اخبار داغ

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان:

مقاومتی برای آوردن معاون استاندار از خارج استان نداریم

مقاومتی برای آوردن معاون استاندار از خارج استان نداریم
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان گفت: به استاندار هرگز فشاری برای انتخاب فردی نخواهیم آورد و هر کس که استاندار انتخاب کرد، یار ما است و نیروی پاکدامن، سالم و پرکار معیار ماست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛حسین هاشمی تختی رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نقش خبرنگاران در جامعه، اظهار کرد: گاهی اخبار رسانه‌ها از انحراف جلوگیری می‌کند و گاهی یک خبر یک مشکل بزرگی را در جامعه حل و یا جلوی خسارتی بزرگ را می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان بابیان اینکه یک فضای خوبی همدلی با حضور استاندار جدید ایجاد و تقویت شده است و مراقب هستیم که حاشیه‌ای بوجود نیاید و این فضا را از بین نبرد، تصریح کرد:همان روز اول انتخاب استاندار نشست مجمع نمایندگان با آقای همتی را برگزار کردیم و چارچوب نوع مشورت دادن به استاندار را تعیین کردیم.

,

هاشمی تختی بیان کرد: به استاندار هرگز فشاری برای انتخاب فردی نخواهیم آورد و هر کس که استاندار انتخاب کرد، یار ما است و نیروی پاکدامن، سالم و پرکار معیار ماست.

,

وی اضافه کرد: فرآیند انتخاب استاندار نیر این گونه بود که اولا ما پیشنهاد نیروی ماندگار استانی را دادیم و در مجمع نمایندگان نیز 4 یا 5 نفر انتخاب و هر 5 نفر امضا و به دولت تحویل دادیم اما دولت گفت که تصمیمش عدم انتخاب استاندار بومی است و به تجربه دیدیم که در هیچ استانی تاکنون استاندار بومی نگذاشته‌اند و آقای نیکبخت را دولت مطرح و بعد در دولت پذیرفته نشد و طرح شدن نام آقای همتی قبل از انتخاب وی بود و ما نیز بررسی‌هایی کردیم و با مشورت با همکاران نماینده جواب مثبت دادیم.

,

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان با بیان اینکه شایعه عدم هماهنگی با نمایندگان درست نیست، افزود: تعاملات خوبی در دولت با نمایندگان وجود دارد و شایعه عدم هماهنگی با نمایندگان درست نیست و ما در جریان بودیم و سامانی معاون وزیر کشور نیز گفت که اگر آقای همتی را استاندار کنند، 6 ماه بعد شما خودتان متوجه تلاش وی خواهید شد.

,

وی با اشاره به سخنان ترامپ گفت: مطالب ترامپ جاهلانه و دیوانه‌وار بود و سپاه پاسداران نه تنها بر ما همه ملت ایران محبوب است بلکه برای همه کشورها از جمله عراق سوریه ، یمن و....نیز محبوب است و در موضوع برجام اندکی غفلت شد و نبود ضمانت اجرایی یکی از این غفلت‌ها است.

,

هاشمی تختی به حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی اشاره کرد و افزود: در کمیسیون عمران و علوم و تحقیقات موضوع واژگونی اتوبوس‌ها مطرح شد و وزارت آموزش و پرورش ملزم به تغییر ساعات اردوها شد و شرایط برگزاری اردوها نیز در مرحله بازبینی است .

,

, ,

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در ادامه، تصریح کرد :دربرخورد با عاملان نباید به ذبح کردن یک مسئول در بخش اردویی منجر شود و راننده آهنگر نیز بوده و خستگی کار در روز بر او غلبه کرده است و از طرفی نبستن کمربند عامل مضاعف بوده و در لایه‌های مختلفی موضوع در حال بررسی است.

,

وی بیان کرد: مناطق آزاد خودشان را زیر مجموعه استان نمی‌دانند و قانون دست آنها را باز گذاشته است و حضور دیروز ما در جزیره کیش نشانه وفاق ما بود که البته اجازه سخنرانی نمایندگان هرمزگان را در جلسه ندادند و پیشنهاد ما در اصلاح قانون مناطق آزاد این است که استاندار رئیس هیأت مدیره مناطق آزاد آن استان باشد.

,

هاشمی تختی با اشاره به آزاد گذاشتن تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد ، بیان کرد: هر 5 نماینده درخواست آزاد شدن تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد در کل استان را ارائه کرده‌ایم و قصد داریم در این زمینه دیداری با رئیس جمهور داشته باشیم و پیگیر حذف دریافت عوارض از شهروندان قشمی هستیم.

,

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان ادامه داد: باید سامانه استخدام در هرمزگان راه‌اندازی شود و از استاندار درخواست رصد دقیق استخدام‌ها را کرده‌ایم تا سهم بومی مشخص شود.

,

وی با بیان اینکه همتی به نسبت جادری عملگراتر است ، افزود: همتی استاندار جدید صعه صدر بیشتری دارد و در قزوین عملکرد خوبی داشته و نوع برخورد او پرهیز از نماینده‌تر دیدن یکی از نمایندگان و ایجاد تفاوت میان نمایندگان را در نگاه او ندیده‌ایم.

,

هاشمی تختی خاطر نشان کرد: تا پایان آبان‌ماه مسئولیت مجمع نمایندگان با بنده است و بعد از آن احمد مرادی خواهد بود مصطفی ذوالقدر 9 ماه سهم خود را به بنده داد.

,

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در ادامه اظهار کرد: برای جایگزینی ریاست جهادکشاورزی نیز چند گزینه را با مشورت نمایندگان معرفی کرده‌ایم.

,

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران در استان گیج هستند و بروکراسی اداری آنها را فراری می‌دهد، گفت: تکلیف سرمایه‌گذاران باید روشن باشد.

,

هاشمی تختی با بیان اینکه در برابر آوردن معاون استاندار از خارج استان مقاومتی نداریم اما توصیه ما این بوده که نیرو به صورت اتوبوسی نیاورند، اظهار کرد:امینی پور، معلمی و آرامی 3 گزینه از 5 گزینه‌ای است که برای انتصاب استانداری به وزارت کشور معرفی کردیم و پیگیر جدی انتصاب این گزینه‌ها در ساختار عالی دولت هستیم.

,

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در ادامه بیان کرد: در این راه تنها هستیم و انتظار داریم که همه کسانی که می‌توانند به این امر کمک کنند و از آیت الله نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان نیز استمداد کمک و حمایت را داریم.

,

وی با بیان اینکه یک نماینده به‌ اندازه یک بخشدار هم امکانات ندارد اما تأثیرگذاری‌اش در سطح کلان کشوری است، خاطر نشان کرد: به دنبال افزایش دو نماینده از هرمزگان در مجلس هستیم که یکی در شرق استان و دیگری در مرکز استان قرار دهیم .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه