اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد خبر داد؛

آغاز برداشت انار و پسته از باغ های شهرستان حاجی آباد

آغاز برداشت انار و پسته از باغ های شهرستان حاجی آباد
رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد از آغاز برداشت انار و پسته از باغ های شهرستان حاجی آباد خبر داد وگفت: حاجی آباد قطب تولید انار و پسته در استان هرمزگان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم با بیان اینکه شهرستان حاجی آباد قطب کشاورزی استان ودارای آب و هوای مناسب نسبت به سایر مناطق استان، مستعد تولید انار، پسته و گیلاس، زرد آلو است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیارم ,

مهدی عباس پور عنوان کرد: حاجی آباد به واسطه همجواری با استان های فارس و کرمان دارای آب و هوای مستعد برای کاشت انواع مرکبات و پسته می باشد.

,

وی افزود: شهرستان حاجی آباد قطب تولید انار، پسته، گیلاس، زرد آلو در استان است به‌طوری که اکثر محصول انار در روستاهای خوشن‌ آباد، کمی، فارغان، سیرمند و باینوج، ابید، جغان،احمد اباد، جالغان، دین اباد، مورتوئیه بخش احمدی و پسته ، زردآلو در روستاهای باغات، دهنو، باینوج و گیلاس در بخش احمدی تولید می‌شود.

, .,

رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد گفت: سطح زیر کشت انار درحاجی آباد 230 هکتار است و پیش‌بینی می‌شود از این سطح حدود یک هزار و 20هزار تن و پسته سطح زیر کشت 340 هکتار و هر هکتار 8 تن محصول برداشت شود.

, .,

عباس پور ادامه داد: انار رباب، پوست سفید و گلوسرخ  و پسته کله قوچی از مهمترین ارقام کشت شده در حاجی آباد هستند.

, .,

وی اظهار داشت: محصولات تولید شده علاوه بر عرضه در بازارهای استان  به استان‌های کرمان و فارس، زاهدان ارسال می‌شود.

, .,

رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد افزود: فصل برداشت انار از اواسط مهرماه با ارقام محلی شروع و در آذرماه با رقم رباب به پایان می‌رسد و پسته از اوایل مهر اغاز و تا نیمه اول آبان ادامه دارد.

, .,

انار یکی از میوه های فصل پاییز و زمستان است که در مقایسه با سایر میوه های این فصل، آنتی اکسیدان بیشتری برای افزایش ایمنی، مقاومت و حفاظت از بدن در مقابل بیماری ها، میکروب ها و ویروس ها دارد.

, .,

حسنزاده باغدار حاجی آبادی در گفتگو با خبرنگار پیارم اظهار کرد: ما هر ساله پسته در شهرستان حاجی آباد برداشت و با نام استان کرمان وارد بازار می کنیم ولی امسال تصمیم دارم که پسته را با نام شهرستان حاجی آباد و بسته بندی وارد بازار کنم.

, پیارم ,

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات باغداران عدم حمایت دولت از کشاورز است بیمه باغ ها متاسفانه جواب گو نیست و هیچ مسئولی هم پاسخ گو نیست.

,

دهقانی باغدار فارغانی در گفتگو با خبرنگار پیارم، اظهار کرد: یکی از مشکلات باغداران آفت کرم گلوگاه انار است که هرساله بخشی از محصول باغ را خراب می کند او می گوید: کرم گلوگاه در ۳ مرحله هنگام شکوفه دادن انار، پس از رسیدن و نیز موقع انبار میوه ها به آن ها آسیب می زند، چون کرم در میوه نفوذ می کند نمی توان با سم پاشی آن را از بین برد.

, پیارم،,

 

,

نبود حمایت دولت و بازار داغ دلالان

, نبود حمایت دولت و بازار داغ دلالان, نبود حمایت دولت و بازار داغ دلالان,

در نبود حمایت های دولتی دلالان سود کلانی از محصولات باغداران به جیب می زنند،دست های غارتگر واسطه ها زحمت یکساله کشاورز را به باد می دهد و حاصل این همه خواب بیداری فقط خستگی اش بر تن باغدار می ماند چک هایی که ماهها باید برای پاس شدنش دوید.

,

وی از  حمایت دولت از باغ داران، نبود پایانه صادراتی، ارتباط دلالان و واسطه ها با شبکه های مختلف و واردات انار را از مهم ترین مشکلات بخش کشاورزی شهرستان حاجی آباد عنوان کرد و افزود: دولت باید با حمایت از باغداران دست رابطه ها را کوتاه کند تا هم از تولیدکننده و مصرف کننده حمایت کرده باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه