اخبار داغ

واکنش مسئولین مهدیشهر به اظهارات ترامپ:

سخنان نابجای ترامپ، ملت ایران را مستحکم تر کرد/ گستاخی های ترامپ نتیجه بی دقتی در برجام بود

سخنان نابجای ترامپ، ملت ایران را مستحکم تر کرد/ گستاخی های ترامپ نتیجه بی دقتی در برجام بود
برخی از مسئولین مهدیشهر نسبت به تهدیددها و سخنان ترامپ در خصوص ایران، واکنش نشان دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نیزوا؛ برخی از مسئولین مهدیشهر نسبت به تهدیددها و سخنان ترامپ در خصوص ایران، واکنش نشان دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حسن ارگی فرماندار مهدیشهر در واکنش به اظهارات ترامپ در خصوص ایران، در گفت و گو با خبرنگار نیزوا، گفت: سخنان ترامپ باعث شد که متحدتر از گذشته در مقابل دشمنانمان بایستیم و رئیس جمهور کشورمان نیز به نیابت از مردم ایران مواضع خود را شفاف اعلام کرد.

, نیزوا,

وی سخنان نابجای ترامپ در خصوص برجام را نشانه ای از کم سیاستی و کم اطلاعی وی دانست و تصریح کرد: ترامپ در زمان انتخابات نیز اعلام کرده بود برجام را زیر سوال خواهم برد و الان هم اظهارات نابجایی داشته اما دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و مجامع بین المللی کاملا در مقابل این قضیه مستحکم ایستاده است.  

,

سخنان نابجای ترامپ، ملت ایران را مستحکم تر کرد

, سخنان نابجای ترامپ، ملت ایران را مستحکم تر کرد,

فرماندار مهدیشهر افزود: رئیس جمهور آمریکا با قضاوت سایر ملل و سایر کشورها مواجه شد و همه یک صدا و با مواضع مستحکم اعلام کردند که جمهوری اسلامی ایران براساس قوانین و قواعد بین المللی توانسته مسیر ش ادامه دهد و در این خصوص هم قانونمندانه رفتار کرده است.

,

ارگی اضافه کرد: نگاه غلط و سخنان نابجای ترامپ نسبت به ایران باعث شد که مردم و دولت و ارکان نظام بیش از پیش و منسجم تر در مقابل زیاده خواهی آمریکا بایستند.

,

وی با اشاره به موضع ترامپ در مقابل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: این موضع علیه سپاه یقینا ناشی از نگرانی و دغدغه آنها از ایستادگی و مقابله این نهاد با زورگویی ها و زیاده خواهی های دشمن است و امروز نیز که با تروریست منطقه دارد مبارزه می کند طبیعتا دشمنان ما را خشمگین کرده است.

,

فرماندار مهدیشهر گفت: آنچه که مسلم است باید بیش از همیشه و مستحکم تر از گذشته در کنار هم باشیم و به دشمن نشان دهیم که مسائل داخلی ما سوای از مسائل خارجی و بین المللی است و هموطنان و دولت و همه ارکان نظام و نیروهای نظامی و انتظامی و ارتش یکصدا در کنار هم برای دفاع از ارزش ها و مرزهای جمهوری اسلامی ایران ایستاده اند و همه ید واحدی در جهت مقابله با دشمنان هستند.

,

آمریکا نمی تواند با ایران مقابله کند

, آمریکا نمی تواند با ایران مقابله کند,

ارگی افزود: آمریکا به عنوان یک کشور مستکبر نشان داد که با تفکر و دکترینی که مدعی سردمداری آن در جهان است، نمی تواند با نظام جمهوری اسلامی ایران که بر پایه یک حکومت دینی بنا شده مقابله کند.

,

وی تصریح کرد: قطعا دشمنی های آمریکا به این اینجا محدود نمی شود و تمام نیز نخواهد شد اما یقینا این ایستادگی و درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولتمردان سبب خواهد شد ترامپ به ناچار به مسائل بین المللی تن دهد و اقتدار ایران را بپذیرد و نیروهای نظامی و انتظامی و سپاه پاسداران ما را که برخواسته از همین مردم هستند را هم باید بپذیرد.

,

فرماندار مهدیشهر همچنین در خصوص اعتماد به آمریکا گفت: تعریف ما از اعتماد نه تنها در قبال آمریکا بلکه نسبت به سایر کشورها نیز باید مشخص شود، اعتماد نه به آن منزله که یک تعریف عام باشد.

,

ارگی بیان کرد: در معادلات و مبادلات سیاسی و اجتماعی با دنیا چارچوب هایی وجود دارد، مثل همین برجام، که الآن هم اعتمادی به آمریکا نداریم ولی بهانه ای بر این نیست که برخلاف قواعد بین المللی و آرمان هایی که نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، در مجامع بین المللی ظاهر شویم.

,

وی تاکید کرد: ما کاملا مطابق با آرمان ها و ارزش های کشور در مجمع بین المللی ورود پیدا می کنیم و با احترام به قواعد بین المللی از ارزش های خودمان دفاع می کنیم و خواسته هایمان را محقق خواهیم کرد.

,

دولت بد عهدی آمریکا در برجام را دور از ذهن نمی دانست

, دولت بد عهدی آمریکا در برجام را دور از ذهن نمی دانست,

فرماندار مهدیشهر خاطر نشان کرد: مثلا در بحث برجام از همان روز اول هم رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به مراقبت به بدعهدی آمریکا تاکید کردند و دولت هم این قضیه را دور از ذهن نمی دانست به همین خاطر نیز به گونه ای عمل کرد که برجام نباید در حد توافق نامه چند کشور باشد بلکه باید در مجمع سازمان ملل این موضوع به تصویب برسد که این خود گام بزرگی بود که بر حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران و مواضع اش کمک کرد.

,

گستاخی های ترامپ نتیجه بی دقتی در برجام بود

, گستاخی های ترامپ نتیجه بی دقتی در برجام بود,

حجت الاسلام محمد رضا رحیمی زاده امام جمعه درجزین نیز در واکنش به سخنان ترامپ، اظهار کرد: گرگ های وقتی می خواهند حمله کنند سر و صدا می کنند و منتظر واکنش هستند که در واقع با این صرو صدای ترامپ واکنش های مسئولین از رئیس جمهور و دولتمردان گرفته تا مردم را شاهد بودیم و مقاومت خوبی را نشان دادیم.  

,

وی پاسخ مسئولین نظام و مردم را موجب عقب نشینی مقطعی آمریکا بیان کرد و افزود: این مقاومت و پای کار بودن مردم نشان داد که حرف های نامربوطه ترامپ نتیجه نمی دهد هر چند آنها دنبال این هستند که دوباره بتوانند با توجه به بی دقتی هایی که در امر برجام شده امتیاز بگیرند.

,

امام جمعه درجزین گستاخی های ترامپ را نتیجه بی دقتی در برجام دانست و تصریح کرد: امام خامنه ای هم به این نکته اشاره کردند که اگر دقت بیشتری می شد زمینه ای برای گستاخی آمریکایی ها فراهم نمی شد.  

,

رحیمی زاده تاکید کرد: این امر باید درسی برای مسئولین کشورمان باشد که از این پس دقت بیشتری کنند تا آمریکا نتواند بیشتر از این نفوذ کند چون آنها دنبال این هستند که امتیازات بیشتری از ایران بگیرند.

,

سخنان ترامپ بیشتر موجب آبروریزی خودش شد

, سخنان ترامپ بیشتر موجب آبروریزی خودش شد,

وی گفت: این تهمت ها و اتهامات که ترامپ علیه ایران بیان کرد بیشتر مورد آبروریزی خود وی شد از این جهت که  کشورهایی بودند که شاید ایران را خیلی نخواهند ولی آزادمردانه اظهار نظرهای خوبی در حمایت از ایران داشتند.

,

امام جمعه درجزین اضافه کرد: ترامپ یک سیاستمدار حرفه ای نیست بلکه کاسبی است که در لباس سیاستمدار درآمده است و نشان داد که از نظر روانی اعتدالی ندارد.

,

اگر کسی همچنان بخواهد آمریکا را قابل اعتماد بداند، خودش قابل اعتماد نیست  

, اگر کسی همچنان بخواهد آمریکا را قابل اعتماد بداند، خودش قابل اعتماد نیست  ,

رحیمی زاده در خصوص اعتماد داشتن به آمریکا نیز بیان کرد: با این همه عداوت و آشکار شدن پیمان شکنی های آمریکا و اظهارات ترامپ اگر کسی باز هم بخواهد به آمریکا اعتماد کند باید به وی شک کنیم و پی ببریم که خود این شخص مورد اعتماد نیست حال از هر جناح و تفکر سیاسی که بخواهد باشد.

,

وی افزود: برخی ها استدلال می کنند که با همه پیمان شکنی ها باز هم می توانیم با آمریکا کنار بیاییم که این حرف ها برخلاف قرآن است گرچه همین افراد استناد به برخی آیات قرآن می کنند در صورتی که آیات دیگر قرآن می فرماید اگر پیمان شکنی های مکرر شد ما حتی مقابله به مثل باید بکنیم.

,

امام جمعه درجزین در خصوص مقابله به مثل کردن ایران در برابر پیمان شکنی ها، اظهار کرد: در قضیه برجام متاسفانه به گونه ای بی دقتی شد که ما حق اعتراض نداریم و اگر اعتراض کنیم آنها باز بر علیه ما اقدام می کنند.

,

رحیمی زاده گفت: تاکنون هیئت نظارت بر برجام اقدام عملی خاصی نداشته و هنوز عکس العمل جدی نشان ندادند که ما از دولت مردان مطالبه داریم که در مقابل این بدعهدی ها و پیمان شکنی ها چه اقدام عملی کردید که آنها عقب نشینی کنند؟

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه