اخبار داغ

به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان؛

بیراه های انجمن اولیا و مربیان/ وقتی مادی گرایی جای پیوند گرم را می گیرد

بیراه های انجمن اولیا و مربیان/ وقتی مادی گرایی جای پیوند گرم را می گیرد
در این سالها اغلب جلسات انجمن اولیا و مربیان بصورت فرمالیته و بیشتر در راه جذب خیرین برای کمک به مدارس و با هدف جذب کمک های مالی تشکیل می شود و خبری از هدف والای تربیتی و راه های پیشرفت تربیتی و تحصیلی در این انجمن نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسپاس؛ پیوند بین مدرسه و خانه همواره امری مهم در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان داشته است و هرگاه این پیوند عمیق تر و محکم تر بوده دانش آموزان راه دشوار تحصیل را آسان تر طی کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,

رویکرد آموزش و پرورش همیشه بر پایه مشارکت خانه و مدرسه و پیوند ناگسستنی اولیاء و مریبان بوده است ، چنانچه انجمنی ویژه برای این امر اختصاص یافته است و در این انجمن مشکلات تحصیلی و تربیتی دانش آموزان و یافتن راه حل مناسب برای آنهاست.

,

کودک در دنیای خانواده، از طریق رفتارها و موضع گیری های پدر و مادر، با دنیای بیرون آشنا می شود و همین رفتارها، شخصیت و ویژگی های اخلاقی و رفتاری او را شکل می دهد،  او در هنگام ورود به محیط آموزشی، با مربیان تازه ای روبه رو می شود که به طور مستقیم در الگوی رفتار او تأثیر می گذارند  در نتیجه، هریک از دو کانون خانه و مدرسه، به تنهایی امکان عمل موفقیت آمیز نخواهد داشت؛ از این رو، وجود مرکزی مثل انجمن اولیاء و مربیان، برای یکسان سازی مسائل آموزشی و تربیتی کودکان ضروری است.

,

در واقع انجمن اولیا و مربیان مظهر همکاری بین دو نهاد اجتماعی خانواده و مدرسه است که راه پیشرفت و ترقی آینده سازان این مملکت را هموار می کند و هر دو سوی این مشارکت نهایت تلاش خود را برای فرزندان انجام دهند.

,

در این سالها اغلب جلسات انجمن اولیا و مربیان بصورت فرمالیته و بیشتر در راه جذب خیرین برای کمک به مدارس و با هدف جذب کمک های مالی تشکیل می شود و خبری از هدف والای تربیتی  و راه های پیشرفت تربیتی در این انجمن نیست.

,

نامدار رجبی از دبیران بازنشسته شهرستان دشتی و عضو انجمن اولیاء و مربیان در شهر بوشهر در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: انجمن اولیاء و مربیان در این سالها فقط بر پایه کمک مالی به مدرسه بنا شده است و اگرولی دانش آموزی نتواند آن طور کمک کند از این انجمن خط می خورد.

,

وی اضافه کرد: در برخی از مدارس هیئت امنایی در سطح شهر بوشهر حتی فرم صورتجلسه را بدون حضور برخی از اعضا امضاء و عملا کار جلسات انجمن بصورت غیابی انجام می گیرد.

,

این معلم بازنشسته که سابقه تدریس در شهرستان دشتی نیز دارد با اشاره به اهداف اصلی انجمن اولیا و مربیان گفت: انجمن اولیا و مربیان در تدریس ما بصورت ماهانه تشکیل جلسه می داد و حضور دبیران و اولیا در این جلسه هدفی جز پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نداشت اما امروز تنها هدفی که در این انجمن دنبال نمی شود راه های پیشرفت دانش آموزان است.

,

مهم ترین وظیفه انجمن اولیا و مربیان مدرسه در شناخت کودکان و درک و تحلیل رفتار آنان؛ ایجاد ارتباطی گرم و جاذبه هایی صحیح در رفتار و واکنش های خود در مقابل کودکان است که متاسفانه در این انجمن این روزها کمتر یافت می شود و عملا مادی گرایی در این جلسات خود نمایی می کند.

,

آنچه از برآیند موضوع بر می آید آینده قابل پیش بینی انجمنی است که روزی هدفی جز ایجاد ارتباطی گرم در بین اولیا و مربیان نداشت اما امروز جای خالی این ارتباط گرم را درخواست های مالی پر کرده است.

,

گزارش: وحید ابراهیمی

,

/ انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه