اخبار داغ

گزارشی از یک کارخانه موفق در رونق اقتصادی؛

کارخانه فرآورده های لبنی مهدیشهر، رونقی در اقتصاد دامداران/ تولید 13 نوع محصول لبنی

کارخانه فرآورده های لبنی مهدیشهر، رونقی در اقتصاد دامداران/ تولید 13 نوع محصول لبنی
در دورانی که کشور از مشکلات اقتصادی رنج می برد با راه اندازی کارخانه فرآورده های لبنی در شهرستان مهدیشهر، بخشی از مشکل دامداران منطقه رفع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیزوا، در دورانی که کشور از مشکلات اقتصادی رنج می برد و بسیاری از صنایع و تولید کنندگان نیز توانایی فعالیت ندارند و با مشکلات فراوانی روبرو هستند و بعضا تعطیل شده اند، اما تولید کنندگان دیگری نیز هستند که صنعت خود را سرپا نگه داشته و به رونق و رشد اقتصادی کشور کمک می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

سید محمود متولیان از جمله افرادی است که اخیرا به جمع تولید کنندگان صنعتی پیوسته و با راه اندازی کارخانه فرآورده های لبنی، در رونق اقتصادی شهرستان مهدیشهر نقش به سزایی ایفا می کند.

,

شرکت فرآورده های لبنی سید محمود متولیان که با برند سیبِری یعنی شیر پاک مجوز گرفته، از شهریورماه 96 فعالیت خود را آغاز و محصولات خود را روانه بازار کرده است. 

,

, ,

سید محمود متولیان مدیر این شرکت در گفتگو با خبرنگار نیزوا، در خصوص انگیزه اش از راه اندازی شرکت لبنیاتی، گفت: چون پدرم عشایر بودند و در زمینه تولید لبنیات فعالیت می کردند بنده نیز به این کار ورود پیدا کردم و 30 سال به صورت سنتی و نیمه صنعتی و صنعتی، سابقه فعالیت و تجربه در زمینه فرآوری لبنیات دارم، بنابراین تصمیم گرفتم با توجه به خلا یک کارخانه لبنیاتی در مهدیشهر، چنین کارخانه ای را در اینجا تاسیس کنم تا مشکل دامداران منطقه حل شود.

,

مدیر شرکت فرآورده های لبنی متولیان در مهدیشهر ادامه داد: سال 94 کلنگ تاسیس شرکت به زمین زده شد و 30 ماه طول کشید تا مراحل طی و شرکت تاسیس شود که یک ماه پیش این شرکت با حضور مسئولین استانی به بهره برداری رسید.

,

وی افزود: این شرکت با سرمایه ای بالغ بر 5 میلیارد تومان آغاز به کار کرد که برای تاسیس مبلغ 700 میلیون تومان تسهیلات به ما ارائه شده که این مبلغ در مقابل هزینه کرده ناچیز بود.

,

متولیان محصولات لبنی شرکت را کاملا ارگانیک و سالم و بدون هیچ گونه مواد افزودنی و نگهدارنده دانست و تصریح کرد: 13 نوع محصول لبنی در شرکت تولید می کنیم که شامل انواع ماست در وزن های مختلف، کشک، دوغ، شیر و ... می باشد.   

,

مدیر شرکت فرآورده های لبنی اظهار کرد: با راه اندازی این شرکت، 20 نفر به صورت مستقیم و 60 نفر نیز به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند که در صورت توسعه شرکت، بخش تولید پنیر و بسته بندی کره را نیز اضافه می کنیم که حداقل حداقل 60 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می شود.

,

, ,

متولیان از مشکلات مالی شرکت نیز سخن به میان آورد و گفت: شرکت با مشکلات مالی مواجه است و برای سرمایه در گردش حداقل دولت باید وامی به مبلغ 2 میلیارد تومان با بهره پایین به ما دهد.

,

وی ادامه داد: عمده فروش ها و بنکداران، محصولات را یک ماهه یا دو ماهه خریداری می کنند و بنابراین حداقل 2 میلیارد تومان پول شرکت در بازار می خوابد تا بعد از یک الی دو ماه در گردش بیفتد که با مسئولین این مشکل مالی و درخواست تسهیلات 2 میلیون تومانی را مطرح کردیم ولی هنوز نتیجه ای نگرفتیم.

,

مدیر شرکت فرآورده های لبنی متولیان همچنین کسب مجوز تاسیس شرکت را نیز بسیار سخت دانست و گفت: برای کسب مجوز بسیار دوندگی کردیم و اذیت شدیم در حقیقت کفش آهنین پوشیدیم چرا که مجوز گرفتن به این سادگی نیست و بسیار سخت است مخصوصا مجوز برای کارخانه لبنیاتی بسیار سخت تر است.

,

متولیان ادامه داد: برخی سرمایه گذاران وقتی با این مشکلات کسب مجوز مواجه می شوند حتی تا 80 درصد کار را هم طی کرده اند ولی پشیمان می شوند و ادامه کار را رها می کنند، ولی ما مصمم بودیم که حتما شرکت خود را راه اندازی کنیم.

,

, ,

مدیر شرکت فرآورده های لبنی متولیان، عدم همکاری لازم در ارائه مجوز شرکت، را موجب عدم معرفی بهتر برند شرکت در بازار بیان کرد و افزود: ما بسیار پیگیر بودیم در اوایل سال یعنی فروردین ماه شرکت به بهره برداری برسد اما به دلیل تاخیر در دادن مجوز شرکت در شهریورماه بهره برداری رسید که نزدیک به فصل سرما بود.

,

متولیان خاطر نشان کرد: در صورتی که اگر از اوایل سال که منتهی به فصل گرما بود، شرکت شروع به فعالیت می کرد، مصرف دوغ و ماست بهتر بود و می توانستیم برند خود را در بازار معرفی کنیم و سهم بیشتری در بازار داشته باشیم ولی الآن برند ما ناشناخته است چون در فصل سرما مصرف دوغ 80 درصد پایین می آید.

,

وی با بیان اینکه تولید روزانه ما  از 2 تن شروع شد و گاهی 4 تن تولید را داشتیم اما در حال حاضر به دلیل سرما، تولیدات ما کاهش یافته است، تصریح کرد: شرکت ظرفیت این را دارد که روزانه حداقل 15 الی 20 تن محصولات لبنی تولید کند اما الان بازار این مقدار تولیدات را نداریم و باید برند شرکت را ابتدا جا بیندازیم که اگر مشکل مالی سرمایه در گردش حل شود و برند ما نیز معرفی شود این میزان محصول را تولید خواهیم کرد.

,

مدیر شرکت فرآورده های لبنی متولیان بیان کرد: محصولات شرکت در حال حاضر در شهرستان سمنان و مهدیشهر توزیع می شود و توزیع در شهرستان های گرمسار، شاهرود و دامغان را هم در برنامه داریم تا گستره استان را تحت پوشش قرار دهیم.

,

متولیان تاکید کرد: شهرستان مهدیشهر منطقه ای عشایر خیز است و بهترین محصولات شیر را در این منطقه داریم بنابراین محصولات با کیفتی از شیر دامداران منطقه تولید می کنیم و می توانیم با افزایش تولیدات خود برند اول استان شویم و حرفی برای گفتن داشته باشیم.

,

, ,

وی یکی از مهمترین اهداف راه اندازی شرکت فرآورده های لبنی در شهرستان مهدیشهر را رفع مشکل دامداران منطقه بیان کرد و گفت: دو سال پیش گاوداران منطقه بسیار مشکل داشتند و نمی توانستند شیر دام هایشان را بفروشند و بسیار اذیت می شدند، از آن طرف هم چون شهرستان مهدیشهر کارخانه فرآوری محصولات لبنی نداشت بنابراین ما آمدیم تا با راه اندازی چنین کارخانه ای، مشکل دامداران را حل کنیم و هم تولید لبنیات خوب و با کیفیتی به نام مهدیشهر داشته باشیم.

,

مدیر شرکت فرآورده های لبنی متولیان افزود: با راه اندازی این کارخانه حدود 35 درصد از مشکلات دامداران منطقه حل شده است و اگر بتوانیم ظرفیت کارخانه را به حداکثر برسانیم تمام شیرهای مازاد دامداران را جمع آوری خواهیم کرد و مشکل دامداران هم کاملا از نظر فروش شیر حل می شود. 

,

متولیان با بیان اینکه شیر های مورد نیاز شرکت را از مهدیشهر، شهمیرزاد و سکوی شیر درجزین جمع آوری می کنیم و در شرکت فرآوری می شود، خاطر نشان کرد: شرکت فقط فرآوری شیر گاوی را در دستور کار دارد و برای شیرهای گوسفندی اقدام نمی کنیم چرا که نیازی به این کار نیست و خود دامداران و عشایر در ییلاقات شیرهای گوسفندی را به صورت سنتی فرآوری می کنند و مشتقاتش را در بازار و مغازه ها ارائه می دهند.

,

, ,

وی همچنین راه اندازی این شرکت را در رونق اقتصادی و اشتغال شهرستان مهدیشهر بسیار موثر دانست و تاکید کرد: وقتی در این منطقه کارخانه ای باشد که شیرها را جمع آوری و به صورت صنعتی فرآوری کند درصد بالایی از مشکلات دامداران حل می شود و همین نیز باعث می شود دامداران به فعالیت در شغل خود راغب تر شوند و ممکن است بسیاری نیز به فعالیت دامداری روی بیاورند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه