اخبار داغ

با حضور مدیرعامل شرکت برق منطقه آذربایجان/

کلنگ احداث نیروگاه 5/18 مگاواتی در مشگین‌شهر بر زمین زده شد

کلنگ احداث نیروگاه 5/18 مگاواتی در مشگین‌شهر بر زمین زده شد
با حضور مدیرعامل شرکت برق منطقه آذربایجان کلنگ احداث نیروگاه 5/18 مگاواتی در مشگین‌شهر بر زمین زده شد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرمشکین، افشین روشن میلانی مدیرعامل شرکت برق منطقه آذربایجان در مراسم کلنگ زنی نیروگاه 5/18 مگاواتی در مشگین‌شهر گفت: انتظار می‌رود اجرای این پروژه طی 18 ماه به بهره برداری برسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرمشکین,

میلانی با بیان اینکه برق مورد نیاز شهرستان مشگین‌شهر نزدیک به 40 مگاوات است گفت:  با احداث این نیروگاه در مقیاس کوچک، 50 درصد برق شهرستان مشگین‌شهر را تامین می‌شود.

,

وی تصریح کرد: تاکنون برق مورد نیاز شهرستان از طریق نیروگاه سبلان و 232 مگاواتی شهرستان اهر تامین می‌شد که با بهره‌برداری از این نیروگاه،میزان خاموشی به حداقل خواهد رسید.

,

میلانی افزود: این پروژه در قالب پدافند عامل و افزایش توان شبکه شرستان اجرا می‌شود.

,

در این مراسم ولی ملکی نماینده مردم مشگین‌شهر  گفت: تا زمانی که برق مورد نیاز صنایع شهرستان تامین نشود امکان سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

,

وی افزود: متاسفانه نیروگاه زمین گرمایی شهرستان به فراموشی سپرده شده بود اما در یک ماه گذشته اولین توربین 5 مگاواتی خریداری و در این شهرستان مستقر شده است.

,

ملکی تصریح کرد: این در حالی است که کشور ترکیه همزمان با این مشگین شهر فعالیت نیروگاه خود را آغاز کرده بود و در حال حاضر آنها 500 مگاوات برق تولید می‌کند اما در این شهرستان هنوز برای 5 مگاوات برق، توربین خریداری شده است.

,

وی همچنین اظهار کرد:  در سال جاری تمام روستاهای بالای 20 خانوار گازدار می‌شوند.

,

میرعلی رحیمی زاد فرماندار مشگین‌شهر نیز با بیان اینکه این پروژه با اعتبار بالغ بر 500 میلیارد ریال اجرا می‌شود گفت: این مبلغ بیش از اعتبار عمرانی یک ساله شهرستان استکه توسط بخش خصوصی تنها در یک بخش سرمایه‌گذاری می‌شود.

,

وی افزود: با توجه به توسعه شهرستان در حوزه‌های مختلف خصوصاً صنعت، نیاز به منابع انرژی بیش از پیش احساس می‌شود چرا که تا یک سال آینده پروژه‌های مختلفی همچون اتوبوس سازی، ذوب آهن و ... راه اندازی می‌شود لذا لازم است این پروژه با جدیت دنبال شود  تا نیاز برق شهرستان در حوزه‌های مختلف تامین شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه