اخبار داغ

معاون عمرانی استانداری زنجان:

روستا یکی از پایه های اساسی اقتصاد مقاومتی است/35 درصد از جمعیت زنجان در روستا ها ساکن هستند

روستا یکی از پایه های اساسی اقتصاد مقاومتی است/35 درصد از جمعیت زنجان در روستا ها ساکن هستند
معاون عمرانی استانداری زنجان با بیان اینکه روستا یکی از پایه های اساسی اقتصاد مقاومتی است، گفت: پتانسیل های فراوانی در روستاها وجود دارد که اگر حمایت شود می تواند بسیاری از دغدغه های امروز کشور را رفع کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرزنجان،جواد رحمتی امروز در همایش تبین نقش و اهمیت طرح روستا تعاون ، با بیان اینکه برنامه های طرح توسعه روستایی در کشور پیگیری می شود ولی خروجی رضایت بخشی ندارد، اظهار کرد: بیشتر نگاهها به بخش روستایی رفع محرومیت ها،ایجاد زیر ساخت ها و غیره بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرزنجان,

وی با بیان اینکه یک روستا به لحاظ مالی، فکر و فنی حمایت نشود توسعه پیدا نمی کند، ابراز کرد:کشاورزی به روش های سنتی ادامه پیدا میکند و نوع کشت و میزان کشت از جایگاه مشخصی مدیریت نمی شود.

,

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه روستا یکی از پایه های اساسی اقتصاد مقاومتی است، عنوان داشت: نگاه روستا به درون است و پتانسیل های فراوانی در روستاها وجود دارد که اگر حمایت شود می تواند بسیاری از دغدغه های امروز کشور را رفع کند.

,

رحمتی با بیان اینکه 35 درصد از جمعیت استان زنجان در روستاها سکونت دارند، تصریح کرد: جانمایی روستا ها در گذشته براساس اصول و موارد درستی انجام شده است.

,

وی با اشاره به اینکه محرومیت ها باعث شده است روستاهای زیادی در 40 سال گذشته فاقد سکنه یا تعداد کمی در روستاها حضور داشته باشند، افزود: محرومیت علت اصلی مهاجرت روستائیان به شهرها  بوده است.

,

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه تقویت اقتصاد روستایی باید هدفگذاری شود و در حوزه معیشت گامهای اساسی برداشته شود، ادامه داد: باید اشتغال و اقتصاد روستایی در زمینه های مختلف تقویت شود.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه