اخبار داغ

ساخت سامانه رباتیک راهبرنده برای بیماران فلج و ام اس توسط جوان کردستانی

ساخت سامانه رباتیک راهبرنده برای بیماران فلج و ام اس توسط جوان کردستانی
شیرکوه پیری جوان کردستانی موفق به طراحی، مدلسازی، شبیه سازی، کنترل و ساخت سیستم رباتیک راهبرنده برای بیماران فلج و ام اس شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از کرددانش،شیرکوه پیری جوان کردستانی موفق به طراحی، مدلسازی، شبیه سازی، کنترل و ساخت سامانه رباتیک راهبرنده برای بیماران فلج و ام اس شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرددانش,

 

,

این جوان دیواندره ای گفت: این سامانه کنترلی پیشرفته با برد آردوینو و ماژول های مخصوص پیاده سازی شده است که برای بیمارانی که فیزیوتراپ تشخیص داده است که احتیاج به توانبخشی و راه رفتن مجدد دارند طراحی شده است.

,

 

,

این جوان دیواندره ای با بیان اینکه این واکر برای بیماران امکان ترس از افتادن و بازتوانی مجدد را فراهم ساخته است ادامه داد:  کنترل آن به روش PID هوشمند پیاده سازی شده است که قابلیت تعادل و تحمل وزن بیماران مختلف را دارد و به صورت هوشمند بین واکر و بیمار تعامل ایجاد می کند و این روش ربات تعادلی دو چرخ, بهینه ترین روش برای توانبخشی بیماران با تشخیص تراپیست می باشد.

,

, ,

شیرکوه پیری گفت: نمونه داخلی مشابهی وجود ندارد و نمونه های خارجی این نوع راهبرنده بیشتر به صورت سه چرخ و چهار چرخ بوده که تاثیر چندانی در مرحله کلینیکی ندارد و راهبرنده های دو چرخی هم که وجود دارد قیمت بسیار بالایی دارد و این واکر راهبرنده کاملا بومی و با قیمت بسیار پایینی تجاری سازی نیز خواهد شد تا مورد استفاده در مراکز توانبخشی و هم چنین خانواده هایی که گرفتار چنین مشکلاتی هستندشود.

,

 

,

گفتنی است شیرکوه پیری جوان دیواندره ای که کاردانی متالورژی جوش را در شهید باهنر شیراز, مهندسی مکانیک در طراحی جامدات را در سنندج و کارشناسی ارشد مکاترونیک گرایش کنترل و هوش مصنوعی و رباتیک را در تبریز به پایان رسانده است.

,

 

,

شیرکو پیری قبل تر توانسته بود با اختراع «دوش سیرکوله دار با قابلیت تصفیه و بازگشت مجدد آب» جز 19 طرح برتر کشور در فینال المپیاد دانشجویی کشور باشد و همچنین در جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی حضور یابد و طرحش از بین 528 طرح کشور که همه آنها چند مرحله داوری شده بودند به عنوان طرح منتخب و تاثیر گذار انتخاب شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه