اخبار داغ

فرمانده انتظامی شهرستان ایذه:

عوامل تیراندازی‌های سریالی در ایذه شناسایی و دستگیر شدند/ بیشترین آمار جرایم در ایذه مربوط به نزاع فردی است

عوامل تیراندازی‌های سریالی در ایذه شناسایی و دستگیر شدند/ بیشترین آمار جرایم در ایذه مربوط به نزاع فردی است
فرمانده انتظامی شهرستان ایذه گفت: در سال جاری پنج فقره وقوع قتل در شهرستان داشتیم که بلافاصله و کمتر از یک هفته قاتلین شناسایی و دستگیر شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سرهنگ رضا محمدی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار عصر ایذه با بیان اینکه بیشتر شرارات‌ها به درگیری فردی و استفاده از ابزار سخت درسطح شهرستان اختصاص دارد، اظهار کرد: خوشبختانه بالای ۷۰درصد از این موارد، مجرمین در سریع‌ترین زمان ممکن دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر ایذه ,

وی در خصوص تیراندازی‌های سطح شهر که یکی از جرایم خشن محسوب می‌شود گفت: در طول ۶ماهه نخست امسال بیش از ۷۴ درصد از تیر اندازی‌هایی که رخ داد، کشف و عوامل آنها شناسایی و دستگیر شدند.

,

فرمانده انتظامی شهرستان ایذه عنوان داشت: تیر اندازی‌ها در تیر و مرداد روند صعودی داشت، مهر ماه با دستگیری سرکرده دو باند اصلی عامل این شرارت‌ها رو به افول گذاشت، این دو باند به دلیل گرایش به مواد مخدر و اختلافاتی که در این زمینه داشتند به صورت رقابتی اقدام به تیر اندازی می‌کردند که با اقدامات انجام شده توانستیم آن گروها را کنترل کنیم.

,

محمدی زاده در ادامه ضمن اشاره به کشف و ضبط ۶۴ قبضه سلاح شکاری و جنگی قاچاق در ۶ماهه نخست سال ۹۶، اظهار کرد: ۷۱ درصد از سرقت های عادی که رخ داده را کشف کردیم ، عمده این سرقت ها به صورت خرد بوده و توسط معتادین مواد مخدر انجام می‌گیرد.

,

وی با تاکید بر اینکه سرقت از داخل خودروها در ایذه فراوانی دارد، تصریح کرد: یکی از دلایل بالا بودن تعداد این نوع سرقت‌ها در ایذه، کم توجهی رانندگان به مسائل ایمنی خودرو و قرار دادن پول، تلفن همراه و سایر اشیاء قیمتی در معرض دید سارقین است.

,

فرمانده انتظامی شهرستان ایذه در ادامه با ابراز نگرانی از افزایش گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی، اظهار کرد: این چالش نگرانی مجموعه نیروی انتظامی را در پی داشته چرا که این موضوع در اکثر موارد باعث روی آوردن آنها به جرم، جنایت، بزهکاری و سرقت می‌شود.

,

سرهنگ رضا محمدی زاده با تاکید بر اینکه برای مبارزه با مواد مخدر باید همه نهادهای فرهنگی کمک کنند، تصریح کرد: درشش ماه نخست امسال قریب به ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان کشف و ضبط شد که قرار بود این مقدار مواد در شهرستان به مصرف برسد.

,

وی با بیان اینکه یکی دیگر از فراوانی های جرایم در شهرستان مربوط به نزاع های فردی است، گفت: این موضوع به عنوان یک چالش و تهدید در شورای تأمین عنوان شد که نیاز است همه نهادهای فرهنگی همکاری کنند.

,

فرمانده انتظامی شهرستان ایذه با ابراز تأسف از آمار بالای خودکشی در ایذه، عنوان کرد: سال گذشته در طول ۱۲ ماه ۱۸ مورد خودکشی منجر به فوت داشتیم که در ۶ ماه نخست امسال این آمار به ۲۰ نفر رسیده است.

,

محمدی زاده فقر، بیکاری و اعتیاد را از عوامل خودکشی دانست و تأکید کرد: سن خودکشی ها از ۱۵ سال تا ۶۴ بوده که میانگین آن بین ۲۳ تا ۳۷ سال می باشد.

,

وی اظهار داشت: به دلیل نبود تفریح گاه های مناسب، امکانات ورزشی و بیکاری، جوانان شهرستان در قهوه خانه ها تجمع و به مصرف مواد دخانی مخصوصا قلیان روی می آورند.
فرمانده انتظامی شهرستان ایذه افزود: برای پیشگیری از وقوع جرایم و گرایش جوانان به مواد مخدر ضمن تشکیل کمیسیون آسیب های اجتماعی، یک سری دستورالعمل ها داریم که بنا داریم ابتدا از مدارس آنها را شروع کنیم.

,
,

محمدی زاده با تاکید براینکه بالا بودن آمار جرایم در ایذه باید علت و انگیزه جرایم ریشه یابی شود، گفت: شهرستان ایذه در بحث سرقت و جرایم خشن قابل قیاس با سایر شهرهای استان خوزستان نیست، باتوجه به اینکه ایذه دومین شهر وسیع خوزستان و اولین شهر از لحاظ پراکندگی در استان می باشد سطح امنیت شهرستان در تراز مثبت قرار دارد.

,

وی در پایان ضمن تقدیر از مردم شهرستان ایذه عنوان کرد: در بحث همکاری مردم با پلیس خوشبختانه شهروندان ایذه ای به واسطه فرهنگ غنی و کهن بیشترین همکاری را با ما دارند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه