اخبار داغ

در دومین جلسه سلامت وامنیت غذایی مطرح شد؛

مشکلات آب شرب و بهداشت اماکن عمومی سطح شهرستان دهگلان برطرف شود

مشکلات آب شرب و بهداشت اماکن عمومی سطح شهرستان دهگلان برطرف شود
در دومین جلسه کار گروه سلامت و امنیت غذایی برطرف شدن مشکلات آب شرب روستایی و بهداشت اماکن عمومی شهرستان در دستور کار قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دهگلان شیدا، جلسه ای با حضور کار گروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان با موضوع مشکلات آب شرب روستایی و بهداشت اماکن عمومی به همت شبکه بهداشت و درمان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا,



   فرزاد رحیمی کارشنای شبکه بهداشت و درمان دهگلان با اشاره به مشکل آب شرب روستایی روستاهای شهرستان گفت: عدم مدیریت آب شرب روستایی، عدم کلر زنی مرتب آب شرب روستای، کمبود آب در بعضی روستاها و تامین آب از چشمه ها  نیازمند پیگیری وحل مشکل است.


 وی با اشاره به مشکلات و نوسانات کلر زنی آب شرب شهری و وجود ذرات شن و ماسه در آب شهری گفت: با وجود نگرانی و پیگیری مردم قرار شد توسط آبفای منبع زمینی در مدار قرار گیرد ولی تاکنون هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است.

 

 93 درصد دفع فاضلاب روستایی غیر بهداشتی است


 رحیمی در ادامه با اشاره به مشکلات روستاهای سطح شهرستان در زمینه فاضلاب گفت: بعضی ار روستاها دارای سیستم جمع آوری فاضلاب بوده و برای خروجی آن شرایطش را هم دارند اما تاکنون هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است.

 

وی افزود: دفع غیر بهداشتی فاضلاب در روستاها باعث شده که 93 درصد دفع فاضلاب روستایی غیر بهداشتی باشد.


رحیمی گفت: خروجی نامناسب این فاضلاب باعث شده که کشاورزان از پساب آن برای کشاورزی استفاده کنند که این خود عامل شیوع بسیاری از بیماریها می تواند باشد.

 

 مشکل شکستگی فاضلاب شهر بلبان آباد و نبود متولی مشخص برای حل این مشکل


 
 رحیمی با اشاره به این موضوع گفت: مشکل شکستگی فاضلاب شهری بلبان آباد با عث نگرانی مردم شده و تاکنون هیچ اداره ای این مسئولیت را برعهده نگرفته است.

 

 فرماندا دهگلان در این جلسه از شهرداری بلبان آباد خواست تا زمان برعهده گرفتن آبفای شهرداری بلبان آباد نسبت به حل مشکل شکستگی فاضلاب این شهر اقدام نماید.


 محمدی سرپرست شهرداری بلبان آباد گفت: تاکنون شکستگی فاضلاب این شهر توسط شهرداری انجام شده و 10 درصد اعتبار شهرداری برای اینکار هزینه شده است.

 

فرماندار دهگلان برای حل مشکلات خروجی روستاهای که سیستم فاضلاب دارند از بخشداران بخش مرکزی وبخش بلبان آباد خواست برای حل مشکل  فاضلاب روستاهای باشماق، قروچای،صادق آباد،شعبانی و قره بلاغ پنجه اقدام فوری صورت گیرد.


 در ادامه جعفری بخشدار مرکزی دهگلان ضمن تشریح مشکل فاضلاب روستای شعبانی گفت: که برای حل آن نیازمند 100 میلیون تومان اعتبار است و تنها راه حل آن در صورت نبود اعتبار استفاده از چاه جاذب برای دفع فاضلاب است.


رحیمی کارشناس شبکه بهداشت دهگلان گفت: در بحث سلامت و امنیت غذایی با توجه به اینکه در بعضی روستاها از فاضلاب برای کشاورزی استفاده می شود قرار شد جهاد کشاورزی  برای حل آن اقدام کند که تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.


قیلان سراهای سطح شهرستان باید جمع آوری شوند


  محمد امینی رئیس صنعت، معدن وتجارت شهرستان گفت: در شهر دهگلان 13 قلیان سرا وجود دارد و مصوب شده اداره اماکن از دادن مجوز جدید به قلیان سرا خوداری نماید.


 وی افزود: هیچکدام از قلیان سراها پروانه و مجوزفعالیت ندارند و پروانه آنها قهوه خانه سنتی است و ما مجوز داریم با اداره اماکن قیلان سراهای که اقدام به عرضه غیر مجوز کنند پلمپ شوند.

 

مشکلات بهداشت محیط مراکز و اماکن عموی تحت تصدی شهر داری دهگلان


 فرماندار دهگلان ضمن نگرانی از شهرداری نسبت به بسته شدن سرویس بهداشتی مسیر سنندج به تهران و نامناسب بودن سرویس بهداشتی ترمینال مرکزی و بلبان آباد از شهرداری خواست به این وضعیت نابه سامان پایان داده و هرچه سریعتر سرویس بهداشتی این دو مکان ساماندهی شوند.


 نظری در ادامه از شورای شهر و شهرداری خواست مشکلات آب شرب پارک لاله و وضعیت نابسامان سرویس بهداشتی داخل پار ک لاله  نیز سرو سامان داده شود.


در پایان رحیمی کارشناس شبکه بهداشت با اشاره به مشکلات بهداشتی آرامستان گفت: عدم سالم سازی آب شرب، عدم حصار کشی،عدم سیستم لوله کشی آب، وضعیت نا بسامان سرویس بهداشتی،عدم سطل زباله  باعث نگرانی مردم شهر دهگلان شده است که نیاز است هر چه سریعتر این مشکلات پیگیری وحل شود.

 

 انتهای پیام/

 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  93 درصد دفع فاضلاب روستایی غیر بهداشتی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  مشکل شکستگی فاضلاب شهر بلبان آباد و نبود متولی مشخص برای حل این مشکل,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, قیلان سراهای سطح شهرستان باید جمع آوری شوند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مشکلات بهداشت محیط مراکز و اماکن عموی تحت تصدی شهر داری دهگلان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه