اخبار داغ

مسئولان برای وضعیت نابسامان بهداشت و درمان روستای چُــراک میناب تدابیر فوری کنند

مسئولان برای وضعیت نابسامان بهداشت و درمان روستای چُــراک میناب تدابیر فوری کنند
رییس شورای اسلامی روستای چُراک بخش سندرک گفت: مسئولان برای رفع مشکل بهداشت و درمان اهالی این روستا تدابیر فوری اتخاذ کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش میناب جنوب، بهداشت و سلامت دو مقوله اساسی است که بخشی از آن مربوط به مردم و بخش عمده و اصلی نیز برعهده دولت بویژه نظام سلامت محسوب می شود که محروم بودن از آن مشکلات عدیده ای ممکن است برای شهروندان به دنبال داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب,

اگرچه مسوولان و کارکنان بیمارستان ها و مراکز درمانی دراین شهرستان ها برای خدمت رسانی به مردم نهایت تلاش را دارند، اما وضع نامطلوب درمانی و بهداشتی در برخی روستاهای محروم شهرستان میناب چنان مشهود است که اغلب مردم آن توان درمان بیماری خود را ندارند.

,

بر همین اساس خبرنگار اعزامی میناب جنوب، برای پیگیری از وضعیت بهداشت و درمان روستاهای محروم در شهرستان میناب به یکی از روستاهای بخش سندرک با اصحاب رسانه سفر کرد.

,

روستای صعب العبور و فاقد راه آسفالته چُراک  در 130 کیلومتری استان هرمزگان با 100 خانوار و جمعیتی بالغ بر 300 نفر یکی از معدود روستاهای شهرستان میناب است که مردم آن از خدمات بهداشتی و درمانی محروم هستند.

,

, ,

ابتدا به سراغ یکی از ساکنین قدیمی روستای چُراک رفتیم، فردی که از درد زانو و معده رنج می برد، پول هم ندارشت که خرج دارو دوای خود کند وی گفت: دکترها به دلایلی دارو تجویز می کنند که من هزینه پرداخت دارو را هم ندارم.

,

این پیرمرد سالخورده گفت: اهالی روستای گرو و چُراک همه از درد معده و خارش های پوستی رنج می برند، مسئولین به فکر وضعیت بهداشت و درمان در روستاهای محروم باشند.

,

وی افزود: مردم از وضع کنونی خدمات دهی مراکز بهداشتی ودرمانی گله مند هستند و انتظار دارند تا مسوولان چاره ای برای حل آن بیندیشند.

,

این شهروند که نخواست نامش در خبر برده شود، اذعان داشت: انتظار داریم که مسوولان استانی و شهرستانی هر چه زودتر نسبت به ساخت و تجهیز خانه بهداشت در این روستا اقدام کنند  تا دیگر شاهد مراجعه مردم این شهرستان به بیمارستان های سایر شهرستان ها نباشیم.

,

, ,

کلثوم  میرسالمی رئیس شورای اسلامی روستای چُراک بخش سندرک در گفتگو با میناب جنوب، یکی از مهمترین مشکلات اهالی این روستا را نبود خانه بهداشت و درمان روستایی عنوان کرد وگفت: به دلیل مسافت طولانی و صعب العبور بودن راه امکان رفتن اهالی برای درمان به  روستاهای همجوار امکان پذیر نیست.

,

 میر سالمی افزود: پیگیری های زیادی برای رفع مشکلات مردم این روستا از جمله ساخت ساخت خانه بهداشت و درمان انجام شده اما تا کنون جواب قانع کننده ای از سوی دستگاه های اجرایی اعلام نشده است.

,

وی ادامه داد: چرا برای رفع مشکلات بهداشتی مردم روستای چُراک کوتاهی صورت می گیرد، مردم این روستا در فصول مختلف از سال با انواع بیماری ها دست و پنجه نرم می کنند لذا برای رفع معضلات بهداشتی و درمانی این روستا باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

,

رئیس شورای اسلامی روستای چُراک اظهار کرد: با توجه به فعالیت اهالی روستا در پرورش گوسفند  و امراضی که ممکن است از دام به انسان سرایت کند یکی از دغدغه های اهالی این روستا بوده که چرا دامپزشکی شهرستان میناب برای واکسینه کردن دام ها به این روستا نمی آیند.

,

, ,

وی تصریح کرد: اگر وضع به همین منوال ادامه یابد احتمال بروز بیماریهای  واگیردار مشترک بین انسان و دام  وجود دارد و می طلبد که فرماندار و نمایندگان محترم شهر برای رفاه حال مردم این روستا دست به کار شده و با هماهنگی متولیان امر مانع از بروز حوادث ناگوار برای اهالی روستای چُراک  شوند.

,

میر سالمی اضافه کرد: روستای چُراک استعدادهای درخشانی در زمینه ورزشی و فرهنگی دارد امام غفلت مسئولین به استعداد های نهفته در دل روستاها باعث شده تا این ظرفیت ها شکوفا نشود.

,

رئیس شورای اسلامی روستای چُراک یکی دیگر از مشکلات مردم این روستا را نبود اشتغال عنوان کرد و اذعان داشت: این روستا تعداد 20 نفر  تحصیل کرده فوق دیپلم تا لیسانس دارد، چرا تحصیل کرده های یک روستای محروم باید از استخدام در نهاد های دولتی محروم شوند، تحصیل کرده هایی که اگر توان مالی داشته باشند روستای خود را آباد خواهند کرد و چهره محرومیت از دل این روستا می زدایند.

,

, ,

بنا بر این گزارش مسئولان حوزه بهداشت و سلامت شهرستان میناب برای برخورداری از حداقل ها نسبت به رفع وضعیت سلامت روستاهای محروم در این شهرستان اقدامات لازم را بعمل آوردند.

,

درصورتی که مسئولان مربوطه پاسخی نسبت به این خبر ارایه دهند اطلاع رسانی خواهدشد.

,

گزارش: موسی زاهدی

,

 

,

انتهای پیام/ز

,

                                                                                                                                        

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه