اخبار داغ

جانشین رهبر شیعیان ترکیه:

وحدت مسلمانان در ایران بی نظیر است/ رهبر انقلاب اسلامی ایران پرچمدار وحدت در جهان اسلام هستند

وحدت مسلمانان در ایران بی نظیر است/ رهبر انقلاب اسلامی ایران پرچمدار وحدت در جهان اسلام هستند
جانشین رهبر شیعیان ترکیه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران سرچشمه وحدت مسلمانان است،گفت:رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مهمترین عامل وحدت مسلمانان است و ایشان پرچمدار وحدت در جهان اسلام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت الاسلام والمسلیمن شیرعلی بیات، جانشین رهبر شیعیان ترکیه در گفتگو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه شیعیان در ترکیه در اقلیت قرار دارند،اظهار کرد: از جمعیت 80میلیونی ترکیه تنها سه میلیون نفر شیعه هستند و مابقی جمعیت این کشور را علوی ها و سایر مذاهب تشکیل می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی با اشاره به وحدت بی نظیر شیعیان و دیگر مذاهب ترکیه گفت: مساجد زیادی در استامبول وجود دارد لذا روحانیون و علمای شیعه و اهل سنت در مراسمات و همایش های یکدیگر حضوری چشم گیر دارند و تبادلات دینی بسیاری صورت می گیرد.

,

بیات افزود: مراسمات دینی و مذهبی شیعیان در ترکیه با شور بی وصفی برگزار می شود و رئیس جمهور این کشور نیز در مراسم روزعاشورا حضور دارد همچنین اردوغان اعلام کردند که از سال های آینده این مراسم در کاخ ریاست جمهوری برگزار شود و ایشان و همسرشان بر عزاداری عاشورا نظارت داشته باشند.

,

وی وحدت شیعیان و اهل سنت ترکیه را عامل آزادی و برابری در این کشور دانست و تصریح کرد:شیعه و سنی در ترکیه دوشادوش یکدیگر و با وحدتی بی نظیر زندگی می کنند و اختلاف میان این دو مذهب جایگاهی ندارد.

,

جانشین رهبر شیعیان ترکیه یادآور شد: در ترکیه و سایر کشورهای خارجی اینگونه الهام شده که اهل سنت ایران در منگنه قرار دارد اما برخلاف القاعات غرب که تنها در صدد ایجاد اختلاف بین مسلمانان این کشور است وحدت در ایران اسلامی بی نظیر است.

,

وی امام خمینی (ره) و به ثمر نشستن انقلاب در سال59 را عامل ایجاد وحدت مومنین در گوشه و کنار دنیا دانست و گفت:انقلاب اسلامی ایران موجب شد تا وحدت به معنای واقعی تحقق پیدا کند و شیطنت های دشمن در منطقه را خنثی کند.

,

بیات اظهار کرد: تفرقه و شیطنت های دنیای اسلام  از جانب دشمنان اسلام صورت می گیرد لذا می طلبد مسلمانان با شناخت بیشتر از یکدیگر توطئه ها در نطفه خفه کنند.

,

جانشین رهبر شیعیان ترکیه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و خون شهدای اسلام سرچشمه وحدت مسلمانان است،خاطرنشان کرد:رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مهمترین عامل وحدت مسلمانان است و ایشان پرچمدار وحدت در جهان اسلام است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه