اخبار داغ

لفاظی های ترامپ و نقطه اشتراک عربستان و اسرائیل

لفاظی های ترامپ و نقطه اشتراک عربستان و اسرائیل
"برنی سندرز "سناتور عضو سنای آمریکا گفت: عربستان منبع تروریسم بین المللی است و باید آمریکا در روابط خود با اسرائیل تجدید نطر کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل سپاس،"برنی سندرز" سناتور عضو سنای آمریکا در مصاحبه ای با وب سایت "The Intrespt "گفت: عربستان منبع تروریسم بین المللی است و باید آمریکا در روابط خود با اسرائیل تجدید نطر کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , سپاس,

 "برنی سندرز" سناتور عضو سنای آمریکا و نامزد ریاست جمهوری 2016 این کشور، خواستار تغییرات عمده ای در سیاست خارجی ایالات متحده در خاورمیانه شد و از رابطه ی ایالات متحده و عربستان سعودی انتقاد کرد و آن  کشور را به عنوان منبع تروریسم در منطقه و جهان توصیف کرد. و اضافه کرد: ایالات متحده باید در کمک های نظامی خود به اسرائیل که در حدود 3 میلیارد دلار در سال تخمین زده شود. تجدید نظر کند.

,

این اظهارات سیاستمدار آمریکایی محافظه کار برای مدیریت امور سیاست خارجی آمریکا، نه تنها برای دولتمردان فعلی آمریکا بلکه برای خود سندرز که در گذشته نیز روش های برای حمایت از اسرائیل توصیه می کرده است تعجب برانگیز محسوب می شود. ضمن اینکه بر عملکرد دولت های آمریکا در چند دهه ی اخیر علامت سوال های فراوانی باقی گذاشته است. بطوری که بنا به گفته ی تحلیلگران طرح این موضوع از سوی سندرز ضرورت تغییرات ریشه ی  برای خروج از بن بست سیاست خارجی آمریکا تلقی می شود.

,

 او در مورد عربستان نیز می گوید: آن کشور منبع تروریسم است آنها نه تنها عامل انفجار 11 سپتامبر هستند. بلکه من فکر می کنم مهم ترین چیزی که آنها دنبال می کنند تامین مالی مدارس دینی برای گسترش ایدئولوژی افراط گرایی وهابی در بسیاری از کشورهای جهان است و آنها این مساجد و مدارس دینی را تامین می کنند تا به نشر تکفیر و تنفر از دیگران بپردازند.

,

"سندرز" خواستار آن شد که دولت آمریکا نه تنها حمایت کورکورانه بخاطر نفت را از پادشاهی غیر دموکراتیک عربستان را متوقف کند بلکه با رقیب آن در منطقه یعنی با ایران روابط خود را بهبود بخشد. او در یک سخنرانی پیرامون سیاست خارجی که روز یکشنبه پس از این مصاحبه ارائه شد و همچنین به بحث در مورد معاهده توافق هسته ای ایران پرداخت و گفت که باید در مقابل مخالفت رئیس جمهور ترامپ و اعضای کنگره در حزب جمهوری با برجام  ایستادگی شود.

,

اما از سوی دیگر پس از اعلام موضع اخیر ترامپ در قبال برجام در جمعه گذشته در تازه ترین واکنش های جهانی به تغییر سیاست ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران، نخست وزیر اسرائیل و همچنین عربستان سعودی از مواضع دونالد ترامپ حمایت و استقبال کردند.

,

به گزارش هاآرتص، بنیامین نتانیاهو عصر جمعه به خاطر آنچه سخنان شجاعانه ترامپ خواند به او تبریک گفت و اعلام کرد ترامپ جسورانه در مقابل رژیم تروریست ایران ایستاد. از سوی دیگر عربستان سعودی ساعاتی پس از اعلام راهبرد جدید دونالد ترامپ در قبال ایران با انتشار بیانیه‌ای از سخنان رئیس جمهور آمریکا استقبال کرد.

,

شبکه العربیه به نقل از مقام های ریاض اعلام کرد: ایران با استفاده از منافع بعد از لغو تحریم‌های اقتصادی علیه خود در راستای بی‌ثبات کردن منطقه استفاده کرده است.

,

تلویزیون الحدث نیز گزارش داد: عربستان ضمن استقبال از مواضع جدید دولت آمریکا در قبال ایران تاکید کرد که برای مقابله با «اقدامات خصمانه» این کشور در منطقه با جامعه جهانی همکاری خواهد کرد. عربستان اولین کشوری عربی است که درباره راهبرد جدید دولت آمریکا در قبال ایران بیانیه‌‌ صادر و از سخنان دونالد ترامپ حمایت کرده است. ترامپ در سخنان خود بارها در پی بی ثبات سازی ساختار برجام و زمینه سازی برای فروپاشی آن ادعاهای موهومی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده و دشمنی عمیق خود را در ابعاد مختلف علاوه بر امور سیاسی بر هویت سرزمینی ایران اسلامی، خلیج فارس را با نام جعلی نشان داد.

,

 پس از بیان این اظهارات سخیف از سوی رئیس جمهور آمریکا نقاط  اشتراک حمایت رژیم اشغالگر صهیونیستی و رژیم تکفیری عربستان بیش از پیش آشکار شده و جالب است که این وضعیت را از نظر یکی از سیاستمداران سابق کیان صهیونیستی بازبینی نموده بصورتی مستند بیان نمائیم اسحاق بن زوی (دومین رئیس جمهور اسرائیل)  در صفحه ی 232 کتاب دونمه از طریق نامه خود می نویسد: هنوز فرقه هایی مذهبی هستند که خود را بخشی از قوم بنی اسرائیلی می شناسند و اعضای این جوامع، علیرغم تفاوت شیوه  آنها نسبت به مردم یهود، همچنان به مذهب یهودیان پایبندند از جمله سامری ها که بقرقه ی موسائی ها مقید هستند و درکنار آنها فرقه وهابی که ظاهر مسلمان هستند اما مخفیانه آیین های یهودی را ادا می کنند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه