اخبار داغ

شیره پزی سنتی کهن در بین خانواده های خرمدره

شیره پزی سنتی کهن در بین خانواده های خرمدره
شیره پزی سنتی با قدمت چندین ساله در خرم دره است که در پایان برداشت محصول انگور برای تامین نیاز خانواده و فروش در بازار همچنان در بین خانواده های این شهرستان رونق دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض سحر، از دیر باز شیره پزی به عنوان یک سنت پس از برداشت محصول انگور در روستاهای خرم دره و خود مردم شهر  رایج بوده و این روزها نیز پس از برداشت محصول انگور مشغول پخت شیره می شوند که اکثر خانواده ها برای مصرف خود و همچنین برای فروش در بازار این کار را انجام می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض سحر، ,

 

,

شیره پزی در روستا، بعد از برداشت انگور و معمولا در پایان شهریورماه انجام می‌شود که علاوه بر تامین مواد غذایی مورد نظر جهت فروش، در تامین مالی خانواده نیز موثر است. برای پخت شیره از انگور کشمشی استفاده می‌کنند، چون آب‌دارتراست. از آب انگور علاوه بر شیره پزی، شربت و شیرینی نیز درست می‌کنند.

, شیره پزی در روستا، بعد از برداشت انگور و معمولا در پایان شهریورماه انجام می‌شود که علاوه بر تامین مواد غذایی مورد نظر جهت فروش، در تامین مالی خانواده نیز موثر است. برای پخت شیره از انگور کشمشی استفاده می‌کنند، چون آب‌دارتراست. از آب انگور علاوه بر شیره پزی، شربت و شیرینی نیز درست می‌کنند.,

 

,

شیره انگور یک تامین‌کننده بسیار خوب انرژی و برای کم خونی مخصوصا کم خونی ناشی ار فقر آهن بسیار مفید است.

,

خاصیت اصلی انواع شیره، انرژی زا بودن آن است و برای فصل زمستان که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن خود احتیاج دارد، بهترین غذا محسوب می شود.شیره انگور بسیار مقوی است و برای کسانی که بر اثر یک بیماری طولانی یا عمل جراحی ضعیف شده اند، بسیار مفید است.

,

 

,

, , , , , , ,

 

,

 

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه