اخبار داغ

مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد

مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد
مراسم معارفه مدیرعامل جزیره کیش با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و رئیس شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و جمعی از مسئولان کشوری در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کیش پرس، در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سابق و جدید سازمان منطقه آزاد کیش علی جیرفتی معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با ارائه گزارشی از عملکرد دوره مدیریت « علی اصغر مونسان » در کیش به توسعه زیرساخت های عمرانی در جزیره کیش اشاره و اظهار کرد: از سال 1392 تا به امروز با توجه به اهداف تعیین شده دولت و برنامه های توسعه جزیره کیش اقدامات بسیاری صورت گرفت که چهره کیش را متحول و تبدیل به محلی با قابلیت توسعه گردشگری و تجارت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس،,

تدوین طرح جامع حمایت از گردشگری

, تدوین طرح جامع حمایت از گردشگری,

علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این مراسم با بیان اینکه گردشگری در دنیا امروز به یک صنعت تبدیل شده است افزود: هر ساله بیش از یک میلیارد و دویست میلیون گردشگر در جهان درحال سفر هستند افزود: بواسطه مختصات حوزه گردشگری در بعد اقتصادی و اجتماعی اهمیت و جایگاه این صنعت در دنیا به جایی رسده است که رتبه اول اقتصاد در برخی از کشور ها را به خود اختصاص داده است.

,

وی دامه داد: گردشگری در بعد اجتماعی با حداقل سرمایه گذاری می تواند اشتغال ایجاد کرد ه و در بعد اقتصادی می تواند  نقش آفرین بوده و در تولید ناخالص کشور جایگاه ویژه ای داشته باشد.

,

مونسان با اشاره به اینکه در بعد گردشگری خارجی، آمار گردشگران در ایران اختصاص به گردشگری زیارتی دارد  که درآمد اقتصادی چشمگیری ایجاد نمی کند عنوان کرد: باید تلاش کرد تا با استفاده از مزیت های کشور در حوزه گردشگری، گردشگری خارجی را رونق داده و گسترش درآمد در این حوزه را موجب شد.

,

وی با تاکید بر اینکه عمده گردشگران خارجی ما فرهنگی هستند و اقامت در مراکز تاریخی را ترجیح می دهند افزود: تلاش بر این است تا با هم افزایی در بخش گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی برنامه ای جامع برای هر سه بخش تدوین شود.

,

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه خود را یک کیشوند می دانم از افزایش حمایت های کشوری در رونق گردشگری کیش خبرداد و افزود: تدوین قانون جامع حمایت از بخش گردشگری با ارائه تسهیلات و تنظیم برنامه ای جامع برای ایجاد 140 هزار شغل که 70 هزار شغل مربوط به بخش گردشگری است از برنامه هایی است که در حال رایزنی و هم افزایی با بخش های مختلف برای رسیدن به آن هستیم.

,

وی در پایان از همراهی و همدلی امام جمعه کیش، امام جمعه اهل سنت کیش، مسئولان و نهادهای مستقر در کیش در دوره مدیریت خود در دست یابی به اهداف تعیین شده و توسعه زیرساخت های جزیره کیش تقدیر کرد.

,

استفاده از ظرفیت ها در رفع محرومیت از چهره استان

, استفاده از ظرفیت ها در رفع محرومیت از چهره استان,

فریدون همتی استاندارد هرمزگان نیز در این مراسم با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در جزیره کیش در دوره مدیریت« علی اصغر مونسان» افزود: ارائه گزارش عملکرد دوره مدیریت سابق در منطقه آزاد کیش نشان از مدیریت پر تلاش و خوشفکر در این عرصه دارد که گام های خوبی در مسیر هدف گذاری شده برداشته است.

,

وی با بیان اینکه هرمزگان استانی زیبا و سرشار از فرصت های کم نظیر با 14 جزیره است ادامه داد: امید است استان هرمزگان و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منطقه در این دوره در مسیر اهداف عقلانی که دولت طراحی کرده و در مسیر تولید و اشتغال پایدار و صادرات گام های بلندی بردارد.

,

استاندارد هرمزگان با تاکیدبر اینکه مناطق آزاد با هدف عملیاتی کردن اهدافی چون جذب سرمایه های خارجی، ایجاد فرصت های اشتعال پایدار افزایش تولید و ارزش افزوده پایدار در بخش صنعت، کمک به رونق گردشگری و ورود به بازارهای جهانی و بین الملی شدن تجارت و افزایش نیروی کار ماهر و درآمد کشور تاسیس شده است بیان کرد: استان هرمزگان با 900 کیلومتر ساحل و 2 هزار 400 کیلومتر مرز ساحلی و مزیت های منحصر بفردی که دارد می تواند در هر یک از ظرفیت های موجود حرف برای گفتن داشته باشد.

,

وی با ارائه پیشنهادی مبنی بر تشکیل شورایی متشکل از نمایندگان مجلس، مناطق آزاد و استان و ایجاد هم افزایی در حوزه های مختلف تاکید کرد: با همگرایی و هم افزایی می توان از ظرفیت های استان برای پشتیبانی از مناطق آزاد کیش و قشم و رفع محرومیت از چهره استان هرمزگان استفاده کرد.

,

در این مراسم از زحمات و تلاش های « علی اصغر مونسان» مدیرعامل سابق سازمان منطقه ازاد کیش که هم اکنون به سمت رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منصوب شده است تقدیر و حکم محمد ابراهیم انصاری لاری با حکم مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به سمت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شد.

,

محمد ابراهیم انصاری لاری دانش آموخته حقوق است و استداری بوشهر، استانداری فارس و ریاست سازمان ثبت احوال کشور در دولت اصلاحات از کارنامه های کاری وی عنوان شده است.

,

آیین تودیع و معارفه مدیرعامل سابق و جدید سازمان منقطه آزاد کیش با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و جمعی از مسئولان کشوری و جزیره مرجانی کیش، فعالان اقتصادی و رسانه ها در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه