اخبار داغ

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کرمان تاکید کرد

24 مهر نقطه ای سیاه در کارنامه رژیم منحوس پهلوی/ به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان و کشتن مردم مسلمان سند جنایت آن هاست

24 مهر نقطه ای سیاه در کارنامه رژیم منحوس پهلوی/ به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان و کشتن مردم مسلمان سند جنایت آن هاست
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: واقعه دلخراش به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان در ۲۴ مهر سال ۱۳۵۷ هجری شمسی، سند محکمی است بر جنایات رژیم منحوس پهلوی علیه مردم مسلمان کرمان لذا ۲۴ مهرماه سال ۵۷ به‌عنوان نقطه‌ای سیاه در کارنامه رژیم شاهنشاهی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علی جلالی در گفتگو با  آرمان کرمان، در خصوص ۲۴ مهر سالروز به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان بیان کرد: واقعه دلخراش به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان در ۲۴ مهر سال ۱۳۵۷ هجری شمسی، سند محکمی است بر جنایات رژیم منحوس پهلوی علیه مردم مسلمان کرمان لذا ۲۴ مهرماه سال ۵۷ به‌عنوان نقطه‌ای سیاه در کارنامه رژیم شاهنشاهی است که در مقابل یکی از صدها برگ زرینِ مقاومت و ایستادگی مردم ایران و کرمان قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان,

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کرمان خاطر نشان کرد:  در این روز که حدود ۲۰ هزار نفر از مردم مسلمان کرمان به منظور بزرگداشت اربعین شهدای ۱۷ شهریور تهران و اولین سالگرد شهادت آیت الله حاج سید‌مصطفی خمینی، به دعوت علماء و روحانیون کرمان در مسجد جامع اجتماع کرده بودند با حمله عده ای زاغه نشین به مسجد رو به رو شدند.

,

وی عنوان کرد: 24 مهر 57 بازار و مغازه‌ها تعطیل بود و این ۳۰۰ نفر ظاهراً از ساکنین زاغه‌نشین با در دست داشتن چوب و میلة آهنی و دادن شعار «جاوید شاه» از چند خیابان شهر عبور و در ساعت ۱۱:۳۰ در حالی که یکی از روحانیون مشغول سخنرانی بود، به مسجد حمله کردند و با میله و چوب به جان مردم افتاده و پس از ضرب و شتم، قسمتی از وسایل مسجد و ساختمان از جمله قرآن‌‏ها را سوزاندند.

,

جلالی تاکید کرد: در این حادثه ناگوار تعدادی از مردم به شهادت رسیدند که تنها دو نفر از آن ها به نام‌های "باقدرت جوپاری" و " غلامرضا یزدان شناس" که در صحن مسجد به شهادت رسیدند شناسایی شدند و بقیه مجهول الهویه ماندند.

,

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کرمان در ادامه به تشریح پیام امام خمینی (ره) در خصوص حادثه مسجد جامع کرمان پرداخت و اظهار کرد: امام (ره) بعداز این واقعه طی پیامی با متن" قیام شما برای خدا و رهایی ملت اسلامی است و تحمل رنج در راه آن از بزرگترین عبادت است و به فضل الهی برای شما ثواب مجاهدین صدر اسلام را دارد طولانی بودن راه خدا شما را استوارتر گرداند چنانچه رنج‌ها بیست و چند ساله پیامبر اکرم را استوار و استوارتر میکرد. از خداوند متعال نصرت اسلام و رهایی مسلمین را خواستارم" از مردم کرمان دلجویی کرد.

,

جلالی در پایان مطرح کرد: با گرامیداشت این روز بزرگ، حضور و شکوه جاوید کرمان و کرمانیان را ستوده و به پاس عظمت و سرافرازی ساکنان این مرز و بوم پنجشنبه ۲۴ مهر بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع کرمان با شهیدان والامقام انقلاب و شهدای جاوید ۲۴ مهر ۵۷ میثاقی دوباره می‌بندیم و بر سند ماندگار این افتخار مهر تایید خواهیم زد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه