اخبار داغ

اندرحکایات ضعف مدیریت شهری؛

خیابان های پینه کاری شده و غباری که به چشم مردم بندرعباس می رود

خیابان های پینه کاری شده و غباری که به چشم مردم بندرعباس می رود
وضعیت معابر تا اندازه ای بد و غیر استاندارد است که با ویراژ و ترمز خودروها بخشی از آسفالت خیابان کنده می شود وچاله های بزرگ در خیابان ها خودنمایی می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از هرمز؛وضعیت نامناسب معابر و گذرگاههای شهرستان بندرعباس قصه کهنه و تکراری مهم ترین شهر اقتصادی کشور است که داد شهروندان را درآورده و گلایه هایی که گوش فلک را کر کرده تا اکنون اقدام موثر مدیران شهری را به خود ندیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

بی توجهی به اصول  و زیرسازی معابر شهری، کنده کاری های مدوام سازمان ها و استفاده از آسفالت بی کیفیت در شهری که صادرکننده مواد نفتی و مشتقات آن است باعث شده تا تمامی مسیرها و گذرگاههای بندرعباس میزبان ناهمواری های ناموزن و دست اندازهایی باشد که خسارت مادی فراوانی را پشت دست شهروندان می گذرارد.

,

بندرعباس با بیش از 600 هزار نفر جمعیت و بافت شهری متراکم همچنین آمار بالای ورود مسافر و گردشگر با وجود خیابان های غیر استاندارد و چاله های بزرگ جلوه ای ویژه از ضعف مدیریت شهری به نمایش گذاشته است.

,

ناگفته نماند که اکثر خیابان ها در سال حداقل دو یا سه بار شاهد مرمت و بهسازی آسفالت معابر هستند اما بی توجهی به زیرسازی مناسب و ماست مالی کاری باعث شده تا میلیاردها ریال هزینه بیت المال با گذشت چند هفته بر باد برود و خیابان ها به وضعیت بدتر از پیش برگردند.

,

 

,

, ,

وضعیت معابر تا اندازه ای بد و غیر استاندارد است که با ویراژ و ترمز خودروها  بخشی از آسفالت خیابان کنده می شود یا بی توجهی به چاله ها و ناهمواری های نامتوازن مسیرها  موجب تصادف و سقوط موتور سوران می شود.

,

از سوی دیگر گویی ادارات فاضلاب، آب، مخابرات و برق در برنامه ای از پیش تعیین شده عملیات حفاری خود را دقیقا به زمانی موکول می کنند که تنها ساعاتی از بهسازی معابر گذشته و با کند و کاری خود خیابان را تکه تکه می کنند و پس از گذشت هفته به صورت نیمه کاره رها می کنند که طبق معمول غبار این بی توجهی به چشم مردم می رود این در حالی است که در شهرهای دیگر شهرداری برای تخریب خیابان ها زمانی مشخص می کندو در غیر از فرصت ارائه شده اجازه کندکاری و اجرای طرح را نمی دهد.

,

بارش باران و نزول رحمت الهی آرزوی هر انسانی است که در سال های اخیر به واسطه خشکسالی ها مردم بیش از پیش چشم به آسمان دارند ساکنان بندرعباس از بارش باران واهمه دارند چرا که علاوه بر جاری شدن سیل در خیابان ها و تبدیل معابر به استخر باید تا هفته ها خروارها گل و لایی که از گوشه و کنار جاده به وسط خیابان آمده هم متحمل شوند.

,

, ,

آسفالت تکه پاره و پینه کاری خیابان های شهر بندرعباس با پستی و بلندی‌های بیشمار هر روز تخریب تر از روز قبل می‌شود و زحمت مضاعفی برای مردم شهر به همراه دارد.

,

ساده گذری متولیان شهر وصله کاری‌ آسفالت های موجب شده تا خیابان‌ها و معابر پر از چاله و دست انداز شود و آسفالتی که باید حداقل 15 سال عمر کند به دلیل استاندارد نبودن قیر مصرفی کمتر از دو سال عمر کند.

,

آسفالت شهر بندرعباس تنها چند ماه دوام می آورد

, آسفالت شهر بندرعباس تنها چند ماه دوام می آورد, آسفالت شهر بندرعباس تنها چند ماه دوام می آورد,

عضو شورای شهر بندرعباس با اشاره به وضعیت خیابان های کندو کاری شهرگفت:به دلیل کمبود بودجه و مشکلات اقتصادی نیز تنها قسمت های از آسفالت ها خیابان ها که از بین رفته باسازی می شود.

,

وی تصریح کرد: این مشکل نقصی است که به زیرساخت های شهری برمی گردد و تنها به شهرداری تمام نمی شود لذا عبور تاسیسات شهری مانند آب، برق، گاز، تلفن و… از زیر خاک موجب شده هیچ آسفالت تازه ای در شهر بیشتر از چند ماه دوام نیاورد.

,

این عضو شورای شهر اظهار کرد: اگر همه ارگان ها یک مدیر اجرایی داشته اند این مسائل پیش نمی آمد با توجه به چند مدیر بودن هر ارگان این مسائل هم در سطح شهر ایجاد می شود.

,

بهادر،معاون فنی و عمرانی شهرداری بندرعباس علت اصلی تخریب آسفالت خیابان ها را حفاری دستگاه هایی مانند آب و فاضلاب، برق، مخابرات و گاز دانست واظهار کرد: این ادارات و دستگاهها هر ساله به منظور اجرای طرح های خود خیابان ها را حفاری و خیابان ها را تخریب می کنند.

,

وی افزود: علی رغم اینکه در نقاط حفاری آسفالت می شود متاسفانه خیابان ها حالت اولیه خود را از دست می دهند هر ساله هزینه های زیادی را به شهرداری و شهروندان تحمیل می کند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه