش باید این مسئله را با جدیت بیشتری پیگیری و فعال کند.

,

 

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: حرکاتی که امروز در جهان و منطقه شاهد آن هستیم، یک آدم گیج و سرگردان و هالیوودی ادعای کدخدایی جهان را دارد ولی امروز بسیاری از سیاستمداران آمریکا، اروپا و ... از عملکرد وی نگران هستند و ما منتظر هستیم تا این فردی که احمق خوانده می‌شود با نظر سیاستمداران دنیا و پایبندی ایران به تعهداتش، چه اقدامی خواهد کرد، او مدعی ضرر و زیان از برجام است و باید جبران شود و در پی لغو برجام است، در حالی‌که این میدان هفت نفره است این کشور اگر بخواهد بیرون برود، ایران اسلامی هم دیگر کاری با برجام ندارد.

,

 

,

خطیب جمعه شهرستان نور اضافه کرد: قانون کاستا و در لیست سیاه پاسداران انقلاب اسلامی قراردادن سپاه از جمله آن است که سپاه هم اعلام کرد که اگر چنین شود ارتش آمریکا در لیست داعش قرار می‌گیرد و بغض دشمن هم از مبارزه و انهدام داعش است و برگ برنده در دست ایران اسلامی است، و مردم و دولت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نیروی انقلابی و ولایی است اعتماد دارند و از این نیروی ارزشی حمایت می‌کنند.

,

 

,

امیری‌ارجمند افزود: با اقدام آمریکا این کشور در دنیا، عامل بی‌ثباتی معرفی و حتی اروپا هم وی را مقصر دانسته و قطعا همکاری نخواهد کرد و البته ایران به سرعت قابل توجه به قبل از برجام برمی‌گردد و فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای را تا حد نیاز ادامه می‌دهد.

,

 

,

وی در پایان به اقدامات گروه‌های شیطان‌پرست در برخی از شهرهای بزرگ اشاره کرد و گفت: نیروهای امنیتی و انتظامی ما هوشیار هستند و مردم ما هم باید اطلاعات خود را در این زمینه به این نیروها گزارش کنند.

,

 

,
آمریکا با دشنام به ایران نمی‌تواند مشکلات پیش‌روی خود و رژیم‌صهیونیستی را حل کند
, آمریکا با دشنام به ایران نمی‌تواند مشکلات پیش‌روی خود و رژیم‌صهیونیستی را حل کند,
 
,
 
,

حجت الاسلام محمد‌زمان رضایی در خطبه‌های نماز جمعه شهر زیراب سوادکوه با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر سفارش و توصیه انبیا و اولیای الهی است، اظهار‌کرد: امر به معروف و نهی از منکر از پایه‌های جهاد محسوب می‌شود و پیامبر اکرم(ص) نیز بدتر‌ین مردم را کسانی ذکر کردند که امر به معروف و نهی از منکر انجام نمی‌دهند.

 

وی با بیان اینکه امر به معروف، سفارش به خوبی‌ها و نهی از منکر به معنای بازداشتن از بدی‌ها است، افزود: رستگار ان در قرآن کسانی هستند که در برابر مفاسد جامعه به اصلاح‌گری روی می‌آورند، امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، علاوه بر ایمان از رسول‌خدا حمایت می‌کنند و از بخل دور هستند.

 

امام‌جمعه زیراب پاسخ محکم فرمانده کل سپاه پاسداران به «ترامپ» را مایه افتخار هر ایرانی ذکر کرد و افزود: آمریکا با دشنام به ایران نمی‌تواند مشکلات پیش‌روی خود و رژیم‌صهیونیستی را حل کند و آمریکا با حمایت از پادشاه عربستان به عنوان پادشاه تروریست‌های جهان، نمی‌تواند مانع اقتدار بیش از پیش جمهوری اسلامی ایران شود.

 

این مسؤول با اشاره به اینکه سلاح‌ها و بمب‌های مختلفی که بر سر‌مردم بی‌گناه ریخته می‌شود توسط کشور‌های توسعه‌یافته ساخته می‌شود، اظهار‌کرد: سلاح‌های پیشرفته توسط کشور‌هایی ساخته می‌شود که ادعای حقوق‌بشری و آزادی دارند ولی بمب‌های آنها بر سر مردم بی‌گناه ریخته می‌شود.

 

رضایی با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه امام‌خمینی(ره) درباره حدود فعالیت‌رسانه‌ها و تفاوت فعالیت آنان با کشورهای غربی، گفت: امام‌خمینی(ره)  فرمودند؛ فعالیت رسانه‌ای، بر‌خلاف اسلام، عفت عمومی و مصالح کشور را حرام ذکر کردند.

,

حجت الاسلام محمد‌زمان رضایی در خطبه‌های نماز جمعه شهر زیراب سوادکوه با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر سفارش و توصیه انبیا و اولیای الهی است، اظهار‌کرد: امر به معروف و نهی از منکر از پایه‌های جهاد محسوب می‌شود و پیامبر اکرم(ص) نیز بدتر‌ین مردم را کسانی ذکر کردند که امر به معروف و نهی از منکر انجام نمی‌دهند.

,

 

,

وی با بیان اینکه امر به معروف، سفارش به خوبی‌ها و نهی از منکر به معنای بازداشتن از بدی‌ها است، افزود: رستگار ان در قرآن کسانی هستند که در برابر مفاسد جامعه به اصلاح‌گری روی می‌آورند، امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، علاوه بر ایمان از رسول‌خدا حمایت می‌کنند و از بخل دور هستند.

,

 

,

امام‌جمعه زیراب پاسخ محکم فرمانده کل سپاه پاسداران به «ترامپ» را مایه افتخار هر ایرانی ذکر کرد و افزود: آمریکا با دشنام به ایران نمی‌تواند مشکلات پیش‌روی خود و رژیم‌صهیونیستی را حل کند و آمریکا با حمایت از پادشاه عربستان به عنوان پادشاه تروریست‌های جهان، نمی‌تواند مانع اقتدار بیش از پیش جمهوری اسلامی ایران شود.

,

 

,

این مسؤول با اشاره به اینکه سلاح‌ها و بمب‌های مختلفی که بر سر‌مردم بی‌گناه ریخته می‌شود توسط کشور‌های توسعه‌یافته ساخته می‌شود، اظهار‌کرد: سلاح‌های پیشرفته توسط کشور‌هایی ساخته می‌شود که ادعای حقوق‌بشری و آزادی دارند ولی بمب‌های آنها بر سر مردم بی‌گناه ریخته می‌شود.

,

 

,

رضایی با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه امام‌خمینی(ره) درباره حدود فعالیت‌رسانه‌ها و تفاوت فعالیت آنان با کشورهای غربی، گفت: امام‌خمینی(ره)  فرمودند؛ فعالیت رسانه‌ای، بر‌خلاف اسلام، عفت عمومی و مصالح کشور را حرام ذکر کردند.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه