اخبار داغ

گزارشی از روستای حصار عیسی؛

نامناسب بودن کوچه ها و معابر، کمبود نانوایی ، و جولان سگ ها از مشکلات روستای حصار عیسی

نامناسب بودن کوچه ها و معابر، کمبود نانوایی ، و جولان سگ ها از مشکلات روستای حصار عیسی
این بار به سراغ مردمان مهمان نواز روستای حصار عیسی رفتیم تا از مشکلات آنها با خبر شویم که نامناسب بودن کوچه ها و معابر، کمبود نانوایی ، و جولان سگ ها از مهمترین مشکلات روستای حصار عیسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری جاجرم، روز 15 مهرماه از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور و با هدف ارج نهادن به روستا و فرهنگ روستایی، به نام روز روستا، نام‌گذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری جاجرم, پایگاه خبری جاجرم, .,

توجه به روستا و روستانشینان یکی از مهمترین سیاست های کشور است زیرا عدم توجه به معضلات و مشکلات روستا باعث مهاجرت روستاییان به شهر می شود که مشکلات زیادی را برای اقتصاد کشور به وجود خواهد آورد.

پایگاه خبری جاجرم هر ماه به مشکلات و معضلات یکی از روستاهای شهرستان جاجرم می پردازد که این بار به سراغ مردمان مهمان نواز روستای حصار عیسی رفتیم تا از مشکلات آنها با خبر شویم.

,
,
, پایگاه خبری جاجرم, پایگاه خبری جاجرم,

محسن رضایی یکی از اهالی روستای حصار عیسی در گفتگو با خبرنگار ما ابراز داشت: دوساله که قرار است خیابان کشی های روستای حصار عیسی را انجام بدهند ولی تا الان هیچ کاری صورت نگرفته است.

وی گفت ما مردم روستای حصار عیسی از بنیاد مسکن خواهش می کنیم با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان که بارندگی ها شروع می شود هرچه زودتر خیابان های روستا را آسفالت و بهسازی کنند.

,
,
,

, ,

رضایی اظهار داشت: شهرک حصار عیسی با حدود 100خانوار هنوز نانوایی ندارد و مردم این شهرک باید به روستا بروند و نانوایی های روستا هم خیلی شلوغ است.

,

یکی دیگر از اهالی ضمن ابراز گلایه از مسئولین گفت: مدتی است که تعداد سگ های ولگرد در این منطقه افزایش یافته است و شاهد رفت و آمد آزادانه این حیوانات در روستا هستیم. که باعث نگرانی و نارضایتی مردم شده است.

وی در ادامه ابراز داشت: شهرداری باید برای جمع آوری سگ های ولگرد چاره ای بیاندیشد تا مردم از وجود آن ها در شهر واهمه نداشته باشند.

, .,
,
,

به گزارش پایگاه خبری جاجرم، بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری، جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و… و جمع آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد از وظایف شهرداری هاست البته شهرداری جاجرم، سنخواست و شوقان برنامه هایی را برای جمع آوری سگ های ولگرد انجام داده اند اما این مشکلات همچنان ادامه دارد.

 یکی دیگر از اهالی روستا با بیان اینکه روستا حصار عیسی کمبود معلم دارد ابراز داشت: یک معلم دو کلاس را درس می دهد و مدیر مدرسه هم درس می دهد و هم مدیر مدرسه است.

, پایگاه خبری جاجرم, پایگاه خبری جاجرم,
,
,

وی گفت: الان با حدود 75  دانش آموز فقط 4  معلم داریم که یکی از معلم ها مدیر هم هست.

,



مدیر آموزش و پرورش شهرستان جاجرم در مورد کمبود معلم در روستای حصارعیسی ابراز داشت: در مدارس روستا مدیر مستقل نداریم و به ازاء هر 15 دانش آموز یک معلم تعلق می گیرد.

عابدینی گفت: اگر روستا فقط یک معلم داشته باشد به این معلم، مدیر آموزگار گفته می شود که ممکن است حتی 6 پایه را همزمان تدریس کند اما چنانچه تعداد دانش آموزان بین 15 تا 30 نفر شوند دو معلم و هر کدام سه پایه را تدریس خواهند کرد اما یکی از آنها با عنوان مدیر آموزگار و دومی عنوان آموزگار ساده را خواهند داشت.

, ,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه