اخبار داغ

به بهانه روز عصای سفید؛

غفلت مسئولان از مشکلات روشندلان/معابر سازی و اشتغال مهمترین دغدغه نابینائیان

غفلت مسئولان از مشکلات روشندلان/معابر سازی و اشتغال مهمترین دغدغه نابینائیان
وقتی پای درد دل برخی از نابینائیان می نشینی، می بینی توقع زیادی ندارند، معابر سازی برای تردد و اشتغال مهمترین دغدغه آنها شده و به نظر می رسد مسئولان نسبت به رفع مشکلات روشندلان بی توجهی می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک روز 23 مهر ماه روز عصای سفید نامگذاری شده، روزی که نیاز است به مشکلات و دغدغه های نابینائیان بیشتر رسیدگی شود، انسان هایی که گرچه نابینا هستند اما استعدادهایی بی نظیر در تک تک وجود آنها نهفته شده و هر یک با وجود معلولیت اما در مسیر موفقیت و پیشرفت حرکت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک, روز 23 مهر ماه روز عصای سفید نامگذاری شده، روزی که نیاز است به مشکلات و دغدغه های نابینائیان بیشتر رسیدگی شود، انسان هایی که گرچه نابینا هستند اما استعدادهایی بی نظیر در تک تک وجود آنها نهفته شده و هر یک با وجود معلولیت اما در مسیر موفقیت و پیشرفت حرکت می کنند.,

 

,

گهگاهی در رسانه ها می بینیم انسان هایی معلول که با وجود معلولیت و نداشتن بینایی اما فوق العاده در کارهای هنری و تحصیل موفق شده و نشان داده اند معلولیت نمی تواند مانع پیشرفت آنها شود.

,

 

,

اما وقتی پای درد این انسان ها می نشینیم، می بینیم که به واقع مشکلات و دغدغه های آنها توسط مسئولان دیده نمی شود، معلولانی که مهمترین مشکلات آنها اشتغال و معابر سازی است، معابر سازی که حق واقعی آنها است تا بتوانند مانند سایر افراد در جامعه حضور داشته باشند.

,

 

,

نتیجه تصویری برای روز عصای سفید

, نتیجه تصویری برای روز عصای سفید,

به همین مناسبت گفتگویی با یکی از روشندلان بروجردی انجام شده است.

,

 

,

"منصوره کریمی" کارشناس ارشد رشته روانشاسی و مدیر عامل انجمن نابینائیان بروجرد در گفت و گو با سفیر افلاک گفت: مشکلات افراد نابینا و کم بینا بسیار زیاد است، افراد معلول نیاز دارند تا مسئولان مربوطه به مشکلات آنها رسیدگی کنند اما متاسفانه در بیشتر مواقع وقتی به یک ارگان برای اشتغال و سایر مشکلات مراجعه می کنیم فقط به ما می گویند به اداره بهزیستی مراجعه کنید.

,

 

,

وی اضافه کرد: همه ارگانها در قبال معلولین مسئول هستند و این در حالیست که بیشتر افراد معلول تحت پوشش بهزیستی هستند اما به دلیل این که جامعه هدف بهزیستی گسترده است نیاز است برخی از ارگانها هم از معلولین در راستای اشتغال و رفع مشکلات وارد عمل شوند.

,

 

,

کریمی اشتغال، معابر سازی و مسکن را از مهمترین مشکلات افراد معلول برشمرد و افزود: متاسفانه توجهی چندان به مشکلات و دغدغه افراد معلول و نابینا نمی شود.

,

 

,

نتیجه تصویری برای نابینایان

, نتیجه تصویری برای نابینایان,

 

,

به گفته وی هم اکنون خود من دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی هستم اما برای اشتغال با مشکل مواجه هستیم و این واقعا از مسئولین جای سوال دارد که چرا به قشر معلولین توجه کافی نمی شود.

,

 

,

این فرد نابینا اظهار داشت: اگر روزی به نام روز عصای سفید نامگذاری شده به معنای این نیست که فقط در یک روز جشنی گرفته شود و معلولین و نابینائیان فراموش شوند تا سال بعد بلکه نیاز است در این روز بیشتر پای درد دل افراد روشندل بنشینند تا از مشکلات آنها آگاه شوند و برای حل آنها اقدام کنند.

,

 

,

وی بیان کرد: مسئولان افراد نابینا را ببینند  چرا که ما هم قصد زندگی کردن داریم و توقع زیادی نداریم و تنها خواسته ما این است که یک رفاه نسبی را برای ما فراهم کنند تا بتوانیم مانند سایر افراد در جامعه حضور داشته باشیم.

,

 

,

در ادامه " کرم رضا پیردایه" رئیس بهزیستنی بروجرد افزود: در شهرستان بروجرد 684 نفر افراد نابینا و کم بینا وجود دارد که همه این افراد تحت اداره بهزیستی بوده و خدمات و امکانات مورد نیاز را دریافت می کنند.

,

 

,

وی اضافه کرد: برخی از این افراد نابینا و کم بینا که تحت نظارت بهزیستی هستند مستمری دریافت می کنند و برخی تنها خدمات مورد نیاز را دریافت می کنند و خدمات ارائه شده به دانش آموزان، دانشجویان و دیگر افراد است و تلاش داریم تا روز به روز خدمات بیشتری را به افراد معلول ارائه دهیم.

,

 

,

پیردایه به اشتغال معلولین اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین دغدغه ها و مشکلات افراد معلول بحث اشتغال سه درصدی سهمیه بهزیستی است که نیاز است بیشتر به این موضوع توجه شود چرا که این افراد توانایی و استعدادهایی زیادی دارند و به خوبی می توانند از عهده وظایف برآیند.

,

نتیجه تصویری برای نابینایان و خیابان

, نتیجه تصویری برای نابینایان و خیابان,

به گفته وی همچنین معابر سازی برای معلولان موضوعی است که باید به خوبی انجام شود و تا کنون در همین راستا بخش هایی از خیابان های بروجرد برای تردد افراد معلول مناسب سازی شده است.

,

 

,

رئیس اداره بهزیستی بروجرد تصریح کرد: با توجه به این که در آستانه افتتاح بیمارستان آیت اله بروجردی(ره) هستیم برای جذب معلولین و سهمیه بهزیستی از نمایندگان مجلس درخواست کرده ایم و تا کنون برخی از مسئولین هم قول داده اند که سهمیه بهزیستی برای جذب افراد معلول در این بیمارستان در نظر گرفته شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه