اخبار داغ

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان:

30 درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش بیمه اجتماعی اند/ 50 هزار نفر مستمری بگیر هستند

30 درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش بیمه اجتماعی اند/ 50 هزار نفر مستمری بگیر هستند
مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با بیان اینکه 30 درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند گفت: از 6 میلیون خانوار تنها یک میلیون 600 هزار خانوار بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود صبح امروز در همایش توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که با حضور مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در شاهرود برگزار شد گفت: به برکت  انقلاب اسلامی در سال های اخیر بیمه در شهرها و روستاهای کشور گسترش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار ,

وی اظهار کرد: اگر دولت بخواهد به مردم خدمت کند باید به روستائیان خدمت کند چراکه تولید در روستاهاست و در غیر این صورت با مهاجرت بی رویه به شهرها، شهرها بی قواره بزرگ شده و ارایه خدمات و امکانات شهری آسان نیست.

,

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز یکی از مصادیق خدمت به روستاها و عشایر است افزود: با ارائه بیمه و خدماتی نظیر آن برای روان شدن زندگی روستاییان ضریب ماندگاری آنها در روستاها افزایش یافته و مهاجرت معکوس از شهر به روستا تحقق خواهد یافت.

,

بیمه اجتماعی کشاورزان یک میلیون 600 هزار خانوار روستایی را تحت پوشش قرار داده است

, بیمه اجتماعی کشاورزان یک میلیون 600 هزار خانوار روستایی را تحت پوشش قرار داده است,

محمدرضا رستمی مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور نیز در این همایش با بیان اینکه این صندوق نسبت به سایر صندوق های بیمه ای جوان است گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در سال 83 تاسیس شد اما در طول همین چند سال نیز خدمات خوبی را به کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور ارائه کرده است.

,

وی اظهار کرد: این صندوق تا سال 92 یک میلیون خانوار روستایی را تحت پوشش بیمه قرار داده است.

,

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با بیان اینکه 30 درصد از جمعیت کشور که 6 میلیون خانوار است جمعیت روستایی است افزود: از این تعداد دو میلیون خانوار تحت پوشش سایر بیمه ها و تنها یک میلیون 600 هزار خانوار بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان هستند.

,

رستمی با بیان اینکه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان پوشش صد در صدی تمام روستاییان و عشایر کشور است بیان کرد: استان آذربایجان شرقی با 170 هزار خانوار روستایی و عشایر تحت پوشش رتبه اول کشور و استان هرمزگان پایین ترین رتبه را دارا است.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر ضریب پوشش کشوری ما 30 درصد است یادآور شد: استان سمنان با ضریب پوشش 31 درصد بالاتر از ضریب پوشش کشوری و در رتبه یازدهم کشور قرار گرفته است.

,

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور در خصوص مشکلات پیش روی این مجموعه در راستای عدم پوشش 100 درصدی جمعیت روستایی کشور گفت: ناشناخته ماندن صندوق، کم اعتمادی مردم و دستیابی دشوار به نقاط روستایی از مهم ترین مشکلات پیش روی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان کشور است.

,

پرداخت مستمری به 50 هزار نفر

, پرداخت , مستمری به , 50 هزار نفر ,

رستمی با اعلام این خبر که پرداخت مستمری به بازنشستگان صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور از سه سال آینده آغاز می شود اذعان کرد: هم اکنون نیز این صندوق به 50 هزار نفر از کارافتادگان و بازماندگان افراد فوت شده مستمری پرداخت می کند.

,

وی با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه با سازمان بهزیستی 50 هزار مددجوی این سازمان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته اند افزود: طی تفاهم نامه ای با کمیته امداد 140 هزار مددجوی این نهاد نیز تحت پوشش صندوق هستند و بعد از پرداخت معوقات ارائه خدمات به آنها از سر گرفته خواهد شد.

,

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور یکی از سیاست های این صندوق را واگذاری کار به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: تا پیش از این دهیاری ها کارگزار این صندوق در روستاها بودند اما از دو سال گذشته با اعطای کارگزاری ها به بخش خصوصی تعداد آن نیز از سه هزار کارگزاری به دو هزار کارگزاری تقلیل یافت و کیفی سازی شد.

,

39.5 درصد بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان شاهرود هستند

, 39.5 درصد بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان شاهرود هستند,

سید محمد رضا هاشمی معاون استاندار سمنان و فرماندار شهرستان شاهرود نیز در این همایش با بیان اینکه 20 درصد جمعیت شهرستان شاهرود روستاییان هستند گفت: سیزده هزار و 401 خانوار با جمعیت 42 هزار و 9 نفر تعداد جمعیت روستاییان و عشایر شهرستان شاهرود است.

,

وی با اشاره به فعالیت 14 کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در شهرستان شاهرود بیان کرد: 6 هزار و 400 خانوار تحت پوشش بیمه اجتماعی این صندوق قرار گرفته اند و 418 خانوار نیز مستمری بگیر هستند.

,

فرماندار شهرستان شاهرود تعداد کل بیمه شده های استان سمنان را 17 هزار و 700 خانوار اعلام کرد و افزود: 31 درصد روستاییان استان سمنان تحت پوشش بیمه صندوق اند که از این تعداد 39.5 درصد در شهرستان شاهرود هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه