اخبار داغ

تب بالای اجاره‌بهای مسکن در بابلسر/ هجوم مالکان غیربومی و قیمت‌هایی که برای بومیان بالا می‌رود

تب بالای اجاره‌بهای مسکن در بابلسر/ هجوم مالکان غیربومی و قیمت‌هایی که برای بومیان بالا می‌رود
بیشتر آپارتمان‌هایی که در این شهر وجود دارد یا مالک غیربومی دارد و یا دو و سه خانواده از شهرهایی مثل تهران با هم شریک می‌شوند و اجاره می‌کنند تا هروقت که دلشان خواست، در آپارتمان اجاره‌ای و مستقلشان خوش بگذرانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مشهدسر، می‌گفت: تقریباً نیمی از مشاور املاکی‌های شهر بابلسر را برای اجارۀ یک آپارتمان که متناسب با پول پیش من باشد و اجاره‌ای که برای امرار معاش خودم و همسر و فرزندان محصلم، مجبور به قرض نشوم، گشته‌ام اما هر کسی قیمتی را می‌گوید و بعدی از قبلی قیمتی بالاتر!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدسر،,


تازه بعد از دیدن این همه خانۀ خالی در این چند سالی که مستاجر هستم، فهمیدم در شهر بابلسر چقدر مسکن خالی و بدون مستاجر افتاده است.

,
,


یا صاحب‌خانه‌ها از سر شکم سیری قیمتی را می‌دهند و یا از ناچاری مستاجرانی امثال من که حقیقتاً حقوق یک میلیون و 200 هزار تومانیم به جایی نمی‌رسد، سوء‌استفاده می‌کنند.

,
,


نه برای صاحبخانه درآمد تو و اینکه خانه‌شان را اجاره کنی اهمیت دارد و نه برای مشاوران املاک، آخرین حرفی که یکی از مشاوران املاک در برابر اعتراض من به اجاره‌بهای نامعقولش زد این بود: اگر تو اجاره نکنی، آنقدر تهرانی و اصفهانی و مشهدی هستند که اجاره کنند و به راحتی پول دهند.

,
,


راست می‌گفت، بیشتر آپارتمان‌هایی که  در این شهر وجود دارد یا مالک غیربومی دارد و یا دو و سه خانواده از شهرهایی مثل تهران با هم شریک می‌شوند و پول پیش و اجاره را میان خود تقسیم می‌کنند تا هروقت که دلشان خواست و اراده کردند به جای اینکه در هتل یا ویلا و یا پلاژ اقامت کنند، در آپارتمان اجاره‌ای و مستقلشان خوش بگذرانند.

,
,


این مسئلۀ بغرنج گریبانگیر مسکن‌های مهر در بابلسر نیز شده است، وقتی به مسکن مهر فروغی، باقرتنگه و یا نیروی هوایی هم برای اجاره مراجعه کردم، اکثر واحدها متعلق به تهرانی‌ها، اصفهانی‌ها و یا مشهدی‌ها بود.

,
,


به یکی از این مشاوران املاکی گفتم: یعنی من که بچه این شهر هستم باید حتی مسکن مهر را از کسانی اجاره کنم که نه تنها اهل این شهر بلکه حتی اهل این استان هم نیستند؟!

,
,


موضوع جالب اینجاست که یکی از این صاحب‌خانه‌هایی که اتفاقاً تهرانی هم هست، قیمت اجاره‌بهایی که برای آپارتمانش در مسکن مهر گذاشته بود یک میلیون و دویست هزار تومان ماهانه و 7 میلیون تومان پول پیش است.

,
,


مانده‌ام توریستی بودن این شهر تا کی مردمانش را زخمی می‌کند.

,
,


آقای فرماندار و آقای نماینده که به توریستی بودن این شهر می‌بالند، آیا این معضلات را می‌بینند؟ یا فقط خرسند از نام توریستی شهر هستند؟

,
,


فکر هم نمی‌کنم اداره صنعت و معدن و تجارت، حتی نظارتی جزئی روی مشاوران املاک و قیمت اجاره مسکن داشته باشد.

,
,


آقایان مسئول، کسی از شما به این موضوع فکر کرده است؟

,
,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه