اخبار داغ

بازیگر تئاتر و سینما:

تئاتر باید از دل مردم بیرون بیاید

تئاتر باید از دل مردم بیرون بیاید
بازیگر تئاتر و سینما گفت: تئاتر برای هنرمندان نیست بلکه باید از دل مردم بیرون بیاید و اینکه ما در تئاتر حرف‌های قلمبه‌سلمبه بزنیم که وقتی مخاطب بیرون آمد چیزی از آن سر درنیاورد تئاتر خوبی نخواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید توکلی در گفتگو با صبح توس در رابطه با نمایش«زمان لرزه» عنوان کرد: نمایش«زمان لرزه» یک ملودرام از دهه شصت است که در تهران می‌گذارد و فضای رئالیستی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

وی با بیان اینکه بیشتر کارهایی را اجرا می‌کند که به ذائقه مخاطب خوش بیاید اظهار کرد: داستان نمایش«زمان لرزه» باوجودی داستانش در دهه شصت می‌گذارد اما داستان امروز جامعه ما را بیان می‌کند، مردان دهه شصت‌یک حیا و مردانگی داشتند که حیا و مردانگی که در دهه هفتاد از بین رفت.

,

این بازیگر تئاتر سینما ابراز کرد: داستان این نمایش چیزی است که بین نسل امروز ما گم است در دهه شصت مردم مهربان‌تر از امروز بودند اما از دهه هفتاد به بعد مردم از هم دور شدند و مهربانی‌ها دهه شصت در میان زرق‌وبرق دنیا امروز گم شد.

, .,

توکلی عنوان کرد: نمایش ما، نمایش بسیار به روزی است و وقتی تماشاگر وارد سالن می‌شود به دهه شصت بر می گرد زمانی که خیلی مهربان‌تر از اکنون بودیم اما از دهه هفتاد به بعد از هم دور شدیم و خیلی به هم دروغ می‌گویم.

, .,

وی ابراز کرد: این نمایش مخاطب را به گذشته‌اش رجعت می‌دهند به اینکه کجا بودند و اکنون در چه حالی هستند و به کدام سمت در حال حرکت هستند در واقعه به حیای گمشده عشق‌های امروزی اشاره دارد.

, .,

این بازیگر تئاتر سینما در رابطه منتقدین این نمایش در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد: این انتقادها برای من اهمیتی ندارد چون افراد متخصصی که این تئاتر دیدند آن را تئاتر خوب ارزیابی کرده‌اند.

, .,

کارگردان «زمان لرزه» در رابطه کمک تئاتر در احیا فرهنگ خوب فراموش‌شده عنوان کرد: متأسفانه مردم مشهد به شومن بازی بیشتر علاقه دارند و من این موضوع را در اینستاگرام هم منتشر کردم .

, .,

توکلی با اشاره به حضور عواملی یکی از فیلم‌ها در مشهد  ادامه داد: مردم مشهد چهره دوست هستند و وقتی یک نفر را در تلویزیون و یا سینما می‌بینید دوست دارند از نزدیک او را ببیند این در حالی است شاید در قدیم ما تنها یک نخبه در این عرصه داشتیم اما امروز در هر شهرستانی ما یک نخبه داریم و این‌همه هیجان را من نمی‌فهم.

, .,

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مخاطب این نوع تئاتر اجتماعی را می‌پذیرید  افزود: من اعتقاد دارم باید تئاتری روی صحنه برود که مردم‌پسند باشد و تئاتر برای هنرمندان نیست و باید از دل مردم بیرون بیاید.

,

کارگردان «زمان لرزه»  ابراز کرد: اینکه ما در تئاتر بیایم و حرفه‌ای قلمبه‌سلمبه بزنیم که وقتی مخاطب بیرون آمد چیزی از آن سر درنیاورد تئاتر خوبی نخواهد بود.

,

این بازیگر تئاتر سینما  اظهار کرد: این نوع تئاتر مناسب شهر ما نیست، این نوع تئاتر مخصوص شهری مثل فرانسه است که روزانه 600 تئاتر در آن اجرا می‌شود و مخاطب بدون دغدغه اجتماعی به تماشا تئاتر می‌رود، نه مخاطب ما که دغدغه پول کار ازدواج چک دارد.

, .,

توکلی در پایان گفت: تئاتر برای نسل امروز حکم یک مسکن ضعیفی دارد که لحظاتی او را از دغدغه و مشکلاتش دور می‌کند.

, .,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه