اخبار داغ

اصحاب رسانه استان کردستان از طرح های محرومیت زدایی شهرستان قروه بازدید نمودند + تصاویر

اصحاب رسانه استان کردستان از طرح های محرومیت زدایی شهرستان قروه بازدید نمودند + تصاویر
خبرنگاران استان کردستان با حضور در شهرستان قروه از طرح های محرومیت زدایی این شهرستان بازدید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سراب خبر، سپاه در راستای محرومیت‌زدایی مناطق محروم و کم‌برخوردار شهرستان‌های استان کردستان عزمِ جزمِ کرده و خدمات بی‌منت این نهاد انقلابی به داخل تمام روستاهای منطقه رفته و امید و شادی دوباره‌ای به روستانشینان داده و روستاها جان تازه‌ای به خود گرفته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سراب خبر,

در شهرستان قروه 70 پروژه مختلف همچون احداث خانه عالم، تعمیر و احداث مساجد، احداث غسالخانه، احداث راه روستایی و احداث خانه محروم برای افراد بی‌سرپرست و کم‌بضاعت در حال اجرا و 57 طرح اقتصادمقاومتی نیز اجرا شده است؛ با بهره‌برداری از این طرح‌های محرومیت‌زدایی روستاها طعم آبادانی را می‌چشند و جان تازه‌ای به خود می‌گیرند.

,

, ,

خبرنگار ما به همراه فرمانده سپاه شهرستان قروه از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان قروه بازدید کردند و از درددل‌های جوانان روستانشینی که تنها با حمایت‌ و تسهیلات  "سپاه" توانسته‌اند برای خود اشتغالزایی ایجاد کنند، گزارش می‌دهد.

,

سرهنگ سعید شعبانی در این بازدید اظهار داشت: در راستای اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، سال گذشته یک میلیارد و 100 میلیون تومان تسهیلات در قالب  57 طرح اقتصاد مقاومتی برای زنبورداری، پرورش دام سبک و سنگین، خیاطی و دیگر مشاغل به متقاضیان پرداخت شده است.

,

احداث مسجد در روستای دیوزند

,

یکی از طرح های محرومیت زدایی که مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت مسجد روستای دیوزند بود که با حمایت 350 میلیون ریالی سپاه پاسداران احداث شده بود.

,

, ,

یکی از پروژه‌های اقتصادمقاومتی، پرورش شترمرغ در شهر سریش‌آباد با 42 قطعه شترمرغ بود.

,

تنها نهاد حمایت‌کننده از طرح‌های اقتصاد مقاومتی "سپاه" است

,

مصطفی عزیزی پرورش‌دهنده شترمرغ در این بازدید با ابراز گله‌مندی از عدم حمایت ادارات از تولیدکنندگان اظهار داشت: تنها نهاد حمایت‌کننده از طرح‌های اقتصاد مقاومتی "سپاه" است.

,

وی گفت یکی دیگر از مشکلات و موانع بر سر راه تولید، خلاءهای قانونی است که باید یک بازنگری در این قوانین صورت بگیرد.

,

, ,

پرورش‌دهنده شترمرغ سریش‌آبادی رمز موفقیت در اجرای طرح‌های تولیدی را اتکا به توانایی‌های خود دانست و تصریح کرد: متأسفانه علی‌رغم اینکه 95 درصد از گوشت شترمرغ قابلیت مصرف دارد اما در داخل کشور بازار فروش خوبی ندارد.

,

یکی دیگر از پروژه‌های اقتصادمقاومتی، پرورش "گل رز" در دزج قروه بود.

,

تنها با یک کندوی زنبور عسل کار را شروع کردم؛ اکنون برای 50 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده‌ام

,

موسی شریفی با بیان اینکه کار خود را تنها با یک کندوی زنبور عسل شروع کرده است، اظهار داشت: 16 سال است مشغول به فعالیت در این زمینه هستم و در نمایشگاه بین‌المللی در بین 23 استان، مقام اول را از لحاظ کیفیت عسل کسب کرده‌ام.

,

, ,

وی با اشاره به اینکه 50 نفر به‌صورت مستقیم در شرکت "گل رز" اشتغال دارند، گفت: هدفم آموزش افراد بیکار و جویای کار در زمینه‌های مختلف همچون پرورش زنبور عسل، تهیه موم و تهیه ژله‌های رویال است و تلاش می‌کنم تا حد امکان برای اطرافیانم به نحو مختلف اشتغال ایجاد کنم.

,

شریفی با اشاره به اینکه تاکنون 12 بار شکست خورده است، افزود: در نهایت با پشتکار و تلاشی که داشتم توانستم جزو کارآفرینان نمونه کشوری شوم.

,

, ,

وی با انتقاد از عدم حمایت مناسب از تولیدکنندگان در کشور اظهار کرد: از سوی شرکتی کانادایی دعوت به همکاری شده‌ام اما علاقه ای به مهاجرت ندارم و دوست دارم در داخل کشور خودم و به مردم شهر خودم خدمت کنم که امیدوارم با حمایت مسئولین این امر تحقق یابد.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه