اخبار داغ

اگر به من می‌گفتند استاندار کردستان را انتخاب کن خیلی سختگیرانه‌تر عمل می‌کردم/ اگر استاندار کردستان را وارد جریانات سیاسی کنند شدیداً معترض خواهم شد

اگر به من می‌گفتند استاندار کردستان را انتخاب کن خیلی سختگیرانه‌تر عمل می‌کردم/ اگر استاندار کردستان را وارد جریانات سیاسی کنند شدیداً معترض خواهم شد
نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به من می‌گفتند استاندار کردستان را انتخاب کن خیلی سختگیرانه‌تر عمل می‌کردم و مردم کردستان بدانند که تنها نماینده تصمیم گیرنده نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، در خصوص چون و چرایی انتخاب استاندار جدید استان کردستان گفت‌و‌گویی داشتیم با سید احسن علوی نماینده شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی که در ادامه می‌خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

خبرنگار: آیا انتخاب استاندار جدید کردستان بر اساس میل و نظرخواهی مجمع نمایندگان استان بوده است یا خیر؟

, خبرنگار: آیا انتخاب استاندار جدید کردستان بر اساس میل و نظرخواهی مجمع نمایندگان استان بوده است یا خیر؟,

 

,

سیداحسن علوی: واقعیت را بخواهید وزارت کشور در خصوص انتخاب استانداران در هیچ استانی به صورت مستقیم و کاملاً منسجم از نمایندگان مجلس نظرخواهی نکرد.

,

 

,

متأسفانه برای انتخاب استاندار کردستان هیچ جلسه‌ای با وزیر کشور نداشتیم و علی رغم درخواست‌های مکرر به ما گفتند که وزیر کشور وقت ندارد و باید در این باره با معاون سیاسی او جلسه بگذارید. یکی دو جلسه با معاون سیاسی وزیر کشور برگزار کردیم و کلیاتی مطرح شد که استاندار کردستان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

,

 

,

کردستان یک ابر مدیر می‌خواهد که برای توسعه، مسائل اقتصادی، اشتغال، رفع تبعیض، عدالت و ... برنامه‌ داشته باشد. به کردستان نگاه توسعه‌گرانه داشته باشد و عقب ماندگی کردستان را جبران مافات کند و کسی باشد که در هیئت حاکم و دولت نیز نفوذ داشته باشد.

,

 

,

ما در درجه اول خواهان بودیم که یک کُرد اهل سنت استاندار کردستان شود و اگر به توافق نرسیدند یک کُرد اهل تشییع برای این پُست انتخاب شود.

,

 

,

آقای مرادنیا باتوجه به اینکه در ستاد روحانی بوده‌اند بنابراین شناخت بیشتری روی او دارند و حتما دولت در این انتخاب به یقین رسیده است.

,

 

,

ما نمایندگان استان در خصوص انتخاب استاندار چیزی را امضا نکردیم فقط لیستی را به ما ارائه دادند و گفتند استاندار باید از بین این 7 الی 8 نفر انتخاب شود که سرانجام دولت آقای مرادنیا را انتخاب کرد.

,

 

,

امیدوارم آقای مرادنیا باتوجه به دید اقتصادی و تجاربی که دارند بتوانند مطالبات مردم کردستان و انتظارات نمایندگان استان را برآورده کند و استان کردستان در سه چهار سال آینده رنگ تغییر و تحول را به خود ببیند.

,

 

,

خبرنگار: عده‌ای از فعالان فضای مجازی بر این باور هستند که آقای مرادنیا سابقه مدیریتی ندارد و مناسب این پست نیست، نظر شما چیست؟

, خبرنگار: عده‌ای از فعالان فضای مجازی بر این باور هستند که آقای مرادنیا سابقه مدیریتی ندارد و مناسب این پست نیست، نظر شما چیست؟,

 

,

این سوال را باید از دولت پرسید!

,

 

,

تعریف مدیریت از دیدگاه من یک چیز دیگر است بنده نزدیک 37 سال است کار مدیریتی می‌کنم و مدیر شاخص‌های زیادی دارد. وقتی دولت به این نتیجه رسیده که آقای مرادنیا استاندار شود حتماً شاخص‌هایی را برای خود تعریف کرده و برای این انتخاب در نظر گرفته‌اند.

,

 

,

اکنون باید اجازه داد که آقای مرادنیا شروع به کار کند و بعد در مورد او قضاوت شود. من نگرانم که در کردستان تخاصمات سیاسی به ترمزی برای روند کاری استاندار تبدیل شود و عده‌ای اجازه فعالیت و اقدام مثبت را از او بگیرند.

,

 

,

استاندار باید به دور از هرگونه دسته‌بندی سیاسی کار کند و اگر وارد این دسته‌بندی‌ها شود بدون شک موفق نخواهد بود اگر از فکر نخبگان و خرد جمعی بهره گیرد نتیجه خواهد گرفت.

,

 

,

خبرنگار: عده‌ای از فعالان سیاسی و فضای مجازی معتقدند که دولت باتوجه به اینکه 73 درصد مردم کردستان به روحانی رأی دادند باید یک فرد اصلاح‌طلب را برای تصدی پست استاندار کردستان انتخاب می‌کرد، نظر شما چیست؟

, خبرنگار: عده‌ای از فعالان سیاسی و فضای مجازی معتقدند که دولت باتوجه به اینکه 73 درصد مردم کردستان به روحانی رأی دادند باید یک فرد اصلاح‌طلب را برای تصدی پست استاندار کردستان انتخاب می‌کرد، نظر شما چیست؟,

 

,

حقیقتاً من نمی‌دانم که آقای مرادنیا چه گرایش سیاسی‌ای دارندچون زیاد با ایشان در ارتباط نبوده‌ام. در حال حاضر باید برای انتخاب دولت احترام قائل بود و اگر کشمکش سیاسی شروع شود فقط مردم کردستان ضرر خواهند کرد.

,

 

,

 اگر استاندار کردستان را وارد جریانات سیاسی کنند بدون تردید، شدیداً به این موضوع معترض خواهم شد. سیاسی کاری، باعث عقب ماندگی کردستان می‌شود. باید از سیاسی‌کاری در این استان پرهیز کرد البته چاشنی سیاسی هم لازم است اما باید 80 درصد کارهای استاندار سمت و سوی اقتصادی داشته باشد.

,

 

,

راست و چپ بودن هیچ ارزشی برای کردستان ندارد چون نه اصوالگراها و نه اصلاح‌طلب‌های آن نقشی در تصمیم‌گیری‌های ملی ندارند بنابراین به جای اینکه به جان هم بیفتیم از فکر همدیگر برای توسعه استان استفاده کنیم.

,

 

,

خبرنگار: عده‌ای از فعالین سیاسی یک حزب خاص معتقدند مستحق‌ترین فرد برای تصدی استانداری کردستان رئیس ستاد انتخابات آقای روحانی در استان بود، در این رابطه چه نظری دارید؟

, خبرنگار: عده‌ای از فعالین سیاسی یک حزب خاص معتقدند مستحق‌ترین فرد برای تصدی استانداری کردستان رئیس ستاد انتخابات آقای روحانی در استان بود، در این رابطه چه نظری دارید؟,

 

,

اجازه دهید در این باره صحبتی نکنم خیلی بایدها در کردستان وجود دارد که به آن بی‌توجهی شده است.

,

 

,

باید اکنون کردستان مدینه فاضله می‌بود، باید الآن کردستان استانی برخوردار می‌بود، می‌بایست اکنون بنده رئیس جمهور می‌بودم (باخنده) و خیلی بایدهای دیگر. با باید و نباید کاری درست نمی‌شود.

,

 

,

باید برای انتخاب دولت احترام قائل شویم و منتظر عملکرد استاندار جدید باشیم.

,

 

,

سخن پایانی؟

, سخن پایانی؟,

 

,

اگر به من می‌گفتند استاندار کردستان را انتخاب کن خیلی سختگیرانه‌تر عمل می‌کردم و مردم کردستان بدانند که تنها نماینده تصمیم گیرنده نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه