اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه آذربایجان غربی مطرح شد؛

نمایندگان مجلس بخاطر حمایت از فتنه گران عذرخواهی کنند/ ایستادگی و بصیرت، رمز غلبه بر دشمنان داخلی و خارجی است /سپاه مانعی دربرابر دست یابی دشمنان به اهدافشان است

نمایندگان مجلس بخاطر حمایت از فتنه گران عذرخواهی کنند/ ایستادگی و بصیرت، رمز غلبه بر دشمنان داخلی و خارجی است /سپاه مانعی دربرابر دست یابی دشمنان به اهدافشان است
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

نمایندگان مجلس بخاطر حمایت از فتنه گران عذرخواهی کنند/ حمایت مسئولین از سپاه نشانه همگرایی ملی است

, نمایندگان مجلس بخاطر حمایت از فتنه گران عذرخواهی کنند/ حمایت مسئولین از سپاه نشانه همگرایی ملی است, نمایندگان مجلس بخاطر حمایت از فتنه گران عذرخواهی کنند/ حمایت مسئولین از سپاه نشانه همگرایی ملی است,

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به امضای برخی نمایندگان مجلس پای نامه حمایت از یکی از فتنه گران، اظهار داشت: این اقدام نمایندگان جای تعجب دارد. آن ها باید از مردم عذرخواهی کنند.
وی افزود: تمام همّ و غمّ نماینده مجلس باید رسیدگی به مشکلات مختلف مردم باشد نه اینکه به فکر سیاسی کاری و حمایت از فتنه گران باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، خاطرنشان کرد: فتنه گرانی که کشور را چندین ماه به آشوب کشیده اند و در برابر این آشوب ها حتی یک عذرخواهی هم نکرده اند نباید توسط نمایندگان حمایت شوند. حمایت نمایندگان از فردی که مورد حمایت آمریکا بوده چندان جالب نیست.
وی، اضافه کرد: خداوند متعال در قرآن کریم هم به این نکته اشاره دارد که درخواست بخشش برای دشمنان خدا درست نیست. نمایندگان باید در قبال مردم پاسخگو باشند و در آینده نیز باید مردم پاسخ درستی به اقدام نادرست نمایندگان دهند.
حجت الاسلام قریشی، با تاکید بر روش درست و منطقی رییس جمهور و سایر مسئولین نظام در حمایت از سپاه و نیروهای مسلح، گفت:آمریکا و یارانش بخاطر ترس از نیروهای مسلح کشورمان و به خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یاوه گویی علیه آنها می پردازند و اقدام مسئولین در روزهای اخیر مبنی بر حمایت از این نیرو کاملا بجا و البته وظیفه قانونی و مدیریتی آنها بود.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به هفته کودک و موضوع خانواده، ابراز داشت: تاکید اسلام بر تشکیل خانواده و فرزندآوری امری است که باید برای مسلمانان اهمیت ویژه داشته باشد و نسبت به ادامه نسل خود اقدام کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، ضمن دعوت از مردم برای اتحاد بیشتر، از مسئولین خواست تا در بیان مشکلات و معضلات اساسی مردم کوشا باشند.

,
,
,
,
,
,
,

ایستادگی و بصیرت، رمز غلبه بر دشمنان داخلی و خارجی است/ استحاله از درون یعنی حذف نیروهای انقلابی حتی در دورافتاده ترین نقاط

, ایستادگی و بصیرت، رمز غلبه بر دشمنان داخلی و خارجی است/ استحاله از درون یعنی حذف نیروهای انقلابی حتی در دورافتاده ترین نقاط, ایستادگی و بصیرت، رمز غلبه بر دشمنان داخلی و خارجی است/ استحاله از درون یعنی حذف نیروهای انقلابی حتی در دورافتاده ترین نقاط,

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب، اظهار کرد: برای پیروزی بر دشمنان به دو عنصر ایستادگی و مقاومت و بصیرت و هوشیاری نیاز داریم و همه باید به این موضوع توجه داشته باشند.

,

امام جمعه میاندوآب افزود:  برخی از دشمنان ما گرگ صفت بوده و از گزینه های روی میز حرف زده و داد و بیداد می کنند که باید با شجاعت در مقابل آنها ایستاد و دشمن را عقب راند.

,

وی با بیان اینکه اگر از مقابل این دشمنان، عقب نشینی کنیم، دشمن پیش می آید، گفت: باید در مقابل ترامپ این مردم احمق دوران که برای ایستادگی در برابر ایران دست به توطئه های مختلف می زند، مانند شهید حججی ها و سردار سلیمانی ها ایستاد تا فتنه آنها خنثی شود.

,

حسن زاده با اشاره به دسته دیگری از دشمنان نیز استحاله از درون را دنبال می کنند ، تصریح کرد: متاسفانه عده ای جاهل با این دسته از دشمنان که ضربه خوردگان از نظام و منحرفان و فتنه گران هستند، نیز همراهی می کنند.

,

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: استحاله از درون یعنی اینکه در دور افتاده ترین نقاط هم، زیر آب یک فرد مسئول که انقلابی است را بزنی و در هر جا که یک نفر انقلابی باشد او را کنار بگذاری؛ استحاله از درون یعنی اینکه نیروهای انقلابی را ذبح کنی؛ استحاله از درون یعنی اینکه وقتی یک مسئول به دفتر امام جمعه می آید، فورا او را بازخواست کنند.

,

وی گفت: به مدیرکل اداره ای زنگ زدم و به من گفت که از میاندوآب زنگ زده اند و گفته اند که فلانی به دفتر امام جمعه می رود و نباید در این اداره بماند.

,

وی با تاکید بر هوشیاری و بصیرت، گفت: برای دفاع و ایستادگی در مقابل استحاله از درون، بصیرت لازم است و مردم باید بدانند که انقلابی واقعی و سرباز ولایت واقعی چه کسی است نه اینکه هرکس بگوید من انقلابی و سرباز ولایتم از او قبول کنند.

,

حسن زاده با بیان اینکه ۲۲ میلیارد تومان بودجه برای میاندوآب مصوب شده بود، اظهار کرد: این ۲۲ میلیارد تومان کجا صرف شد؟ کدام کار فرهنگی انجام شد؟ از این ۲۲ میلیارد تومان، ریالی به حوزه علمیه ندادند.

,

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: اینکه امروز دشمنان سپاه و قوه قضائیه را زیر سوال می برند، برای این است که سپاه و قوه قضاییه مانع دست یابی آنها به اهدافشان شده اند و می خواهند با زیر سوال بردن آنها به اهدافشان دست یابند.

,

وی افزود: عده ای خود را سرباز نظام می دانند و معرفی می کنند ولی در عمل اینگونه نشان نمی دهند و دوست نظام عمل نمی کنند.

,

حسن زاده  با اشاره به روز جهانی استاندارد، تصریح کرد: همه کارهای ما باید دقیق و جدی بوده و به این موضوع توجه داشته باشیم که پیشرفت و توسعه کشور وابسته به دقیق و جدی عمل کردن ماست.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه پوشش عیب گناه کبیره است، اظهار کرد: باید کارهای یک مسلمان، مانند یک مسلمان واقعی باشد و اینگونه نباشد که مثلا یک جعبه میوه را با میوه های زیبا و سالم تزئیین کرده و در داخل جعبه از میوه های خراب پرکنیم.

,

وی با اشاره به روز پیوند اولیا و مربیان، افزود: اولیا و والدین باید در کنار مربیان از فرزندان خود مراقبت کرده و بدانند که ارتباط بین اولیا و مربیان بسیار مهم و تاثیرگذار است.

,

حسن زاده به روز تربیت بدنی و توصیه های مقام معظم رهبری به جوانان اشاره کرد و گفت: مردم باید به طرف ورزش حرکت کنند و متاسفانه بسیاری از بیماری ها نیز به دلیل کمبود تحرک و کم ورزش کردن است که خانواده ها باید به آن توجه داشته باشند.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه سه گناه است که انسان را بیچاره می کند، افزود: عاق والدین، ظلم کردن و کفران نعمت سبب بیچاره شدن انسان می شود و همه مردم باید به این موضوع توجه داشته باشند.

,

وی با اشاره به اینکه پیامبرگرامی اسلام(ص) در حدیثی، شش خصلت را از شروط بهشتی شدن معرفی می کنند، گفت: دروغ نگفتن، خلف وعده نکردن، خیانت نکردن در امانت، نگاه نکردن به نامحرم، دستهای خود را به آنچه نباید دراز کند؛ دراز نکردن و مراقبت از شهوت این شروط هستند.

,

حسن زاده اظهار کرد: انسان اشرف مخلوقات است و باید از عقل و فکر و اندیشه استفاده کند و این را در نظر داشته باشد که دنیا، دنیای گذرا است که ما را برای دنیای دیگر آماده می کند.

,

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه باید از اختلاط در مجالس و مکان های مختلف پرهیز کرد، تصریح کرد: صدا و سیما باید در برنامه های که کارشناس مرد حضور یافته از مجری مرد استفاده کند نه از مجری زن و بالعکس در برنامه های که کارشناس زن حضور یافته از مجری زن استفاده کند.

,

وی افزود: چه دلیلی وجود دارد که در برنامه هایی که کارشناس زن حضور دارد از مجری زن استفاده شود و برعکس و باید این را مسئولان نه فقط در صدا و سیما بلکه در همه موارد و مکان ها در نظر بگیرند.

,

 هیچ کسی حق توهین و جو سازی علیه قوه قضاییه را ندارد

,  هیچ کسی حق توهین و جو سازی علیه قوه قضاییه را ندارد,  هیچ کسی حق توهین و جو سازی علیه قوه قضاییه را ندارد,

امام جمعه پلدشت گفت: سپاه پاسداران دژ تسخیر ناپذیر ملت و ضامن امنیت کشور است که با اقتدار خود لرزه بر اندام دشمن انداخته است.
حجت الاسلام وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به مسئله وحدت گفت: وحدت عامل اصلی صفا، صمیمیت و اقتدار دربرابر ظلم و ستم است.
وی تصریح کرد: وحدت عامل نجات انسان ها است و دشمنان اسلام در تلاش هستند تا در بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند، تلاش برای آشتی در بین مسلمانان و رفع تفرقه از شایسته ترین اعمال است.
امام جمعه پلدشت افزود: باید همه در محور وحدت باشیم و بر همه واجب است که وحدت را حفظ کرده و در تمامی جاهایی که پرچم اسلام حضور دارد وحدت حکم فرما باشد.
به گفته وی دشمنان اسلام در تلاش هستند تا تفرقه را در بین مسلمانان رواج دهند چرا که تنها با تفرقه می توانند به اهداف شوم خود دست یابند.
طالبی با اشاره به ظلم و جنایات در منطقه گفت: پشت پرده ظلم و جنایات در منطقه رژیم غاصب اسرائیل و آمریکا قرار دارد.
وی با تاکید بر بصیرت تصریح کرد: امروزه بصیرت و آگاهی از مسائل موجود در منطقه جز نیازهای اساسی است و نقشه دشمن خصوصا رژیم غاصب جدایی قومیت ها و اختلاف افکنی در بین آنها است.
خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: قوه قضاییه یکی از ارکان های مهم در کشور است و هیچ کسی حق توهین و جوسازی علیه این قوه را ندارد.
طالبی با اشاره به سخنان رییس جمهور آمریکا گفت: اخیرا رییس جمهور نادان آمریکا در تحریم های جدید خود نوک پیکان را به سمت سپاه پاسداران گرفته است که از تصمیمات احمقانه ترامپ بوده و واکنش تند مجامع جهانی را در پی دارد.
وی تصریح کرد: سپاه پاسداران از نهادهای انقلابی و همیشه در صحنه است و زمانی که ابرقدرت ها تلاش می کردند نظام را زیر سوال ببرند برادران انقلابی سپاه پاسداران مقاومت کرده و جز اولین نفرات بودند که در صف های دفاع از کشورمان حاضر شدند.
امام جمعه پلدشت افزود: سپاه پاسداران دژ تسخیر ناپذیر ملت و ضامن امنیت کشور است که با اقتدار خود لرزه بر اندام دشمن انداخته است و ائمه جمعه سراسر کشور دفاع همه جانبه خود را از سپاه پاسداران اعلام می کند.
طالبی گفت: امروزه کلیه نیروهای کشورمان آماده هستند تا با کوچکترین اشاره مقام معظم رهبری، دشمنان را با خاک یکسان کنند.
وی اظهار کرد: راهی که ترامپ در پیش گرفته است نتیجه ای جز انزوا و خوار شدن آمریکا نیست.
امام جمعه پلدشت با اشاره به ۲۶ مهرماه روز تربیت بدنی افزود: ورزش عامل سرزندگی، شادابی و نشاط در جامعه است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امیدوارم نیت افرادی که دیروز رزمایش موشکی سپاه را ضد برجام میخواندند و امروز سپاه را تمجید میکنند مثبت باشد

, امیدوارم نیت افرادی که دیروز رزمایش موشکی سپاه را ضد برجام میخواندند و امروز سپاه را تمجید میکنند مثبت باشد,

حجت الاسلام حسین فصیحی نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه نمازگزاران را به تقوی الهی دعوت کرد و از آنان خواست تا با رعایت حدود الهی آخرت خود را روشن سازند.

,

وی به مسئله احتضار مومن و کافر اشاره داشت و افزود : مومنی که در حالت احتضار است بر اساس قرآن با دو حالت منسیه و مسخیه روبرو خواهد بود و با این حالات براحتی دل از دنیا جدا خواهد کرد چراکه در حالت منسیه فرشتگان مقرب الهی محبت اهل و عیال را از وی جدا و در حالت مسخیه انگیزه و علاقه به آخرت را در مومن شعله ورتر میسازند.

,

فصیحی نیا حالت احتضار غیر متدین و کسی که خوی حیوانی در دنیا بر وی سیطره یافته را بسیار سخت خواند و گفت : بر اساس قرآن در هنگام احتضار اینگونه افراد ملائلک جویای حال وی میشوند که جز بهانه چیزی برای پاسخ ندارند.
خطیب نماز جمعه شاهین دژ عدم انجام گناه،پیرو ولایت بودن،خدمتگزاری پدر و مادر و صله ارحام را از جمله اعمالی خواند که حالت احتضار را برای فرد راحت جلوه مینماید و آدمی با انجام این اعمال میتواند براجتی جان را به جان افرین تسلیم نماید.

,
,

حجت الاسلام فصیحی نیا فرا رسیدن سالروز شهادت پنجمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی امام جمعه کرمانشاه را تسلیت گفت و به خصوصیات اخلاقی این عالم فرزانه اشاره داشت و گفت : آیت الله اشرفی اصفهانی حضور خود در جبهه را عامل روحیه گیری تازه در جهت خدمتگزاری به اسلام و انقلاب میدانست.

,

وی به جسارت های اخیر رییس جمهور آمریکا نسبت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره داشت و افزود :سپاه نهادی است که پیشینه ای روشن دارد و با رزمندگان مخلصش برای این انقلاب سنگ تمام گذاشته اند و اگر حضور سپاه در سوریه و لبنان و عراق نبود هم اکنون نه تنها ایران بلکه تمام ممالک اسلامی تحت کنترل تروریسم بود.

,

امام جمعه شاهین دژ از متنبه شدن برخی مسولین نسبت به موضع گیری نسبت به سپاه ابراز امیدواری کرد و گفت : زمانی که مانور موشکی سپاه انجام شد عده ای میگفتند این اقدام سپاه برجام را برهم میزند و سپاه را با این سخنان تضعیف میساختند اما امروز شاهد مثبت نگری آنان نسبت به سپاه هستیم و میگویند سپاه نه تنها محبوب ایران بلکه محبوب عراق و سوریه و سرزمین های اسلامی است که امیدوارم این نوع نگرش و نیت آنان مثبت باشد.

,

 

,

آمریکا با بدعهدی در برجام دشمنی خود را با ایران بیشتر اثبات می‌کند

, آمریکا با بدعهدی در برجام دشمنی خود را با ایران بیشتر اثبات می‌کند, آمریکا با بدعهدی در برجام دشمنی خود را با ایران بیشتر اثبات می‌کند,

امام جمعه بوکان در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به این که آمریکا از همان ابتدا دشمن ایران بوده و هست، اظهار داشت: آمریکا دشمن ایران اسلامی است و هیچ وقت نمی‌تواند دوست کشور ما باشد و نباید به او اعتماد کرد.
ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده افزود: وفا نکردن به عهد و پیمان از صفات منافقین است و گرنه اگر کسی عهد و پیمانی را بنند و یا آن را امضا کند دیگر نباید نسبت نسبت به آن بدقولی کند بلکه باید وفادار و متعد به عهد و پیمان باشد.
وی با اشاره به این که آمریکا با بدعهدی در برجام دورویی خود را بیشتر ثابت می‌کند خاطر نشان کرد: اگر اینطوری است پس چرا همان اول آن را امضا کردد پس مشخص است که هیچ وقت با ایران اسلامی و ملت ایران راست نبوده‌اند و همیشه درصدد فریب و حیله هستند.
خطیب جمعه بوکان با بیان مشکلاتی که در جامعه وجود دارد تاکید کرد: قتل و کشت و کشتار در جامعه اسلامی زیاد شده و همه این‌ها هم در اثر توطئه دشمنان به وجود آمده اما اگر بندگان خدا این خطا و گناه‌ها را ادامه بدهند خدا هم قهر و غضب می‌گیرد.
وی تصریح کرد: درست است که خداوند بخشنده و مهربان است و صبر زیادی دارد و توبه پذیر اما باید مواظب باشیم چون بی امری خداوند قهر و غضب جبران ناشدنی به دنبال دارد.
امام جمعه بوکان در بخش دیگری از خطبه‌های امروز با توصیه به والدین و معلمان در تربیت فرزندان بیان کرد: والدین و معلمان باید احکام و اخلاق اسلامی را به فرزندان خود یاد بدهند تا مشکلاتی که در جامعه امروزی وجود دارد آن‌ها را در بر نگیرد و فریب وسوسه و حیله دشمنان اسلامی را نخورد و مرتکب جرایم جبران ناپذیر شوند که هم آینده خود و هم آینده جامعه را تباه کنند بلکه بر اساس آموزه‌های اسلامی آنها را به زندگی امیدوار کنند.

,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه