اخبار داغ

وضعیت اسف بار آب رسانی به روستا از زبان دهیار تلوبین:

یک ساعت آب شرب به ازای هر دو شبانه روز!/ "بی آبی" در کمین سلامتی روستائیان تلوبین

یک ساعت آب شرب به ازای هر دو شبانه روز!/ "بی آبی" در کمین سلامتی روستائیان تلوبین
دهیار روستای تلوبین گفت: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر، آب شرب روستا تقریبا در حد صفر است و این مسأله سلامتی و بلکه ادامه حیات در روستا را به خطر انداخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شکرالله غلامی دهیار روستای تلوبین از توابع میامی در گفتگو با خبرنگار مرآت از وضعیت فاجعه آمیز خدمات رسانی به مردم این روستا خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

غلامی در ابتدای این گفتگو با اعلام این مطلب که در حال حاضر 580 تا 600 خانوار با مشکلات فراوان در روستای تلوبین زندگی می کنند گفت: در سال 90 در این روستا رانش زمین اتفاق افتاد که بر اثر منازل 120 خانوار تخریب شد.

,

وی افزود: از 120 خانواده آسیب دیده به 40 خانواده زمین دادیم و بار دیگر منازل مسکونی خود را بنا کردند اما 80 خانواده به دلیل این که بنیاد مسکن زمینی به آن ها نداد به روستاها و شهرهای اطراف کوچ کردند.

,

بسیاری از مردم کشت و زرع را رها کرده اند

, بسیاری از مردم کشت و زرع را رها کرده اند, بسیاری از مردم کشت و زرع را رها کرده اند,

دهیار روستای تلوبین با اشاره به این که شغل اکثر مردم این روستا کشاورزی و دامداری است و یکهزار و 200 هکتار از اراضی روستا تحت کشت دیم قرار دارد، اظهار داشت: با توجه به دیم بودن کشت در این روستا و نظر به این که در سال های اخیر با کاهش شدید نزولات جوی مواجه بوده ایم، بسیاری از مردم در مضیقه قرار گرفته اند و بسیاری از مردم تقریبا زمین هایشان را رها کرده اند و کشت و زرع نمی کنند.

,

عملکرد بنیاد مسکن مطلوب بود

, عملکرد بنیاد مسکن مطلوب بود, عملکرد بنیاد مسکن مطلوب بود,

غلامی با مطلوب ارزیابی کردن عملکرد بنیاد مسکن در جریان وقوع زلزله دی ماه سال گذشته گفت: این نهاد تسهیلاتی را به 120 خانوار اختصاص داد و برای اعطای این تسهیلات ضمانت زنجیره ای طلب کردند که کار مردم را بسیار آسان کرد.

,

وی ادامه داد: از سال گذشته تا کنون روند بهسازی منازل مسکونی آسیب دیده با سیر مطلوبی پیش رفته است.

,

تلوبین دبیرستان ندارد

, تلوبین دبیرستان ندارد, تلوبین دبیرستان ندارد,

دهیار روستای تلوبین با اشاره به فعالیت مدارس دخترانه و پسرانه روستا در مقاطع دبستان و راهنمایی، از فقدان دبیرستان در این روستا خبر داد و گفت: فارغ از بحث نبود دبیرستان در روستا، مدارس موجود فضای نامناسبی دارند، مدارس ما حتی دیوارچینی و حیاط مناسبی ندارند و دانش آموزان نمی توانند در مدارس ورزش کنند.

,

غلامی با بیان این که دانش آموزان و معلم ها نسبت به فقدان امکانات در مدارس روستا از جمله نبود تخته هوشمند معترض هستند گفت: امکانات مدارس تلوبین در حد صفر است، ضمن آن که به دلیل نبود دبیرستان، بچه ها باید برای ادامه تحصیل 120 کیلومتر مسیر را طی کنند و به میامی بروند.

,

وی با اعلام این مطلب که 30 دانش آموز پسر و حدود 40 دانش آموز دختر در تلوبین نیاز به تحصیل در مقطع دبیرستان دارند گفت: هرچند این دانش آموزان برای ادامه تحصیل در رنج هستند اما ما از آموزش و پرورش می خواهیم همین مدارس موجود را ساماندهی کنند.

,

دانش آموزانی که تحصیل می کنند اما کم سواد می مانند...

, دانش آموزانی که تحصیل می کنند اما کم سواد می مانند..., دانش آموزانی که تحصیل می کنند اما کم سواد می مانند...,

دهیار روستای تلوبین با درخواست از آموزش و پرورش برای بکارگیری معلم های باتجربه در مدارس این روستا گفت: متأسفانه حتی دانش آموزانی که تا کلاس پنجم نیز تحصیل کرده اند، اطلاعات بسیار کمی دارند و این موضوع به ضعف معلمان بازمی گردد.

,

غلامی تصریح کرد: آموزش و پرورش در پاسخ به درخواست ما برای بکارگیری معلمان حاذق در تلوبین کمبود نیرو را بهانه می کند، این در حالی است که جمعیت دانش آموزان تلوبین بسیار زیاد است.

,

وی افزود: شرایط نامطلوب تحصیلی، نبود دبیرستان و فقر مردم از جمله عواملی هستند که سبب می شود تعداد قابل توجهی از دانش آموزان ترک تحصیل کنند.

,

کارگری و چوپانی به جای تحصیل...

, کارگری و چوپانی به جای تحصیل..., کارگری و چوپانی به جای تحصیل...,

دهیار روستای تلوبین با تأکید بر ضرورت حمایت از دانش آموزان این روستا گفت: شرایط بد زندگی در روستا سبب شده که خانواده ها فرزندان خود را به کارگری یا چوپانی بفرستند و استعدادهای بسیاری در حال هدررفت است.

,

غلامی در ادامه فقر و بیکاری را از جمله معضلات مهم روستای تلوبین عنوان کرد.

,

وضعیت اسف بار آب رسانی به روستای تلوبین

, وضعیت اسف بار آب رسانی به روستای تلوبین, وضعیت اسف بار آب رسانی به روستای تلوبین,

وی همچنین ضمن اشاره به وضعیت اسف بار آب رسانی به روستا، با اعلام این که هر دو روز یکبار حدود یک ساعت آب به روستا می رسد گفت: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر، آب شرب روستا تقریبا در حد صفر است و این مسأله سلامتی و بلکه ادامه حیات در روستا را به خطر انداخته است.

,

دهیار روستای تلوبین با تصریح بر این که برخی از خانوارها در این روستا به کلی آب ندارند و منازل 120 خانوار حتی لوله کشی آب ندارد گفت: مسئولان اداره آب می گویند روستای تلوبین تحت پوشش اداره ما نیست و هیچ کاری برای روستا انجام نمی دهند، این در حالی است که با توجه به جمعیت بالای روستا، کنترگذاری، برای اداره آب صرفه اقتصادی خواهد داشت.

,

غلامی افزود: مسئولان می گویند از خانوارهای ضعیف روستا 200 هزار تومان حق انشعاب بگیرید در حالی که می دانند پرداخت این رقم برای مردم دشوار است.

,

مسئولان می گویند خانواده های ضعیف روستا باید 200 هزار تومان پرداخت کنند

, مسئولان می گویند خانواده های ضعیف روستا باید 200 هزار تومان پرداخت کنند, مسئولان می گویند خانواده های ضعیف روستا باید 200 هزار تومان پرداخت کنند,

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته از مراجع بالادستی برای حل معضل آب روستا گفت: من اخیرا به استانداری هم مراجعه کردم اما مدیرکل آبفای روستایی و حتی استاندار می گویند خانوارها باید مبلغ 200 هزار تومان پرداخت کنند.

,

دهیار روستای تلوبین تصریح کرد: برای مردمی که نان را با نسیه تهیه می کنند پرداخت این مبالغ دشوار است، ضمن آن که مردم هنوز هیچ اقدامی از آبفا ندیده اند و این درخواست برای آن ها سنگین و برخورنده است.

,

وی در پایان بخش نخست این گفتگو با بیان این که برخی از مردم روستا برای تأمین آب به روستای گلستان می روند و گاه برای شست و شوی لباس ها مجبورند شش کیلومتر مسیر را طی کنند گفت: 120 خانواری که منازلشان در زلزله سال گذشته آسیب دید با دشواری بسیار آب موردنیاز برای ساخت منازل خود را تهیه می کنند، به گونه ای که روزانه دو تانکر آب با هزینه 100 هزار تومان خریداری می کنند، بنابراین آن ها دست کم یک چهارم از مبلغ وامی که می گیرند را صرف پرداخت پول آب می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه