اخبار داغ

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده:

ایران نماد برادری و وحدت در منطقه است/ مسئله وحدت بیش از اینکه یک مسئله اعتقادی باشد یک مسئله اجتماعی است

ایران نماد برادری و وحدت در منطقه است/ مسئله وحدت بیش از اینکه یک مسئله اعتقادی باشد یک مسئله اجتماعی است
دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: مسئله وحدت بیش از اینکه یک مسئله اعتقادی باشد یک مسئله اجتماعی است و برخی شبهاتی که در ذهن افراد ایجاد می‌شود به دلیل حضور در جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا کمیلی، دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده،در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: حدود نه سال است که به طور ویژه در حال فعالیت در سطح بین الملل که اولویت اصلی ما هم جهان اسلام است هستم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

وی افزود: در این راستا سال ۲۰۱۰ یک کاروان بین المللی را با همکاری ۱۵ کشور آسیایی به غزه بردیم و کمک های جمع آوری شده برای حمایت از مردم غزه را وارد این کشور کردیم.

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده بیان کرد: در سال ۲۰۱۲ هم با همکاری انژیو های کل دنیا حرکتی به نام کاروان الی بیت المقدس راه اندازی شد که در این کاروان که از کل دنیا جمع شده و در کشورهای اطراف فلسطین به سمت مرزهای رژیم صهیونیستی حرکت کردیم و آنهایی هم که نتوانستند بیایند جلوی سفارتخانه های این رژیم در کشورهای خودشان تجمع کردند.
 

کمیلی بیان کرد: در ۱۰۰ کشور کاروان الی بیت المقدس شکل گرفت که یک حرکت خیلی بزرگ بود و برای حرکت این کاروان حدود نه ماه برنامه ریزی کرده بودیم.
 

 

وی عنوان کرد: بعد از این حرکت عظیم اسرائیلی ها پنج تا شش ماه حرکت تک تک اعضایی که در کل دنیا در این کاروان دخیل بودند را رصد و شناسایی کرده و سایتی را طراحی و همه اطلاعات را در آن سایت قرار داد.
 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: علاوه بر این چند حرکت دیگر بین المللی هم داشته ایم که اینها با همکاری فعالان صلح و برنده های جایزه نوبل شکل گرفت.

 

کمیلی بیان کرد: در این حرکتها برخی از دوستان به سوریه رفته و به آواره های سوریه کمک کردند.

وی تصریح کرد: در سطح بین الملل یکی دیگر از کارهای ثابت ما بحث انفاق است که کار ما در این مورد کمک رسانی به محرومین جهان است و یکی از کارهای دائمی ما حمایت از دانش آموزان مستعد و محروم است که در حال حاضر در بیش از هفت کشور در حال انجام است و این کار از کشورهای ساحل عاج گرفته تا غزه، لبنان، سوریه و جاهای مختلف در حال انجام است.

 

کمیلی خاطر نشان کرد: یکسری کارهای دیگری هم که در سطح مقطعی و شرایط بحرانی است مانند قضیه میانمار را هم در برنامه داریم و تنها مجموعه ای که در کشور از جمله خیریه های بین المللی است جهت کمک و انفاق راه اندازی شده و حدود ۵۰ هزار دلار کمک جمع آوری شده تاکنون ۲۰ هزار دلار را ارسال کرده و مابقی را هم در حال ارسال کردن هستیم.

وی با بیان این‌که پیگیر برای اعزام یک تیم پزشکی هستیم، بیان کرد: به دلیل اینکه یکسری محدودیتها دولت بنگلادش گذاشته است متاسفانه اعزام تیم پزشکی را سخت کرده اما در حال پیگیری برای اعزام تیم پزشکی هستیم.
 

دبیر بین المللی امت واحده عنوان کرد: از دیگر کارهای امت واحده در سطح داخلی که به صورت جدی در حال انجام بوده توسعه گفتمان جهانی اندیشه انقلاب اسلامی در داخل کشور است و در این کار بیشتر مخاطبان ما طلبه ها و دانشجویان هستند.
 

 

کمیلی گفت: ازدیگر کارهای مهم ما در داخل کشور راه اندازی سایتی به نام اخوت است که به صورت تخصصی موضوعات جهان اسلام را داشته و همه کارها و فعالیت های خود را در این سایت قرار داده ایم.
 

وی ادامه داد: دومین کار مهم داخلی ما ارتباط و تقویت برادری و همدلی با برادران اهل سنت در نقاط مختلف کشور است.
 

دبیر بین المللی اتحادیه امت واحده عنوان کرد: اصل تمرکز ما در حوزه بین الملل با زاویه حضور مردم است و یکی از خلاء های انقلاب اسلامی به تعبیر امام راحل این بوده که " هیچ وقت دولتمردان طرفدار انقلاب نبوده همیشه ملتها بوده اند که از انقلاب دفاع کردند" و دولتها چون تابع قدرتهای بزرگ بوده اند معمولا با ما همراهی نمی‌کردند و ما هم زیر ساخت ارتباط بین مردم ایران با سایر کشورها را محیا نکرده ایم و ضعف های زبانی و فرهنگی و یکسری موانع هم در این زمینه بوده است.

 

کمیلی عنوان کرد: احساس دغدغه ما الان بیشتر شده است و زمانی می‌بینیم که جمعیت زیادی در دنیا است که علاقه‌مند به انقلاب اسلامی هستند که ممکن است آنها را به نهادهای رسمی ارجاع دهند که دراین صورت کار و نهاد انقلابی شکل نگرفته و طبعا ارتباط بین بدنه انژیو مردم نهاد با نهاد های رسمی شکل نمی‌گیرد و اگر هم شکل بگیرد ممکن است طرف متهم به این شود که دارد به عنوان یک اتباع ایرانی در آن کشور کار می‌کند و این از حیث ظاهری است در صورتی که مردم باید با قالب کار ما ارتباط بگیرند و از حیث محتوا هم اولویت مسئله وحدت، فلسطین و جهان اسلام است.

دبیر بین المللی اتحادیه امت واحده گفت: مسئله وحدت واضح بوده اما در سالهای اخیر واضح تر شده و به تعبیر مقام معظم رهبری "دوگانه ای که الان در دنیا و منطقه  ما کار می‌کند، دوگانه وحدت و تفرقه است" جریانی که فهمیده اگر مسلمین کنار همدیگر باشند قدرت خواهند شد و اگر قدرت شوند و با هم مرتبط شوند اولین جریانی که باید از منطقه برود استکبار،آمریکا و اروپا است.

وی ادامه داد: در این صورت دیگرانی که در منطقه منافع اقتصادی دارند و بازار چند صد میلیونی ما در اختیار آنها است، نفت ما را دراختیار دارند، به ایران سلاح می‌فروشند  اگراینها نباشد و دست مردمانی مانند ایران بیفتد که بخواهند استقلال خودشان را حفظ کنند به ضرر آنها خواهد بود لذا دغدغه ما این بوده که بهترین مسئله جهان اسلام یعنی وحدت را پیگیری کنیم که متاسفانه به دلیل برخی موانع نگرشی و فکری خیلی از ما نسبت به این مقوله کم توجه بوده و درک مقطعی، تکنیکی و سیاسی داریم.

 

کمیلی اذعان کرد: متاسفانه در زمینه وحدت فکر می‌کنیم که دشمن مشترک ما است و آن را یک مسئله اعتقادی استراتژیک ندیده از این رو در داخل کشور شاهد یکسری مشکلات هستیم و درارتباط بین شیعه و سنی هم در منطقه همین مشکلات است که بخشی از این مسئله کار دشمن است و بخش دیگر ضعف خودمان ؛ یعنی همان ضعف نگرشی که داریم و برخی تعصبات که بعضا داشته و این مانع شکل گرفتن برادری واقعی می‌شود.

دبیر بین المللی اتحادیه امت واحده بیان کرد: برای همین مشکلات و تصورات غلط ، ما در صدد هستیم که این مسئله را حل کرده و به سیره اهل بیت علیه السلام، آیات، قرآن، روایات و کلام امام راحل و مقام معظم رهبری برگشته و مشکلات را مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه در روایات اهل بیت تعبیر از امت اسلامی برادری و دوستی بوده و انشقاق، لعن و دعوا نبوده است، خاطر نشان کرد: ما برای همین کارهای عملی هم تعریف کردیم و با رفتن حضوری به سایر کشورها و برنامه های که تا کنون داشته ایم می‌خواهیم اصل و واقعیت برادری و دوستی را نشان دهیم و تصورات گاها اشتباه برخی ها را از بین ببریم.

 

کمیلی گفت: در یکی از کاروانهای ما که به سمت کشورهای مسلمان می‌رود کاروانی است که جمعی از نخبگان شیعه از قم و تهران به مناطقی که اهل سنت بیشتری داشته جهت تقویت دوستی و برادری می‌روند و در آنجا صحبت و سخنرانی دارند.

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده عنوان کرد: از دیگر برنامه های ما افطاری هایی است که در ماه مبارک رمضان به نام افطاری های وحدت و مقاومت برگزار می کنیم و در این افطاری هم بردادران اهل سنت و هم اهل تشییع دعوت شده و درباره مسائل مشترک مانند فلسطین، میانمار و مسائل دیگری صحبت و همفکری کرده و اینها همه مسائلی است که رهبر معظم انقلاب روی این موارد تاکید دارند اما متاسفانه کمتر به صورت صادقانه و واقعی مورد توجه قرار می‌گیرد و فقط در همان هفته وحدت از وحدت بین شیعه و سنی صحبت می‌شود.

وی با بیان این‌که اصالتا اهل خراسان جنوبی و بیرجند هستم، اذعان کرد: هدف من از سفر به خراسان جنوبی علاوه بر دیدار دوستان توسعه نگاه برادری و دوستی بین اهل سنت و شیعه که از امام راحل (ره) آموخته ایم است.

کمیلی گفت: ایران نماد برادری و وحدت در منطقه است، درست است که یکسری اعتقادات و اشکالات داریم که باید برطرف شود و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما با همه این شرایط نسبت به جاهای دیگری که می‌بینم شرایط بهتر است و آن هم به دلیل این بوده که رهبران ایران خیلی محکم تاکید داشته اند روی مسئله برادری و اینکه این یک مسئله واقعی، سیاسی و مقطعی است حداقل در سطح رسمی کسی جرات نمی‌کند بخواهد از این سیاست تخطی کند.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده بیان کرد: ممکن است در سطح غیر رسمی افراد افراطی پیدا شوند که وحدت شکنی کنند اما درسطح رسمی معمولا سیاست نظام بر برادری بوده و ادامه دارد لذا وضعیت عمومی در ایران خوب است.

وی عنوان کرد: مسئله ای که ما در امت واحده پیگیر آن هستیم این است که رابطه بین اهل سنت و شیعه در حد یک سلام علیک معمولی نباشد و ارتباطات ما با هم بیش ازاین باشد که با هم همکاری کنند و کارهایشان را توسعه دهند اگر حرف از برادری می‌زنیم باید عمل هم کنیم و دو بردار فقط به سلام علیک با هم اکتفا نمی‌کنند.

کمیلی اظهار کرد: ما نباید نگاه تهدید محور به هم داشته وشیعه به سنی با نگاه تهدید نگاه کند و سنی به شیعه همین نگان تهدید محور را داشته باشد کما اینکه برخی از مسئولان ما متاسفانه این نگاه را داشته و این تفکرات و نگاه ها به هیچ وجه نگاه اهل بیت علیه السلام، امام خمینی و رهبر معظم انقلاب نیست.

 

وی یادآورشد: مقام معظم رهبری نسبت به نگاه تهدیدی بین مذاهب به همدیگرصریح موضع گرفته و هر کسی هم که در این زمینه خلاف موضع بگیرد حتما دور از مکتب دین و این نگاه است.
 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده تصریح کرد: خوشبختانه خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که ارتباط برادری بین اهل سنت و شیعه خوب است و مردم این استان سالها است با وحدت و همدلی با یکدیگر زندگی می‌کنند و کوچکترین مشکل هم تا کنون به وجود نیامده است و می‌توان همین وحدت و برادری را به سمت حمایت بیشتر برده و زمینه ای برای رشد و تقویت بیشتر کشور اسلامی ایران شد.

 

کمیلی بیان کرد: مسئله وحدت بیش از اینکه یک مسئله اعتقادی باشد یک مسئله اجتماعی است و برخی شبهاتی که در ذهن افراد ایجاد می‌شود به دلیل حضور در جامعه است.

 

وی افزود: چیزی که می‌تواند امروزه بر تاخت های رسانه ای که وجود دارد و باعث تصویر سازی منفی اذهان شده است غلبه کند ارتباطات اجتماعی است؛ بدلیل اینکه تبلیغات رسانه ای در شبکه های اجتماعی و ماهواره ها زیاد است دو همسایه که کنار هم زندگی می‌کنند به خاطر این تبلیغات و شبکه های ماهواره ای تصویر ذهنی متفاوتی از هم دارند.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: اگر مردم در جامعه با هم ارتباط داشته باشند و از طریق لمس واقعیت ها همدیگر را بشناسند آن زمان می‌توان تصورات ذهنی غلط را کنار زد و تعاملات را افزایش داد اگر بخواهند رسانه ها تصویر سازی کنند برای مردم و مردم هم به این حرفها توجه کنند به سمت نقاط منفی و بحرانی پیش خواهیم رفت.

 

کمیلی عنوان کرد: الان شرایط جامعه ما آرام است اما اگر بحرانی به وجود بیاید رسانه ها و تبلیغات کذب خود را نشان داده و چیزی که پاتک اصلی این مسئله است همین بوده که برادری ها را به سمت عملی برسانیم و از سمت نظری تقریب مذاهب سالها کارشده و کافی بوده به سمت عملی پیش برویم ما درباره اینکه وحدت خوب است صحبت های زیادی کرده ایم اما به صورت عملی کار زیادی نکرده ایم.

 

وی خاطر نشان کرد: ارتباطات عملی اهل سنت و شیعه با هم از نشست و برخواستها، مساجد یکدیگر رفتن و با هم نمازخواندن آغاز می‌شود و تا عرصه های تولید علم، اقتصاد مقاومتی، احیای روستاها و ... پیش خواهد رفت.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: در عرصه بین المللی یکی از کارهایی که ایران نشان می‌دهد در برادری صادق است؛ بحث کمک رسانی به مردم مظلوم میانمار است با وجود اینکه میانمار شیعه ندارد و آواره های آنجا همه اهل سنت هستند اما جمهوری اسلامی ایران از همه قشرها محکم و قوی آماده کمک رسانی به این مردم است.

کمیلی اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم که عرصه به میدان تبدیل شود و نگذاریم افراطیون فضا را سنگین کرده و تفرقه ایجاد کنند هر چند که همیشه این اختلاف نظر ها بوده و خواهد بود.

 

وی  با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری شبهات اعتقادی و تاریخی حل شدنی نیست، تصریح کرد: برای رفع شبهه و اختلاف نظرهای اعتقادی باید علما با هم صحبت کرده و نظر بدهند در کوچه و خیابان نمی‌توان برای رفع شبهات صحبت کرد و نظر داد.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: بدنه جامعه با همدیگر سر زندگی کنار می‌آیند و از هر مسلک و آئینی که باشند و باهم دعوا هم ندارند ما نباید بگذاریم این وجهه مخدوش شود.

 

کمیلی عنوان کرد: یکی از مشکلات که امروزه شاهد آن هستیم این است که برخی مراکز رویکرد خود را بر مبنای شبهه شناسی گذاشته اند که منجر به برهم خوردن انسجام جامعه شده و باعث شده است یک سری افراد در جامعه برای دفاع از خودشان به سمت شبکه های افراطی رفته و برخی شبکه هایی که به نام شیعه و سنی کار می‌کنند و شعار وحدت می‌دهند بعضا هدفشان تحریک اعتقادات طرف مقابل است.

 

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب گفته اند "هر نوع تحریکی که در زمینه مقدسات باشد چه از طرف شیعه و چه سنی حرام است" تحریک اعتقادات کار درستی نیست و باعث از بین رفتن برادری خواهد شد.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده اظهار کرد: جواب شبهات را حوزه علمیه می‌دهد و نباید به سطح اجتماع و رسانه ها کشیده شود.

 

کمیلی اذعان کرد: هدف اعضای اتحادیه از سفر ها به سایر کشورها توسعه فکر انقلابی است و ما معتقدیم که باید شبکه های خودجوش همان طور که رهبر معظم انقلاب گفتند به صورت آتش به اختیار وسط میدان آمده و همین دغدغه ها را جلو ببرند.

 

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که ما در اتحادیه امت واحده روی آن تاکید داریم تخصصی بودن شبکه ها است و یکی از مشکلاتی که وجود دارد عمومی بودن مجموعه ها است و اینکه در همه عرصه ها وارد شده و اظهار نظر می‌کنند و چون این کارها دقیقی و حساس است هیچ بار سنگینی برداشته نمی‌شود.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده تصریح کرد: مجموعه های انقلابی که کارشان حیاتی و مهم است و می‌خواهند در این راستا کار کنند باید تخصصی وارد شوند و با تخصص کارها را پیگیری کنند.

 

کمیلی به یک خاطره که نشان دهنده وحدت  و برادری بین اهل سنت و شیعه است اشاره کرد و افزود: چند سال قبل که به بیرجند آمدم تصمیم گرفتم با چند نفر از دوستان در نماز جمعه اهل سنت بیرجند در محل مسجد النبی حاضر شوم که ابتدا دوستان میلی به همراه شدن با من نداشتند اما بالاخره آمدند و به مسجد اهل سنت رفتیم و با برادران اهل سنت نماز جمعه را اقامه کردیم بعد از اتمام نماز جوانان و علمای اهل سنت که دیدند ما چند نفر با مهر نمازمی‌خوانیم ،لباس های ما متفاوت است و شیعه هستیم از حضور ما در مسجد ودرجمع خود خیلی خوشحال و ما را در آغوش گرفتند برخورد برادران اهل سنت برای دوستان من هم جالب و آن تصور اشتباهی که قبل از رفتن به مسجد داشتند از بین رفت.

وی با بیان اینکه همانگونه که ما به کشورهای دیگر می‌رویم از سایر کشورها هم به ایران می‌آیند، عنوان کرد: یک سال یکی از مبارزان جنگ 33 روزه غزه به ایران و شهر زاهدان آمد و من هم به عنوان مترجم همراه او بودم این مبارز در بین صحبتهایش به جنگ 33 روزه غزه اشاره کرد و گفت ما در این 33 روز حسینی وار جنگیده و ایستادگی کردیم که این لفظ حسینی وار برای مردم شهر زاهدان خیلی جذاب بود و درواقع در هر کجای دنیا که بخواهند از رشادت و ایستادگی تعبیر کنند از لفظ حسینی استفاده می‌شود و اهل سنت و شیعه هم ندارد.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده اذعان کرد: ما اگر بخواهیم شیعه اهل بیت علیه السلام باشیم باید سیره اهلبیت را عملی کرده و به سراغ طرفین اهل سنت برویم و با شعار نمی‌شود سیره اهلئبیت را عملی کرد و اگر رفتار ما صادقانه باشد خیلی از شبهات به راحتی حل شدنی است.

 

کمیلی خاطر نشان کرد:  گزارشاتی از فعالیت ها و سفرها را جمع آوری کرده و در سایتی به نام اخوت منتشر کرده ایم که افراد علاقه مند می‌توانند به این سایت مراجعه و فعالیت های ما را مشاهده کنند علاوه بر این فعالیتهای خود را در قالب دو کتاب به چاپ رسانده که خاطرات داخلی ما به نام برادران غریب و خاطرات حوزه بین الملل ما به نام 57 ریشتر به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

,

 

وی افزود: در این راستا سال ۲۰۱۰ یک کاروان بین المللی را با همکاری ۱۵ کشور آسیایی به غزه بردیم و کمک های جمع آوری شده برای حمایت از مردم غزه را وارد این کشور کردیم.

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده بیان کرد: در سال ۲۰۱۲ هم با همکاری انژیو های کل دنیا حرکتی به نام کاروان الی بیت المقدس راه اندازی شد که در این کاروان که از کل دنیا جمع شده و در کشورهای اطراف فلسطین به سمت مرزهای رژیم صهیونیستی حرکت کردیم و آنهایی هم که نتوانستند بیایند جلوی سفارتخانه های این رژیم در کشورهای خودشان تجمع کردند.
 

کمیلی بیان کرد: در ۱۰۰ کشور کاروان الی بیت المقدس شکل گرفت که یک حرکت خیلی بزرگ بود و برای حرکت این کاروان حدود نه ماه برنامه ریزی کرده بودیم.
 

 

وی عنوان کرد: بعد از این حرکت عظیم اسرائیلی ها پنج تا شش ماه حرکت تک تک اعضایی که در کل دنیا در این کاروان دخیل بودند را رصد و شناسایی کرده و سایتی را طراحی و همه اطلاعات را در آن سایت قرار داد.
 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: علاوه بر این چند حرکت دیگر بین المللی هم داشته ایم که اینها با همکاری فعالان صلح و برنده های جایزه نوبل شکل گرفت.

 

کمیلی بیان کرد: در این حرکتها برخی از دوستان به سوریه رفته و به آواره های سوریه کمک کردند.

وی تصریح کرد: در سطح بین الملل یکی دیگر از کارهای ثابت ما بحث انفاق است که کار ما در این مورد کمک رسانی به محرومین جهان است و یکی از کارهای دائمی ما حمایت از دانش آموزان مستعد و محروم است که در حال حاضر در بیش از هفت کشور در حال انجام است و این کار از کشورهای ساحل عاج گرفته تا غزه، لبنان، سوریه و جاهای مختلف در حال انجام است.

 

کمیلی خاطر نشان کرد: یکسری کارهای دیگری هم که در سطح مقطعی و شرایط بحرانی است مانند قضیه میانمار را هم در برنامه داریم و تنها مجموعه ای که در کشور از جمله خیریه های بین المللی است جهت کمک و انفاق راه اندازی شده و حدود ۵۰ هزار دلار کمک جمع آوری شده تاکنون ۲۰ هزار دلار را ارسال کرده و مابقی را هم در حال ارسال کردن هستیم.

وی با بیان این‌که پیگیر برای اعزام یک تیم پزشکی هستیم، بیان کرد: به دلیل اینکه یکسری محدودیتها دولت بنگلادش گذاشته است متاسفانه اعزام تیم پزشکی را سخت کرده اما در حال پیگیری برای اعزام تیم پزشکی هستیم.
 

دبیر بین المللی امت واحده عنوان کرد: از دیگر کارهای امت واحده در سطح داخلی که به صورت جدی در حال انجام بوده توسعه گفتمان جهانی اندیشه انقلاب اسلامی در داخل کشور است و در این کار بیشتر مخاطبان ما طلبه ها و دانشجویان هستند.
 

 

کمیلی گفت: ازدیگر کارهای مهم ما در داخل کشور راه اندازی سایتی به نام اخوت است که به صورت تخصصی موضوعات جهان اسلام را داشته و همه کارها و فعالیت های خود را در این سایت قرار داده ایم.
 

وی ادامه داد: دومین کار مهم داخلی ما ارتباط و تقویت برادری و همدلی با برادران اهل سنت در نقاط مختلف کشور است.
 

دبیر بین المللی اتحادیه امت واحده عنوان کرد: اصل تمرکز ما در حوزه بین الملل با زاویه حضور مردم است و یکی از خلاء های انقلاب اسلامی به تعبیر امام راحل این بوده که " هیچ وقت دولتمردان طرفدار انقلاب نبوده همیشه ملتها بوده اند که از انقلاب دفاع کردند" و دولتها چون تابع قدرتهای بزرگ بوده اند معمولا با ما همراهی نمی‌کردند و ما هم زیر ساخت ارتباط بین مردم ایران با سایر کشورها را محیا نکرده ایم و ضعف های زبانی و فرهنگی و یکسری موانع هم در این زمینه بوده است.

 

کمیلی عنوان کرد: احساس دغدغه ما الان بیشتر شده است و زمانی می‌بینیم که جمعیت زیادی در دنیا است که علاقه‌مند به انقلاب اسلامی هستند که ممکن است آنها را به نهادهای رسمی ارجاع دهند که دراین صورت کار و نهاد انقلابی شکل نگرفته و طبعا ارتباط بین بدنه انژیو مردم نهاد با نهاد های رسمی شکل نمی‌گیرد و اگر هم شکل بگیرد ممکن است طرف متهم به این شود که دارد به عنوان یک اتباع ایرانی در آن کشور کار می‌کند و این از حیث ظاهری است در صورتی که مردم باید با قالب کار ما ارتباط بگیرند و از حیث محتوا هم اولویت مسئله وحدت، فلسطین و جهان اسلام است.

دبیر بین المللی اتحادیه امت واحده گفت: مسئله وحدت واضح بوده اما در سالهای اخیر واضح تر شده و به تعبیر مقام معظم رهبری "دوگانه ای که الان در دنیا و منطقه  ما کار می‌کند، دوگانه وحدت و تفرقه است" جریانی که فهمیده اگر مسلمین کنار همدیگر باشند قدرت خواهند شد و اگر قدرت شوند و با هم مرتبط شوند اولین جریانی که باید از منطقه برود استکبار،آمریکا و اروپا است.

وی ادامه داد: در این صورت دیگرانی که در منطقه منافع اقتصادی دارند و بازار چند صد میلیونی ما در اختیار آنها است، نفت ما را دراختیار دارند، به ایران سلاح می‌فروشند  اگراینها نباشد و دست مردمانی مانند ایران بیفتد که بخواهند استقلال خودشان را حفظ کنند به ضرر آنها خواهد بود لذا دغدغه ما این بوده که بهترین مسئله جهان اسلام یعنی وحدت را پیگیری کنیم که متاسفانه به دلیل برخی موانع نگرشی و فکری خیلی از ما نسبت به این مقوله کم توجه بوده و درک مقطعی، تکنیکی و سیاسی داریم.

 

کمیلی اذعان کرد: متاسفانه در زمینه وحدت فکر می‌کنیم که دشمن مشترک ما است و آن را یک مسئله اعتقادی استراتژیک ندیده از این رو در داخل کشور شاهد یکسری مشکلات هستیم و درارتباط بین شیعه و سنی هم در منطقه همین مشکلات است که بخشی از این مسئله کار دشمن است و بخش دیگر ضعف خودمان ؛ یعنی همان ضعف نگرشی که داریم و برخی تعصبات که بعضا داشته و این مانع شکل گرفتن برادری واقعی می‌شود.

دبیر بین المللی اتحادیه امت واحده بیان کرد: برای همین مشکلات و تصورات غلط ، ما در صدد هستیم که این مسئله را حل کرده و به سیره اهل بیت علیه السلام، آیات، قرآن، روایات و کلام امام راحل و مقام معظم رهبری برگشته و مشکلات را مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه در روایات اهل بیت تعبیر از امت اسلامی برادری و دوستی بوده و انشقاق، لعن و دعوا نبوده است، خاطر نشان کرد: ما برای همین کارهای عملی هم تعریف کردیم و با رفتن حضوری به سایر کشورها و برنامه های که تا کنون داشته ایم می‌خواهیم اصل و واقعیت برادری و دوستی را نشان دهیم و تصورات گاها اشتباه برخی ها را از بین ببریم.

 

کمیلی گفت: در یکی از کاروانهای ما که به سمت کشورهای مسلمان می‌رود کاروانی است که جمعی از نخبگان شیعه از قم و تهران به مناطقی که اهل سنت بیشتری داشته جهت تقویت دوستی و برادری می‌روند و در آنجا صحبت و سخنرانی دارند.

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده عنوان کرد: از دیگر برنامه های ما افطاری هایی است که در ماه مبارک رمضان به نام افطاری های وحدت و مقاومت برگزار می کنیم و در این افطاری هم بردادران اهل سنت و هم اهل تشییع دعوت شده و درباره مسائل مشترک مانند فلسطین، میانمار و مسائل دیگری صحبت و همفکری کرده و اینها همه مسائلی است که رهبر معظم انقلاب روی این موارد تاکید دارند اما متاسفانه کمتر به صورت صادقانه و واقعی مورد توجه قرار می‌گیرد و فقط در همان هفته وحدت از وحدت بین شیعه و سنی صحبت می‌شود.

وی با بیان این‌که اصالتا اهل خراسان جنوبی و بیرجند هستم، اذعان کرد: هدف من از سفر به خراسان جنوبی علاوه بر دیدار دوستان توسعه نگاه برادری و دوستی بین اهل سنت و شیعه که از امام راحل (ره) آموخته ایم است.

کمیلی گفت: ایران نماد برادری و وحدت در منطقه است، درست است که یکسری اعتقادات و اشکالات داریم که باید برطرف شود و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما با همه این شرایط نسبت به جاهای دیگری که می‌بینم شرایط بهتر است و آن هم به دلیل این بوده که رهبران ایران خیلی محکم تاکید داشته اند روی مسئله برادری و اینکه این یک مسئله واقعی، سیاسی و مقطعی است حداقل در سطح رسمی کسی جرات نمی‌کند بخواهد از این سیاست تخطی کند.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده بیان کرد: ممکن است در سطح غیر رسمی افراد افراطی پیدا شوند که وحدت شکنی کنند اما درسطح رسمی معمولا سیاست نظام بر برادری بوده و ادامه دارد لذا وضعیت عمومی در ایران خوب است.

وی عنوان کرد: مسئله ای که ما در امت واحده پیگیر آن هستیم این است که رابطه بین اهل سنت و شیعه در حد یک سلام علیک معمولی نباشد و ارتباطات ما با هم بیش ازاین باشد که با هم همکاری کنند و کارهایشان را توسعه دهند اگر حرف از برادری می‌زنیم باید عمل هم کنیم و دو بردار فقط به سلام علیک با هم اکتفا نمی‌کنند.

کمیلی اظهار کرد: ما نباید نگاه تهدید محور به هم داشته وشیعه به سنی با نگاه تهدید نگاه کند و سنی به شیعه همین نگان تهدید محور را داشته باشد کما اینکه برخی از مسئولان ما متاسفانه این نگاه را داشته و این تفکرات و نگاه ها به هیچ وجه نگاه اهل بیت علیه السلام، امام خمینی و رهبر معظم انقلاب نیست.

 

وی یادآورشد: مقام معظم رهبری نسبت به نگاه تهدیدی بین مذاهب به همدیگرصریح موضع گرفته و هر کسی هم که در این زمینه خلاف موضع بگیرد حتما دور از مکتب دین و این نگاه است.
 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده تصریح کرد: خوشبختانه خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که ارتباط برادری بین اهل سنت و شیعه خوب است و مردم این استان سالها است با وحدت و همدلی با یکدیگر زندگی می‌کنند و کوچکترین مشکل هم تا کنون به وجود نیامده است و می‌توان همین وحدت و برادری را به سمت حمایت بیشتر برده و زمینه ای برای رشد و تقویت بیشتر کشور اسلامی ایران شد.

 

کمیلی بیان کرد: مسئله وحدت بیش از اینکه یک مسئله اعتقادی باشد یک مسئله اجتماعی است و برخی شبهاتی که در ذهن افراد ایجاد می‌شود به دلیل حضور در جامعه است.

 

وی افزود: چیزی که می‌تواند امروزه بر تاخت های رسانه ای که وجود دارد و باعث تصویر سازی منفی اذهان شده است غلبه کند ارتباطات اجتماعی است؛ بدلیل اینکه تبلیغات رسانه ای در شبکه های اجتماعی و ماهواره ها زیاد است دو همسایه که کنار هم زندگی می‌کنند به خاطر این تبلیغات و شبکه های ماهواره ای تصویر ذهنی متفاوتی از هم دارند.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: اگر مردم در جامعه با هم ارتباط داشته باشند و از طریق لمس واقعیت ها همدیگر را بشناسند آن زمان می‌توان تصورات ذهنی غلط را کنار زد و تعاملات را افزایش داد اگر بخواهند رسانه ها تصویر سازی کنند برای مردم و مردم هم به این حرفها توجه کنند به سمت نقاط منفی و بحرانی پیش خواهیم رفت.

 

کمیلی عنوان کرد: الان شرایط جامعه ما آرام است اما اگر بحرانی به وجود بیاید رسانه ها و تبلیغات کذب خود را نشان داده و چیزی که پاتک اصلی این مسئله است همین بوده که برادری ها را به سمت عملی برسانیم و از سمت نظری تقریب مذاهب سالها کارشده و کافی بوده به سمت عملی پیش برویم ما درباره اینکه وحدت خوب است صحبت های زیادی کرده ایم اما به صورت عملی کار زیادی نکرده ایم.

 

وی خاطر نشان کرد: ارتباطات عملی اهل سنت و شیعه با هم از نشست و برخواستها، مساجد یکدیگر رفتن و با هم نمازخواندن آغاز می‌شود و تا عرصه های تولید علم، اقتصاد مقاومتی، احیای روستاها و ... پیش خواهد رفت.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: در عرصه بین المللی یکی از کارهایی که ایران نشان می‌دهد در برادری صادق است؛ بحث کمک رسانی به مردم مظلوم میانمار است با وجود اینکه میانمار شیعه ندارد و آواره های آنجا همه اهل سنت هستند اما جمهوری اسلامی ایران از همه قشرها محکم و قوی آماده کمک رسانی به این مردم است.

کمیلی اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم که عرصه به میدان تبدیل شود و نگذاریم افراطیون فضا را سنگین کرده و تفرقه ایجاد کنند هر چند که همیشه این اختلاف نظر ها بوده و خواهد بود.

 

وی  با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری شبهات اعتقادی و تاریخی حل شدنی نیست، تصریح کرد: برای رفع شبهه و اختلاف نظرهای اعتقادی باید علما با هم صحبت کرده و نظر بدهند در کوچه و خیابان نمی‌توان برای رفع شبهات صحبت کرد و نظر داد.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: بدنه جامعه با همدیگر سر زندگی کنار می‌آیند و از هر مسلک و آئینی که باشند و باهم دعوا هم ندارند ما نباید بگذاریم این وجهه مخدوش شود.

 

کمیلی عنوان کرد: یکی از مشکلات که امروزه شاهد آن هستیم این است که برخی مراکز رویکرد خود را بر مبنای شبهه شناسی گذاشته اند که منجر به برهم خوردن انسجام جامعه شده و باعث شده است یک سری افراد در جامعه برای دفاع از خودشان به سمت شبکه های افراطی رفته و برخی شبکه هایی که به نام شیعه و سنی کار می‌کنند و شعار وحدت می‌دهند بعضا هدفشان تحریک اعتقادات طرف مقابل است.

 

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب گفته اند "هر نوع تحریکی که در زمینه مقدسات باشد چه از طرف شیعه و چه سنی حرام است" تحریک اعتقادات کار درستی نیست و باعث از بین رفتن برادری خواهد شد.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده اظهار کرد: جواب شبهات را حوزه علمیه می‌دهد و نباید به سطح اجتماع و رسانه ها کشیده شود.

 

کمیلی اذعان کرد: هدف اعضای اتحادیه از سفر ها به سایر کشورها توسعه فکر انقلابی است و ما معتقدیم که باید شبکه های خودجوش همان طور که رهبر معظم انقلاب گفتند به صورت آتش به اختیار وسط میدان آمده و همین دغدغه ها را جلو ببرند.

 

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که ما در اتحادیه امت واحده روی آن تاکید داریم تخصصی بودن شبکه ها است و یکی از مشکلاتی که وجود دارد عمومی بودن مجموعه ها است و اینکه در همه عرصه ها وارد شده و اظهار نظر می‌کنند و چون این کارها دقیقی و حساس است هیچ بار سنگینی برداشته نمی‌شود.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده تصریح کرد: مجموعه های انقلابی که کارشان حیاتی و مهم است و می‌خواهند در این راستا کار کنند باید تخصصی وارد شوند و با تخصص کارها را پیگیری کنند.

 

کمیلی به یک خاطره که نشان دهنده وحدت  و برادری بین اهل سنت و شیعه است اشاره کرد و افزود: چند سال قبل که به بیرجند آمدم تصمیم گرفتم با چند نفر از دوستان در نماز جمعه اهل سنت بیرجند در محل مسجد النبی حاضر شوم که ابتدا دوستان میلی به همراه شدن با من نداشتند اما بالاخره آمدند و به مسجد اهل سنت رفتیم و با برادران اهل سنت نماز جمعه را اقامه کردیم بعد از اتمام نماز جوانان و علمای اهل سنت که دیدند ما چند نفر با مهر نمازمی‌خوانیم ،لباس های ما متفاوت است و شیعه هستیم از حضور ما در مسجد ودرجمع خود خیلی خوشحال و ما را در آغوش گرفتند برخورد برادران اهل سنت برای دوستان من هم جالب و آن تصور اشتباهی که قبل از رفتن به مسجد داشتند از بین رفت.

وی با بیان اینکه همانگونه که ما به کشورهای دیگر می‌رویم از سایر کشورها هم به ایران می‌آیند، عنوان کرد: یک سال یکی از مبارزان جنگ 33 روزه غزه به ایران و شهر زاهدان آمد و من هم به عنوان مترجم همراه او بودم این مبارز در بین صحبتهایش به جنگ 33 روزه غزه اشاره کرد و گفت ما در این 33 روز حسینی وار جنگیده و ایستادگی کردیم که این لفظ حسینی وار برای مردم شهر زاهدان خیلی جذاب بود و درواقع در هر کجای دنیا که بخواهند از رشادت و ایستادگی تعبیر کنند از لفظ حسینی استفاده می‌شود و اهل سنت و شیعه هم ندارد.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده اذعان کرد: ما اگر بخواهیم شیعه اهل بیت علیه السلام باشیم باید سیره اهلبیت را عملی کرده و به سراغ طرفین اهل سنت برویم و با شعار نمی‌شود سیره اهلئبیت را عملی کرد و اگر رفتار ما صادقانه باشد خیلی از شبهات به راحتی حل شدنی است.

 

کمیلی خاطر نشان کرد:  گزارشاتی از فعالیت ها و سفرها را جمع آوری کرده و در سایتی به نام اخوت منتشر کرده ایم که افراد علاقه مند می‌توانند به این سایت مراجعه و فعالیت های ما را مشاهده کنند علاوه بر این فعالیتهای خود را در قالب دو کتاب به چاپ رسانده که خاطرات داخلی ما به نام برادران غریب و خاطرات حوزه بین الملل ما به نام 57 ریشتر به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

,

 

وی افزود: در این راستا سال ۲۰۱۰ یک کاروان بین المللی را با همکاری ۱۵ کشور آسیایی به غزه بردیم و کمک های جمع آوری شده برای حمایت از مردم غزه را وارد این کشور کردیم.

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده بیان کرد: در سال ۲۰۱۲ هم با همکاری انژیو های کل دنیا حرکتی به نام کاروان الی بیت المقدس راه اندازی شد که در این کاروان که از کل دنیا جمع شده و در کشورهای اطراف فلسطین به سمت مرزهای رژیم صهیونیستی حرکت کردیم و آنهایی هم که نتوانستند بیایند جلوی سفارتخانه های این رژیم در کشورهای خودشان تجمع کردند.
 

کمیلی بیان کرد: در ۱۰۰ کشور کاروان الی بیت المقدس شکل گرفت که یک حرکت خیلی بزرگ بود و برای حرکت این کاروان حدود نه ماه برنامه ریزی کرده بودیم.
 

 

وی عنوان کرد: بعد از این حرکت عظیم اسرائیلی ها پنج تا شش ماه حرکت تک تک اعضایی که در کل دنیا در این کاروان دخیل بودند را رصد و شناسایی کرده و سایتی را طراحی و همه اطلاعات را در آن سایت قرار داد.
 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: علاوه بر این چند حرکت دیگر بین المللی هم داشته ایم که اینها با همکاری فعالان صلح و برنده های جایزه نوبل شکل گرفت.

 

کمیلی بیان کرد: در این حرکتها برخی از دوستان به سوریه رفته و به آواره های سوریه کمک کردند.

وی تصریح کرد: در سطح بین الملل یکی دیگر از کارهای ثابت ما بحث انفاق است که کار ما در این مورد کمک رسانی به محرومین جهان است و یکی از کارهای دائمی ما حمایت از دانش آموزان مستعد و محروم است که در حال حاضر در بیش از هفت کشور در حال انجام است و این کار از کشورهای ساحل عاج گرفته تا غزه، لبنان، سوریه و جاهای مختلف در حال انجام است.

 

کمیلی خاطر نشان کرد: یکسری کارهای دیگری هم که در سطح مقطعی و شرایط بحرانی است مانند قضیه میانمار را هم در برنامه داریم و تنها مجموعه ای که در کشور از جمله خیریه های بین المللی است جهت کمک و انفاق راه اندازی شده و حدود ۵۰ هزار دلار کمک جمع آوری شده تاکنون ۲۰ هزار دلار را ارسال کرده و مابقی را هم در حال ارسال کردن هستیم.

وی با بیان این‌که پیگیر برای اعزام یک تیم پزشکی هستیم، بیان کرد: به دلیل اینکه یکسری محدودیتها دولت بنگلادش گذاشته است متاسفانه اعزام تیم پزشکی را سخت کرده اما در حال پیگیری برای اعزام تیم پزشکی هستیم.
 

دبیر بین المللی امت واحده عنوان کرد: از دیگر کارهای امت واحده در سطح داخلی که به صورت جدی در حال انجام بوده توسعه گفتمان جهانی اندیشه انقلاب اسلامی در داخل کشور است و در این کار بیشتر مخاطبان ما طلبه ها و دانشجویان هستند.
 

 

کمیلی گفت: ازدیگر کارهای مهم ما در داخل کشور راه اندازی سایتی به نام اخوت است که به صورت تخصصی موضوعات جهان اسلام را داشته و همه کارها و فعالیت های خود را در این سایت قرار داده ایم.
 

وی ادامه داد: دومین کار مهم داخلی ما ارتباط و تقویت برادری و همدلی با برادران اهل سنت در نقاط مختلف کشور است.
 

دبیر بین المللی اتحادیه امت واحده عنوان کرد: اصل تمرکز ما در حوزه بین الملل با زاویه حضور مردم است و یکی از خلاء های انقلاب اسلامی به تعبیر امام راحل این بوده که " هیچ وقت دولتمردان طرفدار انقلاب نبوده همیشه ملتها بوده اند که از انقلاب دفاع کردند" و دولتها چون تابع قدرتهای بزرگ بوده اند معمولا با ما همراهی نمی‌کردند و ما هم زیر ساخت ارتباط بین مردم ایران با سایر کشورها را محیا نکرده ایم و ضعف های زبانی و فرهنگی و یکسری موانع هم در این زمینه بوده است.

 

کمیلی عنوان کرد: احساس دغدغه ما الان بیشتر شده است و زمانی می‌بینیم که جمعیت زیادی در دنیا است که علاقه‌مند به انقلاب اسلامی هستند که ممکن است آنها را به نهادهای رسمی ارجاع دهند که دراین صورت کار و نهاد انقلابی شکل نگرفته و طبعا ارتباط بین بدنه انژیو مردم نهاد با نهاد های رسمی شکل نمی‌گیرد و اگر هم شکل بگیرد ممکن است طرف متهم به این شود که دارد به عنوان یک اتباع ایرانی در آن کشور کار می‌کند و این از حیث ظاهری است در صورتی که مردم باید با قالب کار ما ارتباط بگیرند و از حیث محتوا هم اولویت مسئله وحدت، فلسطین و جهان اسلام است.

دبیر بین المللی اتحادیه امت واحده گفت: مسئله وحدت واضح بوده اما در سالهای اخیر واضح تر شده و به تعبیر مقام معظم رهبری "دوگانه ای که الان در دنیا و منطقه  ما کار می‌کند، دوگانه وحدت و تفرقه است" جریانی که فهمیده اگر مسلمین کنار همدیگر باشند قدرت خواهند شد و اگر قدرت شوند و با هم مرتبط شوند اولین جریانی که باید از منطقه برود استکبار،آمریکا و اروپا است.

وی ادامه داد: در این صورت دیگرانی که در منطقه منافع اقتصادی دارند و بازار چند صد میلیونی ما در اختیار آنها است، نفت ما را دراختیار دارند، به ایران سلاح می‌فروشند  اگراینها نباشد و دست مردمانی مانند ایران بیفتد که بخواهند استقلال خودشان را حفظ کنند به ضرر آنها خواهد بود لذا دغدغه ما این بوده که بهترین مسئله جهان اسلام یعنی وحدت را پیگیری کنیم که متاسفانه به دلیل برخی موانع نگرشی و فکری خیلی از ما نسبت به این مقوله کم توجه بوده و درک مقطعی، تکنیکی و سیاسی داریم.

 

کمیلی اذعان کرد: متاسفانه در زمینه وحدت فکر می‌کنیم که دشمن مشترک ما است و آن را یک مسئله اعتقادی استراتژیک ندیده از این رو در داخل کشور شاهد یکسری مشکلات هستیم و درارتباط بین شیعه و سنی هم در منطقه همین مشکلات است که بخشی از این مسئله کار دشمن است و بخش دیگر ضعف خودمان ؛ یعنی همان ضعف نگرشی که داریم و برخی تعصبات که بعضا داشته و این مانع شکل گرفتن برادری واقعی می‌شود.

دبیر بین المللی اتحادیه امت واحده بیان کرد: برای همین مشکلات و تصورات غلط ، ما در صدد هستیم که این مسئله را حل کرده و به سیره اهل بیت علیه السلام، آیات، قرآن، روایات و کلام امام راحل و مقام معظم رهبری برگشته و مشکلات را مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه در روایات اهل بیت تعبیر از امت اسلامی برادری و دوستی بوده و انشقاق، لعن و دعوا نبوده است، خاطر نشان کرد: ما برای همین کارهای عملی هم تعریف کردیم و با رفتن حضوری به سایر کشورها و برنامه های که تا کنون داشته ایم می‌خواهیم اصل و واقعیت برادری و دوستی را نشان دهیم و تصورات گاها اشتباه برخی ها را از بین ببریم.

 

کمیلی گفت: در یکی از کاروانهای ما که به سمت کشورهای مسلمان می‌رود کاروانی است که جمعی از نخبگان شیعه از قم و تهران به مناطقی که اهل سنت بیشتری داشته جهت تقویت دوستی و برادری می‌روند و در آنجا صحبت و سخنرانی دارند.

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده عنوان کرد: از دیگر برنامه های ما افطاری هایی است که در ماه مبارک رمضان به نام افطاری های وحدت و مقاومت برگزار می کنیم و در این افطاری هم بردادران اهل سنت و هم اهل تشییع دعوت شده و درباره مسائل مشترک مانند فلسطین، میانمار و مسائل دیگری صحبت و همفکری کرده و اینها همه مسائلی است که رهبر معظم انقلاب روی این موارد تاکید دارند اما متاسفانه کمتر به صورت صادقانه و واقعی مورد توجه قرار می‌گیرد و فقط در همان هفته وحدت از وحدت بین شیعه و سنی صحبت می‌شود.

وی با بیان این‌که اصالتا اهل خراسان جنوبی و بیرجند هستم، اذعان کرد: هدف من از سفر به خراسان جنوبی علاوه بر دیدار دوستان توسعه نگاه برادری و دوستی بین اهل سنت و شیعه که از امام راحل (ره) آموخته ایم است.

کمیلی گفت: ایران نماد برادری و وحدت در منطقه است، درست است که یکسری اعتقادات و اشکالات داریم که باید برطرف شود و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما با همه این شرایط نسبت به جاهای دیگری که می‌بینم شرایط بهتر است و آن هم به دلیل این بوده که رهبران ایران خیلی محکم تاکید داشته اند روی مسئله برادری و اینکه این یک مسئله واقعی، سیاسی و مقطعی است حداقل در سطح رسمی کسی جرات نمی‌کند بخواهد از این سیاست تخطی کند.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده بیان کرد: ممکن است در سطح غیر رسمی افراد افراطی پیدا شوند که وحدت شکنی کنند اما درسطح رسمی معمولا سیاست نظام بر برادری بوده و ادامه دارد لذا وضعیت عمومی در ایران خوب است.

وی عنوان کرد: مسئله ای که ما در امت واحده پیگیر آن هستیم این است که رابطه بین اهل سنت و شیعه در حد یک سلام علیک معمولی نباشد و ارتباطات ما با هم بیش ازاین باشد که با هم همکاری کنند و کارهایشان را توسعه دهند اگر حرف از برادری می‌زنیم باید عمل هم کنیم و دو بردار فقط به سلام علیک با هم اکتفا نمی‌کنند.

کمیلی اظهار کرد: ما نباید نگاه تهدید محور به هم داشته وشیعه به سنی با نگاه تهدید نگاه کند و سنی به شیعه همین نگان تهدید محور را داشته باشد کما اینکه برخی از مسئولان ما متاسفانه این نگاه را داشته و این تفکرات و نگاه ها به هیچ وجه نگاه اهل بیت علیه السلام، امام خمینی و رهبر معظم انقلاب نیست.

 

وی یادآورشد: مقام معظم رهبری نسبت به نگاه تهدیدی بین مذاهب به همدیگرصریح موضع گرفته و هر کسی هم که در این زمینه خلاف موضع بگیرد حتما دور از مکتب دین و این نگاه است.
 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده تصریح کرد: خوشبختانه خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که ارتباط برادری بین اهل سنت و شیعه خوب است و مردم این استان سالها است با وحدت و همدلی با یکدیگر زندگی می‌کنند و کوچکترین مشکل هم تا کنون به وجود نیامده است و می‌توان همین وحدت و برادری را به سمت حمایت بیشتر برده و زمینه ای برای رشد و تقویت بیشتر کشور اسلامی ایران شد.

 

کمیلی بیان کرد: مسئله وحدت بیش از اینکه یک مسئله اعتقادی باشد یک مسئله اجتماعی است و برخی شبهاتی که در ذهن افراد ایجاد می‌شود به دلیل حضور در جامعه است.

 

وی افزود: چیزی که می‌تواند امروزه بر تاخت های رسانه ای که وجود دارد و باعث تصویر سازی منفی اذهان شده است غلبه کند ارتباطات اجتماعی است؛ بدلیل اینکه تبلیغات رسانه ای در شبکه های اجتماعی و ماهواره ها زیاد است دو همسایه که کنار هم زندگی می‌کنند به خاطر این تبلیغات و شبکه های ماهواره ای تصویر ذهنی متفاوتی از هم دارند.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: اگر مردم در جامعه با هم ارتباط داشته باشند و از طریق لمس واقعیت ها همدیگر را بشناسند آن زمان می‌توان تصورات ذهنی غلط را کنار زد و تعاملات را افزایش داد اگر بخواهند رسانه ها تصویر سازی کنند برای مردم و مردم هم به این حرفها توجه کنند به سمت نقاط منفی و بحرانی پیش خواهیم رفت.

 

کمیلی عنوان کرد: الان شرایط جامعه ما آرام است اما اگر بحرانی به وجود بیاید رسانه ها و تبلیغات کذب خود را نشان داده و چیزی که پاتک اصلی این مسئله است همین بوده که برادری ها را به سمت عملی برسانیم و از سمت نظری تقریب مذاهب سالها کارشده و کافی بوده به سمت عملی پیش برویم ما درباره اینکه وحدت خوب است صحبت های زیادی کرده ایم اما به صورت عملی کار زیادی نکرده ایم.

 

وی خاطر نشان کرد: ارتباطات عملی اهل سنت و شیعه با هم از نشست و برخواستها، مساجد یکدیگر رفتن و با هم نمازخواندن آغاز می‌شود و تا عرصه های تولید علم، اقتصاد مقاومتی، احیای روستاها و ... پیش خواهد رفت.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: در عرصه بین المللی یکی از کارهایی که ایران نشان می‌دهد در برادری صادق است؛ بحث کمک رسانی به مردم مظلوم میانمار است با وجود اینکه میانمار شیعه ندارد و آواره های آنجا همه اهل سنت هستند اما جمهوری اسلامی ایران از همه قشرها محکم و قوی آماده کمک رسانی به این مردم است.

کمیلی اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم که عرصه به میدان تبدیل شود و نگذاریم افراطیون فضا را سنگین کرده و تفرقه ایجاد کنند هر چند که همیشه این اختلاف نظر ها بوده و خواهد بود.

 

وی  با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری شبهات اعتقادی و تاریخی حل شدنی نیست، تصریح کرد: برای رفع شبهه و اختلاف نظرهای اعتقادی باید علما با هم صحبت کرده و نظر بدهند در کوچه و خیابان نمی‌توان برای رفع شبهات صحبت کرد و نظر داد.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: بدنه جامعه با همدیگر سر زندگی کنار می‌آیند و از هر مسلک و آئینی که باشند و باهم دعوا هم ندارند ما نباید بگذاریم این وجهه مخدوش شود.

 

کمیلی عنوان کرد: یکی از مشکلات که امروزه شاهد آن هستیم این است که برخی مراکز رویکرد خود را بر مبنای شبهه شناسی گذاشته اند که منجر به برهم خوردن انسجام جامعه شده و باعث شده است یک سری افراد در جامعه برای دفاع از خودشان به سمت شبکه های افراطی رفته و برخی شبکه هایی که به نام شیعه و سنی کار می‌کنند و شعار وحدت می‌دهند بعضا هدفشان تحریک اعتقادات طرف مقابل است.

 

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب گفته اند "هر نوع تحریکی که در زمینه مقدسات باشد چه از طرف شیعه و چه سنی حرام است" تحریک اعتقادات کار درستی نیست و باعث از بین رفتن برادری خواهد شد.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده اظهار کرد: جواب شبهات را حوزه علمیه می‌دهد و نباید به سطح اجتماع و رسانه ها کشیده شود.

 

کمیلی اذعان کرد: هدف اعضای اتحادیه از سفر ها به سایر کشورها توسعه فکر انقلابی است و ما معتقدیم که باید شبکه های خودجوش همان طور که رهبر معظم انقلاب گفتند به صورت آتش به اختیار وسط میدان آمده و همین دغدغه ها را جلو ببرند.

 

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که ما در اتحادیه امت واحده روی آن تاکید داریم تخصصی بودن شبکه ها است و یکی از مشکلاتی که وجود دارد عمومی بودن مجموعه ها است و اینکه در همه عرصه ها وارد شده و اظهار نظر می‌کنند و چون این کارها دقیقی و حساس است هیچ بار سنگینی برداشته نمی‌شود.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده تصریح کرد: مجموعه های انقلابی که کارشان حیاتی و مهم است و می‌خواهند در این راستا کار کنند باید تخصصی وارد شوند و با تخصص کارها را پیگیری کنند.

 

کمیلی به یک خاطره که نشان دهنده وحدت  و برادری بین اهل سنت و شیعه است اشاره کرد و افزود: چند سال قبل که به بیرجند آمدم تصمیم گرفتم با چند نفر از دوستان در نماز جمعه اهل سنت بیرجند در محل مسجد النبی حاضر شوم که ابتدا دوستان میلی به همراه شدن با من نداشتند اما بالاخره آمدند و به مسجد اهل سنت رفتیم و با برادران اهل سنت نماز جمعه را اقامه کردیم بعد از اتمام نماز جوانان و علمای اهل سنت که دیدند ما چند نفر با مهر نمازمی‌خوانیم ،لباس های ما متفاوت است و شیعه هستیم از حضور ما در مسجد ودرجمع خود خیلی خوشحال و ما را در آغوش گرفتند برخورد برادران اهل سنت برای دوستان من هم جالب و آن تصور اشتباهی که قبل از رفتن به مسجد داشتند از بین رفت.

وی با بیان اینکه همانگونه که ما به کشورهای دیگر می‌رویم از سایر کشورها هم به ایران می‌آیند، عنوان کرد: یک سال یکی از مبارزان جنگ 33 روزه غزه به ایران و شهر زاهدان آمد و من هم به عنوان مترجم همراه او بودم این مبارز در بین صحبتهایش به جنگ 33 روزه غزه اشاره کرد و گفت ما در این 33 روز حسینی وار جنگیده و ایستادگی کردیم که این لفظ حسینی وار برای مردم شهر زاهدان خیلی جذاب بود و درواقع در هر کجای دنیا که بخواهند از رشادت و ایستادگی تعبیر کنند از لفظ حسینی استفاده می‌شود و اهل سنت و شیعه هم ندارد.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده اذعان کرد: ما اگر بخواهیم شیعه اهل بیت علیه السلام باشیم باید سیره اهلبیت را عملی کرده و به سراغ طرفین اهل سنت برویم و با شعار نمی‌شود سیره اهلئبیت را عملی کرد و اگر رفتار ما صادقانه باشد خیلی از شبهات به راحتی حل شدنی است.

 

کمیلی خاطر نشان کرد:  گزارشاتی از فعالیت ها و سفرها را جمع آوری کرده و در سایتی به نام اخوت منتشر کرده ایم که افراد علاقه مند می‌توانند به این سایت مراجعه و فعالیت های ما را مشاهده کنند علاوه بر این فعالیتهای خود را در قالب دو کتاب به چاپ رسانده که خاطرات داخلی ما به نام برادران غریب و خاطرات حوزه بین الملل ما به نام 57 ریشتر به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

,

 

وی افزود: در این راستا سال ۲۰۱۰ یک کاروان بین المللی را با همکاری ۱۵ کشور آسیایی به غزه بردیم و کمک های جمع آوری شده برای حمایت از مردم غزه را وارد این کشور کردیم.

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده بیان کرد: در سال ۲۰۱۲ هم با همکاری انژیو های کل دنیا حرکتی به نام کاروان الی بیت المقدس راه اندازی شد که در این کاروان که از کل دنیا جمع شده و در کشورهای اطراف فلسطین به سمت مرزهای رژیم صهیونیستی حرکت کردیم و آنهایی هم که نتوانستند بیایند جلوی سفارتخانه های این رژیم در کشورهای خودشان تجمع کردند.
 

کمیلی بیان کرد: در ۱۰۰ کشور کاروان الی بیت المقدس شکل گرفت که یک حرکت خیلی بزرگ بود و برای حرکت این کاروان حدود نه ماه برنامه ریزی کرده بودیم.
 

 

وی عنوان کرد: بعد از این حرکت عظیم اسرائیلی ها پنج تا شش ماه حرکت تک تک اعضایی که در کل دنیا در این کاروان دخیل بودند را رصد و شناسایی کرده و سایتی را طراحی و همه اطلاعات را در آن سایت قرار داد.
 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: علاوه بر این چند حرکت دیگر بین المللی هم داشته ایم که اینها با همکاری فعالان صلح و برنده های جایزه نوبل شکل گرفت.

 

کمیلی بیان کرد: در این حرکتها برخی از دوستان به سوریه رفته و به آواره های سوریه کمک کردند.

وی تصریح کرد: در سطح بین الملل یکی دیگر از کارهای ثابت ما بحث انفاق است که کار ما در این مورد کمک رسانی به محرومین جهان است و یکی از کارهای دائمی ما حمایت از دانش آموزان مستعد و محروم است که در حال حاضر در بیش از هفت کشور در حال انجام است و این کار از کشورهای ساحل عاج گرفته تا غزه، لبنان، سوریه و جاهای مختلف در حال انجام است.

 

کمیلی خاطر نشان کرد: یکسری کارهای دیگری هم که در سطح مقطعی و شرایط بحرانی است مانند قضیه میانمار را هم در برنامه داریم و تنها مجموعه ای که در کشور از جمله خیریه های بین المللی است جهت کمک و انفاق راه اندازی شده و حدود ۵۰ هزار دلار کمک جمع آوری شده تاکنون ۲۰ هزار دلار را ارسال کرده و مابقی را هم در حال ارسال کردن هستیم.

وی با بیان این‌که پیگیر برای اعزام یک تیم پزشکی هستیم، بیان کرد: به دلیل اینکه یکسری محدودیتها دولت بنگلادش گذاشته است متاسفانه اعزام تیم پزشکی را سخت کرده اما در حال پیگیری برای اعزام تیم پزشکی هستیم.
 

دبیر بین المللی امت واحده عنوان کرد: از دیگر کارهای امت واحده در سطح داخلی که به صورت جدی در حال انجام بوده توسعه گفتمان جهانی اندیشه انقلاب اسلامی در داخل کشور است و در این کار بیشتر مخاطبان ما طلبه ها و دانشجویان هستند.
 

 

کمیلی گفت: ازدیگر کارهای مهم ما در داخل کشور راه اندازی سایتی به نام اخوت است که به صورت تخصصی موضوعات جهان اسلام را داشته و همه کارها و فعالیت های خود را در این سایت قرار داده ایم.
 

وی ادامه داد: دومین کار مهم داخلی ما ارتباط و تقویت برادری و همدلی با برادران اهل سنت در نقاط مختلف کشور است.
 

دبیر بین المللی اتحادیه امت واحده عنوان کرد: اصل تمرکز ما در حوزه بین الملل با زاویه حضور مردم است و یکی از خلاء های انقلاب اسلامی به تعبیر امام راحل این بوده که " هیچ وقت دولتمردان طرفدار انقلاب نبوده همیشه ملتها بوده اند که از انقلاب دفاع کردند" و دولتها چون تابع قدرتهای بزرگ بوده اند معمولا با ما همراهی نمی‌کردند و ما هم زیر ساخت ارتباط بین مردم ایران با سایر کشورها را محیا نکرده ایم و ضعف های زبانی و فرهنگی و یکسری موانع هم در این زمینه بوده است.

 

کمیلی عنوان کرد: احساس دغدغه ما الان بیشتر شده است و زمانی می‌بینیم که جمعیت زیادی در دنیا است که علاقه‌مند به انقلاب اسلامی هستند که ممکن است آنها را به نهادهای رسمی ارجاع دهند که دراین صورت کار و نهاد انقلابی شکل نگرفته و طبعا ارتباط بین بدنه انژیو مردم نهاد با نهاد های رسمی شکل نمی‌گیرد و اگر هم شکل بگیرد ممکن است طرف متهم به این شود که دارد به عنوان یک اتباع ایرانی در آن کشور کار می‌کند و این از حیث ظاهری است در صورتی که مردم باید با قالب کار ما ارتباط بگیرند و از حیث محتوا هم اولویت مسئله وحدت، فلسطین و جهان اسلام است.

دبیر بین المللی اتحادیه امت واحده گفت: مسئله وحدت واضح بوده اما در سالهای اخیر واضح تر شده و به تعبیر مقام معظم رهبری "دوگانه ای که الان در دنیا و منطقه  ما کار می‌کند، دوگانه وحدت و تفرقه است" جریانی که فهمیده اگر مسلمین کنار همدیگر باشند قدرت خواهند شد و اگر قدرت شوند و با هم مرتبط شوند اولین جریانی که باید از منطقه برود استکبار،آمریکا و اروپا است.

وی ادامه داد: در این صورت دیگرانی که در منطقه منافع اقتصادی دارند و بازار چند صد میلیونی ما در اختیار آنها است، نفت ما را دراختیار دارند، به ایران سلاح می‌فروشند  اگراینها نباشد و دست مردمانی مانند ایران بیفتد که بخواهند استقلال خودشان را حفظ کنند به ضرر آنها خواهد بود لذا دغدغه ما این بوده که بهترین مسئله جهان اسلام یعنی وحدت را پیگیری کنیم که متاسفانه به دلیل برخی موانع نگرشی و فکری خیلی از ما نسبت به این مقوله کم توجه بوده و درک مقطعی، تکنیکی و سیاسی داریم.

 

کمیلی اذعان کرد: متاسفانه در زمینه وحدت فکر می‌کنیم که دشمن مشترک ما است و آن را یک مسئله اعتقادی استراتژیک ندیده از این رو در داخل کشور شاهد یکسری مشکلات هستیم و درارتباط بین شیعه و سنی هم در منطقه همین مشکلات است که بخشی از این مسئله کار دشمن است و بخش دیگر ضعف خودمان ؛ یعنی همان ضعف نگرشی که داریم و برخی تعصبات که بعضا داشته و این مانع شکل گرفتن برادری واقعی می‌شود.

دبیر بین المللی اتحادیه امت واحده بیان کرد: برای همین مشکلات و تصورات غلط ، ما در صدد هستیم که این مسئله را حل کرده و به سیره اهل بیت علیه السلام، آیات، قرآن، روایات و کلام امام راحل و مقام معظم رهبری برگشته و مشکلات را مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه در روایات اهل بیت تعبیر از امت اسلامی برادری و دوستی بوده و انشقاق، لعن و دعوا نبوده است، خاطر نشان کرد: ما برای همین کارهای عملی هم تعریف کردیم و با رفتن حضوری به سایر کشورها و برنامه های که تا کنون داشته ایم می‌خواهیم اصل و واقعیت برادری و دوستی را نشان دهیم و تصورات گاها اشتباه برخی ها را از بین ببریم.

 

کمیلی گفت: در یکی از کاروانهای ما که به سمت کشورهای مسلمان می‌رود کاروانی است که جمعی از نخبگان شیعه از قم و تهران به مناطقی که اهل سنت بیشتری داشته جهت تقویت دوستی و برادری می‌روند و در آنجا صحبت و سخنرانی دارند.

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده عنوان کرد: از دیگر برنامه های ما افطاری هایی است که در ماه مبارک رمضان به نام افطاری های وحدت و مقاومت برگزار می کنیم و در این افطاری هم بردادران اهل سنت و هم اهل تشییع دعوت شده و درباره مسائل مشترک مانند فلسطین، میانمار و مسائل دیگری صحبت و همفکری کرده و اینها همه مسائلی است که رهبر معظم انقلاب روی این موارد تاکید دارند اما متاسفانه کمتر به صورت صادقانه و واقعی مورد توجه قرار می‌گیرد و فقط در همان هفته وحدت از وحدت بین شیعه و سنی صحبت می‌شود.

وی با بیان این‌که اصالتا اهل خراسان جنوبی و بیرجند هستم، اذعان کرد: هدف من از سفر به خراسان جنوبی علاوه بر دیدار دوستان توسعه نگاه برادری و دوستی بین اهل سنت و شیعه که از امام راحل (ره) آموخته ایم است.

کمیلی گفت: ایران نماد برادری و وحدت در منطقه است، درست است که یکسری اعتقادات و اشکالات داریم که باید برطرف شود و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما با همه این شرایط نسبت به جاهای دیگری که می‌بینم شرایط بهتر است و آن هم به دلیل این بوده که رهبران ایران خیلی محکم تاکید داشته اند روی مسئله برادری و اینکه این یک مسئله واقعی، سیاسی و مقطعی است حداقل در سطح رسمی کسی جرات نمی‌کند بخواهد از این سیاست تخطی کند.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده بیان کرد: ممکن است در سطح غیر رسمی افراد افراطی پیدا شوند که وحدت شکنی کنند اما درسطح رسمی معمولا سیاست نظام بر برادری بوده و ادامه دارد لذا وضعیت عمومی در ایران خوب است.

وی عنوان کرد: مسئله ای که ما در امت واحده پیگیر آن هستیم این است که رابطه بین اهل سنت و شیعه در حد یک سلام علیک معمولی نباشد و ارتباطات ما با هم بیش ازاین باشد که با هم همکاری کنند و کارهایشان را توسعه دهند اگر حرف از برادری می‌زنیم باید عمل هم کنیم و دو بردار فقط به سلام علیک با هم اکتفا نمی‌کنند.

کمیلی اظهار کرد: ما نباید نگاه تهدید محور به هم داشته وشیعه به سنی با نگاه تهدید نگاه کند و سنی به شیعه همین نگان تهدید محور را داشته باشد کما اینکه برخی از مسئولان ما متاسفانه این نگاه را داشته و این تفکرات و نگاه ها به هیچ وجه نگاه اهل بیت علیه السلام، امام خمینی و رهبر معظم انقلاب نیست.

 

وی یادآورشد: مقام معظم رهبری نسبت به نگاه تهدیدی بین مذاهب به همدیگرصریح موضع گرفته و هر کسی هم که در این زمینه خلاف موضع بگیرد حتما دور از مکتب دین و این نگاه است.
 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده تصریح کرد: خوشبختانه خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که ارتباط برادری بین اهل سنت و شیعه خوب است و مردم این استان سالها است با وحدت و همدلی با یکدیگر زندگی می‌کنند و کوچکترین مشکل هم تا کنون به وجود نیامده است و می‌توان همین وحدت و برادری را به سمت حمایت بیشتر برده و زمینه ای برای رشد و تقویت بیشتر کشور اسلامی ایران شد.

 

کمیلی بیان کرد: مسئله وحدت بیش از اینکه یک مسئله اعتقادی باشد یک مسئله اجتماعی است و برخی شبهاتی که در ذهن افراد ایجاد می‌شود به دلیل حضور در جامعه است.

 

وی افزود: چیزی که می‌تواند امروزه بر تاخت های رسانه ای که وجود دارد و باعث تصویر سازی منفی اذهان شده است غلبه کند ارتباطات اجتماعی است؛ بدلیل اینکه تبلیغات رسانه ای در شبکه های اجتماعی و ماهواره ها زیاد است دو همسایه که کنار هم زندگی می‌کنند به خاطر این تبلیغات و شبکه های ماهواره ای تصویر ذهنی متفاوتی از هم دارند.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: اگر مردم در جامعه با هم ارتباط داشته باشند و از طریق لمس واقعیت ها همدیگر را بشناسند آن زمان می‌توان تصورات ذهنی غلط را کنار زد و تعاملات را افزایش داد اگر بخواهند رسانه ها تصویر سازی کنند برای مردم و مردم هم به این حرفها توجه کنند به سمت نقاط منفی و بحرانی پیش خواهیم رفت.

 

کمیلی عنوان کرد: الان شرایط جامعه ما آرام است اما اگر بحرانی به وجود بیاید رسانه ها و تبلیغات کذب خود را نشان داده و چیزی که پاتک اصلی این مسئله است همین بوده که برادری ها را به سمت عملی برسانیم و از سمت نظری تقریب مذاهب سالها کارشده و کافی بوده به سمت عملی پیش برویم ما درباره اینکه وحدت خوب است صحبت های زیادی کرده ایم اما به صورت عملی کار زیادی نکرده ایم.

 

وی خاطر نشان کرد: ارتباطات عملی اهل سنت و شیعه با هم از نشست و برخواستها، مساجد یکدیگر رفتن و با هم نمازخواندن آغاز می‌شود و تا عرصه های تولید علم، اقتصاد مقاومتی، احیای روستاها و ... پیش خواهد رفت.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: در عرصه بین المللی یکی از کارهایی که ایران نشان می‌دهد در برادری صادق است؛ بحث کمک رسانی به مردم مظلوم میانمار است با وجود اینکه میانمار شیعه ندارد و آواره های آنجا همه اهل سنت هستند اما جمهوری اسلامی ایران از همه قشرها محکم و قوی آماده کمک رسانی به این مردم است.

کمیلی اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم که عرصه به میدان تبدیل شود و نگذاریم افراطیون فضا را سنگین کرده و تفرقه ایجاد کنند هر چند که همیشه این اختلاف نظر ها بوده و خواهد بود.

 

وی  با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری شبهات اعتقادی و تاریخی حل شدنی نیست، تصریح کرد: برای رفع شبهه و اختلاف نظرهای اعتقادی باید علما با هم صحبت کرده و نظر بدهند در کوچه و خیابان نمی‌توان برای رفع شبهات صحبت کرد و نظر داد.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: بدنه جامعه با همدیگر سر زندگی کنار می‌آیند و از هر مسلک و آئینی که باشند و باهم دعوا هم ندارند ما نباید بگذاریم این وجهه مخدوش شود.

 

کمیلی عنوان کرد: یکی از مشکلات که امروزه شاهد آن هستیم این است که برخی مراکز رویکرد خود را بر مبنای شبهه شناسی گذاشته اند که منجر به برهم خوردن انسجام جامعه شده و باعث شده است یک سری افراد در جامعه برای دفاع از خودشان به سمت شبکه های افراطی رفته و برخی شبکه هایی که به نام شیعه و سنی کار می‌کنند و شعار وحدت می‌دهند بعضا هدفشان تحریک اعتقادات طرف مقابل است.

 

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب گفته اند "هر نوع تحریکی که در زمینه مقدسات باشد چه از طرف شیعه و چه سنی حرام است" تحریک اعتقادات کار درستی نیست و باعث از بین رفتن برادری خواهد شد.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده اظهار کرد: جواب شبهات را حوزه علمیه می‌دهد و نباید به سطح اجتماع و رسانه ها کشیده شود.

 

کمیلی اذعان کرد: هدف اعضای اتحادیه از سفر ها به سایر کشورها توسعه فکر انقلابی است و ما معتقدیم که باید شبکه های خودجوش همان طور که رهبر معظم انقلاب گفتند به صورت آتش به اختیار وسط میدان آمده و همین دغدغه ها را جلو ببرند.

 

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که ما در اتحادیه امت واحده روی آن تاکید داریم تخصصی بودن شبکه ها است و یکی از مشکلاتی که وجود دارد عمومی بودن مجموعه ها است و اینکه در همه عرصه ها وارد شده و اظهار نظر می‌کنند و چون این کارها دقیقی و حساس است هیچ بار سنگینی برداشته نمی‌شود.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده تصریح کرد: مجموعه های انقلابی که کارشان حیاتی و مهم است و می‌خواهند در این راستا کار کنند باید تخصصی وارد شوند و با تخصص کارها را پیگیری کنند.

 

کمیلی به یک خاطره که نشان دهنده وحدت  و برادری بین اهل سنت و شیعه است اشاره کرد و افزود: چند سال قبل که به بیرجند آمدم تصمیم گرفتم با چند نفر از دوستان در نماز جمعه اهل سنت بیرجند در محل مسجد النبی حاضر شوم که ابتدا دوستان میلی به همراه شدن با من نداشتند اما بالاخره آمدند و به مسجد اهل سنت رفتیم و با برادران اهل سنت نماز جمعه را اقامه کردیم بعد از اتمام نماز جوانان و علمای اهل سنت که دیدند ما چند نفر با مهر نمازمی‌خوانیم ،لباس های ما متفاوت است و شیعه هستیم از حضور ما در مسجد ودرجمع خود خیلی خوشحال و ما را در آغوش گرفتند برخورد برادران اهل سنت برای دوستان من هم جالب و آن تصور اشتباهی که قبل از رفتن به مسجد داشتند از بین رفت.

وی با بیان اینکه همانگونه که ما به کشورهای دیگر می‌رویم از سایر کشورها هم به ایران می‌آیند، عنوان کرد: یک سال یکی از مبارزان جنگ 33 روزه غزه به ایران و شهر زاهدان آمد و من هم به عنوان مترجم همراه او بودم این مبارز در بین صحبتهایش به جنگ 33 روزه غزه اشاره کرد و گفت ما در این 33 روز حسینی وار جنگیده و ایستادگی کردیم که این لفظ حسینی وار برای مردم شهر زاهدان خیلی جذاب بود و درواقع در هر کجای دنیا که بخواهند از رشادت و ایستادگی تعبیر کنند از لفظ حسینی استفاده می‌شود و اهل سنت و شیعه هم ندارد.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده اذعان کرد: ما اگر بخواهیم شیعه اهل بیت علیه السلام باشیم باید سیره اهلبیت را عملی کرده و به سراغ طرفین اهل سنت برویم و با شعار نمی‌شود سیره اهلئبیت را عملی کرد و اگر رفتار ما صادقانه باشد خیلی از شبهات به راحتی حل شدنی است.

 

کمیلی خاطر نشان کرد:  گزارشاتی از فعالیت ها و سفرها را جمع آوری کرده و در سایتی به نام اخوت منتشر کرده ایم که افراد علاقه مند می‌توانند به این سایت مراجعه و فعالیت های ما را مشاهده کنند علاوه بر این فعالیتهای خود را در قالب دو کتاب به چاپ رسانده که خاطرات داخلی ما به نام برادران غریب و خاطرات حوزه بین الملل ما به نام 57 ریشتر به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

,

 

وی افزود: در این راستا سال ۲۰۱۰ یک کاروان بین المللی را با همکاری ۱۵ کشور آسیایی به غزه بردیم و کمک های جمع آوری شده برای حمایت از مردم غزه را وارد این کشور کردیم.

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده بیان کرد: در سال ۲۰۱۲ هم با همکاری انژیو های کل دنیا حرکتی به نام کاروان الی بیت المقدس راه اندازی شد که در این کاروان که از کل دنیا جمع شده و در کشورهای اطراف فلسطین به سمت مرزهای رژیم صهیونیستی حرکت کردیم و آنهایی هم که نتوانستند بیایند جلوی سفارتخانه های این رژیم در کشورهای خودشان تجمع کردند.
 

کمیلی بیان کرد: در ۱۰۰ کشور کاروان الی بیت المقدس شکل گرفت که یک حرکت خیلی بزرگ بود و برای حرکت این کاروان حدود نه ماه برنامه ریزی کرده بودیم.
 

 

وی عنوان کرد: بعد از این حرکت عظیم اسرائیلی ها پنج تا شش ماه حرکت تک تک اعضایی که در کل دنیا در این کاروان دخیل بودند را رصد و شناسایی کرده و سایتی را طراحی و همه اطلاعات را در آن سایت قرار داد.
 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: علاوه بر این چند حرکت دیگر بین المللی هم داشته ایم که اینها با همکاری فعالان صلح و برنده های جایزه نوبل شکل گرفت.

 

کمیلی بیان کرد: در این حرکتها برخی از دوستان به سوریه رفته و به آواره های سوریه کمک کردند.

وی تصریح کرد: در سطح بین الملل یکی دیگر از کارهای ثابت ما بحث انفاق است که کار ما در این مورد کمک رسانی به محرومین جهان است و یکی از کارهای دائمی ما حمایت از دانش آموزان مستعد و محروم است که در حال حاضر در بیش از هفت کشور در حال انجام است و این کار از کشورهای ساحل عاج گرفته تا غزه، لبنان، سوریه و جاهای مختلف در حال انجام است.

 

کمیلی خاطر نشان کرد: یکسری کارهای دیگری هم که در سطح مقطعی و شرایط بحرانی است مانند قضیه میانمار را هم در برنامه داریم و تنها مجموعه ای که در کشور از جمله خیریه های بین المللی است جهت کمک و انفاق راه اندازی شده و حدود ۵۰ هزار دلار کمک جمع آوری شده تاکنون ۲۰ هزار دلار را ارسال کرده و مابقی را هم در حال ارسال کردن هستیم.

وی با بیان این‌که پیگیر برای اعزام یک تیم پزشکی هستیم، بیان کرد: به دلیل اینکه یکسری محدودیتها دولت بنگلادش گذاشته است متاسفانه اعزام تیم پزشکی را سخت کرده اما در حال پیگیری برای اعزام تیم پزشکی هستیم.
 

دبیر بین المللی امت واحده عنوان کرد: از دیگر کارهای امت واحده در سطح داخلی که به صورت جدی در حال انجام بوده توسعه گفتمان جهانی اندیشه انقلاب اسلامی در داخل کشور است و در این کار بیشتر مخاطبان ما طلبه ها و دانشجویان هستند.
 

 

کمیلی گفت: ازدیگر کارهای مهم ما در داخل کشور راه اندازی سایتی به نام اخوت است که به صورت تخصصی موضوعات جهان اسلام را داشته و همه کارها و فعالیت های خود را در این سایت قرار داده ایم.
 

وی ادامه داد: دومین کار مهم داخلی ما ارتباط و تقویت برادری و همدلی با برادران اهل سنت در نقاط مختلف کشور است.
 

دبیر بین المللی اتحادیه امت واحده عنوان کرد: اصل تمرکز ما در حوزه بین الملل با زاویه حضور مردم است و یکی از خلاء های انقلاب اسلامی به تعبیر امام راحل این بوده که " هیچ وقت دولتمردان طرفدار انقلاب نبوده همیشه ملتها بوده اند که از انقلاب دفاع کردند" و دولتها چون تابع قدرتهای بزرگ بوده اند معمولا با ما همراهی نمی‌کردند و ما هم زیر ساخت ارتباط بین مردم ایران با سایر کشورها را محیا نکرده ایم و ضعف های زبانی و فرهنگی و یکسری موانع هم در این زمینه بوده است.

 

کمیلی عنوان کرد: احساس دغدغه ما الان بیشتر شده است و زمانی می‌بینیم که جمعیت زیادی در دنیا است که علاقه‌مند به انقلاب اسلامی هستند که ممکن است آنها را به نهادهای رسمی ارجاع دهند که دراین صورت کار و نهاد انقلابی شکل نگرفته و طبعا ارتباط بین بدنه انژیو مردم نهاد با نهاد های رسمی شکل نمی‌گیرد و اگر هم شکل بگیرد ممکن است طرف متهم به این شود که دارد به عنوان یک اتباع ایرانی در آن کشور کار می‌کند و این از حیث ظاهری است در صورتی که مردم باید با قالب کار ما ارتباط بگیرند و از حیث محتوا هم اولویت مسئله وحدت، فلسطین و جهان اسلام است.

دبیر بین المللی اتحادیه امت واحده گفت: مسئله وحدت واضح بوده اما در سالهای اخیر واضح تر شده و به تعبیر مقام معظم رهبری "دوگانه ای که الان در دنیا و منطقه  ما کار می‌کند، دوگانه وحدت و تفرقه است" جریانی که فهمیده اگر مسلمین کنار همدیگر باشند قدرت خواهند شد و اگر قدرت شوند و با هم مرتبط شوند اولین جریانی که باید از منطقه برود استکبار،آمریکا و اروپا است.

وی ادامه داد: در این صورت دیگرانی که در منطقه منافع اقتصادی دارند و بازار چند صد میلیونی ما در اختیار آنها است، نفت ما را دراختیار دارند، به ایران سلاح می‌فروشند  اگراینها نباشد و دست مردمانی مانند ایران بیفتد که بخواهند استقلال خودشان را حفظ کنند به ضرر آنها خواهد بود لذا دغدغه ما این بوده که بهترین مسئله جهان اسلام یعنی وحدت را پیگیری کنیم که متاسفانه به دلیل برخی موانع نگرشی و فکری خیلی از ما نسبت به این مقوله کم توجه بوده و درک مقطعی، تکنیکی و سیاسی داریم.

 

کمیلی اذعان کرد: متاسفانه در زمینه وحدت فکر می‌کنیم که دشمن مشترک ما است و آن را یک مسئله اعتقادی استراتژیک ندیده از این رو در داخل کشور شاهد یکسری مشکلات هستیم و درارتباط بین شیعه و سنی هم در منطقه همین مشکلات است که بخشی از این مسئله کار دشمن است و بخش دیگر ضعف خودمان ؛ یعنی همان ضعف نگرشی که داریم و برخی تعصبات که بعضا داشته و این مانع شکل گرفتن برادری واقعی می‌شود.

دبیر بین المللی اتحادیه امت واحده بیان کرد: برای همین مشکلات و تصورات غلط ، ما در صدد هستیم که این مسئله را حل کرده و به سیره اهل بیت علیه السلام، آیات، قرآن، روایات و کلام امام راحل و مقام معظم رهبری برگشته و مشکلات را مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه در روایات اهل بیت تعبیر از امت اسلامی برادری و دوستی بوده و انشقاق، لعن و دعوا نبوده است، خاطر نشان کرد: ما برای همین کارهای عملی هم تعریف کردیم و با رفتن حضوری به سایر کشورها و برنامه های که تا کنون داشته ایم می‌خواهیم اصل و واقعیت برادری و دوستی را نشان دهیم و تصورات گاها اشتباه برخی ها را از بین ببریم.

 

کمیلی گفت: در یکی از کاروانهای ما که به سمت کشورهای مسلمان می‌رود کاروانی است که جمعی از نخبگان شیعه از قم و تهران به مناطقی که اهل سنت بیشتری داشته جهت تقویت دوستی و برادری می‌روند و در آنجا صحبت و سخنرانی دارند.

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده عنوان کرد: از دیگر برنامه های ما افطاری هایی است که در ماه مبارک رمضان به نام افطاری های وحدت و مقاومت برگزار می کنیم و در این افطاری هم بردادران اهل سنت و هم اهل تشییع دعوت شده و درباره مسائل مشترک مانند فلسطین، میانمار و مسائل دیگری صحبت و همفکری کرده و اینها همه مسائلی است که رهبر معظم انقلاب روی این موارد تاکید دارند اما متاسفانه کمتر به صورت صادقانه و واقعی مورد توجه قرار می‌گیرد و فقط در همان هفته وحدت از وحدت بین شیعه و سنی صحبت می‌شود.

وی با بیان این‌که اصالتا اهل خراسان جنوبی و بیرجند هستم، اذعان کرد: هدف من از سفر به خراسان جنوبی علاوه بر دیدار دوستان توسعه نگاه برادری و دوستی بین اهل سنت و شیعه که از امام راحل (ره) آموخته ایم است.

کمیلی گفت: ایران نماد برادری و وحدت در منطقه است، درست است که یکسری اعتقادات و اشکالات داریم که باید برطرف شود و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما با همه این شرایط نسبت به جاهای دیگری که می‌بینم شرایط بهتر است و آن هم به دلیل این بوده که رهبران ایران خیلی محکم تاکید داشته اند روی مسئله برادری و اینکه این یک مسئله واقعی، سیاسی و مقطعی است حداقل در سطح رسمی کسی جرات نمی‌کند بخواهد از این سیاست تخطی کند.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده بیان کرد: ممکن است در سطح غیر رسمی افراد افراطی پیدا شوند که وحدت شکنی کنند اما درسطح رسمی معمولا سیاست نظام بر برادری بوده و ادامه دارد لذا وضعیت عمومی در ایران خوب است.

وی عنوان کرد: مسئله ای که ما در امت واحده پیگیر آن هستیم این است که رابطه بین اهل سنت و شیعه در حد یک سلام علیک معمولی نباشد و ارتباطات ما با هم بیش ازاین باشد که با هم همکاری کنند و کارهایشان را توسعه دهند اگر حرف از برادری می‌زنیم باید عمل هم کنیم و دو بردار فقط به سلام علیک با هم اکتفا نمی‌کنند.

کمیلی اظهار کرد: ما نباید نگاه تهدید محور به هم داشته وشیعه به سنی با نگاه تهدید نگاه کند و سنی به شیعه همین نگان تهدید محور را داشته باشد کما اینکه برخی از مسئولان ما متاسفانه این نگاه را داشته و این تفکرات و نگاه ها به هیچ وجه نگاه اهل بیت علیه السلام، امام خمینی و رهبر معظم انقلاب نیست.

 

وی یادآورشد: مقام معظم رهبری نسبت به نگاه تهدیدی بین مذاهب به همدیگرصریح موضع گرفته و هر کسی هم که در این زمینه خلاف موضع بگیرد حتما دور از مکتب دین و این نگاه است.
 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده تصریح کرد: خوشبختانه خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که ارتباط برادری بین اهل سنت و شیعه خوب است و مردم این استان سالها است با وحدت و همدلی با یکدیگر زندگی می‌کنند و کوچکترین مشکل هم تا کنون به وجود نیامده است و می‌توان همین وحدت و برادری را به سمت حمایت بیشتر برده و زمینه ای برای رشد و تقویت بیشتر کشور اسلامی ایران شد.

 

کمیلی بیان کرد: مسئله وحدت بیش از اینکه یک مسئله اعتقادی باشد یک مسئله اجتماعی است و برخی شبهاتی که در ذهن افراد ایجاد می‌شود به دلیل حضور در جامعه است.

 

وی افزود: چیزی که می‌تواند امروزه بر تاخت های رسانه ای که وجود دارد و باعث تصویر سازی منفی اذهان شده است غلبه کند ارتباطات اجتماعی است؛ بدلیل اینکه تبلیغات رسانه ای در شبکه های اجتماعی و ماهواره ها زیاد است دو همسایه که کنار هم زندگی می‌کنند به خاطر این تبلیغات و شبکه های ماهواره ای تصویر ذهنی متفاوتی از هم دارند.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: اگر مردم در جامعه با هم ارتباط داشته باشند و از طریق لمس واقعیت ها همدیگر را بشناسند آن زمان می‌توان تصورات ذهنی غلط را کنار زد و تعاملات را افزایش داد اگر بخواهند رسانه ها تصویر سازی کنند برای مردم و مردم هم به این حرفها توجه کنند به سمت نقاط منفی و بحرانی پیش خواهیم رفت.

 

کمیلی عنوان کرد: الان شرایط جامعه ما آرام است اما اگر بحرانی به وجود بیاید رسانه ها و تبلیغات کذب خود را نشان داده و چیزی که پاتک اصلی این مسئله است همین بوده که برادری ها را به سمت عملی برسانیم و از سمت نظری تقریب مذاهب سالها کارشده و کافی بوده به سمت عملی پیش برویم ما درباره اینکه وحدت خوب است صحبت های زیادی کرده ایم اما به صورت عملی کار زیادی نکرده ایم.

 

وی خاطر نشان کرد: ارتباطات عملی اهل سنت و شیعه با هم از نشست و برخواستها، مساجد یکدیگر رفتن و با هم نمازخواندن آغاز می‌شود و تا عرصه های تولید علم، اقتصاد مقاومتی، احیای روستاها و ... پیش خواهد رفت.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: در عرصه بین المللی یکی از کارهایی که ایران نشان می‌دهد در برادری صادق است؛ بحث کمک رسانی به مردم مظلوم میانمار است با وجود اینکه میانمار شیعه ندارد و آواره های آنجا همه اهل سنت هستند اما جمهوری اسلامی ایران از همه قشرها محکم و قوی آماده کمک رسانی به این مردم است.

کمیلی اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم که عرصه به میدان تبدیل شود و نگذاریم افراطیون فضا را سنگین کرده و تفرقه ایجاد کنند هر چند که همیشه این اختلاف نظر ها بوده و خواهد بود.

 

وی  با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری شبهات اعتقادی و تاریخی حل شدنی نیست، تصریح کرد: برای رفع شبهه و اختلاف نظرهای اعتقادی باید علما با هم صحبت کرده و نظر بدهند در کوچه و خیابان نمی‌توان برای رفع شبهات صحبت کرد و نظر داد.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: بدنه جامعه با همدیگر سر زندگی کنار می‌آیند و از هر مسلک و آئینی که باشند و باهم دعوا هم ندارند ما نباید بگذاریم این وجهه مخدوش شود.

 

کمیلی عنوان کرد: یکی از مشکلات که امروزه شاهد آن هستیم این است که برخی مراکز رویکرد خود را بر مبنای شبهه شناسی گذاشته اند که منجر به برهم خوردن انسجام جامعه شده و باعث شده است یک سری افراد در جامعه برای دفاع از خودشان به سمت شبکه های افراطی رفته و برخی شبکه هایی که به نام شیعه و سنی کار می‌کنند و شعار وحدت می‌دهند بعضا هدفشان تحریک اعتقادات طرف مقابل است.

 

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب گفته اند "هر نوع تحریکی که در زمینه مقدسات باشد چه از طرف شیعه و چه سنی حرام است" تحریک اعتقادات کار درستی نیست و باعث از بین رفتن برادری خواهد شد.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده اظهار کرد: جواب شبهات را حوزه علمیه می‌دهد و نباید به سطح اجتماع و رسانه ها کشیده شود.

 

کمیلی اذعان کرد: هدف اعضای اتحادیه از سفر ها به سایر کشورها توسعه فکر انقلابی است و ما معتقدیم که باید شبکه های خودجوش همان طور که رهبر معظم انقلاب گفتند به صورت آتش به اختیار وسط میدان آمده و همین دغدغه ها را جلو ببرند.

 

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که ما در اتحادیه امت واحده روی آن تاکید داریم تخصصی بودن شبکه ها است و یکی از مشکلاتی که وجود دارد عمومی بودن مجموعه ها است و اینکه در همه عرصه ها وارد شده و اظهار نظر می‌کنند و چون این کارها دقیقی و حساس است هیچ بار سنگینی برداشته نمی‌شود.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده تصریح کرد: مجموعه های انقلابی که کارشان حیاتی و مهم است و می‌خواهند در این راستا کار کنند باید تخصصی وارد شوند و با تخصص کارها را پیگیری کنند.

 

کمیلی به یک خاطره که نشان دهنده وحدت  و برادری بین اهل سنت و شیعه است اشاره کرد و افزود: چند سال قبل که به بیرجند آمدم تصمیم گرفتم با چند نفر از دوستان در نماز جمعه اهل سنت بیرجند در محل مسجد النبی حاضر شوم که ابتدا دوستان میلی به همراه شدن با من نداشتند اما بالاخره آمدند و به مسجد اهل سنت رفتیم و با برادران اهل سنت نماز جمعه را اقامه کردیم بعد از اتمام نماز جوانان و علمای اهل سنت که دیدند ما چند نفر با مهر نمازمی‌خوانیم ،لباس های ما متفاوت است و شیعه هستیم از حضور ما در مسجد ودرجمع خود خیلی خوشحال و ما را در آغوش گرفتند برخورد برادران اهل سنت برای دوستان من هم جالب و آن تصور اشتباهی که قبل از رفتن به مسجد داشتند از بین رفت.

وی با بیان اینکه همانگونه که ما به کشورهای دیگر می‌رویم از سایر کشورها هم به ایران می‌آیند، عنوان کرد: یک سال یکی از مبارزان جنگ 33 روزه غزه به ایران و شهر زاهدان آمد و من هم به عنوان مترجم همراه او بودم این مبارز در بین صحبتهایش به جنگ 33 روزه غزه اشاره کرد و گفت ما در این 33 روز حسینی وار جنگیده و ایستادگی کردیم که این لفظ حسینی وار برای مردم شهر زاهدان خیلی جذاب بود و درواقع در هر کجای دنیا که بخواهند از رشادت و ایستادگی تعبیر کنند از لفظ حسینی استفاده می‌شود و اهل سنت و شیعه هم ندارد.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده اذعان کرد: ما اگر بخواهیم شیعه اهل بیت علیه السلام باشیم باید سیره اهلبیت را عملی کرده و به سراغ طرفین اهل سنت برویم و با شعار نمی‌شود سیره اهلئبیت را عملی کرد و اگر رفتار ما صادقانه باشد خیلی از شبهات به راحتی حل شدنی است.

 

کمیلی خاطر نشان کرد:  گزارشاتی از فعالیت ها و سفرها را جمع آوری کرده و در سایتی به نام اخوت منتشر کرده ایم که افراد علاقه مند می‌توانند به این سایت مراجعه و فعالیت های ما را مشاهده کنند علاوه بر این فعالیتهای خود را در قالب دو کتاب به چاپ رسانده که خاطرات داخلی ما به نام برادران غریب و خاطرات حوزه بین الملل ما به نام 57 ریشتر به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

,

 

وی افزود: در این راستا سال ۲۰۱۰ یک کاروان بین المللی را با همکاری ۱۵ کشور آسیایی به غزه بردیم و کمک های جمع آوری شده برای حمایت از مردم غزه را وارد این کشور کردیم.

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده بیان کرد: در سال ۲۰۱۲ هم با همکاری انژیو های کل دنیا حرکتی به نام کاروان الی بیت المقدس راه اندازی شد که در این کاروان که از کل دنیا جمع شده و در کشورهای اطراف فلسطین به سمت مرزهای رژیم صهیونیستی حرکت کردیم و آنهایی هم که نتوانستند بیایند جلوی سفارتخانه های این رژیم در کشورهای خودشان تجمع کردند.
 

کمیلی بیان کرد: در ۱۰۰ کشور کاروان الی بیت المقدس شکل گرفت که یک حرکت خیلی بزرگ بود و برای حرکت این کاروان حدود نه ماه برنامه ریزی کرده بودیم.
 

 

وی عنوان کرد: بعد از این حرکت عظیم اسرائیلی ها پنج تا شش ماه حرکت تک تک اعضایی که در کل دنیا در این کاروان دخیل بودند را رصد و شناسایی کرده و سایتی را طراحی و همه اطلاعات را در آن سایت قرار داد.
 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: علاوه بر این چند حرکت دیگر بین المللی هم داشته ایم که اینها با همکاری فعالان صلح و برنده های جایزه نوبل شکل گرفت.

 

کمیلی بیان کرد: در این حرکتها برخی از دوستان به سوریه رفته و به آواره های سوریه کمک کردند.

وی تصریح کرد: در سطح بین الملل یکی دیگر از کارهای ثابت ما بحث انفاق است که کار ما در این مورد کمک رسانی به محرومین جهان است و یکی از کارهای دائمی ما حمایت از دانش آموزان مستعد و محروم است که در حال حاضر در بیش از هفت کشور در حال انجام است و این کار از کشورهای ساحل عاج گرفته تا غزه، لبنان، سوریه و جاهای مختلف در حال انجام است.

 

کمیلی خاطر نشان کرد: یکسری کارهای دیگری هم که در سطح مقطعی و شرایط بحرانی است مانند قضیه میانمار را هم در برنامه داریم و تنها مجموعه ای که در کشور از جمله خیریه های بین المللی است جهت کمک و انفاق راه اندازی شده و حدود ۵۰ هزار دلار کمک جمع آوری شده تاکنون ۲۰ هزار دلار را ارسال کرده و مابقی را هم در حال ارسال کردن هستیم.

وی با بیان این‌که پیگیر برای اعزام یک تیم پزشکی هستیم، بیان کرد: به دلیل اینکه یکسری محدودیتها دولت بنگلادش گذاشته است متاسفانه اعزام تیم پزشکی را سخت کرده اما در حال پیگیری برای اعزام تیم پزشکی هستیم.
 

دبیر بین المللی امت واحده عنوان کرد: از دیگر کارهای امت واحده در سطح داخلی که به صورت جدی در حال انجام بوده توسعه گفتمان جهانی اندیشه انقلاب اسلامی در داخل کشور است و در این کار بیشتر مخاطبان ما طلبه ها و دانشجویان هستند.
 

 

کمیلی گفت: ازدیگر کارهای مهم ما در داخل کشور راه اندازی سایتی به نام اخوت است که به صورت تخصصی موضوعات جهان اسلام را داشته و همه کارها و فعالیت های خود را در این سایت قرار داده ایم.
 

وی ادامه داد: دومین کار مهم داخلی ما ارتباط و تقویت برادری و همدلی با برادران اهل سنت در نقاط مختلف کشور است.
 

دبیر بین المللی اتحادیه امت واحده عنوان کرد: اصل تمرکز ما در حوزه بین الملل با زاویه حضور مردم است و یکی از خلاء های انقلاب اسلامی به تعبیر امام راحل این بوده که " هیچ وقت دولتمردان طرفدار انقلاب نبوده همیشه ملتها بوده اند که از انقلاب دفاع کردند" و دولتها چون تابع قدرتهای بزرگ بوده اند معمولا با ما همراهی نمی‌کردند و ما هم زیر ساخت ارتباط بین مردم ایران با سایر کشورها را محیا نکرده ایم و ضعف های زبانی و فرهنگی و یکسری موانع هم در این زمینه بوده است.

 

کمیلی عنوان کرد: احساس دغدغه ما الان بیشتر شده است و زمانی می‌بینیم که جمعیت زیادی در دنیا است که علاقه‌مند به انقلاب اسلامی هستند که ممکن است آنها را به نهادهای رسمی ارجاع دهند که دراین صورت کار و نهاد انقلابی شکل نگرفته و طبعا ارتباط بین بدنه انژیو مردم نهاد با نهاد های رسمی شکل نمی‌گیرد و اگر هم شکل بگیرد ممکن است طرف متهم به این شود که دارد به عنوان یک اتباع ایرانی در آن کشور کار می‌کند و این از حیث ظاهری است در صورتی که مردم باید با قالب کار ما ارتباط بگیرند و از حیث محتوا هم اولویت مسئله وحدت، فلسطین و جهان اسلام است.

دبیر بین المللی اتحادیه امت واحده گفت: مسئله وحدت واضح بوده اما در سالهای اخیر واضح تر شده و به تعبیر مقام معظم رهبری "دوگانه ای که الان در دنیا و منطقه  ما کار می‌کند، دوگانه وحدت و تفرقه است" جریانی که فهمیده اگر مسلمین کنار همدیگر باشند قدرت خواهند شد و اگر قدرت شوند و با هم مرتبط شوند اولین جریانی که باید از منطقه برود استکبار،آمریکا و اروپا است.

وی ادامه داد: در این صورت دیگرانی که در منطقه منافع اقتصادی دارند و بازار چند صد میلیونی ما در اختیار آنها است، نفت ما را دراختیار دارند، به ایران سلاح می‌فروشند  اگراینها نباشد و دست مردمانی مانند ایران بیفتد که بخواهند استقلال خودشان را حفظ کنند به ضرر آنها خواهد بود لذا دغدغه ما این بوده که بهترین مسئله جهان اسلام یعنی وحدت را پیگیری کنیم که متاسفانه به دلیل برخی موانع نگرشی و فکری خیلی از ما نسبت به این مقوله کم توجه بوده و درک مقطعی، تکنیکی و سیاسی داریم.

 

کمیلی اذعان کرد: متاسفانه در زمینه وحدت فکر می‌کنیم که دشمن مشترک ما است و آن را یک مسئله اعتقادی استراتژیک ندیده از این رو در داخل کشور شاهد یکسری مشکلات هستیم و درارتباط بین شیعه و سنی هم در منطقه همین مشکلات است که بخشی از این مسئله کار دشمن است و بخش دیگر ضعف خودمان ؛ یعنی همان ضعف نگرشی که داریم و برخی تعصبات که بعضا داشته و این مانع شکل گرفتن برادری واقعی می‌شود.

دبیر بین المللی اتحادیه امت واحده بیان کرد: برای همین مشکلات و تصورات غلط ، ما در صدد هستیم که این مسئله را حل کرده و به سیره اهل بیت علیه السلام، آیات، قرآن، روایات و کلام امام راحل و مقام معظم رهبری برگشته و مشکلات را مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه در روایات اهل بیت تعبیر از امت اسلامی برادری و دوستی بوده و انشقاق، لعن و دعوا نبوده است، خاطر نشان کرد: ما برای همین کارهای عملی هم تعریف کردیم و با رفتن حضوری به سایر کشورها و برنامه های که تا کنون داشته ایم می‌خواهیم اصل و واقعیت برادری و دوستی را نشان دهیم و تصورات گاها اشتباه برخی ها را از بین ببریم.

 

کمیلی گفت: در یکی از کاروانهای ما که به سمت کشورهای مسلمان می‌رود کاروانی است که جمعی از نخبگان شیعه از قم و تهران به مناطقی که اهل سنت بیشتری داشته جهت تقویت دوستی و برادری می‌روند و در آنجا صحبت و سخنرانی دارند.

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده عنوان کرد: از دیگر برنامه های ما افطاری هایی است که در ماه مبارک رمضان به نام افطاری های وحدت و مقاومت برگزار می کنیم و در این افطاری هم بردادران اهل سنت و هم اهل تشییع دعوت شده و درباره مسائل مشترک مانند فلسطین، میانمار و مسائل دیگری صحبت و همفکری کرده و اینها همه مسائلی است که رهبر معظم انقلاب روی این موارد تاکید دارند اما متاسفانه کمتر به صورت صادقانه و واقعی مورد توجه قرار می‌گیرد و فقط در همان هفته وحدت از وحدت بین شیعه و سنی صحبت می‌شود.

وی با بیان این‌که اصالتا اهل خراسان جنوبی و بیرجند هستم، اذعان کرد: هدف من از سفر به خراسان جنوبی علاوه بر دیدار دوستان توسعه نگاه برادری و دوستی بین اهل سنت و شیعه که از امام راحل (ره) آموخته ایم است.

کمیلی گفت: ایران نماد برادری و وحدت در منطقه است، درست است که یکسری اعتقادات و اشکالات داریم که باید برطرف شود و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما با همه این شرایط نسبت به جاهای دیگری که می‌بینم شرایط بهتر است و آن هم به دلیل این بوده که رهبران ایران خیلی محکم تاکید داشته اند روی مسئله برادری و اینکه این یک مسئله واقعی، سیاسی و مقطعی است حداقل در سطح رسمی کسی جرات نمی‌کند بخواهد از این سیاست تخطی کند.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده بیان کرد: ممکن است در سطح غیر رسمی افراد افراطی پیدا شوند که وحدت شکنی کنند اما درسطح رسمی معمولا سیاست نظام بر برادری بوده و ادامه دارد لذا وضعیت عمومی در ایران خوب است.

وی عنوان کرد: مسئله ای که ما در امت واحده پیگیر آن هستیم این است که رابطه بین اهل سنت و شیعه در حد یک سلام علیک معمولی نباشد و ارتباطات ما با هم بیش ازاین باشد که با هم همکاری کنند و کارهایشان را توسعه دهند اگر حرف از برادری می‌زنیم باید عمل هم کنیم و دو بردار فقط به سلام علیک با هم اکتفا نمی‌کنند.

کمیلی اظهار کرد: ما نباید نگاه تهدید محور به هم داشته وشیعه به سنی با نگاه تهدید نگاه کند و سنی به شیعه همین نگان تهدید محور را داشته باشد کما اینکه برخی از مسئولان ما متاسفانه این نگاه را داشته و این تفکرات و نگاه ها به هیچ وجه نگاه اهل بیت علیه السلام، امام خمینی و رهبر معظم انقلاب نیست.

 

وی یادآورشد: مقام معظم رهبری نسبت به نگاه تهدیدی بین مذاهب به همدیگرصریح موضع گرفته و هر کسی هم که در این زمینه خلاف موضع بگیرد حتما دور از مکتب دین و این نگاه است.
 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده تصریح کرد: خوشبختانه خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که ارتباط برادری بین اهل سنت و شیعه خوب است و مردم این استان سالها است با وحدت و همدلی با یکدیگر زندگی می‌کنند و کوچکترین مشکل هم تا کنون به وجود نیامده است و می‌توان همین وحدت و برادری را به سمت حمایت بیشتر برده و زمینه ای برای رشد و تقویت بیشتر کشور اسلامی ایران شد.

 

کمیلی بیان کرد: مسئله وحدت بیش از اینکه یک مسئله اعتقادی باشد یک مسئله اجتماعی است و برخی شبهاتی که در ذهن افراد ایجاد می‌شود به دلیل حضور در جامعه است.

 

وی افزود: چیزی که می‌تواند امروزه بر تاخت های رسانه ای که وجود دارد و باعث تصویر سازی منفی اذهان شده است غلبه کند ارتباطات اجتماعی است؛ بدلیل اینکه تبلیغات رسانه ای در شبکه های اجتماعی و ماهواره ها زیاد است دو همسایه که کنار هم زندگی می‌کنند به خاطر این تبلیغات و شبکه های ماهواره ای تصویر ذهنی متفاوتی از هم دارند.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: اگر مردم در جامعه با هم ارتباط داشته باشند و از طریق لمس واقعیت ها همدیگر را بشناسند آن زمان می‌توان تصورات ذهنی غلط را کنار زد و تعاملات را افزایش داد اگر بخواهند رسانه ها تصویر سازی کنند برای مردم و مردم هم به این حرفها توجه کنند به سمت نقاط منفی و بحرانی پیش خواهیم رفت.

 

کمیلی عنوان کرد: الان شرایط جامعه ما آرام است اما اگر بحرانی به وجود بیاید رسانه ها و تبلیغات کذب خود را نشان داده و چیزی که پاتک اصلی این مسئله است همین بوده که برادری ها را به سمت عملی برسانیم و از سمت نظری تقریب مذاهب سالها کارشده و کافی بوده به سمت عملی پیش برویم ما درباره اینکه وحدت خوب است صحبت های زیادی کرده ایم اما به صورت عملی کار زیادی نکرده ایم.

 

وی خاطر نشان کرد: ارتباطات عملی اهل سنت و شیعه با هم از نشست و برخواستها، مساجد یکدیگر رفتن و با هم نمازخواندن آغاز می‌شود و تا عرصه های تولید علم، اقتصاد مقاومتی، احیای روستاها و ... پیش خواهد رفت.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: در عرصه بین المللی یکی از کارهایی که ایران نشان می‌دهد در برادری صادق است؛ بحث کمک رسانی به مردم مظلوم میانمار است با وجود اینکه میانمار شیعه ندارد و آواره های آنجا همه اهل سنت هستند اما جمهوری اسلامی ایران از همه قشرها محکم و قوی آماده کمک رسانی به این مردم است.

کمیلی اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم که عرصه به میدان تبدیل شود و نگذاریم افراطیون فضا را سنگین کرده و تفرقه ایجاد کنند هر چند که همیشه این اختلاف نظر ها بوده و خواهد بود.

 

وی  با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری شبهات اعتقادی و تاریخی حل شدنی نیست، تصریح کرد: برای رفع شبهه و اختلاف نظرهای اعتقادی باید علما با هم صحبت کرده و نظر بدهند در کوچه و خیابان نمی‌توان برای رفع شبهات صحبت کرد و نظر داد.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: بدنه جامعه با همدیگر سر زندگی کنار می‌آیند و از هر مسلک و آئینی که باشند و باهم دعوا هم ندارند ما نباید بگذاریم این وجهه مخدوش شود.

 

کمیلی عنوان کرد: یکی از مشکلات که امروزه شاهد آن هستیم این است که برخی مراکز رویکرد خود را بر مبنای شبهه شناسی گذاشته اند که منجر به برهم خوردن انسجام جامعه شده و باعث شده است یک سری افراد در جامعه برای دفاع از خودشان به سمت شبکه های افراطی رفته و برخی شبکه هایی که به نام شیعه و سنی کار می‌کنند و شعار وحدت می‌دهند بعضا هدفشان تحریک اعتقادات طرف مقابل است.

 

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب گفته اند "هر نوع تحریکی که در زمینه مقدسات باشد چه از طرف شیعه و چه سنی حرام است" تحریک اعتقادات کار درستی نیست و باعث از بین رفتن برادری خواهد شد.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده اظهار کرد: جواب شبهات را حوزه علمیه می‌دهد و نباید به سطح اجتماع و رسانه ها کشیده شود.

 

کمیلی اذعان کرد: هدف اعضای اتحادیه از سفر ها به سایر کشورها توسعه فکر انقلابی است و ما معتقدیم که باید شبکه های خودجوش همان طور که رهبر معظم انقلاب گفتند به صورت آتش به اختیار وسط میدان آمده و همین دغدغه ها را جلو ببرند.

 

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که ما در اتحادیه امت واحده روی آن تاکید داریم تخصصی بودن شبکه ها است و یکی از مشکلاتی که وجود دارد عمومی بودن مجموعه ها است و اینکه در همه عرصه ها وارد شده و اظهار نظر می‌کنند و چون این کارها دقیقی و حساس است هیچ بار سنگینی برداشته نمی‌شود.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده تصریح کرد: مجموعه های انقلابی که کارشان حیاتی و مهم است و می‌خواهند در این راستا کار کنند باید تخصصی وارد شوند و با تخصص کارها را پیگیری کنند.

 

کمیلی به یک خاطره که نشان دهنده وحدت  و برادری بین اهل سنت و شیعه است اشاره کرد و افزود: چند سال قبل که به بیرجند آمدم تصمیم گرفتم با چند نفر از دوستان در نماز جمعه اهل سنت بیرجند در محل مسجد النبی حاضر شوم که ابتدا دوستان میلی به همراه شدن با من نداشتند اما بالاخره آمدند و به مسجد اهل سنت رفتیم و با برادران اهل سنت نماز جمعه را اقامه کردیم بعد از اتمام نماز جوانان و علمای اهل سنت که دیدند ما چند نفر با مهر نمازمی‌خوانیم ،لباس های ما متفاوت است و شیعه هستیم از حضور ما در مسجد ودرجمع خود خیلی خوشحال و ما را در آغوش گرفتند برخورد برادران اهل سنت برای دوستان من هم جالب و آن تصور اشتباهی که قبل از رفتن به مسجد داشتند از بین رفت.

وی با بیان اینکه همانگونه که ما به کشورهای دیگر می‌رویم از سایر کشورها هم به ایران می‌آیند، عنوان کرد: یک سال یکی از مبارزان جنگ 33 روزه غزه به ایران و شهر زاهدان آمد و من هم به عنوان مترجم همراه او بودم این مبارز در بین صحبتهایش به جنگ 33 روزه غزه اشاره کرد و گفت ما در این 33 روز حسینی وار جنگیده و ایستادگی کردیم که این لفظ حسینی وار برای مردم شهر زاهدان خیلی جذاب بود و درواقع در هر کجای دنیا که بخواهند از رشادت و ایستادگی تعبیر کنند از لفظ حسینی استفاده می‌شود و اهل سنت و شیعه هم ندارد.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده اذعان کرد: ما اگر بخواهیم شیعه اهل بیت علیه السلام باشیم باید سیره اهلبیت را عملی کرده و به سراغ طرفین اهل سنت برویم و با شعار نمی‌شود سیره اهلئبیت را عملی کرد و اگر رفتار ما صادقانه باشد خیلی از شبهات به راحتی حل شدنی است.

 

کمیلی خاطر نشان کرد:  گزارشاتی از فعالیت ها و سفرها را جمع آوری کرده و در سایتی به نام اخوت منتشر کرده ایم که افراد علاقه مند می‌توانند به این سایت مراجعه و فعالیت های ما را مشاهده کنند علاوه بر این فعالیتهای خود را در قالب دو کتاب به چاپ رسانده که خاطرات داخلی ما به نام برادران غریب و خاطرات حوزه بین الملل ما به نام 57 ریشتر به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

,

 

وی افزود: در این راستا سال ۲۰۱۰ یک کاروان بین المللی را با همکاری ۱۵ کشور آسیایی به غزه بردیم و کمک های جمع آوری شده برای حمایت از مردم غزه را وارد این کشور کردیم.

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده بیان کرد: در سال ۲۰۱۲ هم با همکاری انژیو های کل دنیا حرکتی به نام کاروان الی بیت المقدس راه اندازی شد که در این کاروان که از کل دنیا جمع شده و در کشورهای اطراف فلسطین به سمت مرزهای رژیم صهیونیستی حرکت کردیم و آنهایی هم که نتوانستند بیایند جلوی سفارتخانه های این رژیم در کشورهای خودشان تجمع کردند.
 

کمیلی بیان کرد: در ۱۰۰ کشور کاروان الی بیت المقدس شکل گرفت که یک حرکت خیلی بزرگ بود و برای حرکت این کاروان حدود نه ماه برنامه ریزی کرده بودیم.
 

 

وی عنوان کرد: بعد از این حرکت عظیم اسرائیلی ها پنج تا شش ماه حرکت تک تک اعضایی که در کل دنیا در این کاروان دخیل بودند را رصد و شناسایی کرده و سایتی را طراحی و همه اطلاعات را در آن سایت قرار داد.
 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: علاوه بر این چند حرکت دیگر بین المللی هم داشته ایم که اینها با همکاری فعالان صلح و برنده های جایزه نوبل شکل گرفت.

 

کمیلی بیان کرد: در این حرکتها برخی از دوستان به سوریه رفته و به آواره های سوریه کمک کردند.

وی تصریح کرد: در سطح بین الملل یکی دیگر از کارهای ثابت ما بحث انفاق است که کار ما در این مورد کمک رسانی به محرومین جهان است و یکی از کارهای دائمی ما حمایت از دانش آموزان مستعد و محروم است که در حال حاضر در بیش از هفت کشور در حال انجام است و این کار از کشورهای ساحل عاج گرفته تا غزه، لبنان، سوریه و جاهای مختلف در حال انجام است.

 

کمیلی خاطر نشان کرد: یکسری کارهای دیگری هم که در سطح مقطعی و شرایط بحرانی است مانند قضیه میانمار را هم در برنامه داریم و تنها مجموعه ای که در کشور از جمله خیریه های بین المللی است جهت کمک و انفاق راه اندازی شده و حدود ۵۰ هزار دلار کمک جمع آوری شده تاکنون ۲۰ هزار دلار را ارسال کرده و مابقی را هم در حال ارسال کردن هستیم.

وی با بیان این‌که پیگیر برای اعزام یک تیم پزشکی هستیم، بیان کرد: به دلیل اینکه یکسری محدودیتها دولت بنگلادش گذاشته است متاسفانه اعزام تیم پزشکی را سخت کرده اما در حال پیگیری برای اعزام تیم پزشکی هستیم.
 

دبیر بین المللی امت واحده عنوان کرد: از دیگر کارهای امت واحده در سطح داخلی که به صورت جدی در حال انجام بوده توسعه گفتمان جهانی اندیشه انقلاب اسلامی در داخل کشور است و در این کار بیشتر مخاطبان ما طلبه ها و دانشجویان هستند.
 

 

کمیلی گفت: ازدیگر کارهای مهم ما در داخل کشور راه اندازی سایتی به نام اخوت است که به صورت تخصصی موضوعات جهان اسلام را داشته و همه کارها و فعالیت های خود را در این سایت قرار داده ایم.
 

وی ادامه داد: دومین کار مهم داخلی ما ارتباط و تقویت برادری و همدلی با برادران اهل سنت در نقاط مختلف کشور است.
 

دبیر بین المللی اتحادیه امت واحده عنوان کرد: اصل تمرکز ما در حوزه بین الملل با زاویه حضور مردم است و یکی از خلاء های انقلاب اسلامی به تعبیر امام راحل این بوده که " هیچ وقت دولتمردان طرفدار انقلاب نبوده همیشه ملتها بوده اند که از انقلاب دفاع کردند" و دولتها چون تابع قدرتهای بزرگ بوده اند معمولا با ما همراهی نمی‌کردند و ما هم زیر ساخت ارتباط بین مردم ایران با سایر کشورها را محیا نکرده ایم و ضعف های زبانی و فرهنگی و یکسری موانع هم در این زمینه بوده است.

 

کمیلی عنوان کرد: احساس دغدغه ما الان بیشتر شده است و زمانی می‌بینیم که جمعیت زیادی در دنیا است که علاقه‌مند به انقلاب اسلامی هستند که ممکن است آنها را به نهادهای رسمی ارجاع دهند که دراین صورت کار و نهاد انقلابی شکل نگرفته و طبعا ارتباط بین بدنه انژیو مردم نهاد با نهاد های رسمی شکل نمی‌گیرد و اگر هم شکل بگیرد ممکن است طرف متهم به این شود که دارد به عنوان یک اتباع ایرانی در آن کشور کار می‌کند و این از حیث ظاهری است در صورتی که مردم باید با قالب کار ما ارتباط بگیرند و از حیث محتوا هم اولویت مسئله وحدت، فلسطین و جهان اسلام است.

دبیر بین المللی اتحادیه امت واحده گفت: مسئله وحدت واضح بوده اما در سالهای اخیر واضح تر شده و به تعبیر مقام معظم رهبری "دوگانه ای که الان در دنیا و منطقه  ما کار می‌کند، دوگانه وحدت و تفرقه است" جریانی که فهمیده اگر مسلمین کنار همدیگر باشند قدرت خواهند شد و اگر قدرت شوند و با هم مرتبط شوند اولین جریانی که باید از منطقه برود استکبار،آمریکا و اروپا است.

وی ادامه داد: در این صورت دیگرانی که در منطقه منافع اقتصادی دارند و بازار چند صد میلیونی ما در اختیار آنها است، نفت ما را دراختیار دارند، به ایران سلاح می‌فروشند  اگراینها نباشد و دست مردمانی مانند ایران بیفتد که بخواهند استقلال خودشان را حفظ کنند به ضرر آنها خواهد بود لذا دغدغه ما این بوده که بهترین مسئله جهان اسلام یعنی وحدت را پیگیری کنیم که متاسفانه به دلیل برخی موانع نگرشی و فکری خیلی از ما نسبت به این مقوله کم توجه بوده و درک مقطعی، تکنیکی و سیاسی داریم.

 

کمیلی اذعان کرد: متاسفانه در زمینه وحدت فکر می‌کنیم که دشمن مشترک ما است و آن را یک مسئله اعتقادی استراتژیک ندیده از این رو در داخل کشور شاهد یکسری مشکلات هستیم و درارتباط بین شیعه و سنی هم در منطقه همین مشکلات است که بخشی از این مسئله کار دشمن است و بخش دیگر ضعف خودمان ؛ یعنی همان ضعف نگرشی که داریم و برخی تعصبات که بعضا داشته و این مانع شکل گرفتن برادری واقعی می‌شود.

دبیر بین المللی اتحادیه امت واحده بیان کرد: برای همین مشکلات و تصورات غلط ، ما در صدد هستیم که این مسئله را حل کرده و به سیره اهل بیت علیه السلام، آیات، قرآن، روایات و کلام امام راحل و مقام معظم رهبری برگشته و مشکلات را مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه در روایات اهل بیت تعبیر از امت اسلامی برادری و دوستی بوده و انشقاق، لعن و دعوا نبوده است، خاطر نشان کرد: ما برای همین کارهای عملی هم تعریف کردیم و با رفتن حضوری به سایر کشورها و برنامه های که تا کنون داشته ایم می‌خواهیم اصل و واقعیت برادری و دوستی را نشان دهیم و تصورات گاها اشتباه برخی ها را از بین ببریم.

 

کمیلی گفت: در یکی از کاروانهای ما که به سمت کشورهای مسلمان می‌رود کاروانی است که جمعی از نخبگان شیعه از قم و تهران به مناطقی که اهل سنت بیشتری داشته جهت تقویت دوستی و برادری می‌روند و در آنجا صحبت و سخنرانی دارند.

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده عنوان کرد: از دیگر برنامه های ما افطاری هایی است که در ماه مبارک رمضان به نام افطاری های وحدت و مقاومت برگزار می کنیم و در این افطاری هم بردادران اهل سنت و هم اهل تشییع دعوت شده و درباره مسائل مشترک مانند فلسطین، میانمار و مسائل دیگری صحبت و همفکری کرده و اینها همه مسائلی است که رهبر معظم انقلاب روی این موارد تاکید دارند اما متاسفانه کمتر به صورت صادقانه و واقعی مورد توجه قرار می‌گیرد و فقط در همان هفته وحدت از وحدت بین شیعه و سنی صحبت می‌شود.

وی با بیان این‌که اصالتا اهل خراسان جنوبی و بیرجند هستم، اذعان کرد: هدف من از سفر به خراسان جنوبی علاوه بر دیدار دوستان توسعه نگاه برادری و دوستی بین اهل سنت و شیعه که از امام راحل (ره) آموخته ایم است.

کمیلی گفت: ایران نماد برادری و وحدت در منطقه است، درست است که یکسری اعتقادات و اشکالات داریم که باید برطرف شود و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما با همه این شرایط نسبت به جاهای دیگری که می‌بینم شرایط بهتر است و آن هم به دلیل این بوده که رهبران ایران خیلی محکم تاکید داشته اند روی مسئله برادری و اینکه این یک مسئله واقعی، سیاسی و مقطعی است حداقل در سطح رسمی کسی جرات نمی‌کند بخواهد از این سیاست تخطی کند.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده بیان کرد: ممکن است در سطح غیر رسمی افراد افراطی پیدا شوند که وحدت شکنی کنند اما درسطح رسمی معمولا سیاست نظام بر برادری بوده و ادامه دارد لذا وضعیت عمومی در ایران خوب است.

وی عنوان کرد: مسئله ای که ما در امت واحده پیگیر آن هستیم این است که رابطه بین اهل سنت و شیعه در حد یک سلام علیک معمولی نباشد و ارتباطات ما با هم بیش ازاین باشد که با هم همکاری کنند و کارهایشان را توسعه دهند اگر حرف از برادری می‌زنیم باید عمل هم کنیم و دو بردار فقط به سلام علیک با هم اکتفا نمی‌کنند.

کمیلی اظهار کرد: ما نباید نگاه تهدید محور به هم داشته وشیعه به سنی با نگاه تهدید نگاه کند و سنی به شیعه همین نگان تهدید محور را داشته باشد کما اینکه برخی از مسئولان ما متاسفانه این نگاه را داشته و این تفکرات و نگاه ها به هیچ وجه نگاه اهل بیت علیه السلام، امام خمینی و رهبر معظم انقلاب نیست.

 

وی یادآورشد: مقام معظم رهبری نسبت به نگاه تهدیدی بین مذاهب به همدیگرصریح موضع گرفته و هر کسی هم که در این زمینه خلاف موضع بگیرد حتما دور از مکتب دین و این نگاه است.
 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده تصریح کرد: خوشبختانه خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که ارتباط برادری بین اهل سنت و شیعه خوب است و مردم این استان سالها است با وحدت و همدلی با یکدیگر زندگی می‌کنند و کوچکترین مشکل هم تا کنون به وجود نیامده است و می‌توان همین وحدت و برادری را به سمت حمایت بیشتر برده و زمینه ای برای رشد و تقویت بیشتر کشور اسلامی ایران شد.

 

کمیلی بیان کرد: مسئله وحدت بیش از اینکه یک مسئله اعتقادی باشد یک مسئله اجتماعی است و برخی شبهاتی که در ذهن افراد ایجاد می‌شود به دلیل حضور در جامعه است.

 

وی افزود: چیزی که می‌تواند امروزه بر تاخت های رسانه ای که وجود دارد و باعث تصویر سازی منفی اذهان شده است غلبه کند ارتباطات اجتماعی است؛ بدلیل اینکه تبلیغات رسانه ای در شبکه های اجتماعی و ماهواره ها زیاد است دو همسایه که کنار هم زندگی می‌کنند به خاطر این تبلیغات و شبکه های ماهواره ای تصویر ذهنی متفاوتی از هم دارند.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: اگر مردم در جامعه با هم ارتباط داشته باشند و از طریق لمس واقعیت ها همدیگر را بشناسند آن زمان می‌توان تصورات ذهنی غلط را کنار زد و تعاملات را افزایش داد اگر بخواهند رسانه ها تصویر سازی کنند برای مردم و مردم هم به این حرفها توجه کنند به سمت نقاط منفی و بحرانی پیش خواهیم رفت.

 

کمیلی عنوان کرد: الان شرایط جامعه ما آرام است اما اگر بحرانی به وجود بیاید رسانه ها و تبلیغات کذب خود را نشان داده و چیزی که پاتک اصلی این مسئله است همین بوده که برادری ها را به سمت عملی برسانیم و از سمت نظری تقریب مذاهب سالها کارشده و کافی بوده به سمت عملی پیش برویم ما درباره اینکه وحدت خوب است صحبت های زیادی کرده ایم اما به صورت عملی کار زیادی نکرده ایم.

 

وی خاطر نشان کرد: ارتباطات عملی اهل سنت و شیعه با هم از نشست و برخواستها، مساجد یکدیگر رفتن و با هم نمازخواندن آغاز می‌شود و تا عرصه های تولید علم، اقتصاد مقاومتی، احیای روستاها و ... پیش خواهد رفت.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: در عرصه بین المللی یکی از کارهایی که ایران نشان می‌دهد در برادری صادق است؛ بحث کمک رسانی به مردم مظلوم میانمار است با وجود اینکه میانمار شیعه ندارد و آواره های آنجا همه اهل سنت هستند اما جمهوری اسلامی ایران از همه قشرها محکم و قوی آماده کمک رسانی به این مردم است.

کمیلی اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم که عرصه به میدان تبدیل شود و نگذاریم افراطیون فضا را سنگین کرده و تفرقه ایجاد کنند هر چند که همیشه این اختلاف نظر ها بوده و خواهد بود.

 

وی  با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری شبهات اعتقادی و تاریخی حل شدنی نیست، تصریح کرد: برای رفع شبهه و اختلاف نظرهای اعتقادی باید علما با هم صحبت کرده و نظر بدهند در کوچه و خیابان نمی‌توان برای رفع شبهات صحبت کرد و نظر داد.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: بدنه جامعه با همدیگر سر زندگی کنار می‌آیند و از هر مسلک و آئینی که باشند و باهم دعوا هم ندارند ما نباید بگذاریم این وجهه مخدوش شود.

 

کمیلی عنوان کرد: یکی از مشکلات که امروزه شاهد آن هستیم این است که برخی مراکز رویکرد خود را بر مبنای شبهه شناسی گذاشته اند که منجر به برهم خوردن انسجام جامعه شده و باعث شده است یک سری افراد در جامعه برای دفاع از خودشان به سمت شبکه های افراطی رفته و برخی شبکه هایی که به نام شیعه و سنی کار می‌کنند و شعار وحدت می‌دهند بعضا هدفشان تحریک اعتقادات طرف مقابل است.

 

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب گفته اند "هر نوع تحریکی که در زمینه مقدسات باشد چه از طرف شیعه و چه سنی حرام است" تحریک اعتقادات کار درستی نیست و باعث از بین رفتن برادری خواهد شد.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده اظهار کرد: جواب شبهات را حوزه علمیه می‌دهد و نباید به سطح اجتماع و رسانه ها کشیده شود.

 

کمیلی اذعان کرد: هدف اعضای اتحادیه از سفر ها به سایر کشورها توسعه فکر انقلابی است و ما معتقدیم که باید شبکه های خودجوش همان طور که رهبر معظم انقلاب گفتند به صورت آتش به اختیار وسط میدان آمده و همین دغدغه ها را جلو ببرند.

 

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که ما در اتحادیه امت واحده روی آن تاکید داریم تخصصی بودن شبکه ها است و یکی از مشکلاتی که وجود دارد عمومی بودن مجموعه ها است و اینکه در همه عرصه ها وارد شده و اظهار نظر می‌کنند و چون این کارها دقیقی و حساس است هیچ بار سنگینی برداشته نمی‌شود.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده تصریح کرد: مجموعه های انقلابی که کارشان حیاتی و مهم است و می‌خواهند در این راستا کار کنند باید تخصصی وارد شوند و با تخصص کارها را پیگیری کنند.

 

کمیلی به یک خاطره که نشان دهنده وحدت  و برادری بین اهل سنت و شیعه است اشاره کرد و افزود: چند سال قبل که به بیرجند آمدم تصمیم گرفتم با چند نفر از دوستان در نماز جمعه اهل سنت بیرجند در محل مسجد النبی حاضر شوم که ابتدا دوستان میلی به همراه شدن با من نداشتند اما بالاخره آمدند و به مسجد اهل سنت رفتیم و با برادران اهل سنت نماز جمعه را اقامه کردیم بعد از اتمام نماز جوانان و علمای اهل سنت که دیدند ما چند نفر با مهر نمازمی‌خوانیم ،لباس های ما متفاوت است و شیعه هستیم از حضور ما در مسجد ودرجمع خود خیلی خوشحال و ما را در آغوش گرفتند برخورد برادران اهل سنت برای دوستان من هم جالب و آن تصور اشتباهی که قبل از رفتن به مسجد داشتند از بین رفت.

وی با بیان اینکه همانگونه که ما به کشورهای دیگر می‌رویم از سایر کشورها هم به ایران می‌آیند، عنوان کرد: یک سال یکی از مبارزان جنگ 33 روزه غزه به ایران و شهر زاهدان آمد و من هم به عنوان مترجم همراه او بودم این مبارز در بین صحبتهایش به جنگ 33 روزه غزه اشاره کرد و گفت ما در این 33 روز حسینی وار جنگیده و ایستادگی کردیم که این لفظ حسینی وار برای مردم شهر زاهدان خیلی جذاب بود و درواقع در هر کجای دنیا که بخواهند از رشادت و ایستادگی تعبیر کنند از لفظ حسینی استفاده می‌شود و اهل سنت و شیعه هم ندارد.

 

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده اذعان کرد: ما اگر بخواهیم شیعه اهل بیت علیه السلام باشیم باید سیره اهلبیت را عملی کرده و به سراغ طرفین اهل سنت برویم و با شعار نمی‌شود سیره اهلئبیت را عملی کرد و اگر رفتار ما صادقانه باشد خیلی از شبهات به راحتی حل شدنی است.

 

کمیلی خاطر نشان کرد:  گزارشاتی از فعالیت ها و سفرها را جمع آوری کرده و در سایتی به نام اخوت منتشر کرده ایم که افراد علاقه مند می‌توانند به این سایت مراجعه و فعالیت های ما را مشاهده کنند علاوه بر این فعالیتهای خود را در قالب دو کتاب به چاپ رسانده که خاطرات داخلی ما به نام برادران غریب و خاطرات حوزه بین الملل ما به نام 57 ریشتر به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

,

 

,

وی افزود: در این راستا سال ۲۰۱۰ یک کاروان بین المللی را با همکاری ۱۵ کشور آسیایی به غزه بردیم و کمک های جمع آوری شده برای حمایت از مردم غزه را وارد این کشور کردیم.

,

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده بیان کرد: در سال ۲۰۱۲ هم با همکاری انژیو های کل دنیا حرکتی به نام کاروان الی بیت المقدس راه اندازی شد که در این کاروان که از کل دنیا جمع شده و در کشورهای اطراف فلسطین به سمت مرزهای رژیم صهیونیستی حرکت کردیم و آنهایی هم که نتوانستند بیایند جلوی سفارتخانه های این رژیم در کشورهای خودشان تجمع کردند.
 

,
,

کمیلی بیان کرد: در ۱۰۰ کشور کاروان الی بیت المقدس شکل گرفت که یک حرکت خیلی بزرگ بود و برای حرکت این کاروان حدود نه ماه برنامه ریزی کرده بودیم.
 

,
,

 

,

وی عنوان کرد: بعد از این حرکت عظیم اسرائیلی ها پنج تا شش ماه حرکت تک تک اعضایی که در کل دنیا در این کاروان دخیل بودند را رصد و شناسایی کرده و سایتی را طراحی و همه اطلاعات را در آن سایت قرار داد.
 

,
,

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: علاوه بر این چند حرکت دیگر بین المللی هم داشته ایم که اینها با همکاری فعالان صلح و برنده های جایزه نوبل شکل گرفت.

,

 

,

کمیلی بیان کرد: در این حرکتها برخی از دوستان به سوریه رفته و به آواره های سوریه کمک کردند.

,

وی تصریح کرد: در سطح بین الملل یکی دیگر از کارهای ثابت ما بحث انفاق است که کار ما در این مورد کمک رسانی به محرومین جهان است و یکی از کارهای دائمی ما حمایت از دانش آموزان مستعد و محروم است که در حال حاضر در بیش از هفت کشور در حال انجام است و این کار از کشورهای ساحل عاج گرفته تا غزه، لبنان، سوریه و جاهای مختلف در حال انجام است.

,

 

,

کمیلی خاطر نشان کرد: یکسری کارهای دیگری هم که در سطح مقطعی و شرایط بحرانی است مانند قضیه میانمار را هم در برنامه داریم و تنها مجموعه ای که در کشور از جمله خیریه های بین المللی است جهت کمک و انفاق راه اندازی شده و حدود ۵۰ هزار دلار کمک جمع آوری شده تاکنون ۲۰ هزار دلار را ارسال کرده و مابقی را هم در حال ارسال کردن هستیم.

,

وی با بیان این‌که پیگیر برای اعزام یک تیم پزشکی هستیم، بیان کرد: به دلیل اینکه یکسری محدودیتها دولت بنگلادش گذاشته است متاسفانه اعزام تیم پزشکی را سخت کرده اما در حال پیگیری برای اعزام تیم پزشکی هستیم.
 

,
,

دبیر بین المللی امت واحده عنوان کرد: از دیگر کارهای امت واحده در سطح داخلی که به صورت جدی در حال انجام بوده توسعه گفتمان جهانی اندیشه انقلاب اسلامی در داخل کشور است و در این کار بیشتر مخاطبان ما طلبه ها و دانشجویان هستند.
 

,
,

 

,

کمیلی گفت: ازدیگر کارهای مهم ما در داخل کشور راه اندازی سایتی به نام اخوت است که به صورت تخصصی موضوعات جهان اسلام را داشته و همه کارها و فعالیت های خود را در این سایت قرار داده ایم.
 

, اخوت,
,

وی ادامه داد: دومین کار مهم داخلی ما ارتباط و تقویت برادری و همدلی با برادران اهل سنت در نقاط مختلف کشور است.
 

,
,

دبیر بین المللی اتحادیه امت واحده عنوان کرد: اصل تمرکز ما در حوزه بین الملل با زاویه حضور مردم است و یکی از خلاء های انقلاب اسلامی به تعبیر امام راحل این بوده که " هیچ وقت دولتمردان طرفدار انقلاب نبوده همیشه ملتها بوده اند که از انقلاب دفاع کردند" و دولتها چون تابع قدرتهای بزرگ بوده اند معمولا با ما همراهی نمی‌کردند و ما هم زیر ساخت ارتباط بین مردم ایران با سایر کشورها را محیا نکرده ایم و ضعف های زبانی و فرهنگی و یکسری موانع هم در این زمینه بوده است.

,

 

,

کمیلی عنوان کرد: احساس دغدغه ما الان بیشتر شده است و زمانی می‌بینیم که جمعیت زیادی در دنیا است که علاقه‌مند به انقلاب اسلامی هستند که ممکن است آنها را به نهادهای رسمی ارجاع دهند که دراین صورت کار و نهاد انقلابی شکل نگرفته و طبعا ارتباط بین بدنه انژیو مردم نهاد با نهاد های رسمی شکل نمی‌گیرد و اگر هم شکل بگیرد ممکن است طرف متهم به این شود که دارد به عنوان یک اتباع ایرانی در آن کشور کار می‌کند و این از حیث ظاهری است در صورتی که مردم باید با قالب کار ما ارتباط بگیرند و از حیث محتوا هم اولویت مسئله وحدت، فلسطین و جهان اسلام است.

,

دبیر بین المللی اتحادیه امت واحده گفت: مسئله وحدت واضح بوده اما در سالهای اخیر واضح تر شده و به تعبیر مقام معظم رهبری "دوگانه ای که الان در دنیا و منطقه  ما کار می‌کند، دوگانه وحدت و تفرقه است" جریانی که فهمیده اگر مسلمین کنار همدیگر باشند قدرت خواهند شد و اگر قدرت شوند و با هم مرتبط شوند اولین جریانی که باید از منطقه برود استکبار،آمریکا و اروپا است.

,

وی ادامه داد: در این صورت دیگرانی که در منطقه منافع اقتصادی دارند و بازار چند صد میلیونی ما در اختیار آنها است، نفت ما را دراختیار دارند، به ایران سلاح می‌فروشند  اگراینها نباشد و دست مردمانی مانند ایران بیفتد که بخواهند استقلال خودشان را حفظ کنند به ضرر آنها خواهد بود لذا دغدغه ما این بوده که بهترین مسئله جهان اسلام یعنی وحدت را پیگیری کنیم که متاسفانه به دلیل برخی موانع نگرشی و فکری خیلی از ما نسبت به این مقوله کم توجه بوده و درک مقطعی، تکنیکی و سیاسی داریم.

,

 

,

کمیلی اذعان کرد: متاسفانه در زمینه وحدت فکر می‌کنیم که دشمن مشترک ما است و آن را یک مسئله اعتقادی استراتژیک ندیده از این رو در داخل کشور شاهد یکسری مشکلات هستیم و درارتباط بین شیعه و سنی هم در منطقه همین مشکلات است که بخشی از این مسئله کار دشمن است و بخش دیگر ضعف خودمان ؛ یعنی همان ضعف نگرشی که داریم و برخی تعصبات که بعضا داشته و این مانع شکل گرفتن برادری واقعی می‌شود.

,

دبیر بین المللی اتحادیه امت واحده بیان کرد: برای همین مشکلات و تصورات غلط ، ما در صدد هستیم که این مسئله را حل کرده و به سیره اهل بیت علیه السلام، آیات، قرآن، روایات و کلام امام راحل و مقام معظم رهبری برگشته و مشکلات را مرتفع کنیم.

,

وی با بیان اینکه در روایات اهل بیت تعبیر از امت اسلامی برادری و دوستی بوده و انشقاق، لعن و دعوا نبوده است، خاطر نشان کرد: ما برای همین کارهای عملی هم تعریف کردیم و با رفتن حضوری به سایر کشورها و برنامه های که تا کنون داشته ایم می‌خواهیم اصل و واقعیت برادری و دوستی را نشان دهیم و تصورات گاها اشتباه برخی ها را از بین ببریم.

,

 

,

کمیلی گفت: در یکی از کاروانهای ما که به سمت کشورهای مسلمان می‌رود کاروانی است که جمعی از نخبگان شیعه از قم و تهران به مناطقی که اهل سنت بیشتری داشته جهت تقویت دوستی و برادری می‌روند و در آنجا صحبت و سخنرانی دارند.

,

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده عنوان کرد: از دیگر برنامه های ما افطاری هایی است که در ماه مبارک رمضان به نام افطاری های وحدت و مقاومت برگزار می کنیم و در این افطاری هم بردادران اهل سنت و هم اهل تشییع دعوت شده و درباره مسائل مشترک مانند فلسطین، میانمار و مسائل دیگری صحبت و همفکری کرده و اینها همه مسائلی است که رهبر معظم انقلاب روی این موارد تاکید دارند اما متاسفانه کمتر به صورت صادقانه و واقعی مورد توجه قرار می‌گیرد و فقط در همان هفته وحدت از وحدت بین شیعه و سنی صحبت می‌شود.

,

وی با بیان این‌که اصالتا اهل خراسان جنوبی و بیرجند هستم، اذعان کرد: هدف من از سفر به خراسان جنوبی علاوه بر دیدار دوستان توسعه نگاه برادری و دوستی بین اهل سنت و شیعه که از امام راحل (ره) آموخته ایم است.

,

کمیلی گفت: ایران نماد برادری و وحدت در منطقه است، درست است که یکسری اعتقادات و اشکالات داریم که باید برطرف شود و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما با همه این شرایط نسبت به جاهای دیگری که می‌بینم شرایط بهتر است و آن هم به دلیل این بوده که رهبران ایران خیلی محکم تاکید داشته اند روی مسئله برادری و اینکه این یک مسئله واقعی، سیاسی و مقطعی است حداقل در سطح رسمی کسی جرات نمی‌کند بخواهد از این سیاست تخطی کند.

,

 

,

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده بیان کرد: ممکن است در سطح غیر رسمی افراد افراطی پیدا شوند که وحدت شکنی کنند اما درسطح رسمی معمولا سیاست نظام بر برادری بوده و ادامه دارد لذا وضعیت عمومی در ایران خوب است.

,

وی عنوان کرد: مسئله ای که ما در امت واحده پیگیر آن هستیم این است که رابطه بین اهل سنت و شیعه در حد یک سلام علیک معمولی نباشد و ارتباطات ما با هم بیش ازاین باشد که با هم همکاری کنند و کارهایشان را توسعه دهند اگر حرف از برادری می‌زنیم باید عمل هم کنیم و دو بردار فقط به سلام علیک با هم اکتفا نمی‌کنند.

,

کمیلی اظهار کرد: ما نباید نگاه تهدید محور به هم داشته وشیعه به سنی با نگاه تهدید نگاه کند و سنی به شیعه همین نگان تهدید محور را داشته باشد کما اینکه برخی از مسئولان ما متاسفانه این نگاه را داشته و این تفکرات و نگاه ها به هیچ وجه نگاه اهل بیت علیه السلام، امام خمینی و رهبر معظم انقلاب نیست.

,

 

,

وی یادآورشد: مقام معظم رهبری نسبت به نگاه تهدیدی بین مذاهب به همدیگرصریح موضع گرفته و هر کسی هم که در این زمینه خلاف موضع بگیرد حتما دور از مکتب دین و این نگاه است.
 

,
,

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده تصریح کرد: خوشبختانه خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که ارتباط برادری بین اهل سنت و شیعه خوب است و مردم این استان سالها است با وحدت و همدلی با یکدیگر زندگی می‌کنند و کوچکترین مشکل هم تا کنون به وجود نیامده است و می‌توان همین وحدت و برادری را به سمت حمایت بیشتر برده و زمینه ای برای رشد و تقویت بیشتر کشور اسلامی ایران شد.

,

 

,

کمیلی بیان کرد: مسئله وحدت بیش از اینکه یک مسئله اعتقادی باشد یک مسئله اجتماعی است و برخی شبهاتی که در ذهن افراد ایجاد می‌شود به دلیل حضور در جامعه است.

,

 

,

وی افزود: چیزی که می‌تواند امروزه بر تاخت های رسانه ای که وجود دارد و باعث تصویر سازی منفی اذهان شده است غلبه کند ارتباطات اجتماعی است؛ بدلیل اینکه تبلیغات رسانه ای در شبکه های اجتماعی و ماهواره ها زیاد است دو همسایه که کنار هم زندگی می‌کنند به خاطر این تبلیغات و شبکه های ماهواره ای تصویر ذهنی متفاوتی از هم دارند.

,

 

,

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: اگر مردم در جامعه با هم ارتباط داشته باشند و از طریق لمس واقعیت ها همدیگر را بشناسند آن زمان می‌توان تصورات ذهنی غلط را کنار زد و تعاملات را افزایش داد اگر بخواهند رسانه ها تصویر سازی کنند برای مردم و مردم هم به این حرفها توجه کنند به سمت نقاط منفی و بحرانی پیش خواهیم رفت.

,

 

,

کمیلی عنوان کرد: الان شرایط جامعه ما آرام است اما اگر بحرانی به وجود بیاید رسانه ها و تبلیغات کذب خود را نشان داده و چیزی که پاتک اصلی این مسئله است همین بوده که برادری ها را به سمت عملی برسانیم و از سمت نظری تقریب مذاهب سالها کارشده و کافی بوده به سمت عملی پیش برویم ما درباره اینکه وحدت خوب است صحبت های زیادی کرده ایم اما به صورت عملی کار زیادی نکرده ایم.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: ارتباطات عملی اهل سنت و شیعه با هم از نشست و برخواستها، مساجد یکدیگر رفتن و با هم نمازخواندن آغاز می‌شود و تا عرصه های تولید علم، اقتصاد مقاومتی، احیای روستاها و ... پیش خواهد رفت.

,

 

,

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: در عرصه بین المللی یکی از کارهایی که ایران نشان می‌دهد در برادری صادق است؛ بحث کمک رسانی به مردم مظلوم میانمار است با وجود اینکه میانمار شیعه ندارد و آواره های آنجا همه اهل سنت هستند اما جمهوری اسلامی ایران از همه قشرها محکم و قوی آماده کمک رسانی به این مردم است.

,

کمیلی اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم که عرصه به میدان تبدیل شود و نگذاریم افراطیون فضا را سنگین کرده و تفرقه ایجاد کنند هر چند که همیشه این اختلاف نظر ها بوده و خواهد بود.

,

 

,

وی  با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری شبهات اعتقادی و تاریخی حل شدنی نیست، تصریح کرد: برای رفع شبهه و اختلاف نظرهای اعتقادی باید علما با هم صحبت کرده و نظر بدهند در کوچه و خیابان نمی‌توان برای رفع شبهات صحبت کرد و نظر داد.

,

 

,

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده گفت: بدنه جامعه با همدیگر سر زندگی کنار می‌آیند و از هر مسلک و آئینی که باشند و باهم دعوا هم ندارند ما نباید بگذاریم این وجهه مخدوش شود.

,

 

,

کمیلی عنوان کرد: یکی از مشکلات که امروزه شاهد آن هستیم این است که برخی مراکز رویکرد خود را بر مبنای شبهه شناسی گذاشته اند که منجر به برهم خوردن انسجام جامعه شده و باعث شده است یک سری افراد در جامعه برای دفاع از خودشان به سمت شبکه های افراطی رفته و برخی شبکه هایی که به نام شیعه و سنی کار می‌کنند و شعار وحدت می‌دهند بعضا هدفشان تحریک اعتقادات طرف مقابل است.

,

 

,

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب گفته اند "هر نوع تحریکی که در زمینه مقدسات باشد چه از طرف شیعه و چه سنی حرام است" تحریک اعتقادات کار درستی نیست و باعث از بین رفتن برادری خواهد شد.

,

 

,

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده اظهار کرد: جواب شبهات را حوزه علمیه می‌دهد و نباید به سطح اجتماع و رسانه ها کشیده شود.

,

 

,

کمیلی اذعان کرد: هدف اعضای اتحادیه از سفر ها به سایر کشورها توسعه فکر انقلابی است و ما معتقدیم که باید شبکه های خودجوش همان طور که رهبر معظم انقلاب گفتند به صورت آتش به اختیار وسط میدان آمده و همین دغدغه ها را جلو ببرند.

,

 

,

وی اضافه کرد: یکی از مسائلی که ما در اتحادیه امت واحده روی آن تاکید داریم تخصصی بودن شبکه ها است و یکی از مشکلاتی که وجود دارد عمومی بودن مجموعه ها است و اینکه در همه عرصه ها وارد شده و اظهار نظر می‌کنند و چون این کارها دقیقی و حساس است هیچ بار سنگینی برداشته نمی‌شود.

,

 

,

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده تصریح کرد: مجموعه های انقلابی که کارشان حیاتی و مهم است و می‌خواهند در این راستا کار کنند باید تخصصی وارد شوند و با تخصص کارها را پیگیری کنند.

,

 

,

کمیلی به یک خاطره که نشان دهنده وحدت  و برادری بین اهل سنت و شیعه است اشاره کرد و افزود: چند سال قبل که به بیرجند آمدم تصمیم گرفتم با چند نفر از دوستان در نماز جمعه اهل سنت بیرجند در محل مسجد النبی حاضر شوم که ابتدا دوستان میلی به همراه شدن با من نداشتند اما بالاخره آمدند و به مسجد اهل سنت رفتیم و با برادران اهل سنت نماز جمعه را اقامه کردیم بعد از اتمام نماز جوانان و علمای اهل سنت که دیدند ما چند نفر با مهر نمازمی‌خوانیم ،لباس های ما متفاوت است و شیعه هستیم از حضور ما در مسجد ودرجمع خود خیلی خوشحال و ما را در آغوش گرفتند برخورد برادران اهل سنت برای دوستان من هم جالب و آن تصور اشتباهی که قبل از رفتن به مسجد داشتند از بین رفت.

,

وی با بیان اینکه همانگونه که ما به کشورهای دیگر می‌رویم از سایر کشورها هم به ایران می‌آیند، عنوان کرد: یک سال یکی از مبارزان جنگ 33 روزه غزه به ایران و شهر زاهدان آمد و من هم به عنوان مترجم همراه او بودم این مبارز در بین صحبتهایش به جنگ 33 روزه غزه اشاره کرد و گفت ما در این 33 روز حسینی وار جنگیده و ایستادگی کردیم که این لفظ حسینی وار برای مردم شهر زاهدان خیلی جذاب بود و درواقع در هر کجای دنیا که بخواهند از رشادت و ایستادگی تعبیر کنند از لفظ حسینی استفاده می‌شود و اهل سنت و شیعه هم ندارد.

,

 

,

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده اذعان کرد: ما اگر بخواهیم شیعه اهل بیت علیه السلام باشیم باید سیره اهلبیت را عملی کرده و به سراغ طرفین اهل سنت برویم و با شعار نمی‌شود سیره اهلئبیت را عملی کرد و اگر رفتار ما صادقانه باشد خیلی از شبهات به راحتی حل شدنی است.

,

 

,

کمیلی خاطر نشان کرد:  گزارشاتی از فعالیت ها و سفرها را جمع آوری کرده و در سایتی به نام اخوت منتشر کرده ایم که افراد علاقه مند می‌توانند به این سایت مراجعه و فعالیت های ما را مشاهده کنند علاوه بر این فعالیتهای خود را در قالب دو کتاب به چاپ رسانده که خاطرات داخلی ما به نام برادران غریب و خاطرات حوزه بین الملل ما به نام 57 ریشتر به چاپ رسیده است.

, اخوت,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه