اخبار داغ

یک کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

ادبیات کابویی ترامپ آمریکا و مردمش را تحقیر کرد/ استکبار صلح شکننده جهانی را با بحران مواجه می کند

ادبیات کابویی ترامپ آمریکا و مردمش را تحقیر کرد/ استکبار صلح شکننده جهانی را با بحران مواجه می کند
علی قربانی گفت: ترامپ با سخنرانی خود آمریکا و مردمش را تحقیر و به صورت پنهان به زعم خود اما آشکارا به فرهنگ غنی مردم ایران اشاره کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک کارشناس مشائل سیاسی درباره اظهارات ریاست جمهور آمریکا به خبرنگار «تیتریک» گفت: اگر به کلیدواژه های صحبت ترامپ توجه کنیم به اصطلاحاتی چون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برنامه موشکی بالستیک ایران، مقابله با نفوذ منطقه ای ایران، حمایت از تروریسم و دستیابی به سلاح هسته ای می رسیم که وی در ادبیاتش از آنها استفاده کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

علی قربانی درباره نحوه پشت تریبون آمدن ترامپ برای اعلام مواضعش افزود: رفتار ترامپ نشان دهنده ضعف اعتماد به نفس بود اما می خواست با این نوع حضور در پشت تربیون به دنیا نشان دهد که رئیس جمهور مقتدری است.

,

وی اظهار داشت: شاید پیش از این انتظار می رفت لحن و محتوای سخنان مورد استفاده ریاست جمهور آمریکا متفاوت تر از روسای جمهور پیشین باشد و درباره موضوعی متفاوت نسبت به ایران سخن می گوید اما آن چیزی که ترامپ گفت تکرار ادبیات روسای جمهور گذشته آمریکا به ویژه منتسبان به جمهوری خواهان بود.

,

قربانی تصریح کرد: ترامپ با توجه به روحیاتش تنهاست اما می خواست ژست سخنان خود را در قالب صحبت روسای جمهور جمهوری خواه بگنجاند لذا این مهم نشان می دهد ترامپ در جامعه داخلی آمریکا با بحران شدیدی مواجه بوده و وی نمی تواند ماهیت آن را تشخیص دهد و برای فرار از آن اقدام به فرافکنی و اتهام افکنی با موضوع ایران می کند.

,

این کارشناس سیاسی گفت: ترامپ متوجه نیست که فلسفه و ماهیت سپاه نقطه قوت ملت ایران است چرا که این نهاد انقلابی مولود انقلاب بوده و برای حفاظت از انقلاب اسلامی ایجاد شده است و این سیاستمدار کم فهم نمی داند که تهدید سپاه تهدید انقلابی است که شرایط ترسیم شده آنها را در دهه 1970 به چالش کشید و در 1980 مواجه شدند با انقلاب اسلامی که نظام سازی می کند در حالی که آنها خود را برای تک قطبی شدن و رهبری جهان آماده می ساختند.

,

قربانی افزود: بلوک شرق به رهبری شوروی کابوسی برای آمریکایی ها بود لذا آنها در تلاش بودند تا این قدرت را کنار بگذارند و جمهوری اسلامی نیز شکل گرفت و به تثبیت رسیده و وارد مسائل جهانی و منطقه ای شد و عدم آشنایی این شخص کازینو دار با مسائل سیاسی و تاریخی باعث می شود با ادبیات این چنینی با مردم ایران صحبت کند.

,

وی اظهار داشت: ترامپ با سخنرانی خود آمریکا و مردمش را تحقیر کرد و به صورت پنهان به زعم خود اما آشکارا به فرهنگ غنی مردم ایران اشاره کرد اما با کوچکترین اطلاعی از مردم ایران باید بداند که با هر کشوری باید بر اساس فرهنگ آن صحبت کند نه به زبان کابویی لذا ترامپ ایران و سیاست بین الملل را در حد کابینه خود دید و تصور کرد روی تشک کشتی کج حریفی به نام ایران دارد و چه تصور غلط راهبردی در صحبت های ریاست جمهوری که بناست مواضع سیاسی خود را درباره کشوری اعلام کند.

,

قربانی تصریح کرد: ترامپ می توانست صحبت های خود را در سازمان ملل عنوان کند اما به دلیل ضعف در راهبردها و اطلاعات در تدوین سیاست هایش با ادبیاتی جدید در صدد اعلام مواضعی جدید بود اما کلیدواژه های حقوق بشر و سپاه از زمان روسای جمهور گذشته نسبت به ایران بیان شده است و به نظر می رسد اطلاعات وی از مزدورانی که صدمه دیده انقلاب هستند دریافت شده است.  

,

وی گفت: ترامپ پیش از این با اعلام تشدید نظارت بر توافق هسته ای درصدد پاره کردن برجام بود اما بیانات اخیرش نشان می دهد که وی تنهاست و به خاطر محکوم نشدنش برجام را به کنگره ارجاع می دهد و می خواهد شخصیت خود را متمایز تر از دیگران نشان دهد که این مهم نشانگر عدم اطلاع وی از سیاست بین الملل و شرایط کشورهاست لذا باید وی مواضع دیگر کشورها را درباره ایران مرور می کرد.

,

قربانی افزود: اگر ترامپ نگاهی اجمالی به تاریخ ایران داشت لحن، محتوا و ژست تریبونی خود را به گونه ای دیگر تنظیم می کرد لذا برخورد وی کابویی درباره جامعه ای کوچک قبیله ای بود اما ایران قبیله نبوده و دارای تمدن ملی و اسلامی بوده و این فرهنگ را به رخ دیگر کشورها می کشد اما صحبت های ترامپ نشان می دهد که وی چقدر حقیر، کم عمق و دارای بینش ضعیف نسبت به فرهنگ، اجتماع، دفاع و امنیت است.

,

وی با اشاره به ضعف بینش ترامپ درباره سپاه اظهار داشت: سپاه پاسداران از دل انقلاب جوشیده و مردم در نظام حضور دارند لذا ضعف بینش موجب می شود ریاست جمهور آمریکا یک نهاد را مورد خطاب قرار دهد  این نشان دهنده مردمی و قدرتمند بودن سپاه است که عصبانیت ترامپ را فراهم کرده و این مهم برگ ممتازی برای سپاه است که وظایف خود را در پاسداری انقلاب بخوبی انجام داده است و موجب مباهات مردم خواهد بود.

,

قربانی تصریح کرد: ترامپ باید متن صحبت های خود را با سخنان ریاست جمهور که ناشی از اعتماد به نفس بالا، آرامش مردم ایران و قدرتمندی کشور ما و نوع نگاهش به مسائل جهان بود مقایسه کند چرا که ما هیچگاه کشوری را تهدید نمی کنیم اما اصطلاحات به کار رفته توسط ترامپ نشان دهنده شخصیت وی بود.

,

وی گفت: لحن صحبت های ترامپ به جای ایران صلح و امنیت جهانی را تهدید می کند چرا که ایران آنقدر مقتدر است که واهمه نخواهد داشت اما دولتمردان آمریکایی باید بدانند که ترامپ صلح شکننده قرن کنونی را با بحران مواجه می کند و هزینه های این تهدیدات متوجه آمریکا و اروپا خواهد شد لذا مردم آمریکا فارغ از نگاه رهبران باید به رهبران خود گوشزد کنند که در بکارگیری الفاظ و تعیین سیاست های خود به نام مردم آمریکا مراقب باشند چرا که رفتار آنها متفاوت تر از ساکنان کاخ سفید است.

,

قربانی افزود: حمایت برخی کشورهای خاورمیانه اعم از عربستان از دیدگاه برخاسته از طبل بزرگ نشان می دهد که ثبات سیاسی و اجتماعی شکننده و ظلم به مردمان در سیاست آنها وجود دارد و اگر حمایت ترامپ از آنها نباشد جایی برای حکمرانی در بین ملت ندارند اما حاکمیت اسرائیل که درباره سخنان ترامپ اظهار خرسندی کرده است باید بداند که نگاه ایران تداوم نگاه امام (ره) به این رژیم غاصب است و وی را به رسمیت نخواهد شناخت چرا که وی رژیمی تحمیل شده بر پیکره اسلام می دانیم.

,

این کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه  اظهار داشت: اقدامات سپاه در راستای حمایت از انقلاب ادامه خئاهد داشت و ادبیات ترامپ نا آشنا و غیر قابل باور نیست چرا که انقلاب، 8 سال دفاع مقدس، مقابله با تحریم ها و حمایت های معنوی و سیاسی از سوریه، یمن و ...این مهم را نشان میدهد و ادبیات ترامپ بیانگر نشان می دهد که صحبت های وی صلح و امنیت شکننده جهانی را تهدید می کند و ایران باید خرسند باشد که ترامپ از دست ملت و سپاه عصبانی است  و به فرموده شهید بهشتی عصبانی باشد و از این عصبانیت بمیرد  لذا ادبیات برخاسته از نگاه کابویی ترامپ در بین فرهنگ ملت ها جایی ندارد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه