اخبار داغ

دبیر هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) عنوان کرد:

۲۰ حافظ کامل صحیفه سجادیه در روستای کشپیری بشاگرد

۲۰ حافظ کامل صحیفه سجادیه در روستای کشپیری بشاگرد
دبیر هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با اشاره به وجود حافظان صحیفه سجادیه در هرمزگان گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۲۰ حافظ کامل صحیفه سجادیه فقط  در روستای شپیری بشاگرد تعلیم یافته اند که این میزان حافظ از میانگین کشوری بیشتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛علی علامه زاده، دبیر هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)  صبح امروز  در آیین اختتامیه  کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس با اشاره به علل نام گذاری این کنگره گفت:  تاکیدات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در خصوص اهتمام در مطالعه و تدبر در دعاهای صحیفه سجادیه، تقویت اتحاد، همدلی و همسویی شیعه و اهل سنت با الگوگیری از اهل بیت(ع) خاصه امام سجاد(ع) و تبعیت از نام سپاه استانی ازجمله علل برگزیدن نام مبارک امام سجاد(ع) برای کنگره است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: این حرکت از نخستین سال برگزاری در بُعد بین المللی برگزار شد که در سال نخست با عنوان همایش اما در سال های بعد بعنوان کنگره بین المللی هر ساله کار خود را ادامه می دهد.

,

دبیر هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) تاکید کرد: از سال سوم  این برنامه  از مرزهای استان خارج و هفت استان کشور را نیز فراگرفت و سپس در ۱۲ استان و کشورهایی از قاره آمریکا، آفریقا و آسیا برگزار می شود.

,

علامه زاده به اشاره به اینکه برنامه های این کنگره از چند روز پیش در 500 کانون فرهنگی هنری به نام این امام همام در حال برگزاری است،  یادآور شد: برنامه های بخش بین الملل کنگره نیز از ۱۲ محرم در ۱۵ کشور از قاره های مختلف جهان از جمله واشنگتن در آمریکا، منچستر و لندن در انگلستان، آرژانتین، اسپانیا، بلژیک، میانمار و ... آغاز و تا ۲۵ محرم ادامه دارد.

,

وی افزود: از آغاز کنگره تا کنون ۲۵ اندیشمند خارجی در شش دوره برگزاری کنگره شرکت کرده اند، که در سال نخست برگزاری کنگره «میشل کعدی» از دانشگاه بیروت در این رخداد حضور یافت.

,

دبیر هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) اظهار کرد: موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه و دبیرخانه و کمیته علمی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به دنبال گرفتن مصوبه ای برای لحاظ شدن صحیفه سجادیه به عنوان یکی از متون درسی دانشگاه ها و حوزه های علمیه هستند که ایجاد مرکزی تخصصی صحیفه سجادیه با تربیت مدرس صحیفه مقدمات کار را فراهم نموده است.

,

علامه زاده وحدت و اتحاد بین اقوام استان به ویژه شیعه و سنی ، مشارکت و همکاری مردم با کنگره و ارادت ویژه آنها به امام سجاد (ع) را از دلایل برگزاری این کنگره در هرمزگان  دانست.

,

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از زمان راه اندازی این کنگره گفت: شناسایی بیش از ۵۰۰ مسجد در سراسر کشور با نام امام سجاد (ع) از مهمترین دستاوردهای برگزاری این کنگره  بود که  در آینده هر کدام به مرکز اشاعه اندیشه های امام سجاد (ع) تبدیل می شوند .

,

دبیر هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) یادآور شد: در ابتدای مهرماه بیش از دوهزار و۵۰۰ بسته نوشت افزار تحت عنوان «مهر امام سجاد» بین دانش آموزان نیازمند در سراسر استان توزیع شد.

,

علامه زاده یادآور شد : از سال گذشته تاکنون بیش از ۲۰ حافظ کامل صحیفه سجادیه فقط  روستای شپیری بشاگرد تعلیم یافته اند که این میزان حافظ از میانگین کشوری بیشتر است.

,

وی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ برنامه در مساجد، مدارس، دانشگاهها، حوزه های علمیه خواهران و برادران سراسر استان با حضور اساتید و مبلغان مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با مشارکت سپاه امام سجاد(ع) در سطح استان برگزار شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه