اخبار داغ

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه:

حب اهل بیت (ع) عامل تعالی انسان و جامعه / دوست داران اهل بیت (ع) چه کسانی هستند؟

حب اهل بیت (ع) عامل تعالی انسان و جامعه / دوست داران اهل بیت (ع) چه کسانی هستند؟
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه گفت: انسان متعالی می شود و یا جامعه ای متعالی می شود که حب و ولاء خودش را با حب ولاء اهل بیت (ع) هماهنگ کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین شجاع، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه، در جمع عزادارن حسینی در مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) این شهرستان در خصوص حب اهل بیت (ع) گفت: امام صادق (ع) اساس دین را محبت اهل بیت (ع) معرفی می کند که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ محبتی ارزش دارد که از گوشه قلب انسان طلوع کند و در رفتار انسان تاثیر بگذارد و یقینا منظور امام همین است؛ محبتی ارزش دارد که تبدیل به معرفت به خدا و اهل بیت(ع) شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری دیمه نیوز,

وی در ادامه افزود: بر این اساس تقرب به خداوند و رسیدن به سعادت دنیا و آخرت با عشق و دوستی آل پیامبر صلی الله علیه و آله عجین شده است.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه با اشاره به حدیث دیگری در خصوص حب اهل بیت (ع) اذعان داشت: در حدیث دیگری می فرماید بنده فردای قیامت قدم از قدم بر نمی دارد مگر این که چهار سوال از او می شود که یکی از آنها محبت اهل بیت (ع) است و در حدیث مهم دیگری امام صادق  علیه السّلام می فرماید انّ فوق کلّ عباده عباده، و حبّنا أهل البیت أفضل عباده؛ برتر از هر عبادت، عبادتی است و دوست داشتن ما اهل بیت(ع) برترین عبادت است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: انسان رشد یافته انسانی است که میل و نفرت خودش را با اهل بیت(ع) تنظیم کند؛ انسان متعالی می شود و یا  جامعه ای  متعالی  می شود که حب و ولاء خودش را با حب ولاء اهل بیت (ع) هماهنگ کند.

,
,

حجت الاسلام والمسلمین شجاع، بیان داشت: امام صادق علیه السّلام فرمود: دوستان ما سه گروهند؛ گروهى که ما را در ظاهر دوست دارند ولى در باطن دوستمان ندارند و گروهى که ما را در باطن دوست دارند ولى در ظاهر اظهار دوستى نمی کنند و گروهى که هم در ظاهر دوست دارند و هم در باطن. و اینان دوستان درجه یک ما هستند.

,

وی در پایان تاکید کرد: گروه اول که مرتبه پایین ‏اند، ما را در عیان دوست دارند و شیوه پادشاهان را در پیش گرفته ‏اند؛ زبانشان با ماست و شمشیرشان علیه ماست؛ گروه دوم که مرتبه میانه به شمار مى‏ آیند، ما را در باطن دوست دارند ولى در ظاهر اظهار دوستى نمی نمایند؛  امام صادق علیه السّلام فرمود: دوستداران ما کسانی هستند که هم در نهان ما را دوست دارند و هم در عیان!

,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه