اخبار داغ

نماینده شاهرود و میامی مطرح کرد:

تخصیص 6 هزار میلیارد تومان به توسعه اشتغال روستاییان

تخصیص 6 هزار میلیارد تومان به توسعه اشتغال روستاییان
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال جاری 6 هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به اشتغال روستاییان تخصیص داده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در همایش توسعه بیمه اجتماعی روستاییان توجه به روستا و روستاییان را کی از پارامترهای اساسی توسعه عنوان کرد و گفت: در آمایش سرزمینی نیز پتانسیل یک منطقه و حضور جمعیت در مناطق مختلف بررسی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار,

وی با بیان اینکه متاسفانه بعد از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی آمایش سرزمینی در کشور ما محقق نشده است اظهار کرد: آمایش سرزمینی نباید رشد بادکنکی و تصمیمات مقطعی داشته باشد و بدون مطالعه حرکت کرد.

,

عضو خانه ملت با اشاره به اصل 29 قانون اساسی در خصوص بیمه ها افزود: این اصل از قانون اساسی برای بیمه همه اقشار مختلف مردم دیده شده است اما متاسفانه از سال 58 تا 83 هیچ اقدامی در جهت بیمه اقشار وسیعی از جامعه که شامل روستاییان، کشاوزران و دامداران دیده نشد.

,

حسینی شاهرودی با اشاره به تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در سال 83 بیان کرد: این صندوق ماموریت یافت تا به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی قسمی از هزینه های بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر کشور را تامین کند.

,

وی تصریح کرد: سیاست های غلطی که از بدو انقلاب بود و تا الان نیز ادامه دارد باعث شد تا در خصوص اشتغال ساز و کار مناسبی وجود نداشته باشد و تنها یک حلقه از زنجیره اشتغال به نام تولید دیده شده و برای تکمیل زنجیره های بعد از تولید از جمله عرضه به بازار فروش داخل و خارج کشور کاری انجام نشده است.

,

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال 96 مبلغ 6 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی بابت اشتغال روستاییان تخصیص داده شده است عنوان کرد: دولت نیز بانک ها را مکلف پرداخت 6 هزار میلیارد تومان دیگر برای اشتغال روستاییان کرد و در مجموع 12 هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال روستاییان اختصاص یافت.

,

حسینی شاهرودی در ادامه صحبت های خود در خصوص بیمه روستاییان گفت: باید 100 درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند که تا کنون تنها 30 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند.

,

وی با اشاره به فعالیت 14 دفتر کارگزاری بیمه روستاییان در شهرستان شاهرود گفت: با توجه به وسعت شهرستان شاهرود و پراکندگی روستاها تعداد دفاتر فعلی کم است و رفت و آمد نیز برای روستاییان مقرون به صرفه نیست لذا باید تدبیری اندیشیده شود تا با افزایش دفاتر کارگزاری، حضور کارگزار در روستاها، تکثیر و تجهیز دفاتر کشاورزی و تحت پوشش قرار دادن همه کشاورزان، روستاییان و کشاورزان ما دغدغه بیمه نداشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه