اخبار داغ

رئیس دانشگاه اردکان:

دانشگاه اردکان از کمبود زمین رنج می برد

دانشگاه اردکان از کمبود زمین رنج می برد
یکی از مشکلات دانشگاه در حال حاضر کمبود زمین برای گسترش فیزیکی دانشگاه است که همت و همدلی مسئولین شهر و استان جهت تحقق این امر را می طلبد. این دانشگاه متاسفانه یک دهم ظرفیت واقعی دانشگاه زمین در اختیار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اردکان گویا؛ صبح امروز نشست خبری رئیس دانشگاه اردکان در محل سازمان مرکزی دانشگاه با حضور جمعی از اهالی خبر  و رسانه برگزارشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اردکان گویا,

در ابتدای نشست دکتر علی نصیری طوسی رئیس دانشگاه اردکان ضمن خوش آمد گویی به فعالان رسانه و خبرنگاران در خصوص صحبت های اخیر ترامپ گفت: این روزها شاهد بد اخلاقیها و بد عهدیهای دولت آمریکا در قضیه برجام هستیم  و این برگرفته از خوی استعماری این دولت است که فقط با همبستگی ملی و اقتصاد مقاومتی که مدنظر مقام معظم رهبری است می توان پیروز این میدان  بود و دانشگاه با رویکرد اقتصاد دانش بنیان میتواند وابستگی های  کشور به خارج را کم کند و کشور را به خودکفایی برساند.

,

وی افزود شروع این دانشگاه با تاسیس دانشکده منابع طبیعی در سال 1374 بوده و در سال 1389با ادغام شدن با مرکز آموزش عالی اردکان، مجتمع آموزش عالی اردکان شکل گرفت و در سال 1390  رسما تبدیل به دانشگاه اردکان شد.

,

 رئیس دانشگاه اردکان ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه اردکان با 2700 دانشجو در 36 کد رشته که 15 کدرشته آن مربوط به کارشناسی ارشد است مشغول به فعالیت علمی است.

,

 وی اظهار داشت: 50 درصد ورودی های 96 بومی استان یزد هستند و حدود 1000 دانشجو در خوابگاه های اردکان سکونت پیدا کرده اند.

,

رئیس دانشگاه خاطر  نشان کرد: با توجه به صنعتی بودن اردکان و به منظور ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه با صنایع، نمایشگاهی با محوریت دانشگاه اردکان برای تعامل بیشتر دانشجویان و صنایع برگزار خواهد شد .چرا که بیشتر دانشجویان در به کارگیری علم و حضور در صنایع مشکل دارند و باید آنها را برای حضور در جامعه و قبول مسئولیت آماده کرد.

,

وی همچنین در ادامه از پروژه های در حال ساخت  مانند خوابگاه های دانشجویی و آموزشکده دامپزشکی توضیحاتی ارائه نصیری تاکید کرد: یکی از مشکلات دانشگاه در حال حاضر کمبود زمین برای گسترش فیزیکی دانشگاه است که همت و همدلی مسئولین شهر و استان جهت تحقق این امر را می طلبد. این دانشگاه متاسفانه یک دهم ظرفیت واقعی دانشگاه زمین در اختیار دارد.

,

وی اظهار داشت: خوابگاهی در اطراف میدان چادرملو اردکان ساخته شده است که دارای استاندارد کافی است که برای خواهران در نظر گرفته شده است که ظرفیتی بالغ بر 300 تا 350 نفر دارد که اگر مشکل مدیریتی آن را بتوانیم عمل کنیم به زودی از آن استفاده خواهیم کرد.

,

رئیس دانشگاه اردکان در خصوص اعتراضات برخی از دانشجویان در خصوص کیفیت غذا گفت: غذا در شرکت خارج از دانشگاه تهیه می شود و امسال در مزایده یکی از شرکت ها برنده شده و غذا توسط آنها تهیه می شود. ما نمی گوییم غذا بی نقص است اما وقتی بودجه ای وجود ندارد ما نمی توانیم بهتر از آن را تهیه کنیم. 

,

وی ادامه داد: در هفته گذشته نیز با اعتراض دانشجویان کیفیت غذارا بالاتر بردیم هر چند که هزینه بیشتری برای ما دارد اما این کار را انجام دادیم که امیدواریم در دوره های بعد خبرهای خوشی به شما برسد.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه