اخبار داغ

تجمع بازنشتگان فولاد کرمان در اعتراض به حقوق معوقه

تجمع بازنشتگان فولاد کرمان در اعتراض به حقوق معوقه
بازنشستگان فولاد استان کرمان در اعتراض به حقوق معوقه شهریور ماه و بهداشت و درمان در ساختمان این نهاد تجمع کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان،  شماری از بازنشستگان صنعت فولاد استان کرمان برای چندمین بار با حضور مقابل ساختمان کانون بازنشستگان خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان، , شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان,

این بازنشسته‌ها که خواستار وصول مطالبات محقق نشده و پرداخت به موقع مستمری بازنشستگی خود هستند، می‌گویند: با وجود اعتراضات مکرر هنوز مطالبات صنفی آنها برآورده نشده است.

,

آنان درباره بخشی از مطالبات  خود می‌گویند: با گذشت 20 روز از مهر ماه هنوز مستمری شهریور ماه بازنشستگی خود را دریافت نکرده و مشکلاتی در زمینه درمان مستقیم و تکمیلی خود دارند.

,

همچنین بازنشسته‌های صنعت فولاد خواستار اختصاص بودجه‌ای دولتی  برای تامین  منابع مالی پرداخت مستمری بازنشستگی خود هستند.

,

عباس شهسواری 57 ساله یکی از بازنشستگان این کانون می‌گوید:اگر به خواسته ما توجه نشود مقابل استانداری تجمع خواهیم کرد و آنقدر این کار را تکرار می کنیم تا یکی از مسئولین استانی یا کشوری پاسخگوی ما باشند.

,

وی ادامه می دهد: اکثر این بازنشستگان از بچه های جبهه و جنگ هستند و حتی خود من جانبازم و نمی خواهیم خدای ناکرده این مسائل به رسانه های بیگانه کشیده شود، کاش مسئولین در این رابطه توجه بیشتری داشته باشند.

,

شهسواری بیان داشت: نه تنها از لحاظ حقوقی بلکه از لحاظ درمان و بهداشت هم به مشکل برخوردیم و به هر جایی که مراجعه می کنیم به جای اینکه ما را پذیرش نمایند با بی احترامی دفتر بیمه را به طرفمان پرت می کنند و می گویند با فولاد قرارداد نداریم.

,

وی اذعان داشت: این مسائل خانواده های ما را نیز درگیر کرده است و بیشترین ضربه به آنان می خورد.

,

شهسواری عنوان کرد: به‌دنبال اختصاص بودجه دولتی از مجلس هستیم که اگر طرح تامین بودجه بازنشستگان فولاد در مجلس تصویب بشود، بخش زیادی از مشکلات مالی مرتفع خواهد شد.

,

طبق اظهارات این کارگر بازنشسته در حال حاضر بودجه‌ای که در سال ۹۶ برای بازنشستگان درنظر گرفته شده جوابگوی مطالبات بازنشستگان نیست. به همین دلیل هر ماه در بحث پرداخت مستمری و ارائه خدمات درمانی و رفاهی، صندوق دچار مشکل است.

,

اصفهانی مسئول صندوق بازنشستگان فولاد کرمان برای خاتمه دادن به این اعتراضات به میان تجمع کنندگان آمد و گفت : می دانم که فشار اقتصادی زیادی به شما و خانواده هایتان تحمیل شده است و 20 روز از مهرماه می گذرد و هنوز حقوق شهریور ماه شما پرداخت نشده است.

,

وی در ادامه افزود: بودجه ای که مجلس برای بازنشستگان  مصوب کرده بود قرار بود به صورت مشترک بین دولت و وزارت رفاه انجام شود تا ماه قبل دولت این کار را  انجام داد و تمامی مستمری بازنشستگان از طریق بودجه عمومی دولت تا مرداد ماه  پرداخت شد و با توجه به دستوری که نوبت به اکرمی داده بود  قرار شد حقوق شهریور ماه از همین محل پرداخت شود .

,

مسئول صندوق بازنشستگی فولاد استان کرمان بیان داشت:  متاسفانه طبق گفته مسئولین هیچ گونه مبلغی از  محل این ردیف بودجه برای پرداخت به بازنشستگان  نمانده است نامه ای در ارین رابطه برای ربیعی فرستاده شد  و وی هم در جواب پاسخ داد که وزارت رفاه هیچگونه اموال  مازادی  ندارد که بازنشستگان فولاد را تامین نماید.

,

وی با تاکید بر اینکه ابتدای امسال بودجه خوبی برای بازنشستگان فولاد مصوب نشده است، عنوان کرد: خوشبختانه ما حمایت مجلس را داریم و قرار شد که مستمری سال 96 از همین محل متمم بودجه پرداخت شود.

,

اصفهانی اذعان داشت: خوشبختانه طرح ادغام صندوق بازنشستگان فولاد با بازنشستگی فولاد کشوری با رأی اکثریت رد شد.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر باید به فکر مستمری امسال باشیم، ابراز داشت: تا چند روز آینده تکلیف مستمری سال 96 با متمم بودجه حل خواهد شد.

,

اصفهانی همچنین به بحث درمان و بهداشت بازنشستگان اشاره کرد و گفت: تا این ساعات تعرفه خاص داریم که اگر از لحاظ مالی شارژ شود تعرفه آن قابل مقایسه با هیچ سازمانی نیست ولی با این همه نباید نسبت به آن دلخوش باشیم .

,

وی ادامه داد:  با تمام این تفاسیر در حال حاضر صندوق بازنشستگی فولاد مبلغ 30 میلیار تومان تا پایان مردا ماه به مراکز درمانی بدهکار است که رقم بسیار درشتی است.

,

اصفهانی بیان کرد: اگر دولت به صورت روتین و منظم 2 میلیارد تومان برای این صندوق درنظر بگیرد ما می توانیم توضیح داشته باشیم و الا ما به مشکل بر می خوریم و با هیچ کس هم در این رابطه تعارف نداریم.

,

وی توضیح داد: در حال حاضر کلیه مراکز بهداشتی و درمانی دولتی چه در استان کرمان و چه در استان سیستان و بلوچستان که خدمات خاص ارائه می دهند از جمله هلال احمر و بیماری های خاص با این صندوق قرار داد دارند ، این مراکز فقط می توانند یک مدتی بدون پول خدمات دهند پس از آن پولشان را می خواهند.

,

مسئول صندوق بازنشستگی استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر مراکزدولتی مثل گذشته نیست ، خاطرنشان کرد: در ماه گذشته به  بیمارستان های باهنر، شفا و افضلی پور بالغ بر یک میلیارد تومان بدهی پرداخت شده است و با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی در رابطه با مشکلات این صندوق صحبت هایی شده و از آنان خواسته شده که فعلا با ما راه بیایند.

,

در این زمینه «اکبر نوروزی» مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور با تایید خبر به تاخیر افتادن مستمری شهریور ماه بازنشستگان فولاد کشور و اعتراض جمعی از  بازنشسته‌های صنعت فولاد در سراس کشور به ایلنا گفت: پیگیر پرداخت مستمری شهریور ماه بازنشستگان فولاد از محل فروش سهام شرکت‌های زیرمجموعه هستیم.

,

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد حدود یک هفته دیگر امکان پرداخت مستمری شهریور ماه بازنشستگان فولاد فراهم می‌شود، افزود: به دلیل قطع بودجه دولتی ازسوی سازمان مدیریت و برنامه با مشکل تامین اعتبار مواجه شده‌ایم

,

به گفته وی، حدود ۳۰ هزار میلیارد از محل بودجه کشور به صندوق فولاد اختصاص یافته که در دریافت آن با دولت دچار مشکل هستیم.

,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه