اخبار داغ

رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی:

تداوم کارشکنی آمریکا منجر به باطل شدن برجام می شود/ 1+5 باید تلاش کنند که آمریکا را وادار به انجام تعهداتش کند

تداوم کارشکنی آمریکا منجر به باطل شدن برجام می شود/ 1+5 باید تلاش کنند که آمریکا را وادار به انجام تعهداتش کند
رییس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 1+5 باید تلاش کنند که آمریکا را وادار به انجام تعهداتش کند، چرا که اگر آمریکا از برجام خارج شده و بخواهد منافع ما در برجام آسیب ببیند، جمهوری اسلامی نیز به برجام پایبند نخواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار قم فردا در خصوص تداوم عهدشکنی آمریکا در بحث برجام اظهار داشت: عهدشکنی آمریکا اتفاق چندان جدیدی نیست، به طوری که مقام معظم رهبری قبل از مذاکرات برجام هم این را پیش بینی می فرمودند و تذکر آن را نیز به مسئولان ذی ربط از جمله آقای رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده داده بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی افزود: چرا که اگر کسی در تقسیم بندی ها دشمن شناخته و اثبات شد، غیر از دشمنی نباید از او توقع داشت؛ به ویژه آمریکا که نسبت به ما خبیث ترین، پلیدترین و متجاوزترین دشمن بر روی کره زمین است.

,

ذوالنوری ادامه داد: البته آمریکایی ها از همان ابتدا هم با برجام بازی و در مراحل مختلف مذاکرات کارشکنی کردند، لذا مسئولان ما باید به این نکته توجه کرده و تضمین های لازم را می گرفتند که امروز عهدشکنی آمریکا برای او هزینه سنگین داشته باشد.

,

وی عنوان داشت: درواقع باید یک شرایط بازدارنده و تضمین هایی در برجام پیش بینی می شد که امروز اگر آمریکا خواست نقض عهد کند، فرمول سود و هزینه به آنها اجازه این عهد شکنی را نمی داد.

,

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ولی حالا به هر شکل متاسفانه چنین تضمین هایی گرفته نشده و آمریکایی ها راه را برای خودشان باز می بینند که هر گونه اقدامی را انجام دهند و هر گونه عهد شکنی را داشته باشند و برجام را نقض کنند.

,

وی تصریح کرد: اما به هر حال دست جمهوری اسلامی هم بسته نیست و اگر آمریکایی ها برجام را نقض کنند، یقینا افکار عمومی دنیا این حق را به جمهوری اسلامی ایران می دهد که برای تامین منافع خود اقداماتی داشته باشد و مشابه قبل از برجام عمل نکند.

,

ذوالنوری گفت: در حال حاضر نیز کشور ما شرایطی دارد که آمریکایی ها نه می توانند ما را از ارتباط با دنیا محروم کنند، نه می توانند ما را در داخل کشورمان محصور کنند و نه می توانند دست به تعرض نظامی بزنند.

,

 وی ابراز داشت: امروزه جمهوری اسلامی با کسب همه تجارب گذشته و تجمیع آنها به همه راه هایی که ممکن است دشمن به آنها دست بزند فکر کرده و یقینا اینطور نیست که خیلی هم اتفاق خاصی با این کار آنها بیفتد.

,

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بنابراین 1+5 باید تلاش کنند که آمریکا را وادار به انجام تعهداتش کند، چرا که اگر آمریکا از برجام خارج شده و بخواهد منافع ما در برجام آسیب ببیند، جمهوری اسلامی نیز به برجام پایبند نخواهد بود.

,

وی افزود: قطعا برجامی برای جمهوری اسلامی محترم خواهد بود که تامین کننده و متضمن همه منافع جمهوری اسلامی باشد و اگر برجامی باشد که منافع ملت ما را دچار تهدید و آسیب جدی کند طبیعتا آن برجام دیگر وجود ندارد.

,

ذوالنوری ادامه داد: جمهوری اسلامی اینجا خودش را بر موضع اقتدار، تصمیم قاطع و اقدام متناسب و متقابل می بیند و بر این اساس هم اقدام خواهد کرد.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین بهتر است که آمریکایی ها با عقل و تدبیر عمل کنند و به خودشان هم خسارت نزنند چرا که جمهوری اسلامی توانمندی هایی  دارد که می تواند منافع خود را به حول و قوه الهی به اشکال مختلف تامین کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه