اخبار داغ

تاملی بر مراسم معارفه استاندار جدید کُردستان؛

استاندار جدید کُردستان، از کدام «جناح» و «باند» سخن به میان آورد؟

استاندار جدید کُردستان، از کدام «جناح» و «باند» سخن به میان آورد؟
بهمن مرادنیا، استاندار جدید کُردستان در مراسم معارفه خود که با حضور وزیر کشور انجام شد گفت: امروز که این مسئولیت را پذیرفته ام نه جناحى دارم و نه گروهى، همه مردم کردستان جناح من هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نوای آبیدر، روز شنبه، 22 مهرماه 96 بالاخره پس از ماه‌ها گمانه زنی، چانه زنی و البته جوسازی رسانه‌ای استاندار جدید کُردستان با حضور وزیر کشوردر سنندج معرفی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نوای آبیدر,

 

,

بهمن مرادنیا، نماینده مردم بیجار در مجلس هشتم و رئیس منطقه‌ای ستادهای تبلیغاتی روحانی در دولت دوازدهم توانست سکان مدیریت ارشدترین دستگاه دولتی را در کُردستان به دست گیرد.

,

 

,

اما، مراد نیا در این مراسم سخن از نداشتن «جناح» و «باند» کرده که مقصود این یادداشت کوتاه نیز در همین راستا است.

,

 

,

قبل از ورود و معارفه مرادنیا به استانداری کُردستان، باندها، لابی‌ها و گروه‌های فشار متعددی از داخل و خارج از استانداری وزارت کشور را تحت فشار گذاشتند تا بتوانند یکی از مهره‌های خود در استان کُردستان را به سمت استانداری کُردستان معرفی کنند.

,

 

,

در واقع، جناح و باندی که مرادنیا از آن سخن به میان آورده را می‌توان چنین گروه‌ها و افرادی دانست که در زمان زاهدی تندترین برنامه‌های دفن را برای وی تدارک دیدند تا بتوانند با مدیریت در سایه کدخدای خود خوانده، به اهداف نهایی خود دست یابند.

,

 

,

اینکه آیا استاندار کُردستان در بدو ورود به کُردستان چه تغییراتی در بنده استانداری و ادارات به وجود خواهد آورد را اینگونه باید متصور شد که نداشتن جناح و باند آقای استاندار بومی را باید در عمل دید؛ به عبارت دیگر استفاده وی از تمامی گروه‌ها و طیف‌های سیاسی و فکری می‌تواند مهر تائیدی بر این سخنان باشد.

,

 

,

زاهدی، استاندار قبلی کُردستان نیز در هنگام ورود به استانداری کُردستان در سال 92 اعلام کرده بود که کسی را با خودم به استانداری نمی‌آورم اما انتصاب پرحاشیه و بحث برانگیز پسر بیکار اراکی و غیرمتخصص در دفتر وی موجب شد تا مدیریت استان به حدی به حاشیه کشیده شود که اصل خدمت به مردم، با مردم بودن و توسعه استان به دست فراموشی سپرده شود.

,

 

,

حال سکان مدیریتی استان کُردستان به دست مدیری بومی از دیار بیجار سپرده تا به تعبیر بسیاری، فردی که دردهای این استان را دیده و چشیده بتواند تصمیماتی بهتر اتخاذ و نیروهای بومی و مستعد استان را – فارغ از خط فکری و جناحی – در راستای توسعه این دیار به کار گیرد.

,

 

,

یقینا رسانه‌ها این سخنان آقای مرادنیا را ثبت و ضبط کرده و منتظر تحقق آن در همه جوانب هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه