اخبار داغ

امام جمعه سرایان:

راهکار مقابله با رئیس جمهور آمریکا بصیرت و هوشیاری است

راهکار مقابله با رئیس جمهور آمریکا بصیرت و هوشیاری است
امام جمعه سرایان گفت: راهکارمقابله با سخنان سخیف ترامپ رئیس جمهور آمریکا دوعنصرمقاومت وایستادگی وبصیرت وهوشیاری ملت ایران با پیروی از ولایت فقیه می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام نجمی پورامام جمعه سرایان درگفت وگو با سرایان بیدار گفت: برای مقابله با گستاخی اخیر ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه برجام وسپاه پاسداران راهکارهای  داخلی و بین المللی  را پیشنهادنمود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار ,

وی افزود:قال الله تعالى: «یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُون‌« مى‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آن‌که خدا -گرچه کافران را ناخوش اُفتد- نور خود را کامل خواهد گردانید.

,

امام جمعه سرایان اظهارکرد:گرگها وقتى حمله مى‌کنند، زوزه مى‌کشند و با صداى بلند حمله مى‌کنند و لذا فرصتى براى واکنش خواهد بود (فرار یا مقاومت) اما موریانه‌ها چون هجوم آورند اولاً پنهان و ناپیدا هستند و از درون، زمینه را براى هجوم مى‌یابند و ثانیاً بى‌سروصدا و به نرمى بافتشان به جان داشته‌ها و سرمایه‌ها مى‌افتند. ایستادگى در مقابل گرگها شجاعت مى‌خواهد و آمادگى و دفع خطر موریانه‌ها، بصیرت و رصد و پیشگیرى!

,

وگرگها معمولاً در کمین فرصتها هستند تا با هزینه و ضربه کمترى، شکارشان را بدام اندازند و موریانه‌ها به‌صورتى نرم و مرموز از درون، سستى و ضعف را به همراه آورده و سرطان‌گونه، موجود زنده را در معرض مرگ و نابودى قرار مى‌دهند.

,

نجمی پور گفت:بنابراین دو عنصر «۱. ایستادگى و مقاومت»؛ با نگاه به گرگهاى در کمین نشسته و مهیاى تهاجم به‌عنوان دشمنان بیرونى و «۲. بصیرت و هشیارى»؛ با عنایت به شرایط داخلى و ضعف‌ها و آسیبهاى مرموز درونى، در جهت حیات یک موجود زنده و پویا به‌طور همزمان لازم و ضرورى است. چه آن‌که گاهى یک درخت تنومند و ذى‌ثمر از ناحیه تهاجم آفتهاى بیرونى در معرض بى‌خاصیتى و نابودى قرار مى‌گیرد و گاهى کرمهایى از درون درخت، سلامت و آرامش آن‌را به مخاطره مى‌اندازد. گرگ البته ذاتش گرگى است و مشخصه و ویژگى‌اش تهاجم وحشیانه و بى‌رحمانه است که اگر به قول پروین اعتصامى در قصیده (گرگ و شبانش)، گله گوسفند بى‌ چوپان و یا چوپان خواب رفته ببیند و ندرد، گرگ نیست ولی موریانه که از مصادیق روشن نرم‌تنان است، روزنه نفوذى به درون پیدا مى‌کند و به ‌طور پنهان و نامرئى، مغز و باطن یک بنا و یا هدف ذى‌قیمت را پودر مى‌سازد.

,

وی خاطرنشان ساخت:حکایت این روزهاى جامعه و کشورمان ایران که در معرض تهاجمات گوناگون سیاه و سفید، پنهان و آشکار و نرم و سخت قرار گرفته است، حکایت همین گرگها و موریانه‌هاست که البته در پایان دهه چهارم انقلاب و در آستانه چهل سالگى آن، ملت بزرگ و امتحان پس‌داده و غیورمان در سایه هدایتها و منویات رهبرى حکیم و فرزانه‌اش، به‌سان همیشه با ایستادگى و مقاومت و بصیرت و ایمانى راسخ - به‌فضل الهى - این‌بار هم کشتى انقلاب را با اقتدار و عزتى مثال‌زدنى از امواج فتنه‌ها و توطئه‌ها عبور خواهد داد و مصونیت و ثبات و جاودانگى خواهد بخشید.

,

امام جمعه سرایان بیان داشت:البته شرمندگى و بلکه رسوایى در دنیا و آخرت براى خواص بى‌درد و بى‌بصیرت و سیاست‌زدگان بى‌سروپایى خواهد ماند که دل به غرب و اروپا داده و در تکاپوى خوش‌خدمتى به دشمنان ملت ایران به‌ویژه آمریکا، انگلیس و اسرائیل هستند. به‌راستى چه کسانى از مبارزه بى‌امان با عوامل و سرچشمه‌هاى فساد و بى‌عدالتى در کشور هراس دارند که این‌روزها سنگین‌ترین هجمه‌ها و بى‌شرمانه‌ترین اتهامات و دروغها و شایعات را به قوه قضائیه نثار کرده و مسؤولان دلسوز و خدوم آن‌را به جرم داشتن روحیه ایستادگى و برخورد انقلابی با جریانهاى ضدانقلاب و فسادبرانگیز و فتنه‌گر، مورد تهاجمات کور قرار داده‌اند.

,

نجمی پور اظهارداشت :به‌راستى شکسته شدن اقتدار قوه قضائیه و به‌تبع آن نظام اسلامى براى چه کسانى سود و بهره به‌دنبال خواهد داشت؟ قطعاً همانها که قوه قضائیه را مورد تهاجم قرار مى‌دهند تا بدین‌سان مسیر فساد و دست‌یازى به بیت‌المال مسلمین را در کنار بازگذاردن دست عوامل ناامنى و نفوذ موریانه‌ها در پیکره فرهنگ، اقتصاد، سیاست و مدیریت کشور فراهم مى‌سازند.

,

وی تصریح کرد:در همین راستا به‌جاست از مواضع قاطعانه فرماندهى محترم سپاه انقلاب اسلامى و مقاومت و مجاهدت مجموعه نهادهاى نظامى و انتظامى اعم از سپاه، بسیج، ارتش جمهورى اسلامى، نیروى انتظامى و سربازان گمنام امام زمان(عج) تقدیر و تشکر کرد که علی‌رغم توطئه‌هاى دشمنان، در تأمین امنیت فراگیر و ناکامى عوامل داخلى آنان، گامهاى مؤثری برداشته و البته هزینه‌هاى سنگینى همچون حججى‌ها را نیز پرداخت نموده‌اند. امام علی (ع) فرمودند:«الجُنُوُد بِإذنِ اللَّهِ حُصُونُ الرَّعیَّةِ وَ زَینُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّینِ وَ سُبُلُ الأَمنِ وَ لَیسَ تَقُومُ الرَّعِیِّةُ إلّا بِهِم»؛ سربازان، به اذن خداوند، دژ مردم، زینت زمامداران، مایه عزّت دین و امنیّت اند و کار مردم، جز به آنان استوار نمی شود. (نهج البلاغه، نامه53 ).

,

 امام جمعه سرایان عنوان کرد: سپاه مظهر دفاع ملت ایران از آرمانهای بلند خویش، دژ تسخیر ناپذیرملت، زینت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ضامن امنیت کشور است و حفظ این کشور بدون این جان برکفان و حافظان ارزشهای انقلاب ممکن نخواهد بود. سپاه در زمان امام راحل مفتخر شد به مدال«اگر سپاه نبود کشور نبود». و امروز در سایه مقام معظم رهبری آنچنان در راه خدا مجاهدت کرده که باعث غیظ و نفرت کفار قرار گرفته تا جایی که رهبری فرمودند: «انقلابی زیستن و انقلابی ماندن بخش مهم ی از کارنامه سپاه پاسداران است». دشمن در اقدامات اخیرش دست به جنون دیگری زد. و تصور کرد که با تهدید و فشار می تواند نقشه های خود را در منطقه اجرایی کند اما در پی ناکامی در ائتلاف دروغین علیه داعش و تجزیه کردستان عراق و ایجاد نا امنی در کشورهای منطقه دنبال تخریب این نهاد انقلابی بر آمده، ملت ما ضمن حمایت از مواضع انقلابی سپاه، به برخی دلبستگان به آمریکا این جمله تاریخی امام را یادآور می شویم که فرمودند: «آنها که خواب آمریکا را می بینند ان شاء الله خدا آنها را از خواب غفلت بیدارشان کند که در غیر این صورت با نهیب و سیلی ملت ما بیدار  خواهند شد».

,

نجمی پور افزود:رفتارهای خصمانه اخیر آمریکا در قبال ایران: در خبرها شنیدید که ترامپ اعلام کرده چون ایران به برجام وفادار نبوده، لذا عمل به برجام در راستای منافع آمریکا نیست. اشکال بزرگ برجام این بود که تضمین مناسبی از طرف مقابل در مقابل نقض عهدش نگرفتیم و برجام مثل یک معامله با یک کلاهبرداری شده که پول منزلی را با قیمت گزافی خریده اید، بدون اینکه شما از طرف مقابل سند منزل را  گرفته باشید. حالا هر چه داد و فریاد بزنید کسی به دادتان نمی رسد. در حالیکه  برجام قرار بود موجب رونق اقتصاد و معیشت مردم ما بشود.

,

وی گفت: کشور در موضوع برجام هزینه های زیادی کرد و ما برای رشد صنعت هسته ای سربازان، سرداران و دانشمندان زیادی را تقدیم این انقلاب کردیم. مسیری که برجام در طی این چند سال، ماهها با کشورهای غربی مذاکره کرد. امروز گام به گام به روشن شدن حقیقت  شعار«مرگ بر آمریکا» می رسیم. شعاری که صرفا لقلقه زبان و تنها یک شعار سیاسی برای یک دوره تاریخی مشخص و معینی نبود، بلکه شعار مرگ بر امریکا ایدئولوژی انقلاب اسلامی است که امروز تمام صف بندی جبهه حق را مقابل جبهه شیطان بزرگ نشان داد. امروز این تلقی برای همه مردم دنیا به اثبات رسیده که دشمنی جمهوری اسلامی با آمریکا صرفا یک دشمنی متعصبانه و بدون منطق نیست. مقام معظم رهبری با همین مدل تجربه و هدایت مجوز مذاکره را دادند اما چند جمله معروف حضرت آقا: 1- «من به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم». و هزینه این باور بدعهدی آمریکا نتیجه قیمت خون شهدای هسته ای ماست. و همه مسئولان از این بدعهدی درس عبرت بگیرند و کاری نکنند که تجربه دردناک و تلخی برای آیندگان از خودشان بجا بگذارند.   2- «گره زدن امورات کشور به مذاکرات هسته ای اشتباه محض بود». تنها راه پیشرفت کشور درون کشور است و سرنوشت نظام را برجام و آمریکا تعیین نمی کنند بلکه رهبری ترسیم و مسئولان موظف به عملیاتی کردن دستورات رهبری هستند.

,

       امام جمعه سرایان چندراهکار از فرمایشات مقام معظم رهبری رابیان داشت:

,

1-         اقدامات ویژه اقتصادی دولت: دشمن باید بعینه ببیند که کشور معطل و وابسته ی تصمیمات او در برجام و غیر برجام نیست. و یکی از مهمترین عرصه ها برای نشان دادن این توانمندی، عرصه اقتصاد و معیشت مردم است. کار جهادی و اقدام  ویژه در اقتصاد، این است که نشان دهندکه مسئولان، کشور را معطل اخم و لبخند دیگران نگذاشته اند. در اقتصاد  مقاومتی آن چیزی که نیاز است یک کار جهشی است نه کار روزمَرَّه معمولی.

,

2-         حفظ وحدت ملی و  پرهیز از ایجاد شکاف در جامعه: امروز ضرورت ایجاد وحدت بین نیروهای انقلابی خواسته مقام معظم رهبری است. نیروهای انقلاب با گفتگو و مفاهمه و تکیه بر مشترکات و رفع سوء تفاهم ها، سعی کنند وحدت مشفقانه و نقد منصفانه را در دستور کارشان قرار دهند. یکی از عواملی که تأثیر واضحی در فروکاستن از شرارت آمریکا دارد، وجود اتحاد در سطوح مختلف جامعه اعم از مردم و مسئولان است. اگر همه با هم باشیم می توانیم دشمن را به زانو در بیاوریم. و بیان سخنان اختلاف آمیز، نه تنها هیچ نفعی برای کشور ندارد، بلکه دشمن را  در بکار گر افتادن شیطنت هایش امیدوارتر می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه