اخبار داغ

در جلسه ای با حضور استاندار خوزستان,مدیرعامل پتروشیمی و هیاتی از کشور چین مطرح شد:

پتروشیمی مسجدسلیمان بزرگترین پروژه پتروشیمی دولت چین در ایران است

پتروشیمی مسجدسلیمان بزرگترین پروژه پتروشیمی دولت چین در ایران است
دولت چین در چند کشور اهداف طولانی مدت در حوزه صنعت پتروشیمی دارد که اولین اولویت شان پروژه های پتروشیمی ایران است و بزرگترین پروژه دولت چین در حوزه پتروشیمی در ایران پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان است که فاز اول آن 54 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در فاز دوم پروژه پتروپالایش بختیاری مسجدسلیمان اجرا خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آسماری,طی جلسه ای با حضور دکتر شریعتی استاندار خوزستان,دکتر یوسف داودی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان  و مدیران شرکت های پیمانکار و شرکای چینی در پروژه پتروشیمی,علی عسکر ظاهری نماینده مجلس,فرامرز هاشمی زاده معاونت عمرانی استاندار,علیرضا گوروئی فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان روند احداث  فاز اول پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان مورد بررسی قرار گرفت و بر تسریع در اجرای این پروژه و آغاز عملیات احداث پروژه پتروپالایش بختیاری در منطقه زیلایی تاکید شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آسماری,

 

, ,

دکتر داودی در این جلسه ضمن خیر مقدم به دکتر شریعتی استاندار خوزستان و هیات چینی با اشاره به آغاز عملیات احداث پتروپالایش در آینده نزدیک گفت: احداث این پروژه بزرگ قطعا منطقه و بویژه شمال استان خوزستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

,

 

,

وی افزود:دولت چین در چند کشور اهداف طولانی مدت در حوزه صنعت پتروشیمی دارد که اولین اولویت شان پروژه های پتروشیمی ایران است و بزرگترین پروژه دولت چین در حوزه پتروشیمی در ایران پروژه  پتروشیمی مسجدسلیمان است که  فاز اول آن 54 درصد پیشرفت فیزیکی  داشته و در فاز دوم پروژه پتروپالایش بختیاری مسجدسلیمان اجرا خواهد شد.

,

 

,

داودی اظهار داشت:در مجموع بیش از ۴/۵ میلیارد دلار توافق نامه با طرف چینی منعقد کرده ایم که تاکنون حدود 800 میلیون دلار آن اجرایی شده است.

,

 

,

وی ضمن تشکر از چندین نوبت حضور استاندارخوزستان در محل اجرای پتروشیمی مسجدسلیمان عنوان داشت:توجه ویژه استاندار محترم به پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان نشان ازحمایت بی دریغ دولت از صنعت دارد بویژه اگر در یک پروژه صنعتی شرکای خارجی نیز حضور داشته باشند و تاکنون مسئولین استان از جمله استاندار محترم,نماینده و فرماندار مسجدسلیمان پیگیری جدی برای رفع موانع پیش روی این پروژه داشته اند.

,

 

,

داودی تاکید کرد:دولت جمهوری اسلامی با تمام قوا از این پروژه حمایت خواهد کرد و در دیداری که اخیرا با آقای ویسه معاونت دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور داشتیم ایشان هم اعلام کردند که این پروژه اولویت دولت است.

,

 

,

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان خاطر نشان ساخت:در ابتدای آغاز این پروژه کار بصورت پیمانکاری شروع شد اما با تدبیر و مدیریت شرکای چینی موفق شدیم بعنوان دو شریک در این پروژه با هم همکاری کنیم و شرکت های چینی در این پروژه با ما شریک هستند.

,

 

,

 

, ,

در ادامه این جلسه یکی از نمایندگان هیات چینی در سخنانی ضمن تشکر از حمایت های استاندار از پروژه پتروشیمی گفت:شرکت ما یک هلدینگ است که در زمینه پتروشیمی فعالیت می کند و از تخصص,توانایی و تکنولوژی کامل و جامع در همه زمینه ها بهره مند است.

,

 

,

وی افزود:تاکنون حدود 15 پروژه مختلف را در کشور ایران به سرانجام رسانده ایم  و خوشبختانه با حمایت های بخش دولتی شاهد تسریع در اجرای پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان هستیم.

,

 

,

وی گفت:بخش اعظمی از تجهیزات لازم در پتروشیمی مسجدسلیمان از کشور چین به سمت ایران بارگیری شده و مهندسانی که باید این تجهیزات را نصب کنند به ایران آمده اند.در این پروژه از جدیدترین و مدرن ترین تجهیزات و تکنولوژی کشور چین استفاده خواهیم کرد.

,

 

,

 

, ,

 

,

علی عسکر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت:همه شرایط لازم که برای موفقیت یک پروژه لازم است در پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان فراهم شده است. وجود منابع بسیار غنی و خوراک اولیه در کنار حمایت های همه جانبه مسئولین عالی کشور و احساس تعلق و پشتیبانی جدی مسئولین استان از جمله استاندار محترم خوزستان برای حفظ سرمایه شما  در استان خوزستان و شهر مسجدسلیمان مهیا است.

,

 

,

وی افزود:همه ابزارهای ارتباطی منطقه از جمله فرودگاه,ریل آهن  و جاده اصلی بزودی افتتاح خواهند شد.

,

 

,

ظاهری ادامه داد:همانگونه که دکتر ویسه معاونت محترم دکتر جهانگیری اعلام کردند دولت حامی این پروژه است و امروز اقای دکتر شریعتی برای اعلام حمایت خود از این پروژه به منطقه آمدند انتظار داریم سرعت اجرای پروژه افزایش یابد.

,

 

,

وی ادامه داد:امیدواریم همانطور که فاز اول پروژه 54 درصد پیشرفت داشته است با وجود همه حامیان پروژه بتوانیم در کمال آرامش و سرعت این پروژه را به پیش ببریم.

,

 

,

ظاهری گفت:دکتر داودی از بهترین فعالین اقتصادی کشور هستند و همه ما از جمله آقای زنگنه وزیر نفت دولت حامی این پروژه خواهیم بود و امیدواریم یکی از بهترین پروژه های مشترک بین کشور ایران و چین باشد.

,

 

,

سخنران پایانی این جلسه دکتر شریعتی استاندار خوزستان بود که در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از روند پیشرفت پتروشیمی مسجدسلیمان اظهار داشت:خوشحالیم که همکاری مشترکی بین استان ما و شرکای چینی برای انجام یک کار ارزشمند در حوزه نفت و گاز در جریان است و  این اعتماد بین ما و شما برای سرمایه گذاری مشترک ایجاد شده است و امیدواریم این همبستگی و اعتماد برای اجرای پروژه های آتی در منطقه ویژه اقتصادی و انرژی مسجدسلیمان را شاهد باشیم.

,

 

,

 

, ,

 

,

دکتر شریعتی با اشاره به سابقه تاریخی کشف اولین چاه های نفت و گاز در مسجدسلیمان گفت:ما اهتمام جدی برای ایجاد صنایع بالادستی و تکمیل زنجیره ارزش افزوده در حوزه محصولات نفت و گاز را برای این منطقه داریم و از فاینانس پروژه ها و سرمایه گذاری های مشترک استقبال می کنیم.پروژه پتروشیمی  مسجدسلیمان  که تا امروز  روند خوبی داشته را به نوعی اجرایی شده تلقی می کنم و بر اجرای پروژه مشترک بعدی که پتروپالایش است تاکید می کنم.

,

 

,

وی تاکید کرد:این پروژه منافع هر دو طرف را در پی خواهد داشت و از جمله کارهایی است که باید با تکنولوژی جدید و  ارزش افزوده بالا برای محصولات اولیه اجرایی شود و امیداریم این پروژه جدید هرچه زودتر روند اجرایی اش شروع شود.

,

 

,

استاندار خوزستان عنوان داشت:آمادگی داریم کل جانمایی های منطقه زیلایی که صنایع مختلف و سرمایه گذاری های مختلف در حوزه انرژی را در پی دارد  بین ما و شما اجرایی شود و این منطقه یک منطقه ویژه اقتصادی- انرژی مشترک بین ایران و چین باشد.

,

 

,

دکتر شریعتی با تاکید بر حمایت کامل و قاطع دولت ایران در استان از سرمایه گذاری های خارجی و بویژه پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان خاطر نشان ساخت:اینکه دولت ما امتیاز اختصاص بخش اعظمی از میادین گازی منطقه را به این پروژه واگذار کرد فرصت کم نظیری است که برای یک سرمایه گذاری مشترک خارجی فراهم شده است.

,

 

,

وی ابراز تصریح کرد:خوشحالیم که اعتماد متقابل بین سرمایه گذار چینی و شرکت  پتروشیمی مسجدسلیمان وجود دارد و این اعتماد سرمایه ای است تا این پروژه با سرعت بیشتری به پیش برود.

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه