اخبار داغ

جوان روشندل توانمند قزوینی عنوان کرد؛

کمبود امکانات آموزشی برای نابینایان در استان/ مسئولان به اجرای قانون استخدامی معلولان بی‌توجهی می‌کنند

کمبود امکانات آموزشی برای نابینایان در استان/ مسئولان به اجرای قانون استخدامی معلولان بی‌توجهی می‌کنند
جوان روشندل توانمد قزوینی گفت: علی رغم اینکه گفته می‌شود برای معلولین در امور استخدامی ظرفیتی در نظر گرفته شده اما تاکنون اجرایی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، ۲۳ مهرماه به عنوان روز بزرگداشت نابینایان و قانون عصای سفید، نامگذاری شده است؛ انسان‌هایی که علی رغم نداشتن چشم بینا تصویر روشن و کاملی از دنیای اطراف خود دارند، شاید به همین دلیل باشد که به آن‌ها روشندل هم می‌گویند چراکه رابطه آن‌ها با جهان بیرونی رابطه‌ای دلی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

افراد مشهور نابینا در بسیاری از حوزه‌ها، جهان را تغییر داده و حتی شکل داده‌اند، در بخش‌هایی چون موسیقی، سیاست، علم، هنر و ورزش موفق شدند چراکه اجازه ندادند تا عدم درک خارجی نور، نور درونی آن‌ها را خاموش کند، این‌ها افرادی هستند که جهان با استعداد و شجاعت آن‌ها، روشن شده است.

,

به همین مناسبت به سراغ جوانی روشندل اما توانا و بااستعداد قزوینی رفتیم تا دقایقی را پای سخنانش بنشینیم.

,

محسن محمدقلی متولد مهرماه سال ۱۳۶۵ است که علاوه بر داشتن مدرک تحصیلی کارشناس مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی نیز در رشته‌های مختلف موسیقی، نوازندگی، خوانندگی، آهنگسازی، قرائت قرآن و مداحی مهارت خاصی دارد.

,

این جوان توانمند قزوینی دنیای خود را اینگونه تشریح می‌کند: شاید تفاوت من با دنیای کسانی که از نعمت دیدن برخوردار هستند این است که آن‌ها دنیا را آن طوری که چشم‌هایشان نشان می‌دهد می‌بینید اما من دنیا را آن گونه که دلم می‌خواهد می‌بینم.

,

من به سادگی از مشاهده آنچه که شما را آزار می‌دهد چشم‌پوشی کنم اما معنایش این نیست که از دیدن زیبایی‌هایی که دنیا دارد محروم هستم بلکه من هم می‌توانم زیبایی‌ها را احساس کنم، ببویم، بشنوم و لمس کنم.

,

از دوران مدرسه و دانشگاه برایمان بگویید؟

, از دوران مدرسه و دانشگاه برایمان بگویید؟,

باتوجه به اینکه قزوین امکانات لازم برای ادامه تحصیل نابینایان را نداشت دوران متوسطه را مجتمع نابینایان شهید محبی تهران گذراندم  و بعد از  آن وارد دانشگاه آزاد تاکستان شدم و در رشته اصول تربیتی گرایش مدیریت و برنامه‌ریزی ادامه تحصیل دادم.

,

آیا در دانشگاه از روش تدریس خاصی برای شما استفاده می‌شد؟

, آیا در دانشگاه از روش تدریس خاصی برای شما استفاده می‌شد؟,

خیر؛ بنده با دانشجوهای معمولی هم کلاس بودم و جزوه‌ها را در قالب ضبط صدا یاد می‌گرفتم  بطوری‌که توانستم در طول ۷ ترم درسم را تا مقطع کارشناسی به اتمام برسانم.

,

در حال حاضر مشغول به چه کاری هستید؟

, در حال حاضر مشغول به چه کاری هستید؟,

در حال حاضر علاوه بر اینکه کارهای موسیقی در قالب آهنگسازی، خوانندگی و تنظیم را  انجام می‌دهم؛ در کانون معلولین توانای قزوین کار مشاوره فرهنگی، مسوولیت کتابخانه گویا و گروه‌های هنری را نیز بر عهده دارم.

,

همچنین مربی دروس رایانه و زبان انگلیسی هستم که در کانون توانا این کلاس‌ها را برای متقاضیان برگزار می‌کنم.

,

چطور توانستید این حرفه‌ها را یاد بگیرید؟

, چطور توانستید این حرفه‌ها را یاد بگیرید؟,

بنده فردی هستم که پیشرفت را دوست دارم و همواره تلاش می‎کنم تا بتوانم در هرکاری تبحر داشته باشم و برای تمام این حرفه‌ها نزد اساتید خوب دوره‌های تخصصی را گذراندم.

,

چگونه با انسان‌ها ارتباط برقرار کرده و به آن‌ها اعتماد می‌کنید؟

, چگونه با انسان‌ها ارتباط برقرار کرده و به آن‌ها اعتماد می‌کنید؟,

طبیعتا نابینایان برای برقراری ارتباط با سایر انسان‌ها بیشتر از قدرت کلام  استفاده می‌کنند و اگر افراد عمل و رفتار درستی داشته باشند، می‌توانند اعتماد ما را جلب کنند.

,

اهل فضای مجازی هستید؟

, اهل فضای مجازی هستید؟,

بله صددرصد؛ من معتقدم اگر به شیوه صحیح از فضای مجازی استفاده کنیم کاربردهای بسیاری خواهد داشت در حالی که متاسفانه هنوز فرهنگ استفاده درست از این فضاها را یاد نگرفته‌ایم و فضای مجازی را ابزاری برای وقت‌گذرانی قرار داده‌ایم در صورتی‌که اگر عمیق به این موضوع بنگریم بسیار کارآمد بوده و می‌تواند پیام‌های زیادی را رد و بدل کند.

,

اگر خدا برای چند لحظه نعمت دیدن را به شما بدهد دوست دارید چه کسی را ببینید؟

, اگر خدا برای چند لحظه نعمت دیدن را به شما بدهد دوست دارید چه کسی را ببینید؟,

دوست دارم اولین کسانی را که می‌بینم پدر و مادرم باشند چراکه وجودم را مرهون زحمات این عزیزان می‌دانم.

,

آیا تا کنون پیش آمده که از زندگی احساس خستگی و گله‌مندی کنید؟

, آیا تا کنون پیش آمده که از زندگی احساس خستگی و گله‌مندی کنید؟,

بله طبیعتا هر انسانی ممکن است در برخی از شرایط احساس خستگی نماید من هم مانند همه انسان‌ها در این موقعیت قرار گرفته‌ام ، در آن شرایط فقط سعی می‌کنم با زمزمه ” خدایا راضی هستم به رضایت” خودم را آرام کنم.

,

چه برنامه‌ای برای آینده دارید؟

, چه برنامه‌ای برای آینده دارید؟,

هدف من پیشرفت در تمام حوزه‌های فعالیتم است و برای رسیدن به آن از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

,

, , ,

مردم با شما چطور برخورد می‌کنند؟

, مردم با شما چطور برخورد می‌کنند؟,

با وجود اینکه بسیاری از مردم با رفتاری محبت‌آمیز و منطقی با افرادی که به هر نحوی دارای محدودیت جسمی هستند برخورد می‌کنند اما هنوز برخی نگاهی اشتباه به ما دارند که نیازمند فرهنگ سازی بیشتری است.

,

انتظار شما از مسوولین چیست؟

, انتظار شما از مسوولین چیست؟,

معلولین از مردم و مسوولین انتظار دارند توانمندی‌های ما را با وجود محدودیت‌های جسمی که داریم قبول کنند اما متاسفانه گاهی مورد تایید و توجه مسوولان قرار نمی‌گیریم.

,

نظرتان را در مورد معلولیت بفرمایید؟

, نظرتان را در مورد معلولیت بفرمایید؟,

 هرچه انسان محدودتر باشد سازنده‌تر خواهد بود، بشر برای پیشرفت در محدودیت‌ها اختراعاتی انجام می‌دهد که شاید اگر در آن شرایط قرار نگیرد هرگز به این اختراعات دست نیابد.

,

وضعیت امکانات برای نابینایان در استان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

, وضعیت امکانات برای نابینایان در استان را چطور ارزیابی می‌کنید؟,

اگرچه امکانات آموزشی در مدارس و کتاب‌های دیجیتالی و بریل در استان وجود دارد و وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده است اما فکر می‌کنم وضعیت آموزشی و امکاناتی برای نابینایان در استان به برنامه‌ریزی‌های بیشتری نیاز دارد.

,

اوقات بیکاری خود را چگونه می‌گذرانید؟

, اوقات بیکاری خود را چگونه می‌گذرانید؟,

بیشتر وقتم را با موسیقی و کامپیوتر می‌گذرانم.

,

انتظارتان به عنوان یک فرد نابینا از مردم چیست؟

, انتظارتان به عنوان یک فرد نابینا از مردم چیست؟,

به نابینایان به عنوان یک شهروند معمولی نگاه کنند نه فردی که معلولیت دارد و هر برخوردی که با افراد عادی دارند با ما هم داشته باشند، سعی کنند نگاه‌شان را نسبت به معلولین تغییر دهند و با دید بهتری به ما نگاه کنند.

,

از مسوولین نیز انتظار دارم که در امورات استخدامی نگاه ویژه‌ای به افراد معلول داشته باشند و سعی کنند بر اساس توانمندی و ظرفیت افراد آن‌ها را استخدام کنند علی رغم اینکه گفته می‌شود برای معلولین در امور استخدامی ظرفیتی درنظر گرفته شده اما تاکنون اجرایی نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه