اخبار داغ

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی خبر داد

ابطال و تعلیق 14 پروانه کاربرد علامت استاندارد از ابتدای امسال تاکنون

ابطال و تعلیق 14 پروانه کاربرد علامت استاندارد از ابتدای امسال تاکنون
مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: طی شش سال اخیر برای ساخت آزمایشگاه نوین استاندارد هزینه هایی صرف شده که اگر به نرخ روز حساب کنیم بیش از 1.5 میلیارد تومان می شود و هم اکنون هم تکمیل آن به 282 میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدرضا مروی مقدم مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهارکرد: 22 مهرماه امسال با روز جهانی استاندارد همزمان شده و به همین مناسبت 22-28 مهرماه به عنوان هفته استاندارد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان, خاورستان, ،,

 

,

وی با اشاره به برنامه های این اداره کل در هفته استاندارد افزود: از جمله برنامه های این هفته که تاکنون برگزار شده همایش روز جهانی استاندارد، تجلیل از واحدهای تولیدی برتر و مدیران کنترل کیفیت و حضور بر سر مزار شهدا بود و  دیدار با نماینده ولی فقیه، بازدید از مدارس، مهدکودک ها و آزمایشگاه ها، برگزاری مسابقه نقاشی و مقاله نویسی، توزیع اقلام استاندارد در مدارس و ... از دیگر برنامه های قابل اجرا در این هفته است.

,

 

,

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با رائه گزارشی از عملکرد شش ماهه اداره کل استاندارد استان گفت: انجام یک هزار و 379 مورد بازرسی از سطح بازار، 62 مورد نمونه برداری از بازار، 62 مورد آزمون نمونه، 331 مورد بازرسی فنی تجهیزات شهربازی و مهدکودک ها، 93 مورد تدوین و تجدید نظر و بازنگری استاندارد ملی و ... از جمله اقدامات انجام شده بوده است.

,

 

,

مروی مقدم بیان کرد: 28 مورد صدور پروانه و مجوز کاربرد علامت استاندارد، 14 مورد ابطال و تعلیق پروانه کاربرد علامت استاندارد، 312 مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی تحت پوشش، 460 مورد نمونه برداری از مراکز تولیدی، 428 مورد نمونه مراکز تولیدی و ... از دیگر برنامه های عملکردی اداره کل بوده است.

,

 

,

وی در خصوص عملکرد انجام شده در بازارچه ماهیرود طی شش ماهه اخیر هم اظهارکرد: انجام 13 مورد نمونه برداری، 580 مورد استعلام پنجره واحد و 580 مورد تعداد پاسخ پنجره واحد، 13 مورد صدور گواهینامه صادرتی، میزان کالاهای صادراتی 54 قلم، 38 مورد کالای استاندارد اجباری و ... از جمله اقدامات بوده است.

,

 

,

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین ارزش دلاری صادرات ماده 116 ؛ 160 میلیون و 413 هزار دلار به وزن بیش از 856میلیون کیلوگرم، و ارزش دلاری صادرات 30 میلیون و 767 هزار دلار به وزن بیش از 169 میلیون و 800 هزار کیلوگرم بوده که توسط 38 هزار و 470 کامیون منتقل شده است.

,

 

,

مروی مقدم با اشاره به اینکه اکنون صدور پروانه استاندارد آسان شده اما نظارت ها پس از صدور پروانه سخت تر انجام می شود گفت: اگر نمرات منفی واحد تولیدی به -90 برسد پروانه استاندارد آن تعلیق و اگر به -120 برسد پروانه آن ابطال می شود که این اقدامات به صورتی الکترونیکی و سامانه ای انجام می شود.

,

 

,

وی با اشاره به در حال ساخت بودن آزمایشگاه نوین استاندارد در استان بیان کرد: طی شش سال اخیر برای این آزمایشگاه هزینه هایی صرف شده که اگر به نرخ روز حساب کنیم بیش از 1.5 میلیارد تومان می شود و هم اکنون هم تکمیل آن به 282 میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

,

 

,

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی افزود: تمام اعتبارات این ازمایشگاه و همچنین ساختمان جدید اداره کل استاندارد به صورت ملی تامین شده و استان حتی یک ریال هم در این زمینه صرف نکرده است و اگر این آزمایشگاه راه اندازی شود؛ مثل ان در کشور وجود ندارد.

,

 

,

مروی مقدم در خصوص آزمایشگاه ماهیرود هم گفت: اعتبار این پروژه باید از ماده 180 تامین شود و تاکنون 315 میلیون تومان اعتبار برای این پروژه تخصیص پیدا کرده و 45-50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه  برای راه اندازی این ازمایشگاه 300 میلیون تومان اعتبار نیاز است افزود: امسال هم در خود شهرستان سربیشه 100 میلیون تومان اعتبار برای این پروژه مصوب شده که در صورت تخصیص پیشرفت پروژه به 62 درصد خواهد رسید.

,

 

,

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی بیان کرد: لازمه اقتصاد پویا و اشتغال پایدار، کیفیت است و تولیداتی در چرخه تولید باقی خواهند ماند که کیفیت داشته باشند.

,

 

,

مروی مقدم ادامه داد: مشکلی که وجود دارد این است که توسعه اقتصادی و صنعتی دنبال شده اما در این مسیر توسعه فرهنگی کمتر مورد توجه قرار گرفته است و به همین دلیل امکان موفقیت کمتر شده است که باید رسانه ها در راستای توسعه فرهنگی اقدام کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه