اخبار داغ

یادداشت/

تحلیلی بر یاوه گوئی های جدید "ترامپ" علیه ملت ایران

تحلیلی بر یاوه گوئی های جدید "ترامپ" علیه ملت ایران
رجز خوانی های جدید ترامپ در عمل تغییر رفتار جدید و یا عملی خلاف انتظار نبود او حرف تازه ای در سخنرانی خود بیان نداشته بلکه ادامه همان رجز خوانیهای ریگان و بوش و اوباماست. ولی با ادبیاتی بی ادبانه تر و توهین آمیزتر .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب،یدالله مرادی فعال سیاسی درتحلیلی آورده است:رویاروئی دو جبهه استکبار جهانی و انقلاب اسلامی با به صحنه آمدن یک تاجر بی ادب به نام دونالد ترامپ وارد یک مرحله حساس، ظریف، دقیق و مهم گردیده است. جبهه حقانی انقلاب اسلامی نه در ایران و خاورمیانه بلکه در پهنه جهان کنونی شکل گرفت تا عدالت و آزادی و مردم سالاری و حقوق بشر راه صواب بیابد و ملت ها طعم شیرین روابط انسانی بر پایه مدنیت دینی را درک و لمس نمایند. عزت و استقلال و شرف خود را به پای قدرت های ظالم و طواغیت حراج نکنند و در اینجا بود که اساس و بنیان فکری و زیر ساخت مدیریت استکباری به لرزه افتاد، ساختار استبداد جهانی احساس خطر کرد و بدین طریق بود که ایران اسلامی به رهبریت امام خمینی (ره) علمدار رهایی و آزادی ملت ها گردید و جبهه مقاومت در راستای انقلاب اسلامی در منطقه شکل گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب جنوب,

ارتجاع عرب، صهیونیسم مزدور، گروهک های وابسته و عناصر سست بنیان دست در دست هم قرار دادند تا جبهه استکباری را همراهی نمایند و در اینجا که امریکای جهانخوار رهبریت جبهه استکبار را برعهده گرفت تا انقلاب و اسلام و مبانی دینی و تمدن و فرهنگ ایرانی را متناسب با امیال زورگویانه خود مصادره نماید ولی احساس هویت جدید نیروهای انقلابی و پاسداران ارزش ها، نیات شوم آنها را برهم زدند و طرحی نو در انداختند. اراجیف جدید ترامپ چیزی جز ناله های عجز و ناتوانی و عصبانیت یک کفتار گرسنه نمی باشد.

,

برجام راهی و مسیری بود برای اثبات سلامت برنامه های توسعه ایران و دور کردن فضای روانی ایران هراسی و از طرف دیگر ایجاد فرصتی بود برای قدرت های جهانی که ورای شعارها و تهدید های امریکا به حقانیت ایران پی ببرند.اما چون یک طرف تاثیرگذار و تعیین کننده برجام امریکای خبیث و تروریست پرور بود و در طول تاریخ هم درمورد ملت ایران و هم ملت های دیگر جهان شرارت و قساوت و بد عهدی خود را تکرار کرده بود لذا از همان ابتدای مذاکرات هسته ای با وجود نشان دادن دست مخملین و لبخندهای شیطانی، روح بد عهدی، بدقولی و رفتار ناجوانمردانه خود را بروز دادند و با حضور ترامپ دیوانه در کاخ سفید، اتهامات و فحاشی های جدید و حتی اعمال تحریم های جدید را بروز دادند.

,

 ترامپ را باید نماد یک امریکای بدون روتوش و عکس واقعی امریکا در قاب رفتار غیر انسانی دانست وی ساخته تبادلات پولی و مناسبات صرفاً مالی می باشد، عنصری غیر اخلاقی با روحیه ای درنده خویی است که در تمام جهان دوستی و رفتارش را بر سود و منافع طبقه و کشورش می بیند و آنقدر خبیث و مال پرست است که در برابر دلارهای اهدایی ارتجاع عرب سعودی نام تاریخی و جاودانه خلیج فارس را هم تحریف می نماید. ترامپ آنچنان ابله است که تاریخ فرهنگ و تمدن ملتی را نادیده گرفته و جغرافیای سیاسی دنیا را در راهروی تنگ افکار پلیدش زندانی می کند و برای تامین مطامع استعماری خود به انواع دروغ و اتهام و حیله متوسل می شود.

,

رجز خوانی های جدید ترامپ در عمل تغییر رفتار جدید و یا عملی خلاف انتظار نبود او حرف تازه ای در سخنرانی خود بیان نداشته بلکه ادامه همان رجز خوانیهای ریگان و بوش و اوباماست. ولی با ادبیاتی بی ادبانه تر و توهین آمیزتر .

,

چند نکته دیگر از این سخنرانی:

,

ترامپ موضوع برجام را بهانه قرار داد تا کینه و عداوت خود را به ملت ایران و سپاه پاسداران ابراز دارد و در نهایت برجام را هم به کنگره ارجاع داد و عملاً خود را راحت کرد.

,

نگاه تاجرمآبانه ترامپ در عرصه روابط بین الملل نشان داد که ایشان فوق العاده تهی مغز و بیسواد است هم بی پشتوانه بودن دانش سیاسی و حقوق بین الملل را از خود نشان داد، هم  عدم اطلاع از تاریخ یک ملت باستانی و کهن به نام ایران را وهم ندانستن واحدهای جغرافیایی پر منفعتی که حتی نیروهای اشغالگرش در آن حضور دارند مثل خلیج همیشه فارس.

,

از نظر روانشناسی این بیانات هیجانی و عصبی گونه هم نماد دیگری از بروز تهی بودن، ابلهی و عدم تعادل او حکایت ها دارد. او آنقدر از علم روانشناسی هم به دور بوده که نمی داند حتی ایرانیان معاند و ضد انقلاب اسلامی هم از واژه خلیج عربی ایشان متنفرند و همین خطای راهبردی  این دیوانه ی خودخواه می باشد که از یک طرف ادعای حمایت از ملت ایران را می نماید  و از طرف دیگر نسبت تروریست بودن خودشان را به این ملت بزرگ نسبت می دهد.

, .,

در بحث تهاجم به سپاه هم اتفاق تازه ای رخ نداده است زیرا سپاه از ابتدای شکل گیری خار چشم دشمنان این آب و خاک بوده و هست و خواهد بود و چون عملاً سپاه رابطه ای سیاسی، نظامی و فرهنگی با امریکا نداشته لذا تحریم آنهم بازی با کلمات می باشد و بحث تحریم سپاه هم به 11 مرداد برمیگردد که براساس قانونی موسوم به کاتسا چنین رویه کینه توزانه ای را پیش گرفته بودند.

,

 واکنش ها به سخنان ترامپ هم خود درس ها دارد اولاً موافقین این سخنان گستاخانه اسرائیل غاصب، عربستان مرتجع، امارات و بحرین شیخ نشین های خوش گذران و دلالان منافق می باشند.

,

 مخالفین این سخنان علاوه بر جریان انقلابی و جبهه مقاومت در سراسر جهان، اتحادیه اروپا و مقامات کشورهای اروپائی و حتی رئیس گروه اقلیت خود کنگره امریکا و بسیاری از صاحب نظران و اندیشمندان آن کشور بودند که وسعتی به عظمت ایران انقلابی را درک کرده اند و از خود نشان دادند.

, .,

 مواضع خصمانه و مغایر با حقوق بین الملل وتهدید علیه امنیت ملی ایران و استفاده از عنوان جعلی خلیج عربی برای خوش رقصی اعراب منطقه و توهین به هویت و غرور ملی ملت ایران و ارزش های دینی و انقلابی و برملا شدن استفاده ابزاری از حقوق بشر آن سبب تحکیم وحدت و هماهنگی همه نیروها و جناح های انقلاب اسلامی حول محور ولایت فقیه و دوراندیشی مقام معظم رهبری گشته و میشود که واکنش منطقی، سریع، شفاف و انقلابی رئیس جمهور نمونه ای از آن می باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه