اخبار داغ

فرماندار قصرشیرین:

مرز خسروی از اول ماه صفر بازگشایی می شود/ جریانات اقلیم کردستان تأثیری در تردد مرز خسروی ندارد

مرز خسروی از اول ماه صفر بازگشایی می شود/ جریانات اقلیم کردستان تأثیری در تردد مرز خسروی ندارد
فرماندار قصرشیرین گفت: بر اساس توافقی که با مسئولین کشور عراقی صورت گرفته قرار است تردد زائران اربعین حسینی از 29 مهر ماه (اول ماه صفر) از مرز خسروی آغاز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا فرامرز اکبری در گفتگو با الوند خبر، اظهار داشت: بر اساس توافقی که با مسئولین کشور عراقی صورت گرفته قرار است مرز خسروی از اول ماه صفر(29 مهر) برای تردد زوار ایرانی باز شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, الوند خبر,

فرماندار قصرشیرین همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر تاثیر جریانات اقلیم کردستان عراق بر مرز خسروی افزود: این موضوع یک مسئله داخلی عراق هست و قبلا هم در خصوص تردد زائرین از مرز خسروی با کردها به توافق رسیدیم.

,

وی با بیان اینکه شهر خانقین به عنوان اولین مدخل ورودی زوار از مرز خسروی به کشور عراق است، افزود: چندین جلسه با فرماندار این شهرنشست برگزار کردیم و با ارتباط خوبی که با ایران دارند بسیار مشتاق خدمت به زائرین ایرانی هستند.

,

اکبری افزود: امید است مشکلات داخلی اقلیم کردستان عراق با عقلانیت طرفین به تدبیر شود اما اگر چنانچه مشکلی هم میان خودشان باشد در روند کاری ما و مسیر تردد زائرین از مرز خسروی هیج مشکلی نخواهد بود.

,

 وی همچنین از فراهم شدن زیرساخت های مرز خسروی برای اربعین حسینی خبر داد و افزود: در مدت بسیار کوتاهی در اختیار داشتیم توانستیم بخش اعظمی از زیرساخت های مرز خسروی را تکمیل و شرایط مطلوبی را برای تردد زائرین کربلای معلی از این مرز فراهم کنیم.

,

 فرماندار قصرشیرین یادآور شد: اکنون زیرساخت ها و پایانه مرزی خسروی و همچنین مجموعه نیروهای خدماتی و امنیتی مستقر در منطقه آمادگی لازم برای تردد زائران اربعین دارند.

,

 وی تصریح کرد: شهرستان قصرشیرین و استان تمام توان خود را برای آماده سازی این مرز و ارائه خدمات مطلوب به زوار اربعین حسینی به کار گرفته است و از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود بهره گرفته ایم.

,

وی افزود: بخش عمده ای از این زیرساخت ها در حوزه پارکینگ، سرویس بهداشتی، ارتباطات سیار، اینترنت، آب و برق، ایجاد اردوگاه های اسکان زائران انجام شده است.

,

اکبری گفت: اکنون تنها نصب و استقرار گیت های اضافی و برخی اقدام جهت استحکامات مرز باقی مانده است که طی چند روز آینده به نحو مطلوب انجام و برای پیاده روی بزرگ اربعین حسینی آماده خواهد شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه