اخبار داغ

معرفی جاذبه های گردشگری استان زنجان؛

روستای پروانه ها در زنجان/ شیلاندار با آبشارها و اکسیژن خالص

روستای پروانه ها در زنجان/ شیلاندار با آبشارها و اکسیژن خالص
روستای شیلاندار از روستاهای بکر و طبیعی استان زنجان است که به روستای پروانه ها مشهور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; روستای شیلاندر (چیلاندر) در ۶۴ کیلومتری شهر زنجان واقع شده است. این روستا یکی از زیباترین روستاهای استان زنجان است و پس از گذر از روستای تهم و روستای علی آباد قرار گرفته و از روستاهای با معماری پلکانی است.
جاده منتهی به این روستا جاده زنجان – طارم (زنجان – تهم) است که بعد از گذر از سد زیبای تهم و روستای تهم توسط یک جاده فرعی خاکی به این روستا می‌رسد .
معماری این روستا شبیه ماسوله است که به شکل حیرت آوری در بافت کوهستانی قرار گرفته است. وجود آبشارهای فراوان، به زیبایی این روستا افزوده است و طبیعت بکر و شاداب منطقه نیز چشم هر بیننده ای را به خود خیره می‌کند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
,
,


اهالی روستا چند سالی است که روستا را تخلیه کرده و تقریبا این روستای زیبا با معماری پلکانی خالی از سکنه است، بازگشت اهالی روستا و آغاز فعالیت‌های اجتماعی از عوامل مهم تاثیر گذار در جذب گردشگر در این منطقه و باعث بازگشت روستائیان به روستا است.
روستای شیلاندر با دارا بودن طبیعت بکر یکی از بهترین مناطق کوهستانی برای طبیعت گردی به شمار می‌آید.
شیلاندر به گونه ای است که هم طبیعت گردان ماهر از آن به خوبی یاد می کنند و هم افرادی که فقط برای سیاحت به این روستا می‌آیند.

, ,
,
,
,

, ,

این روستا علاوه بر زیبایی های شگرفی که دارد به روستای پروانه ها مشهور است، در واقع مسیر سرزمین پروانه ها جاده ای خاکی است. از شهر به سمت شرق ۱۶ کیلومتر که حرکت کنید به بالای کوهی می ‏رسید که قله آن در محاصره ابرهاست.دو کیلومتر دیگر باید مسیر را ادامه داده، جاده کم کم پیچ در پیچ و در مسیر ‏رسیدن به مقصد مملو از چشمه های زیبا و پروانه های رنگارنگ می شود. 

,

منزلگاه پروانه ها  که در یک طرف جاده که شامل درختانی پر از توت، فندق، آلو وگردو و در طرف دیگر روستای زیبای شیلاندر ‏واقع شده را مشاهده می کنید.

,

مردم شهر نشین شده این روستا، برای بهره مند شدن از هوای پاک و خنکای سایه درختان تنها سه ماه تابستان را به این منطقه نقل مکان می کنند. استفاده از هوای پاک، اکسیژن خالص و زیبایی فوق العاده طبیعت در سه ماه برای ساکنین این ‏روستا بسیار لذت بخش است در حالی که شیلاندر منزلگاه دائمی پروانه ها در تمامی سال است.‏

,

, ,

 آب این منطقه از چشمه های فراوان و خوشگوارای آن تامین می گردد و مردم روستا، اب چشمه را لوله کشی کرده و در حوضچه ای جمع ‏آوری می کنند که می توان از خنکای آن همیشه بهره مند شد.‏ آبشاری به ارتفاع ۹ متر کمی آنطرف تر از روستا نیز وجود دارد که زیبایی این منطقه را چند برابر می کند.

,

هوای این روستا اکسیژن خالص است، هوایی پاک و فوق العاده که باعث می شود ریه های آلوده از دود و دم ماشین ها را برای ‏مدتی هر چند کوتاه تازگی و شادابی بخشید و از آلودگی هوا رهانید.‏ سوغات این روستای زیبا توت، آلو، گردو و فندق به همراه ریه هایی مملو از هوای پاک می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه