اخبار داغ

هزینه هایی که روی دوش خانواده ها آوار می شود؛

هزینه تراشی مدارس برای خرید کتاب های کمک آموزشی/تبلیغ و تجارت، سرِکلاس درس!

هزینه تراشی مدارس برای خرید کتاب های کمک آموزشی/تبلیغ و تجارت، سرِکلاس درس!
چند سالی است که کتاب های کمک آموزشی مهمان ناخوانده دانش آموزان شده و هزینه های سرسام آور این کتابها هزینه هایی اضافی برای خانواده هاست که متاسفانه توسط برخی معلمان مدرسه، خرید آنها توصیه می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک کتاب های کمک آموزشی در سال های اخیر در برخی از مدارس رونق زیادی یافته به طوری که برخی از معلمان با تبلیغ کتاب های کمک درسی، دانش آموزان را مجبور به خرید می کنند و گاهی هم برای رغبت بیشتر دانش آموزان اظهار دارند که سوال های امتحان از کتاب های کمک درسی تهیه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک, کتاب های کمک آموزشی در سال های اخیر در برخی از مدارس رونق زیادی یافته به طوری که برخی از معلمان با تبلیغ کتاب های کمک درسی، دانش آموزان را مجبور به خرید می کنند و گاهی هم برای رغبت بیشتر دانش آموزان اظهار دارند که سوال های امتحان از کتاب های کمک درسی تهیه می شود.,

 

,

این در حالیست که بارها مسئولان مربوطه اجبار دانش آموزان را برای خرید کتاب های کمک درسی تخلف اعلام کرده اند اما به دلیل نظارت ضعیف به راحتی این کتابها در سر کلاس درس تبلیغ شده و برخی از مدارس با تبلیغ کتاب آموزشی مورد نظر از موسسه انتشاراتی دانش آموزان را برای خرید تشویق می کنند.

,

 

,

البته دیده می شود تعدادی از مدارس هم برای این که باری از دوش خانواده ها بردارند و زحمت خانواده ها کمتر شود خودشان پول ها را سر کلاس جمع می کنند و برای همه کتاب تهیه می کنند و گاهی هم این کتابها و حل مسائل و تمرین های آن جزئی از درس و مشق دانش آموزان می شود.

,

نتیجه تصویری برای کتاب های کمک درسی و دانش اموزان

, نتیجه تصویری برای کتاب های کمک درسی و دانش اموزان,

در طی سال های اخیر انواعی از کتاب های آموزشی با اسامی خاص و شیوه های مختلف وارد بازار کتاب شده و قیمت های سرسام آوری دارند به طوری که هر یک از کتاب های کمک آموزشی با هزینه های بین 20 تا 50 هزار تومان البته در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول عرضه می شوند و در واقع همه این هزینه ها مبلغ های اضافی است که بر دوش خانواده ها آوار می شود.

,

 

,

وقتی خانواده ای چند دانش آموز دارد که به مدرسه می روند اگر قرار باشد برای هر کدام چند کتاب کمک درسی تهیه کند مشخص است که هزینه تراشی های زیادی، این خانواده را با مشکل مواجه خواهد کرد.

,

 

,

خلاقیت، رشد و پرورش، یادگیری و آموزش مهمترین هدف آموزش و پرورش است و اگر قرار باشد این کتاب های کمک درسی این گونه  در بین مدارس ترویج یابد شاید کتاب های درسی به حاشیه بروند.

,

 

,

متاسفانه برخی از مدارس دانسته یا نداسته از توزیع این کتابها در بین دانش آموزان استقبال کرده و به دلیل سوال هایی که در آنها منتشر شده سعی می کنند سوال های امتحانی دانش آموزان را از میان آنها انتخاب کنند و این عاملی می شود تا دانش آموزانی که به هر دلیل توانایی خرید ندارند از سایر دانش آموزان عقب بمانند.

,

 

,

در بیشتر این کتابها سوال هایی طرح شده و چند صفحه بعد جواب همه سوال ها و حتی سوال های کتاب در آن قرار دارد و دانش آموزان بدون حتی ذره ای فکر کردن به جواب سوال دسترسی پیدا می کنند و استفاده از کتابها دانش آموزان را برای خلاقیت و فکر کردن با مشکل مواجه می کند.

,

 

,

زمانی بردن کتاب های کمک درسی به مدارس تخلف بود اما امروزه به راحتی به همراه کتاب درسی روی میز قرار دارند و دانش آموزان و معلمان استفاده می کنند.

,

 

,

"شهاب روزبهانی" رئیس اداره آموزش و پرورش بروجرد گفت: مبنا و هدف اصلی آموزش و پرورش استفاده از کتاب های درسی است، تمرین ها، حل مسائل و تکالیف باید از کتب درسی باشد.

,

نتیجه تصویری برای کتاب های کمک درسی و دانش اموزان

, نتیجه تصویری برای کتاب های کمک درسی و دانش اموزان,

وی اضافه کرد: با توجه به این که امروزه انواعی از کتاب های کمک درسی در بازار وجود دارد اما معلمان به هیچ عنوان نباید خرید این کتاب ها را برای دانش آموزان اجباری کنند چرا که این کار ممنوع و تخلف است.

,

 

,

روزبهانی اظهار داشت: بارها و بارها از مدارس و معلمان خواسته شده که مبنای اصلی کتاب های درسی باشد که در دسترس همگان قرار دارد و به هیچ عنوان نباید خرید کتاب های کمک آموزشی اجباری باشد.

,

 

,

به هر ترتیب نیاز است برای جلوگیری از هزینه تراشی برای خانواده ها و اجبار دانش آموزان برای تهیه کتاب های کمک درسی ، نظارت آموزش و پرورش در مدارس افزایش یابد تا این تخلف به راحتی صورت نگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه