اخبار داغ

وضعیت نابسامان خط مسافربری اراک- فراهان/هیچ ارگانی بر این خط مسافربری نظارت ندارد

وضعیت نابسامان خط مسافربری اراک- فراهان/هیچ ارگانی بر این خط مسافربری نظارت ندارد
شهرستان فراهان نه تنها در بسیاری از امکانات و زیرساخت‌ها نسبت به جمعیت خود با کمبود روبرو است، بلکه در زمینه استقرار تاکسی در خط اراک- فراهان هم معضلاتی وجود دارد که سبب نارضایتی رانندگان این خط و شهروندان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ه نقل از فراهان خبر؛ شهرستان فراهان در سال‌های اخیر با روند رشد جمعیتی بالایی روبرو بوده است و شاهد جهشی در جمعیت این شهرستان هستیم و متناسب با این رشد جمعیت، بایستی امکانات و زیرساخت‌ها نیز توسعه یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

فعالیت رانندگانی بدون صلاحیت در خط تاکسیرانی اراک- فراهان

,

تاکسی به عنوان یکی از زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی از نیازهای ضروری جوامع شهری است و در شهر فرمهین ۴۵ وسیله نقلیه از جمله تاکسی و خودروهای شخصی برای جابجایی مسافران بین راهی مسیر اراک-فراهان در این خط مشغول به خدمات رسانی به مردم هستند، متاسفانه از این خودرها تنها ۳ خودرو تاکسی بوده و مابقی خودروهای پرایدی با آرم و کد اداره پایانه است و حدود ۱۰ خودرو در این خط بدون آرم و کد پایانه فعالیت می کنند.

,

شهرستان فراهان نه تنها در بسیاری از امکانات و زیرساخت‌ها نسبت به جمعیت خود با کمبود روبرو است، بلکه در زمینه استقرار تاکسی در خط اراک- فراهان هم معضلاتی وجود دارد که سبب نارضایتی رانندگان این خط و شهروندان شده است.

,

متاسفانه فعالیت برخی از خودروهای این خط بدون رعایت حداقل قوانین و ضوابط است در حالی که رانندگان باید در پایانه پرونده تشکیل دهند و حداقل ضوابط را رعایت کنند و دارای صلاحیت برای انجام این کار باشند.

,

, ,

عدم توجه مسئولان به این موضوع سبب سوء استفاده برخی از افراد سودجو شده است و تعدادی از این رانندگان این خط با خرید مجوز بدون رعایت ضوایط مشغول مسافرکشی شده است.

,

به دنبال رونق حمل و نقل عمومی هستیم

,

سال گذشته در شورای ترافیک شهر فرمهین با حضور مدیر کل پایانه استان این معضلات بازگو شد، بهرامی نیا، مدیر کل پایانه استان در این جلسه با اشاره به ساماندهی وضعیت تاکسی های خط اراک به فراهان گفت: نگاه ما برای حمل و نقل وسیله شخصی نیست و به دنبال رونق حمل و نقل عمومی هستیم.

,

وی افزود: رانندگان وسایل نقلیه سبک خط فراهان باید در پایانه پرونده تشکیل دهند و حداقل ضوابط را برای این کار داشته باشند، به رانندگای این خط هم  که تاکسی ندارند، فرصتی برای تبدیل وسایل نقلیه شخصی به تاکسی می دهیم.

,

, ,

بهرامی نیا اظهار کرد: خدمات دهی و  رعایت نکات ایمنی برای حفظ جان مسافر از حقوق مسافر است، متاسفانه بیشترین خودروهای این خط پراید هستند در حالی که پراید به عنوان آسیب پذیرترین خودرو، بالاترین آمار تصادفات را در سال گذشته داشته است.

,

, ,

 قاسم امراللهی یکی از رانندگان با سابقه مسیر اراک-فراهان گفت: در این خط تنها ۲ تاکسی مشغول هستند و بقیه خودروهای این خط پراید هستند که آرم اتحادیه دارند و خودروهای بدون آرم اتحادیه هم  در این خط مشغول به فعالیت هستند.

,

وی افزود: تعداد خودروهایی که در این خط فعالیت می کنند روند صعودی دارد و با توجه به تعداد بالای خودروها و نبود مسافر، درآمدزایی کافی برای رانندگان نیست.

,

امراللهی اظهار کرد: از سوی مسئولان از سال ۸۵ وعده هایی برای ساماندهی وضعیت ایستگاه تاکسیرانی فراهان داده شده است و بیان کردند که با شهرستان شدن فراهان و استقرار پلیس راهور مشکلات این خط پایان می پذیرد  اما متاسفانه تاکنون این وعده ها عملی نشده است و همانطور که مشاهده می کنید ۵ متر فضا از کنار خیابان اصلی شهر برای این خط تاکسیرانی بدون هیچگونه امکاناتی در نظر گرفته شده است، که این مکان فقط برای پارک ۵ خودور فضا دارد.

,

مسافربرهای شخصی؛ کاسبی رانندگان اراک - فراهان را کساد کرده اند

,

این راننده فراهانی اظهار کرد: مسافربرهای شخصی امانمان را بریده‌اند و حسابی کاسبی‌مان را کساد کرده‌اند، اگر بخواهیم مانع این کار شویم باید بحث و جدل کنیم و کار به کلانتری و دادگاه کشیده می شود و این امر به کار ما لطمه می زند.

,

وی بیان کرد: هیچ ارگانی بر فعالیت این خط تاکسیرانی نظارت ندارد، رانندگان خودشان خط خودرو خرید و فروش می کنند، در حال حاضر قیمت خط اراک- فراهان ۷ میلیون تومان است، البته رانندگانی هم هستند که با یک نامه مسئول عالی رتبه وارد خط شدند و مبلغی هم پرداخت نکرده اند.

,

امراللهی افزود: کار کردن در این خط نوبتی است، ما مجبوریم برای گرفتن نوبت، ساعت ۳ از منزل بیرون بزنیم، این خط در بسیاری از ساعات روز مسافر ندارد و ما ناچاریم مدت زیادی را صبر کنیم تا ۴ نفر سوار ماشین شوند. در این بین مسافربرهای شخصی که از این مسیر می‌گذرند‌‌ همان تعداد مسافر محدود را هم سوار می‌کنند! و در نتیجه یکی دو نفری که در این وانفسا سوار تاکسی ما می‌شوند از انتظار خسته شده و پیاده می‌شوند و سوار‌‌ همان مسافربرهای شخصی می‌شوند تا سریع‌تر به مقصد برسند. 

,

راننده فراهانی اظهار کرد: کرایه این خط ۳۵۰۰ تومان است و امسال هم افزایش قیمتی نداشتیم، رانندگان تاکسی حتما باید در ابتدای حرکت خود از دفتر پایانه صورت وضعیت بگیرند اما دیگر خودروهای این خط الزامی به گرفتن صورت وضعیت ندارند.

,

وی بیان کرد: رانندگان تاکسی هر بار در رفت و برگشت به اراک باید در پلیس راه ساعت بزنند اما رانندگان خودروهای دیگر این خط ملزم به این کار نیستند، الان هم پلیس راه به رانندگان تاکسی اعلام کرده که پهپاد باید برای تاکسی تهیه کنیم که هزینه آن ۲ میلیون تومان است.

,

امراللهی گفت: با وضع درآمدی برای ما مقرون به صرفه نیست که برای تاکسی پهپاد تامین کنیم، وقتی هم که رانندگان با خودروهای دیگر با هزینه های کمتری مشغول به فعالیت در این خط هستند، معلوم است که رانندگانی رغبتی به گرفتن تاکسی ندارند.

,

, ,

 

,

محل استقرار ایستگاه تاکسیرانی فراهان جان رانندگان و مسافران را تهدید می کند

,

فراهانی، یکی دیگر از رانندگان این خط بیان کرد: بر اساس قانون، ایستگاه تاکسیرانی باید ۲۰ متر با میدان فاصله داشته باشد اما ایستگاه خط ما در فاصله سه قدمی میدان اصلی شهر مستقر شده است و هزاران مخاطره جانی هم برای مسافر و هم رانندگان دارد.

,

وی افزود: در شورای ترافیک فراهان مصوب شد که شهرداری در خیابان مجاور  CNG ،ایستگاه پارک سوار احداث کند اما با توجه به نامناسب بودن مکان، رانندگان استقبالی نکردند و شهرداری هم تاکنون اقدامی نکرده است.

,

فراهانی اظهار کرد: به دلیل نبود مسافر و تعداد بالای خودورهای این خط، مسافر کشی در این خط مقرون به صرفه نیست اما از آنجا که شغل دیگری نیست مجبوریم با ابن وضعیت کنار بیاییم.

,

راننده خط اراک- فراهان ادامه داد: یک راننده مسافر کش باید از نخستین ساعات بامداد تا واپسین ساعات شب و حتی در ایام تعطیل و با هر شرایط آب و هوایی به مردم خدمت کند، علاوه بر مخارج معیشتی، افزایش قیمت بنزین و گاز، قطعات خودرو، استهلاک و هزینه تعمیرات و خدمات، بر راننده تحمیل می شود.

,

وی گفت: خودروهای بی تعهد و شخصی به دلخواه مسافر این خط را سوار می کنند و مسئولان مربوطه نسبت به این امر بی توجه هستند.

,

فراهانی تصریح کرد: شاهدیم هر کسی که بازنشسته شده یا در جست وجوی کار دوم است و همچنین جوانان بیکار که هنوز سربازی نرفته اند با فراهم کردن حداقل پول، اقدام به خرید یک دستگاه خودرو می کنند و از آن برای جابه جایی مسافران استفاده می کنند که لازم است اتحادیه تاکسیرانی نظارت ویژه ای به کار آن ها داشته باشد و اگر واقعاً دستگاه های نظارتی برای ساماندهی مسافربرهای شخصی اقدامی نکنند، حال و روز ما رانندگان این خط وخیم تر می شود.

,

 

,

, ,

 عدم نظارت ها بر ساماندهی رانندگان خط اراک- فراهان سبب سوء استفاده افراد سود جو

,

رضا مخلص آبادی، مسئول خط تاکسیرانی ارک- فراهان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر گفت: متاسفانه عدم نظارت ها سبب سوء استفاده برخی از رانندگان سود جو شده است.

, فراهان خبر,

وی افزود: در این خط ۱۰ خودروی بدون آرم اتحادیه تاکسیرانی و بدون داشتن شرایط و صلاحیت مشغول فعالیت هستند، بارها این موضوع به فرمانداری و بخشداری برای پیگیری ارسال شده است ولی تاکنون این موضوع از سوی هیچ ارگانی پیگیری نشده است.

,

مخلص آبادی اظهار کرد: با توجه به اینکه خودروهای این خط وسیله عمومی هستند و مردم بر اساس اطمینان به تاکسیرانی این خودروها را برای رفت و آمد استفاده می کنند، تاکسیرانی هم باید نظارت داشته باشد تا رانندگان این خط از حداقل شرایط برخوردار باشند.

,

مسئول خط مسافربری اراک- فراهان گفت: حدود دو سال است که با پیگیری ها، دیگر اجازه معامله این خط مسافری داده نمی شود و در طی این دو سال هم خودرویی به این خط مسافری اضافه نشده است، در گذشته تعدادی با معرفی نامه یک مسئول در این خط مشغول فعالیت شدند در حالی که بقیه رانندگان برای امتیاز این خط مبالغ هنگفت پرداخت کردند.

,

وی اظهار کرد: شهرداری موظف است تا جایگاه خودروهای این خط را ساماندهی کند اما متاسفانه این ایستگاه وضعیت نابسامانی دارد و هیچ ارگانی مسئولیت ساماندهی این ایستگاه را برعهده نمی گیرد.

,

مخلص آبادی افزود: کرایه مسافر کشی در این خط ۳۵۰۰ تومان است، اواخر سال گذشته ۵۰۰ تومان به نرخ کرایه افزوده شد اما با توجه به هزینه ها و مسافت ۴۵ کیلومتری فرمهین تا اراک این نرخ مقرون به صرفه نیست.

,

خرید و فروش امتیاز خط تاکسی ممنوع است

,

اکبری، مدیر عامل اتحادیه مینی بوس رانی و تاکسیرانی برون شهری استان مرکزی گفت: همه خودروهای این خط مسافربری کدگذاری شده اند و مدارک رانندگان این خط کامل است.

,

وی افزود: عدم درآمدزایی سبب عدم رغبت برای تبدیل خودروهای شخصی به تاکسی بوده است، مشکلات این رانندگان از جمله ساماندهی محل ایستگاه تاکسیرانی برون شهری در شورای ترافیک مطرح شده است.

,

عدم تعامل بین دستگاه های ذیربط سبب عدم ساماندهی ایستگاه تاکسیرانی برون شهری اراک- فراهان

,

اکبری اظهار کرد: متاسفانه عدم تعامل و همکاری بین دستگاه های زیربط در فراهان سبب شده تا این موضوع تحقق پیدا نکند.

,

مدیر عامل اتحادیه مینی بوس رانی و تاکسیرانی برون شهری استان مرکزی گفت: امسال هنوز سهمیه تاکسی پلاک عمومی اختصاص پیدا نکرده است و در صورت اعلام سهمیه، رانندگان خط فراهان و آشتیان در اولویت برای دریافت تاکسی هستند.

,

وی ادامه داد: به دلیل عدم استقبال مسافر از مینی بوس در خط اراک- فراهان، در حال حاضر مینی بوسی در این خط فعالیت نمی کند، بزودی تعدادی مینی بوس آرین در این خط مسافربری به کار گیری می شود.

,

اکبری افزود: خرید و فروش امتیاز خط تاکسیرانی از نظر ما ممنوع است و حدود دو سال است که امتیاز خطی معامله نشده است.

,

, ,

 

,

, ,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه