اخبار داغ

گزارش جدید از بیکاری فارغ‌التحصیلان؛

سیر صعودی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه ها در شاهرود/ 48 درصد جویندگان کار در شاهرود فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند

سیر صعودی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه ها در شاهرود/ 48 درصد جویندگان کار در شاهرود فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند
48 درصد جویندگان کار در شاهرود فارغ التحصیلان هستند که این روند طبق گفته مسئولان اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی این شهرستان نسبت به سال های گذشته سیر صعودی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار، مهم ترین معضل فعلی استان سمنان در بخش اشتغال و بازار کار؛ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است که عموما پس از فراغت از تحصیل و آماده شدن برای ورود به عرصه کار و تولید با مشکلات جدی مواجه می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار، ,

در همین خصوص؛ سید امیرحسین امیر حسینی معاون مدیر کل و رئیس اداره کار، تعاون، رفاه اجتماعی شاهرود در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار با اشاره به ثبت نام یک هزار و 410 نفر در دفاتر کاریابی شهرستان شاهرود گفت: از این تعداد 863 نفر مرد و 547 نفر زن بودند که در مجموع 62 درصد ثبت نام کنندگان مرد و 38 درصد دیگر خانم هستند.

,

وی با بیان اینکه 76 درصد جویندگان کار در شهرستان شاهرود جوانان هستند اظهار کرد: از بین ثبت نام کنندگان 306 نفر در گروه سنی کمتر از 24 سال، 764 نفر در گروه سنی 25 تا 34 سال، 227 نفر در گروه سنی 35 تا 44 سال، 74 نفر در گروه سنی 45 تا 54 سال و 37 نفر دیگر 55 سال به بالا هستند.

,

رئیس اداره کار، تعاون، رفاه اجتماعی شاهرود با بیان اینکه طبق خود اظهاری متقاضیان 476 نفر یعنی 55 درصد ثبت نام کنندگان مرد فاقد مهارت هستند و هیچ مهارت آموزشی را نگذرانده اند و تنها 387 نفر از متقاضیان دارای مهارت بودند افزود: در بین متقاضیان خانم نیز 387 نفر یعنی 70 درصد فاقد مهارت و 160 نفر دیگر معادل 30 درصد ثبت نام کنندگان خانم حداقل دارای یک نوع مهارت هستند.

,

امیر حسینی تصریح کرد: در مجموع 61 درصد از جویندگان کار در شهرستان شاهرود فاقد مهارت هستند و متاسفانه این آمار با توجه به برگزاری دوره های آموزشی رایگان از سوی مراکز فنی و حرفه ای و وجود صندلی های خالی برای آموزش بسیار بالا است.

,

48 درصد جویندگان کار در شاهرود فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند

, 48 درصد جویندگان کار در شاهرود فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند,

وی در خصوص وضعیت تحصیلی جویندگان کار در شهرستان شاهرود بیان کرد: 52 درصد از متقاضیانی که در دفاتر کاریابی شهرستان شاهرود ثبت نام کرده اند دارای مدرک تحصیلی دیپلم و پایین تر و 48 درصد دیگر از متقاضیان فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

,

رئیس اداره کار، تعاون، رفاه اجتماعی شاهرود با بیان اینکه تعداد جویندگان کاری که فارغ التحصیل دانشگاهی هستند در سال های اخیر روند صعودی داشته است گفت: در سال 90 و 91 جویندگان کار فارغ التحصیل دانشگاهی 38 درصد بود که این عدد در سال های اخیر به 48 درصد رسیده است.

,

امیر حسینی عنوان کرد: از بین 863 متقاضی مرد که به دفاتر کاریابی مراجعه و ثبت نام کرده اند 409 نفر دارای مدرک تحصیلی دیپلم و پایین تر و 452 نفر فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

,

وی ادامه داد: از 547 متقاضی خانم نیز که در دفاتر کاریابی شاهرود ثبت نام کرده اند 330 نفر دارای مدرک تحصیلی دیپلم و پایین تر و 257 نفر فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

,

405 نفر از جویندگان کار در شاهرود به کار گمارده شدند

, 405 نفر از جویندگان کار در شاهرود به کار گمارده شدند,

معاون مدیر کل و رئیس اداره کار، تعاون، رفاه اجتماعی شاهرود در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه از بین متقاضیانی که در دفاتر کاریابی شهرستان شاهرود ثبت نام کرده اند 405 نفر به کار گماره شده اند اظهار کرد: 248 نفر از افراد به کار گمارده شده مرد و 157 نفر دیگر زن هستند که در مجموع می توان گفت 61 درصد به کار گمارده شدگان مرد و 39 درصد دیگر زن هستند.

,

امیر حسینی با بیان اینکه 71 درصد به کار گمارده شدگان جوان و کمتر از 34 سال سن دارند یادآور شد: از بین متقاضیانی که به کار گمارده شده اند 93 نفر از به کار گمارده شدگان در گروه سنی 24 سال و پایین تر، 201 نفر بین 25 تا 34 سال، 83 نفر در گروه سنی 35 تا 44 سال، 21 نفر بین 45 تا 54 سال و 7 نفر نیز بیشتر از 55 سال هستند.

,

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار نسل شاهوار که چه تعداد از به کار گمارده شدگان دارای مهارت و چه تعداد فاقد مهارت بودند گفت: در بین آقایان از 248 نفر متقاضی که به کار گمارده شدند یکصد و 30 نفر فاقد مهارت و 118 نفر دیگر دارای مهارت بودند و در بین خانم ها نیز از بین 157 نفر خانمی که توسط دفاتر کاریابی به کار گمارده شدند 68 نفر فاقد مهارت و 89 نفر دیگر حداقل دارای یک مهارت بودند.

,

42 درصد از به کار گمارده شدگان فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند

, 42 درصد از به کار گمارده شدگان فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند,

معاون مدیر کل و رئیس اداره کار، تعاون، رفاه اجتماعی شاهرود اذعان کرد: در مجموع می توان گفت 52 درصد از به کار گمارده شدگان حداقل یک دوره آموزشی را گذرانده و دارای مهارت بودند و 48 درصد دیگر فاقد مهارت بودند.

,

امیرحسینی در خصوص وضعیت تحصیلی به کار گمارده شدگان گفت: 58 درصد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم و 42 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بودند که می توان گفت از 248 نفر متقاضی مرد و 157 نفر متقاضی زن که به کار گمارده شدند 143 نفر از مردان و 94 نفر از زنان دارای مدرک تحصیلی دیپلم و پایین تر و 105 نفر از مردان و 63 نفر از زنان فارغ التحصیلان دانشگاهی بودند.

,

فرماندار شاهرود نرخ بیکاری در شاهرود را 11 و 8 دهم درصد اعلام کرد

, فرماندار شاهرود نرخ بیکاری در شاهرود را 11 و 8 دهم درصد اعلام کرد,

سید محمد رضا هاشمی معاون استاندار سمنان و فرماندار شهرستان شاهرود نیز در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار نرخ بیکاری در شاهرود را 11 و 8 دهم درصد اعلام کرد و گفت: مرکز آمار موثق ترین آمار را در کشور اعلام می کند که این مرکز نرخ بیکاری شاهرود را 11 و 8 دهم درصد اعلام کرده است.

,

وی با بیان اینکه طبق آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران شهرستان مهدیشهر با 12 و 4 دهم درصد بالاترین نرخ بیکاری در استان سمنان را دارا است اظهار کرد: بعد از شهرستان های شاهرود با 11 و 8 دهم درصد، دامغان با 10 و 8 دهم درصد، سرخه 9 درصد، سمنان 8 درصد، گرمسار 7 و یک دهم درصد و آرادان با 4 و یک دهم درصد قرار گرفته اند.

,

معاون استاندار سمنان اعلام کرد: طبق آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران در مجموع نرخ بیکاری استان سمنان ده و چهار دهم درصد است.

,

هاشمی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه حفظ وضعیت موجود کارخانجات و صنایع از اولویت های دولت است بیان کرد: به دنبال این هستیم ضمن تقویت واحدهای تولیدی فعال واحدهایی را هم که در آستانه تعطیلی هستند یا تعطیل شده اند با پرداخت تسهیلات از محل بهین یاب به عرصه تولید بازگردانیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه