اخبار داغ

کارشناس اقتصادی:

اتاق بازرگانی را باید از دولتی‌ها پاک کرد / مجلس برای تحقیق و تفحص از وضع وخیم اتاق ورود کند

اتاق بازرگانی را باید از دولتی‌ها پاک کرد / مجلس برای تحقیق و تفحص از وضع وخیم اتاق ورود کند
یک کارشناس اقتصادی گفت: با وجود اینکه بخش اعظمی از اقتصاد ایران دولتی است، باید اتاق را از ورود اعضای دولتی پاک کرد اگر آن‌ها توانایی داشتند که در دولت می‌توانستند دردی را دوا کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر  هاشم مولایی کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز، در ارتباط با شرایط اتاق بازرگانی اظهار داشت: اتاق بازرگانی به‌عنوان پشتوانه محکم بخش خصوصی باید در ابتدا امانت‌دار رای تولیدکنندگان باشد، دوما از دست دولتمردان خارج شود نه اینکه هر کسی از دولت و مجلس رانده شد در اتاق مشغول به کار شود

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دکتر  هاشم مولایی, تهران نیوز،, تهران نیوز,

وی گفت: اگر بخش خصوصی از تولید و تجارت شکست خورده ناشی از ضعف و عدم توانایی اعضای اتاق است، به این معنی که افراد تاثیرگذار اتاق یا بارانت دولتی وارد شدند یا از افراد بازنشسته دولت هستند که سواد آنچنانی ندارند.

,

استاد دانشگاه با بیان این‌که اتاق بازرگانی تنها سنگر باقی مانده بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: بنده یک زمان بسیار در اتاق رفت و آمد داشتم اما هیچ زمانی به اندازه کنونی وضعیت را وخیم ندیده بودم و امیدوارم هر چه سریع‌تر فکر اساسی در خصوص آن شود.

,

این کارشناس اقتصادی اذعان کرد: با وجود اینکه بخش اعظمی از اقتصاد ایران دولتی است، باید اتاق را از ورود اعضای دولتی پاک کرد، اگر آن‌ها توانایی داشتند که در دولت می‌توانستند دردی را دوا کنند.

,

مولایی به شعارهای دولت مبنی بر حمایت از بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: اگر از تمام تولیدکنندگان سئوال شود که مشکل اساسی آن‌ها چیست اکثریت دخالت دولت و بانک‌ها را مقصر می‌دانند، به نظر بنده به جای شعار حمایت از بخش خصوصی، فقط سنگ اندازی نکنند، کار آفرینان و …. خود می‌توانند راهی را برای رفع مشکلات خود پیدا کنند.

,

او ادامه داد: دولت سعی کند نظام تعرفه‌ای خود را به صورت منسجم و دقیق ارائه دهد و همچنین به جای سرکوب تولید داخل و بازی کردن با اعداد و ارقام به صورت عقلایی عمل کنند.

,

این استاد دانشگاه در مورد صحبت‌های اخیر رئیس جمهور مبنی بر خودگردان شدن دانشگاه‌ها اظهار کرد: اگر در بحث خصوصی‌سازی موردی پیدا شد که دولت درست عمل کرده باشد، دانشگاه‌ها را خودگردان کند.

,

مولایی در ارتباط با تحقیق و تفحص از اتاق اذعان کرد: به نظر بنده باید مجلس و بخش خصوصی ورود پیدا کنند، و هر چه از این زمان بیشتر بگذرد به ضرر کشور و اقتصاد است.

,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه