اخبار داغ

جولان قاچاقچیان در آشفته بازار گوشی قاچاق/فروش کالای قاچاق، دلسوزی برخی مدیران برای کاهش بیکاری

جولان قاچاقچیان در آشفته بازار گوشی قاچاق/فروش کالای قاچاق، دلسوزی برخی مدیران برای کاهش بیکاری
ورود کالاهای قاچاق به دلیل نظارت ضعیف است که متاسفانه ورود بی رویه کالاهای قاچاق جز بیکاری نتیجه ای ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک قاچاق کالایکی از مهمترین مباحث در بخش اقتصادی است، کالاهایی که با ورودشان به کشور کارخانه ها را زمین گیر کرده، تولید را از رونق انداخته و نان کارگران را آجر کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

بیکاری و آمار روز به افزایش جوانان بیکار نتیجه ورود بی رویه کالاهای مختلف قاچاق است که از  هر راهی این کالاها وارد کشور می شوند در حالی که با تولید کارخانه ها و تولید داخلی علاوه بر رفع بیکاری می توان در جهت تولید گام برداشت.

,

 

,

مبارزه با قاچاق کالا از موضوعاتی است که هر از چند گاهی مسئولان دور هم جمع شده و از آمار و عملکرد دستگاه های متولی گزارش ارائه می دهند که در این راستا امروز جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری بروجرد برگزار شد.

,

 

,

اما در این جلسه وقتی صحبت از قاچاق خصوصا قاچاق گوشی موبایل به میان آمد برخی از متولیان ابتکار به خرج داده و اعتقاد داشتند وقتی فردی برای رهایی از بیکاری با دریافت وام اقدام به راه اندازی مغازه ای برای فروش گوشی موبایل می کند، جمع آوری این گوشیها و بیکار کردن این افراد د راهکار اصلی مبارزه با قاچاق کالا نیست.

,

 

,

"احمد گودرزی" معاون فرماندار بروجرد در این جلسه گفت: همه ما دغدغه اشتغال را داریم اما وظیفه اصلی همه ما مبارزه با قاچاق کالا است تا با این کار از ورود کالاهای خارجی که در داخل توانایی تولید را دارند جلوگیری کنیم و با این اقدام برای کاهش بیکاری و رونق کارخانه ها اقدام کنیم.

,

 

,

وی اضافه کرد: اگر قرار باشد کارگران اخراجی و یا افراد بیکار برای رهایی از بیکاری اقدام به فروش گوشی موبایل قاچاق کنند روز به روز بیکاری بیشتر می شود اما اگر با قاچاق کالا به صورت صحیح مبارزه شود قطعا از آمار بیکاری کاسته خواهد شد.

,

 

,

گودرزیان به عطاریها اشاره کرد و افزود: 55 واحد عطاری در بروجرد فعالیت دارند که برخی بدون مجوز فعالت دارند و مواد مخدر و متادون را به راحتی عرضه می کنند که نیاز است دستگاه های متولی برای جلوگیری از فعالیت این عطاریها اقدامات لازم را انجام دهند.

,

 

,

"علی شاهرودی" رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: اکثر کالاهای قاچاقی که وارد کشور می شود به صورت عمده وارد می شوند و کنترل قاچاق کالا کار بسیار سختی است.

,

 

,

وی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال 16 پرونده تخلفاتی در راستای قاچاق کالا تشکیل شده است.

,

 

,

در ادامه "احمد مجدیان" دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان لرستان گفت: همه در تلاش هستند تا معظل قاچاق برطرف شود و از سویی برخی می کوشند تا از ناآگاهی برخی از افراد استفاده کنند و این کالاهای قاچاق عرضه شود.

,

 

,

به گفته وی ضرر قاچاقچیان کالا کمتر از قاچاقچیان مواد مخدر نیست و با ورود کالاهای قاچاق علاوه بر افزایش بیکاری، تولید نیز متوقف می شود.

,

 

,

مجدیان اظهار داشت: اگر از همه ظرفیت های شهرستان بروجرد به درستی استفاده شود قطعا آمار بیکاری کاسته می شود.

,

 

,

وی به دلسوزی برخی از مدیران برای عرضه کالای قاچاق انتقاد کرد و افزود: متاسفانه امروز برخی مسئولان دلسوزی می کنند و می گویند بیکاران کالای قاچاق بفروشند و این در حالیست که بیکاری نتیجه قاچاق است.

,

 

,

به گفته وی با وجود این همه ظرفیت در داخل کشور نباید کالایی وارد کشور شود که بیکاری ارمغان آن باشد، نباید اجازه داد نیروی کار به جای انجام کارهای سالم به بازار قاچاق و کاذب روی آورد و نیاز نیست برخی افراد برای فروش کالاهای قاچاق دلسوزی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه