اخبار داغ

مدیر کل بهزیستی استان زنجان خبر داد

بهره مندی 2200 روشندل زنجانی از خدمات بهزیستی زنجان

بهره مندی 2200 روشندل زنجانی از خدمات بهزیستی زنجان
مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه ۲۳ مهرماه در تاریخ به روز جهانی نابینایان (روز جهانی عصای سفید) نامگذاری شده است، گفت: در استان زنجان دو هزار و ۲۰۰ روشندل تحت پوشش خدمات بهزیستی استان زنجان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد محمدی قیداری امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، به 23 مهر ماه روز جهانی عصای سفید اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 2 هزارو 200 روشندل زنجانی از خدمات بهزیستی استان زنجان استفاده می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,

وی با بیان اینکه خدمات بهزیستی به روشندلان زنجانی بر اساس شدت معلولیت ها است، عنوان داشت: در کمیسیون ics شدت معلولیت ها مشخص می شود و روشندلان زنجانی بر اساس میزان معلولیت ها از خدمات بهزیستی بهزه مند می شوند .

,

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه هزینه های ایاب ذهاب،تحصیلی و ورزشی و غیره روشندلان توسط بهزیستی پرداخت می شود،تصریح کرد: در راستای مناسب سازی استان زنجان برای رفت آمد روشندلان اقداماتی انجام شده و ادامه دارد.

,

محمدی با اشاره به اینکه در استان زنجان نزدیک به 65 دانشجو تا سقف دکتری از هزینه تحصیلی و آموزشی بهزیستی زنجان استفاده می کنند، افزود: 80 درصد شهریه این دانجشویان توسط بهزیستی پرداخت می شود.

,

وی به تعداد روشندلان بر اساس شدت معلولیت اشاره کرد و ادامه داد: در استان زنجان 2 هزار و 200 روشندل وجود دارد که 381 نفر دارای معلولیت چشمی خفیف،671 نفر متوسط،844 نفر شدید و 442 نفر در سطح خیلی شدیدی هستند.

,

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه مهمترین اقدام بهزیستی زنجان در راستای پیشگیری از معلولیت های چشمی اجباری کردم مشاوره ژنتیک است، اضافه کرد: در این مشاوره ژنتیک با غربالگریهای های انجام گرفته می توان از این معلولیت ها پیشگیری کرد.

,

محمدی با اشاره به اینکه بهزیستی نزدیک به 22 سال است که در اول آبان هر سال در راستای پیشگیری از تنبلی چشم توسط پایگاههای ثابت و سیار اقدامات موثری را انجام داده است، خاطرنشان ساخت: یک درصد از نابینایی مربوط به تنبلی چشم است که سالیان سال است که بهزیستی کودکان سه تا شش سال را غربالگری می کند.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه